Alkoholi edistää terveyttä.

Känni on ihan hallittava olotila verrattuna pilveen(sori omna) tai vaikkapa amfetamiiniin.
tätä nopeammin ei mikään topic ole menettänyt uskottavuuttaan! aluksi luulin että tämä olis sarkasmia/ironiaa tai jotain muuta ylemmän huumorin lajia, mutta luettuani viestin loppuun tajusin että se on pelkkää idiotismia :D

ps. tästäkin threadistä tulee se perinteinen narkkarit vs alkoholistit väittely joka siirretään roinaforumille ja lukitetaan kun "keskustelua" on käyty 8 sivun verran. en siis vaivaudu :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ps. tästäkin threadistä tulee se perinteinen narkkarit vs alkoholistit väittely joka siirretään roinaforumille ja lukitetaan kun "keskustelua" on käyty 8 sivun verran. en siis vaivaudu :rolleyes: [/B][/QUOTE] :lol2: Vaivauduithan!! Narkkarit VS alkoholistit :lol2: No, joka tapauksessa otin tuon rusiviksin jakaman tiedon todesta ja testaan sen tänään. Mäyräkoira tuhottu ja toinen alkaa. Onko rusiviksi vielä elossa ?:rolleyes:

Re: Re: Re: Re: Alkoholi edistää terveyttä.

Originally posted by maximillian
Usa on nimenomaan erikoistunut kotikasvattajien metsästykseen vaikka koko maalle olisi huomattavasti tärkeämpää tehdä jotain valtavalle crack-kokaiini ja heroiiniongelmalle.

Niinkö, oletko ihan varma ettet nyt valehtele meille? Se olisi tosi rumaa ja saattaisi antaa huonon kuvan kannabislobbaajista, ovatko he kenties valehtelijoita? :)

Kirjoita googleen hakusanoiksi hakasulkujen sisällä oleva merkkijono ["drug war" mycoherbicide]. Ei se ole halpaa touhua, ollaanko huumeiden saatavuusongelmaan sittenkin ollaan etsimässä lopullista ratkaisua, vai onkohan tuo kaikki valhetta?

Mitä salakuljettajien ja myyjien rangaistuksiin tulee, voisitko kertoa meille esimerkkejä, paljonko niitä pitää koventaa? Poimi vaikka tuolta ne, joita olisi pitänyt rangaista enemmän:

http://www.tulli.fi/tulli_tiedottaa/lehdistotiedotteet/2001/017_2001.html

Voisiko kuolemanrangaistus olla toimiva lopullinen ratkaisu ongelmaan?

Originally posted by vitvall
narkkarit vs alkoholistit väittely

Uaahh... :lol2: :D ..

....joh...kyllä naurut irtos...njooh.

narkkarit versus alkkikset...

Re: Re: Re: Re: Re: Alkoholi edistää terveyttä.

Originally posted by Nat_Ural
Niinkö, oletko ihan varma ettet nyt valehtele meille? Se olisi tosi rumaa ja saattaisi antaa huonon kuvan kannabislobbaajista, ovatko he kenties valehtelijoita? :)

Kirjoita googleen hakusanoiksi hakasulkujen sisällä oleva merkkijono ["drug war" mycoherbicide]. Ei se ole halpaa touhua, ollaanko huumeiden saatavuusongelmaan sittenkin ollaan etsimässä lopullista ratkaisua, vai onkohan tuo kaikki valhetta?

Mitä salakuljettajien ja myyjien rangaistuksiin tulee, voisitko kertoa meille esimerkkejä, paljonko niitä pitää koventaa? Poimi vaikka tuolta ne, joita olisi pitänyt rangaista enemmän:

Voisiko kuolemanrangaistus olla toimiva lopullinen ratkaisu ongelmaan?

Kannabislobbaajista en tiedä enempää. :) Tuo laittamasi aihe on mielenkiintoinen näkökanta aiheeseen.

Mutta eiköhän toi "myrkyillä" esim. hamppuplantaasien ruiskutus ole myös vanha juttu.

Tarkoitan rangaistusten koventamisella sitä että jo pienempi määrä kovempia huumeita kuten amfetamiinia tai heroiinia olisi tuomittavissa törkeänä huumausainerikoksena.

Huumeiden kysyntä ei tule koskaan häviämään suomestakaan. Mutta se että jotkut poliitikot ovat alkaneet puhua oston rangaistavuudesta on tosi typerää ja tulee entisestään toteutuessaan pahentamaan ongelmia.

Kuoleman rangaistus...:)

Poliisin pitäisi suunnata resursseja päätekijöiden kiinniottamiseen?

Olisiko sellainen mahdollista, että loppukäyttäjien tekemisiin puuttuminen saisi vyyhden purkautumaan ja sitäkautta päästäisiin isompiin tekijöihin käsiksi, miten on?

Originally posted by mtk77
Olisiko sellainen mahdollista, että loppukäyttäjien tekemisiin puuttuminen saisi vyyhden purkautumaan ja sitäkautta päästäisiin isompiin tekijöihin käsiksi, miten on?

Miten hyvin on huumeongelmaan tehonnut tiukka nollatoleranssi-linja, ja miten hyvin taas realistisesti kuhunkin aineeseen suhtautuva, liberaalimpi, huumepolitiikka?

Pikkutekijöiden kiinniottamisessa on se hyvä puoli, että se on melko helppoa, mutta huono puoli taas se, että siinä siirretään huumekauppaa harrastelijoilta järjestäytyneelle rikollisuudelle.

Nykyisten arvioiden mukaan n. 6% maailman bkt:sta tulee huumekaupasta. Tuosta 6%:sta kannattaa jo maksaakin huippupoliitikoille, että he ajaisivat tiukkaa huumepolitiikkaa. Liberaali huumepolitiikka on pahinta myrkkyä järjestäytyneelle huumerikollisuudelle.

Originally posted by igf1bp3

Pikkutekijöiden kiinniottamisessa on se hyvä puoli, että se on melko helppoa, mutta huono puoli taas se, että siinä siirretään huumekauppaa harrastelijoilta järjestäytyneelle rikollisuudelle.

Täytyy kyllä myöntää, etten tiedä kovin hyvin, että ketkä niitä huumeita myy, mutta olen luullut koko organisaation olevan sitä järjestäytynyttä rikollisuutta.

Onko siis olemassa huumeiden myyjiä jotka ovat irti isommasta organisaatiosta?

Olen kyllä sitä mieltä, että Suomessa voitaisiin kokeilla nollatoleranssia kaikkeen rikollisuuteen. Siltä varalta ettei joku tiedä mitä nollatoleranssi tarkoittaa, niin siinä poliisi puuttuu kaikkiin rikkomuksiin mitä vastaan tulee, pienimpiinkin.

Ei se tietenkään täydellinen systeemi ole, mutta hyviä puolia on yleisen lainkuuliaisuuden kasvaminen, kun kaikkeen puututaan. Joku on esittänyt arveluja, että rangaistuksen suuruuttaa suurempi pelote on kiinnijäämisriski ja kun kaikkeen puututaan, niin vähitellen ruvetaan huomaamaan tämä kiinnijäämisen mahdollisuus. Tähän kun yhdistää kovan ennaltaehkäisevän työn, niin ollaan sellaisella toiminbtalinjalla, jonka minä KUVITTELISIN olevan melko hyvä.

Tuo kannabiksen ja alkoholin "pahuus" vertailu ei ole niin selvä kuin luulin. Olin hieman yllättynyt vastaantulleista tutkimuksista kun etsin sitä "todistusaineistoa" kannabiksen pahuudesta.

Olen kyllä sitä mieltä, että Suomessa voitaisiin kokeilla nollatoleranssia kaikkeen rikollisuuteen. Siltä varalta ettei joku tiedä mitä nollatoleranssi tarkoittaa, niin siinä poliisi puuttuu kaikkiin rikkomuksiin mitä vastaan tulee, pienimpiinkin.

Lakikirjasta löytyy paljon rikoksia, periaatteessa nollatoleranssia noudatetaankin, se on poliisin tehtävä, puuttua kaikkiin havaitsemiinsa rikoksiin. Käytännössä tilanne on se, että varastetut autostereot tai polkupyörät eivät kiinnosta ketään. Jos joku tällaisessa tilanteessa ehdottaa esim. innokkaampaa hasishörhöjahtia, niin epäilen kyllä vahvasti kyseisen henkilön mielenterveyttä.

Tietenkin joka toinen suomalainen voitaisiin palkata ajatuspoliisiksi sille jäljelle jääneelle joka toiselle, silloin kaikkeen muuhun voitaisiin puuttua, paitsi tietenkin sen valvovan osan tekemisiin. Hehän eivät tosin tekisi virheitä, koska olisivat poliiseja :)

Jos joku tällaisessa tilanteessa ehdottaa esim. innokkaampaa hasishörhöjahtia, niin epäilen kyllä vahvasti kyseisen henkilön mielenterveyttä.

Minä taas olen sitä mieltä, että huumeisiin liittyvä rikollisuus on sellainen ongelma, että siihen pitäisi puuttua kovemmin kaikilla tasoilla. Minulla on vankka uskomus, että siihen järjestäytyneeseen rikollisuuteen voi vaikuttaa myös alhaalta käsin.

Minulle jäi lisäksi sellainen käsitys, että miellät nollatoleranssin poliisin ylikontrolliksi kansalaisia kohtaan. Minusta siinä ei vielä mennä niin pitkälle. Laki ei tietenkään ole täydellinen joten sitäkin pitää kehittää.

Omaa käsitystäni muokkaa se, että olen niin heikko, etten pysty yksin puollustamaan oikeuksiani ja uskon, että yhteiskunnan kontrolli, jossa poliisilla on oma roolinsa turvaa minulle paremmin ns. vapauden, kuin jos joutuisin itse tai niiden kanssa jotka minun kanssa liittoutuvat puollustamaan oikeuksiani. Mielestäni kun eletään yhteiskunnassa, niin sääntöjen puitteissa pitäisi olla jokaisella niin paljon vapauksia kuin on yleisen järjestyksen kannalta mahdollista ja ne jotka eivät noudata sääntöjä saakin pistää ahtaalle ja niiden oikeuksia voi rajoittaa. Pieni osa vääryyttä yhteiskunnantaholta on pakko sietää. En kuitenkaan väitä, että suomen systeemi olisi täydellinen ja sitä pitääkin kehittää.

Minä taas olen sitä mieltä, että huumeisiin liittyvä rikollisuus on sellainen ongelma, että siihen pitäisi puuttua kovemmin kaikilla tasoilla. Minulla on vankka uskomus, että siihen järjestäytyneeseen rikollisuuteen voi vaikuttaa myös alhaalta käsin.

Minulle jäi lisäksi sellainen käsitys, että miellät nollatoleranssin poliisin ylikontrolliksi kansalaisia kohtaan. Minusta siinä ei vielä mennä niin pitkälle. Laki ei tietenkään ole täydellinen joten sitäkin pitää kehittää.

Hyväksyn kontrollin lisäämisen oletetun vaikutuksen haittojen vähentämiseen, jotta voisimme jatkaa keskustelua. Epäilen tosin ilmiön toimivan päinvastoin, kuin ajattelit.

En miellä nollatoleranssia kansalaisten oikeusturvan kannalta suoranaisesti vahingolliseksi. Epäsuoraan nollatoleranssi tosin aiheuttaisi kansalaisten oikeusturvalle vahinkoa. Yritän selittää nyt mitä pointteja tuohon edelliseen viestiini sisältyi ja pari lisääkin.

1. Nollatoleranssin idea on puuttua kaikkiin rikkeisiin tasapuolisesti, riippumatta niiden vakavuudesta.

2. Järjestyksen valvonnan resurssit ovat rajalliset, kaikkeen ei pystytä puuttumaan, eikä edes tiedetä mihin kaikkeen olisi pitänyt puuttua (kaikki rikokset eivät tule ilmi).

3. Kohdista 1 ja 2 seuraa se, että puuttumalla suuremmassa määrin lieviin rikoksiin, kyky puuttua vakaviin rikoksiin alenee.

4. Kohdasta 3 seuraa se, että resursseja on lisättävä, jotta kyky puuttua vakaviin rikoksiin nollatoleranssin takia ei vähenisi.

5. Kohdan 4 perusteella huomattiin, että olisikin kansalaisten turvallisuuden kannalta parempi panostaa ne rahat vakavan rikollisuuden ehkäisyyn. Hasishörhöt tai 20 km/h tunnissa ylinopeutta motarilla ei uhkaa ihmisten turvallisuutta.

Tässä vaiheessa numeroiden roiskiminen jo riittää. Nollatoleranssit, nollavisiot ja nollatutkimukset vaikuttavat kaikki niin turhilta, etteivät niihin varmaan usko edes populistisimmat poliitikot, kunhan kalastelavat niillä ääniä.

Poliisin pitäisi suunnata resursseja päätekijöiden kiinniottamiseen?

Kuten tapauksessa missä hampun kasvattajan "kontaktit" ovat ulkomainen siemenfirma, sähköliike, puutarha-tarvikekauppa ja energia laitos. :D

Puhun itse pelkästään kannan vapauttamisesta en muusta.

Tuo kannabiksen ja alkoholin "pahuus" vertailu ei ole niin selvä kuin luulin. Olin hieman yllättynyt vastaantulleista tutkimuksista kun etsin sitä "todistusaineistoa" kannabiksen pahuudesta.

Taitaa nolla toleranssi toimia ainoastaan maailmassa jossa jokaista kansalaista varten on yksi poliisi ja poliisille vielä yksi poliisi ja sillä yksi poliisi vahtimassa vielä....eli ei mahdollista.

Itse olin todellinen vakio valistuksen kannattaja kunnes kaverini käski ottaa faktat esiin kun valistin mm.kannan vaaroista....sittemmin tämän yrtin osalta mielipiteeni on hieman muuttunut...

Muiden päihteiden osalta ei. Eli ainakaan tällä kertaa alkoholista => kovempiin portti ei toiminut mun osalla. :)

Onko siis olemassa huumeiden myyjiä jotka ovat irti isommasta organisaatiosta?

Onhan niitä. Kasvattavat omassa kodissaan kannabista, ehkä polttavat sitä ja joka tapauksessa myyvät kavereilleen. Eivät myy kokaiinia, eivät amfetamiinia, eivätkä mitään muutakaan, vain ja ainoastaan 100% kotikasvatettua hamppua.

Suomessa kyllä jengit uskaltavat omaan käyttöön kasvattaa melko hyvin, mutta myyntiin kynnys on jo paljon suurempi. Riskit kasvavat liikaa.

Paljon mieluummin mä maksasin kaverille saman hinnan kotikasvatetusta kukasta, kuin jollekin Sergeille paskasta PL:stä.

hasishörhöjahtia

Kuvailetko tällaisen hasis"hörhön"? :D Mä muistelen että jossain aiemmassaa threadissa mike olisi sanonut kannabiksen ja pirin olevan ihan ok?!? Voi olla että muistan väärin.

Mutta jos näin olisi on hasishörhö sama kuin mike? Tai joku sun tuttava joka on normi kansalainen ja muuten lainkuuliainen. Valinnut vain huumeekseen kannan alkoholin sijaan?

Välittömästi tää "hörhöily" alkaa... :lol2:

Selitä nyt tää sivistys termi "hörhö"? Jookosta naturaali? ;)

Originally posted by maximillian
Mä muistelen että jossain aiemmassaa threadissa mike olisi sanonut kannabiksen ja pirin olevan ihan ok?!?

Ja jos muistan väärin ja sekoitin miken johonkin toiseen niin ei ole tarvetta vetää herneitä nenukkiin..:) Voi olla että muistan väärin.

Kasvattavat omassa kodissaan kannabista, ehkä polttavat sitä ja joka tapauksessa myyvät kavereilleen.

Ne kotikasvattajat jotka tiedän eivät myy. :) Korkeintaan tarjoavat kaverille.

Varmaan moni myös myy. Mutta jokainen "vähänkin fiksumpi" ei tee niin, koska se on syy miksi siitä yleensä kärähtäneet jotkut ovat.

Yksittäinen puska ei taida paljoa poliisia kiinnostaa mutta jos myyt sitä tai jotain muuta vielä lisäksi niin varmasti kiinnostaa.

Muuttuisi vaan lainsäädäntö niin heittäisin kyllä itsekin puskat partsille.:D

Paljon mieluummin mä maksasin kaverille saman hinnan kotikasvatetusta kukasta, kuin jollekin Sergeille paskasta PL:stä.

PL:ää ei kenenkään pitäisi ostaa. Jos ei ole kukkaa tarjolla on parempi olla ilman. Jos taas "pitää" ostaa vaikka se on paskaa niin kantsii pysähtyy miettimään oisko aika pitää taukoo...nenää valkaista ja vaikka päätäkin aurinkoistaa pilvestä. :)

Pitää sitä selkärankaa löytyä siihenkin. Aivan kuin joka vkonloppuiseen dokaamiseenkin.

Onhan niitä. Kasvattavat omassa kodissaan kannabista, ehkä polttavat sitä ja joka tapauksessa myyvät kavereilleen. Eivät myy kokaiinia, eivät amfetamiinia, eivätkä mitään muutakaan, vain ja ainoastaan 100% kotikasvatettua hamppua.

Suomessa kyllä jengit uskaltavat omaan käyttöön kasvattaa melko hyvin, mutta myyntiin kynnys on jo paljon suurempi. Riskit kasvavat liikaa.

No hyvä kun toit asian esille, kirjoittaesani omaa kommenttiani mietin vain rikollista myyntiä joita tekee alimmantason myyjät, joten en tarkoittanut oikeastaan kommentissani kotikasvattajia.

Natural: Minä olen ajatellut tuon nollatoleranssin hyödyn olevan juuri siinä, että rikokset vähenevät niin paljon, että vakaviin rikoksiin jää itseasiassa enemmän resursseja. Oli menetelmät mitkä tahansa niin mielestäni poliisien määrää nykytilanteessa pitäisi lisätä.

Jos riittää mielenkiintoa niin voit etsiä tietoa New Yorkin nollatoeranssikokeilusta ja sen tuloksista, vai haluatko, että etsin puolestasi? Ei tietenkään ole varmuutta, että se sopisi myös tänne mutta ainakin siellä on tilastojen mukaan toiminut hyvin. Vastustajat tosin väittävät, että tilastot eivät jonkun syyn takia pitäisi paikkaansa. Muistaakseni Lahdessa on jossain mittakaavassa kokeiltu nollatoleranssin soveltamista ja tulokset olivat lupaavia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom