Alaviistopenkistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja epox
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
42
Mitä mieltä ootte penkkipunnertamisesta alaviisto penkillä, eli nostan 97kg 10 sarjan ja tavallisella vain 80kg 10 sarjan...... miksi alaviistopenkillä on helpompi nostaa,,, kavereita on joilla nostot on taas toisinpäin....

Lyhempi nostomatka ja rintalihaksille voimakkaampi kulma nostaa.

epox sanoi:
Mitä mieltä ootte penkkipunnertamisesta alaviisto penkillä, eli nostan 97kg 10 sarjan ja tavallisella vain 80kg 10 sarjan...... miksi alaviistopenkillä on helpompi nostaa,,, kavereita on joilla nostot on taas toisinpäin....

Sama homma kuin jos nostaa persettä ylös penkistä ihan normaalia penkkiä tehdessä. Helposti nousee kymmenen kiloa enemmän. Mun salilla ei oo alaviistopenkkiä, ja sen takia teen penkin sillointällöin nostamalla jalat penkille ja takapuolen kunnolla ilmaan. Joku sivustakatsoja varmaan aattelee, että harrastan itsepetosta, mutta tuolla tavalla saa paremman tuntuman juuri isoihin rintalihaksiin(vai mikä niitten nimi ny on).

Siis alakalteva penkki?
Erittäin hyvä liike, mutta tätäkin tulee vaan harvoin tehtyä ja yleensä vaan käsipainoilla. Tuntuma joskus parempi ku normaalipenkis.

PunttiOskari, pistät vaan jotain normaali penkin alle. Nakkaa vaikka muutamat kiekot sinne alle, niin tulee sitä kulmaa.

Kertokaas lyhyesti mitä hyötyä olisi tehdä alakaltevaa penkkiä. Kasvaako tissit paremmin kuin normipenkissä? Oon monasti miettinyt tätä salilla, mutten ole rohjennut koittamaan ko. liikettä

Alaviistopenkissä saa todella hyvän tuntuman rintalihaksiin. Samanlainen hyöty kuin yläviistopenkissä. Rintalihas myös muokkaantuu massiivisemman näköisex. Itse teen joka rintatreenin yhteydes alaviistopenkin. Kokeile ihmees, ihastut varmasti heti. Lisäx tosiaan liikuttelet isompia rautoja.

kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni. Aika oudolta tuntui. Tein tosiaan niin että nostin kantapäät penkille ja siitä nykäsin kropan ihme vinkkeliin...

Meni sillä millä olen saanut sotilaspenkkiä ykkösen niin 10 toistoa. :o)

epox sanoi:
Kokeile ihmees, ihastut varmasti heti. Lisäx tosiaan liikuttelet isompia rautoja.
Ei hemmetti pääsiskö penkissäkin tekeen sarjaa 100-alkusella......sunnuntaina lähtee kokeiluun normipenkin sijaan!

ihan varmasti pääset...kannattaa tehä kunnon alaviistopenkil,mikäli mahdollista, eikä kikkailla tavallisella penkillä itteään alaviistoon, siinä loukkaantuu...10-15 kiloa voi laittaa heti enemmän kuin normaalisti ja tuntuma on parempi...paras liike mitä löytyy...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kumali sanoi:
miksiköhän alaviistopenkkiä tuntuu silti löytyvän huonommin saleilta kuin tavallista ja vinopenkkiä..

Meidän salilla se ainakin järjestetään smithiin niin, että sinne irtopenkin toisen pään alle laitetaan semmonen boxi niin että voi saada halutessaan joko ylä- tai alavinopenan

ToughGrip sanoi:
Köyhän miehen malli
No mitä vikaa? Luuletko sä, että sun 1000€ alaviistopenkki viritys on yhtään sen parempi ja saat onnessasi nostella niitä 80kg painojasi siinä?

Wwanhaan ketjuun, koska liike on edelleen asiaa.

Mulla on kotona vapaasti säädettävä jakkara josta saa ala- tasa- yläviisto- ja pystypenkin(pystäreille) ja varsinaisena penkkikehyksenä toimii kyykky-pena-dippi - combokehikko jossa on säädettävät turvakaaret(pop kun tekee failureen tai irrottelee maksimeita). Olen ottanut 3x viikossa - ohjelmaan tissit siten, että maanantaina teen tasapenaa, keskiviikkona yläviistoa ja perjantaina alaviistoa. Tasapenalla meni viime viikolla 85x6x3, yläviistolla joku 70x6x3 ja alaviistolla 95x6x3 puhdasta. Suhteet ovat mielestäni suht. kohdallaan kun ottaa huomioon sen, että alaviistoa en ole ikinä tehnyt aiemmin viimeistä kuukautta lukuun ottamatta penkin hommattuani, ja yläviistoakin tein lähinnä satunnaisesti. En odota että suhteet muuttuvat merkittävästi, koska tisseille luontaisin liike taitaa olla hieman alaviistoon.

Lämmittelyliikkeinä ja loppurutistuksena käytän aina kussakin kulmamoodissa flyessejä, yläviistopenapäivänä teen pullovereita suorin käsin, ja maanantaina teen myös ekstraliikkeenä dippiä. Suosittelen sisällyttämään rintatreeniin melko vastaavanlaisen setin, jotta rinta saa lämää tasaisesti joka puolelta ja näyttää luonnolliselta.

eiks dippi ota aikalailla samasta kulmasta kun alavinopena? mietin vaan kun en jaksaisi alkaa kikkailemaan salilla korokkeiden kanssa, mutta haluaisin silti joka kulmasta kurittaa rintalihaksiani

Muutaman kerran koittanu alakaltevaa penkkiä mutta en saanut tuntumaan oikein. Painot olivat kyllä tosi maltilliset kun liikerataa lähinnä hain. Niin harvoin näkee ko. penkkiä salilla käytettävän niin olen ajatellut että aivan turha hifistelyliike. Suosittelisitteko sitten laittamaan liikeradan kuntoon ja alkamaan tekemäään silloin tällöin rintatreenin täydentäjäksi tai jopa pääliikkeeksi?

eiks dippi ota aikalailla samasta kulmasta kun alavinopena? mietin vaan kun en jaksaisi alkaa kikkailemaan salilla korokkeiden kanssa, mutta haluaisin silti joka kulmasta kurittaa rintalihaksiani

Dippityylistä ja alaviistopenkin jyrkkyydestä tietysti riippuu, mutta about samoista kulmista kuitenkin puhutaan. Molemmat alaviistoon suuntautuvia punnerruksia.

Mitä alemmas punnerretaan sitä enemmän voimaa saadaan käyttöön. Pystypunnerrus < Vinopenkki < Normipenkki < Alaviistopenkki < Dippi.

Dipissä on muita muuttujia niin ei välttämättä suoraan ole noin, jos sitä voi edes verrata, mutta potenttiaali on suurin isoihin romuihin jos jaksaa opetella.

Dippi ottaa tisseihin ymmärtääkseni vasta liikkeen loppuosassa ja/tai leveällä otteella tehtynä. Minä saan dipillä pumpin myös rintaan varsin hyvin, joten luen sen yhdeksi rintaliikkeeksi ja yläkropan monipuoliseksi massaliikkeeksi (eli kyseessä ei siis ole mikään eristävä pikkuliike). Alaviistopenalla saan myös tosi hyvän tuntuman rintaan, vieläkin on tissit kipeät eilisestä setistä. :) Saleilla voi tosiaan olla todella rajalliset mahdollisuudet alaviistopenan tekoon, esim. mun lähisaleilla ei alaviistopenkkejä ole ollenkaan edes irtojakkaroissa, ja siinä tapauksessa itse korvaisin sen tarpeiden mukaan dipillä ja muilla rinnan liikkeillä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom