Alkoholi ei maistu.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RJDIO
  • Aloitettu Aloitettu
Kuulun myös tähän joukkoon, keitä kaatokännien vetäminen kiinnostaa vain harvoin. Syitä tähän on monia: Tulee monesti huono känni, nousuhumalan oloa on vaikea pitää yllä ja lopulta tulee vain tunkkainen ja ahdistunut olo. Monesti ajattelen, että "Mitä helvettiä mäkin tässä otan tärpättiä, ihan tavoitteetonta touhua." Mulla säilyy järki päässä melko kovaan tuubaan asti ja monesti kännisten kanssaihmisten näkeminenkin ahdistaa, kun ne örveltää yms. Lisäksi krapula on aina ihan järkyttävä ja pysyy tosiaan mielessä muistuttamassa pitkään.

Toisaalta, juon ajoittain 3-4 siideriä/lonkeroa kotona tai bändin kanssa soitettaessa, jotta saan sen alkunousun mukavan tunteen, mutta en jatka siitä. Kitaransoittokin menee rennommin. Haihtuessa ei tule mitään tunkkasta oloa tai ahdistuksia. :D Kaveri onkin varotellut, että itseasiassa tällainen tissuttelu saattaa olla vaarallisempaa. Uskon kuitenkin pystyväni olemaan kasvattamatta annosmäärää.
:lol2:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulle on viime aikoina viina maistunut yhä huonommin. Eilenkään ei tarvinnut nykäistä kuin muutama (5-6..) olut ja pari desiä Jägermaisteria, niin olin niin väsynyt ja kännissä että piti jo yhdeltä lähtee kotiin nukkuun. Ei siitä kauan oo kun jaksoi riekkua aamuun asti baarissa ja siitä vielä aamujatkoille.

Se, mikä ero on entiseen, paitsi että ikää on tullut vuosi tai pari, on se että treenaan yhä useammin. Käyn salilla 3-4 kertaa viikossa ja harrastan aerobista 2-4krt/vko. Siis viikon useimpina päivinä urheilen. Luulen että se vie miehestä mehut eikä enää jaksa ryypätä.

En mä siitä kovin pahoillani ole, paitsi että vituttaa lähteä bileistä kesken ja ekana. Mutta nyt kun on vihdoin oppinut nauttimaan liikunnasta ja harrastamaan sitä riittävän paljon, ei tulisi mieleenkään vähentää liikuntaa, että pystyisi ryyppäämään enemmän.

Kiljua en juo enää ikinä:urjo::urjo::urjo: pelkästä haistamisesta lentää oksennus. Toinen juoma mistä on jäänyt traumoja on salmari, vetelin sillä aikoinaan ihan ekat kännit joskus 14-15 vuotiaana, enkä vieläkään saa sitä alas ilman laattarefleksiä...mutta olut menee:kippis1:

Niin. Syy on jo mainittu, ja se on, että mielesi antaa vääriä signaaleja. Alkoholinjuontiin pitäisi mielen liittää hyvä olo, mukava hetki, nautinto, jne.. Sinulla siihen nyt liittyy oksennus ja krapula yms.
Lähtisin hakemaan apua hypnotisoinnista/terapiasta.

Omasta kokemuksesta voin sanoa että tuosta väärästä signaalista voi myös omin avuin oppia pois, vedin tuossa muutama vuosi sitten kunnon överit viskillä ja sen jälkeen ajatuskin viskistä sai melkein laatan lentämään. Mutta koska kuitenkin muistin kuinka hyvää viski oli ennen sitä, opettelin juomaan sitä uudestaan, vaikeaa se kyllä oli. Ensin pieniä napsuja vaan, meni pitkään ennekuin pystyi edes kokonaista paukkua juomaan, aluksi meinasi laatta lentää kun vähänkin viskiä kosketti kieltä. Nykyään sitä pystyy jo juomaan ihan nautinnokseen. Työtä se vaatii mutta jos pitää sitä sen arvoisena, suosittelen ;)

yks hyvä juttu kokeilla jos ei alkoholi maistu vois olla jton 3*4 -> 6*6 mallia juomiseen. Aloitat siis vaikka juomalla 3 pulloa kaljaa ja keskityt nostamaan määrää esim 6 pulloon kossua parin kuukauden sisällä:kippis1:

"Perskännissä on vaan niin helvetin mukavaa."

Kyllähän hyvässä porukassa perskännien vetäminen, kikkailu ja erinomaisten suunnitelmien tekeminen on parasta.

Jos ei maistu niin pitää jättää ensimmäisenä noi kaljat väliin. Niistä tulee se tunkkainen fiilis, kirkasta viinaa ja hyvää blandista, siitä se hyvä känni irtoaa. Vetää vähän energiajuomaa väliin niin jaksaa väsyneenäkin painaa tappiin asti. Aamun tasoittavat ja uuteen nousuun lähtöhän on kännäilyn parasta antia :kippis1:

Alkoipa janottaa :kuola:

Mulla ei alussa uponnut kalja ollenkaan, se vaan maistu paskalle. Hampaat irvessä sai aina kiskoa keppanaa, eihän sitä kehdannut kavereille myöntää ettei olut maistu. Sitten pikkuhiljaa alko uppoo yhä paremmin, ja nykyään suorastaan rakastan bissen makua :kuola: mutta silti, kiljuun (tai mihinkään muuhun kotitekoseen) en koske enää ikinä, en todellakaan aio opetella pitämään sen mausta :D

Itsellä ja varmaan monella muullakin hyvä syy olla ottamatta alkoholia on se, että rupeaa vitunmoiseksi idiootiksi. Aamulla miettinyt edellistä iltaa ja hävettänyt niin vitusti. Kun liikaa juo niin ÄO tippuu 50%, henkinen kehitys tipahtaa viidellä vuodella ja tulee sellainen ''hällä väliä, et kelle vittuilen'' -tunne. Nuori olen, joten varmaan vielä aikaa oppia pitämään asiallisesti hauskaa, vai onko toi vitunmoinen idiotismi ryyppäyksen suola. Tälläkin hetkellä tulee 100k asiaa mieleen, jotka voisi aikakoneeseen hyppäämällä muuttaa.:jahas:

Kyllähän alkommahooli maistuu, mutta löysän mahaportin/refluksin takia saa illan päätteeksi aina oksennella suolet pihalle

Rommia jota sain laivalta (Captain Morgan, joku perus brändi) tosin joskus sekoitan lasin pohjalle kokiksen kanssa :) En juopumisen takia vaan maun takia, mun mielestä rommissa on aika kohdallaan se aromi

Tota, salmiakki kossuu ja smirnoff icee ni saa aika pahan krapulan aamuks :D
En tienny ees et ihmisen pää voi olla niin kipeä :urjo: :evil:

Oonko mä nyt vähän :david: ku en ymmärrä tätä threadia?

Pyöriikö pakkiksella moniakin pakonomaisia viinanläträäjiä?

Aikaisemmin tuli myös tissuteltua kutakuinkin aina kun kaveritkin tissutteli.
Sitten viime kesänä ajoin kortin hyllylle (ylinopeus] ja 5 viikon ajokiellon ajalle mahtui yhteensä 5 alkoholitonta päivää.

Rupes aikaisemmin vaivanneet vittumaiset krapulatkin hellittämään, mutta siltikin lopetin sitten lotraamisen, kun totesin itsesäälissä rypemisen riittävän.

Ei oo ton putken päättämisen jälkeen tehny soppaa edes mieli, mitä nyt pari kertaa jossain spessu juhlissa pari ottanu.

Toipas tämäkin posti taas sisältöä keskusteluun. Anekdoottimies iski.

Pyöriikö pakkiksella moniakin pakonomaisia viinanläträäjiä?
Riippuu aika pitkälti siitä, mitä tuohon pakonomaisuuteen lasketaan.

Itse olen lätrännyt alkoholin kanssa vakinaisesti yli 30 vuotta ihan vain siksi, että humalassa on niin mukava olla. Tuohon aika väliin ei mahdu montaakaan yli kuukauden mittaista tipatonta aikaa. Nykyään tulee melkein joka päivä otettua jotakin millä pääsee siihen mukavaan rentoutuneeseen olotilaan.

Monet(ainakin nuoret) juovat siksi, että muutkin juovat ja pitävät alkoholia sosiaalisena juomana. Minä juon itseni takia. En muiden. Melkein mieluummin vedän kalsarikännit ja katson jonkin hyvän elokuvan kuin lähden baariin hillumaan.

Alkoholi on ihan mielenkiintoinen aine ja aamukännit krapulassa on upee fiilis, siitä ei pääse mihinkään.

Tumu on jees!:kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom