Ponipeikko sanoi:Mä olen joskus miettinyt, että mikä on se ikä, milloin ihminen ei enää saa olla alasti ihmisten ilmoilla. Lapsethan juoksentelevat ilman vaatteita. Koska tulee vastaan se vaihe, että ilman vaatteita ei enää saa olla?
Toi iän tuoma pukeutuminen oli hyvä pointi. Kaippahan se sinne murrosiän kohdille menee.
Mutta on tavallaan kummallista, kun katselee tuttavien muksuja (omia ei ole), niin ne juoksentelevat pitkin taloa alasti ja pissaa ja kakkaa löytyy vähä sieltä sun täältä. Tuntuu oudolta että se on hyväksytympää, kuin ilman paitaa julkisella paikalla oleva aikuinen ! Vai onko tuttavani outoja, kun antavat muksujensa olla ilman vaippoja?
Ponipeikko sanoi:Itselläni on jotenkin kaksipiippuinen suhde alastomuuteen. Toisaalta ajattelen että se on tosi luonnollista, toisaalta taas joku takaraivossa naputtaa ja pitää sitä moraalin vastaisena.
Näin juuri minullakin.
Ponipeikko sanoi:Mua ei haittaa jos joku tulee vaikka lenkillä mua vastaan ilman vaatteita, mutta jossain ruokakaupassa ne vaatteet olisi kyllä syytä pitää päällä. Ja pakko kyllä myöntää, että jollekin hyväkroppaiselle sen ilman paitaa kulkemisen kyllä suo, mutta lihava, valkoinen ja karvainen yksilö ilman paitaa aiheuttaa kyllä lähinnä yökkäilyä. Mä satun pitämään kauniiden asioiden katselusta.
Tästä päästäänkin siihen mitä alunperin olen yrittänyt tässä treadissa kysyä, saamatta siihen vastausta. Alkaisivatko ihmiset huolehtimaan kunnostaan ja ulkonäöstään, jos oltaisiin alasti? Eikä voisi piiloutua vaatteisiin, esim monissa takeissa on hartioita isontavia toppauksia.
Ja reinhardtille: kyllä olen sitä mieltä ettei saunomiseen liity mitään seksuaalista. Tosin ääliöitä varmasti on. Ja jos sinä esim olet treenannut vartalosi hyvän näköiseksi, on siittä varmasti miesten vaikea pitää katsettaan poissa. Tollaisissa yhteis saunoissa on varmaan monenmoista vipeltäjää, mut eipä ole ainakaan meidän kaveri piirissä sellaista tapahtunut, et olis joku kaverin muijaan kiinni käyny. (yksityisesä saunassa)