Alaviistopenkistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja epox
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tota joo...

Negatiivinen penkki on lähinnä paitanostajille ja paitanostajien kehitetty/kehittämä apuliike, jossa kulma ja nostomatka vastaavat paremmin normipenkissä kunnon kaarella tehtyä nostoa. Että semmosta.

Olenkin ihmetellyt, miks noita härveleitä raahataan fitness-halleihin... Ilmeisesti joku jenkki saanut myytyä varastonsa ääliöille sisäänostajille.
Alavinopenkki on aivan loistava liike, säästää olkapäitä paljon verrattuna tasapenkkiin. Minulla oli aikoja jolloin tasapenkkiä ei pystynyt edes kuvitella tekevänsä, mutta alavinopenkki ei kipuillut olkapäissä lainkaan.

niin kauan jos dippiä voi tehä niin alaviistopenkillä ei tee yhtään mitään. Ellei mennä tohon HarryG.n esittämään tapaukseen. Toisaalta mun mielestä niin kauan kun dippiä voidaan tehdä, niin tasapenkilläkään ei tehdä mitään muuta kuin egoillaan. (kuten sekin jo yllä todettiin.)

Onko parempi käsipainoilla vai tangolla ku käsipainojen kans pääsis kätevästi vatsapenkillä tekemään? Entä onko ''liikaa'' samas treenis normipenkki, alaviisto ja vinopenkki jos suht kovalla intensiivisyydellä koittas viedä läpi? Vai onko parempi vuorotella penkkejä? Ja sit viel et lasketaanko ihan rinnan alaosaa kohti ja kannattaako kyynerpäitten olla kuin levällään et sais maksimi tuntumaa rintaan.

Ja sit viel et lasketaanko ihan rinnan alaosaa kohti ja kannattaako kyynerpäitten olla kuin levällään et sais maksimi tuntumaa rintaan.
Itselle opastettiin että tanko tuodaan rinnan alaosaan. Siitä on jo aikaa kun olen päässyt miinuspenkkiä tekee joten en muista miten itsellä oli kädet. Taisi olla ihan normilevee ote, kuten penkissä. Kokeilemalla saat selville leveyden, joka venyttää parhaiten.

Mielestäni penkkiä on tärkeä tehdä monipuolisesti, niin käsipainoilla kun tangolla, kun rinta-dipeilläkin, painotetuilla punnerruksilla, ylä-ala-litta penkkinä, elimistö nimittäin oppii tehokkaaksi liikkeissä joita sillä tehdään. Elimistö myös tottuu joten muunteleminen on tärkeätä. Parasta kehitystä on mulle tullut henkilökohtaisesti kun vaihdan rintaliikkeitä 2 viikon välein (tosin vedän 3 kertaa viikossa rintaa) ja mitä ikinä teenkin, vedän sen toistojen ja sarjojen puitteissa niin kovaa kun vaan pystyn. ^_^ Mut joo on se decline bench hyvä liike. ^_^

Viime rintapäivänä tein alavinopenkin johtuen siitä, että vp puolella oli kaikki penkit varattu, niin en jaksanut odotella. En ollut tehnyt neg.penkkiä pitkään aikaan ja täytyy sanoa, että kyllä otti tehokaasti rintaa. Oliko sitten kyseessä tottumattomuus vai oikeasti liikkeen tehokkuus, mutta nyt rinta jo toista päivää aika hajalla (ja tiedän lihaskipu ei ole kasvun mittari) ja vastaavaa tunnetta en taspenkistä ole pitkään aikaan saanut.

Nostetaas toistamiseen. Ajattelin nyt ens rinta kerralla kokeilla, koska saan ainoastaan rinnan yläosaan tuntuman enkä mihinkään muuhun vaikka mitä tekisi ja se on vähän turhauttavaa… Enivei, joitain hyväksi koettuja tekniikka vinkkejä voisitte kertoa. Ajattelin muuten tehdä tämän smithissä laittamalla penkin toisen pään alle pari kiekkoa, järkevääkö?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
On muuten kovin outoa ettei monien (hienojen) salien penkkejä saa miinukselle ollenkaan.
Meillä on vanha penkki kotona, ja jopa sen saa. Ollaan ihmetelty kun ollaan reissussa ollessa käyty jossain muualla, että miten voi olla noin.

VIISTOpenkki on myös mainio liike olkapäävaivaisille, varsinkin kapealla otteella. Tanko lasketaan suunnilleen samaan kohtaan kuin kuin tasapenkissäkin. Perussaleilta löytyy kyykkyteline jossa säädettävät varmistinraudat, siihen on varsin nopsaa väsätä VIISTOpenkki vaikkapa järeästä korokkeesta kuten meidän salilla.

99%:lle punttaajista on aivan sama mitä sektoria siitä rintalihaksesta eniten rasittaa, liian pieni se on silti.

Nonnii, kyselisin teiltä, miten miinuspenkki Smithissä tehtynä eroaa tavalliseen miinuspenkkiin? Meidän salilla ei siis ole oikeaa miinuspenkkiä, joten olen tehnyt smithissä siten että laitan jonkun naisten steppilaudan nkäsipainopenkin alle, jotta kulma olisi kalteva. Kysymys koskee tuota Smith-laitetta. Tanko, kiskopidikkeineen painaa 22kg. KAveri väittää että kiskoilla liikkuen painot ovat kevyemmät kuin vapaalla tangolla. Omasta mielestä ei eroa mitenkään muuten, paitsi että tanko liikkuu ns. oikeassa kulmassa koko ajan, joten tekniikka pysyy parempana. Vetäsin tänään ennätykset 157kg ja kaveri väittää että vapaaseen nähden tuosta voi ottaa yli 20kg pois samantien. Itse en tietysti ole samaa mieltä. Ja lisäähän kiskoilla liikkuminen kitkaa enemmän kun vapaa tanko ilmassa ;) Mitä mieltä?

Nonnii, kyselisin teiltä, miten miinuspenkki Smithissä tehtynä eroaa tavalliseen miinuspenkkiin? Meidän salilla ei siis ole oikeaa miinuspenkkiä, joten olen tehnyt smithissä siten että laitan jonkun naisten steppilaudan nkäsipainopenkin alle, jotta kulma olisi kalteva. Kysymys koskee tuota Smith-laitetta. Tanko, kiskopidikkeineen painaa 22kg. KAveri väittää että kiskoilla liikkuen painot ovat kevyemmät kuin vapaalla tangolla. Omasta mielestä ei eroa mitenkään muuten, paitsi että tanko liikkuu ns. oikeassa kulmassa koko ajan, joten tekniikka pysyy parempana. Vetäsin tänään ennätykset 157kg ja kaveri väittää että vapaaseen nähden tuosta voi ottaa yli 20kg pois samantien. Itse en tietysti ole samaa mieltä. Ja lisäähän kiskoilla liikkuminen kitkaa enemmän kun vapaa tanko ilmassa ;) Mitä mieltä?

Onhan se kevyempää, kun ei tarvi kun työntää ylös se. Vapailla painoilla pitää keskittyä, ettei tanko lähde eteen tai taakse päin tai vaikkapa kallistumaan sivuille.

Niin jotkuthan väittää että smithissä on muka todella kevyt tehdä, ja että sen takia kehonrakentajien smith-punnerrukset ym. ei kerro totuutta. Itse en tee vinopenkkiä vapaalla tangolla, mutta loivalla kulmalla smith-vinopenkissä sain parhaillaan 130kg jonkun n. 10 toistoa, ja normipenkistä olen raakana ottanut parhaassa kunnossani 1x190kg. Joten en jaksa uskoa, että kymmeniä kiloja on ero vapaaseen tankoon.

Saman verran se painaa siinä smithissäkin, vaikka kontrollointi ei ole yhtä raskasta.

Voisin lonkalta heittää että 10% isompia painoja voi smithissä parhaimmillaan punnertaa, kun kaiken keskittymisen voi laittaa ainoastaan painojen puskemiseen. Toki jos kiskoissa jostain syystä on paljon kitkaa nii asian laita voi olla toinen.

Edit: varsinkin aloittelija.

No niin..Itse olen tehnyt decline benchiä pääliikkeenä jo vuosia, johtuen kovista olkapää-vaivoista -mitään tasa/vinopenkkejä en pysty tekemään ollenkaan. Alaviistopenkkiä pidetään aivan turhaan jonain friikki-liikeenä, sanoihan Dorian Yateskin jossain ko. liikettä yhdeksi parhaimmista rinnan massaliikkeistä (en laita linkkiä, kun en muista missä oli).

Itse olen tehnyt tällaisia variaatioita:

Alaviistopena:

-tangolla
-käsipainoilla
-vastaotteella
-kapealla
-hammerotteella (käsipainoilla)
-smithissä (kaikki variaatiot myös)
-squeeze/press tai flyespress kp

...ja ihan hyvin on vaivoista huolimatta massaa rinnassa. Näitä muitakin olkapäävaivaisia jannuja salipetteristä kisaajaan olen opastanu siihen, kun valittavat olkapäitään ja tämä vaihtoehto ei oe tullut mieleenkään.

Minun mielestäni koneita ja vapailla painoilla tehtyjä harjoiteita ei voi edes verrata. Smitheissä on keskenään paljon eroja muutenkin, joissain "kiskot" ovat hieman vinossa joka helpottaa huomattavasti nostoa. Nimimerkillä pystypunnerrus tangolla vs pystypunnerrus smithissä erona oli n. 10 kiloa. En tee mitään smithissä jos ei ole pakko. Kiskojen tuoma kitka, myös mahdollistaa tiettyjen tukilihaksien avustuksen nostossa huonolla hyötysuhteella, mutta vapailla painoilla ei onnistu.

En myöskään näe mitään pointtia tehdä alavinopenkki-smith ennätyksiä, mutta kukin tyylillään.

Eikös siinä ole alaviistoa ko hakee sen kaaren sille selälle ja keskittyy muutenki tekniikkaan ni ei oo nii paha niille olkapäillekkään..

^Kaikki ei taivu/väänny tarpeeksi kaarelle, etenkään sopivaan kulmaan. Samoin myös runkkupenkit jää pois alaviiston kanssa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom