Alaselkä-Ristiselkä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ukki
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
alikkiiski: -Näin tuleekin toimia, enkä toisin ainakaan tarkoituksellisesti väittänytkään.

"Ja meinaan ihan noudattaa sen kiropraktikon ohjeita"

Perskeles kun ei tule tämä revähdys kuntoon. Olen selkää parhaani mukaan varonut, vaikka lääkäri antoikin luvan tehdä lähes kaikkea. Mikä avuksi?

Perskeles kun ei tule tämä revähdys kuntoon. Olen selkää parhaani mukaan varonut, vaikka lääkäri antoikin luvan tehdä lähes kaikkea. Mikä avuksi?
Jos se onkin fasettinivelen lukkiuman aiheuttaman hermopinteen aiheuttama lihaskramppi. Niistähän lääkärit ei tiedä mitään. Sullekin voisi tehdä hyvää käväistä doctor of kiro/napra/osteo hoidossa.

Nyt on kolme ja puoli viikkoa täynnä revähdyksestä. Parantumista on tapahtunut, vamma ei juurikaan haittaa normaalia elämää, mutta urheillessa kylläkin. Salilla käydessäni olen käyttänyt painonnostovyötä selän tukemiseksi eikä kipua olekaan siellä tuntunut. Olen siis tehnyt vain lääkärin sallimia liikkeitä, joissa ei suurta painetta selälle tule. Silti jokin mättää, tietyissä asennoissa vihloo pahasti. Voiko revähdyksen paranemiseen mennä tosiaankin näin kauan aikaa vai onko syytä jo varata aikaa alan asiantuntijalle? Riepoo kun treenit jäävät osittain väliin.

Ei kekkonen, nyt on minullakin tuo alaselkä aivan kaput.:(
Mikä ois neuvoksi, jotenkin tuntuu, että oon antanu liikaa runttua sille tai jotain. Noh ei mahda mitään.

Minulle ei tuosta kiropraktikosta kauheasti apua ollut, tai en tiedä miten kipeä se olisi jos en olisi käynyt. Kävely tekee parasta ja venyttely. Myös liikkuvuusharjoitteet auttaa. Mulla on menee lantio "lukkoon" jos esim. vaan istuskelen.

Kysytääs täällä seuraavanlainen ilmiö.

Lähes joka kerta kun istuessani valun eteenpäin, eli perse liukuu kohti penkin reunaa ja selkä on 45 asteen kulmassa ilman ristiselän tukea kuuluu alaselästä äänekäs rusahdus ja tunnen kuinka ristiselän asento muuttuu. Aivan kuin se luonnollinen notko selästä suoristuisi hieman.

Mikä siellä liukuu ja pitäisikö minun huomioida asia jotenkin harjoittelussani? Mitään kipuja tuo ei ole koskaan tuottanut, epämukava fiiliksen vain hetkeksi kun sen tuntee niin selkeästi.

Pistetään nyt itekki ku menee jo liian pahaks.

Eli selkä on vittuillut jo yli vuoden.

-Selän notkistaminen vihloo alaselkään. Ja vasempaan takareiteen.
-Vasemman jalan nostaminen makuulteen vihloo ja alas laskettaessa kuuluu kova pamaus lonkasta.
-Kiertoliikkeet ja leuan vieminen rintaan sattuu selkärangan alaosassa.
-Venytys, jossa mennään niskoilleen ja viedään jalat maahan ja ylipäätänsä kaikki asennot joissa selkä menee käyrälle tuntuvat jotenki helvetin pahalta. Ihan ku selkäranka ja trapsit meinais katketa tai jotain, menee jotenkin refleksimäisesti paniikkiin jos tollaseen asentoon joutuu.
-Selkä on ihan vitun jumissa, sellanen tukkonen. Kaikkiin lihaksiin sattuu lähes kokoajan.

Arvauskeskuksesta tulee vaa joka kerta lähete röntgeniin eikä siinä ikinä mitään näy. Oikealle lääkärille menoon ei ole varaa. Kellään mitään hajua mistä vois olla kyse?

e- Yläselkä revähti aika pahasti tosta vasemmalta puolelta toissakesänä ja hoidin sen "kuntoon" lepäämällä 3 päivää sohvalla. Siihenki vihloo jos venyttää tai jännittää sitä kohtaa.
ee- Näiden selkävaivojen taia ryhti on menny ihan vituiks.

Taidanpa minäkin kertoa selästäni täällä, jos joku vaikka osaisi auttaa. Jollekin hierojalle tässä kai paras olisi mennä.
Eli siis minulla on ollut alaselkä selkärangan oikealta puolelta kipeänä jostain viime vuoden toukokuusta asti. Kipu alkoi yhtäkkiä, silloin en edes ollut hetkeen käynyt salilla, ainoastaan vedellyt kotona leukoja, tehnyt punneruksia jne.
Ajattelin, että eiköhän se kohta mene ohi, mutta ei se vain mennyt. Syksyllä kävin sitten terveyskeskuksessa ja lääkäri tunnusteli ja kyseli ja sanoi sitten, että jokin lihasjumi tai -tulehdus tai jotain. Hoidoksi sitten 400 buranaa muutaman päivän ajan ja eihän se tietenkään auttanut.
Selkä ei ole mitenkään älyttömän kipeä ja kipu tuntuu lähinnä asennoissa, joissa tuonne kipeään kohtaan kohdistuu jonkinlaista venytystä. Esimerkiksi selällään maatessa kun tavallaan nostaa napaa ylöspäin, tuntuu kipua. Samoin seistessä kun työntää lantiota mahdollisimman eteen ja nojaa taaksepäin. Joskus myös istuessa tuntuu vähän.
Kipu ei siis ole mikään kova, ei esimerkiksi sellainen kuin revähtänyt reisilihas, vaan enemmänkin sellainen jännä tuntuma. Kävin vielä viime kesänä jonkin verran salilla ja edes SJMV ei ottanut kipeää, mutta päätin sitten lopettaa treenaamisen siksi aikaa, että selkä paranee.
Nyt on tauko kuitenkin venynyt jo niin pitkäksi, että pakko kai kohta mennä joko lääkärille tai jonnekin, sillä selkä ei ole mennyt yhtään parempaan suuntaan, vaikka olen yrittänyt venytellä ja tehdä kevyesti jalannostoja ja muuta mahallaan maaten.
Olisin kiitollinen, jos jollain olisi antaa jotain vinkkiä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mullakin alaselkä on tullut kipeäksi. Syynä taitanee olla kyykky. Alotin kyykyn n.2 kk sitten, oireita alkoi ilmetä kuukausi sitten. Epäilen että vika ei ole tekniikassani. Pidän selän suorana ja polvilinja ei mene varvaslinjan yli.

Tää kipu on kyl suht oudohko. Kun teen liikettä johon kohdistuu alaselkään painetta ja paineen pois lähdettyä tulee sellainen kipuaalto joka heikkenee ja ja loppuu noin 10 - 30 sec sisällä. Jos tämän kipuaallon aikana esim. pidätän hengitystä niin se ei satu, mutta kun oletettavasti hengitys jatkuu, se sattuu ristiselässä _sekä_ molemmilla puolilla selkälihaksissa. Onko lihakset jotenkin jumissa?!

Ei tässä vielä mitään, mutta sitten illalla kun menen makaamaan sänkyyn, niin se h*lvetin kipuaalto tulee taas! Vaikkei ole lähes mitään paineita selässä! Oisko jollain jotain näkemystä mikä on vikana?

Juu, kai se pitää mennä lekurille tsekattavaksi... =/

Siitä, kuinka fysiatrian erikoislääkäri parantaa joiltakin selkäkipuja, jalkakipuja ja muitakin vaivoja muutamassa sekunnissa, voi tulla lukemaan kipufoorumilta. Toivoisin, että fysio-nimimerkki tulee sinne vierailemaan. Siellä on monia, joiden selkäkivut on fysiatri korjannut samalla hoidolla: työntänyt SI-nivelen paikoilleen.

Nostetaanpa vuosien jälkeen taas esille. Tullut mavea vedettyä ennen inttiä n. 3 vuotta ihan hyvällä meiningillä. Tammikuussa kotiuduin intistä, jossa siis tuli pidettyä noin vuoden mittainen tauko puntista.

Ensimmäinen selkäpäivä ja maven kolmannessa sarjassa alkoi selkään särkeä. Ei mitenkään perinteisesti *poks* vaan kevyesti alkoi kipeytyä. Ajattelin siinä nyt vetää silti sarjan loppuun. Sarjan loputtua käveleminenkin tuotti ongelmia ja seuraavana aamuna ei meinannut enää päästä edes sängystä ylös. Mikä eroaa normaalista, niin kipu tuntuu keskittyvän lähes häntäluuhun. Onko kokemuksia / neuvoja?

Nyt olen pitänyt mavesta taukoa ja vääntänyt tukilihaksistoa kuntoon (ojennukset, reverse hypersit, vatsat ja kyljet) tällä hetkelle selkäkipua ei ole. Olisi kuitenkin mukava päästä tekemään mavea.

Kysytääs nyt täältä..

Eli viime aikoina sellaista ongelmaa ollut selän kanssa, että kun on kovan treenin onnistuneesti saanut tehtyä ja päälle tekee vielä muutamat kuntopalloheitot, niin selässä yleensä napsahtaa. Kipu on kuin noidannuoli, tai siis itse heittäessä ei tunnu, mutta kun heittojen jälkeen vähän kallistaa selkää eteenpäin, niin iskee sellainen ns. "piikki" alaselkään. Seuraavaksi päiväksi selkä on taas kunnossa, tosin voi lihasjäykkyyttä olla, mutta muuten kunnossa.

Missään muussa selkää ei siis vaivaa, kuin noissa äkkinäisissä heittoliikkeissä. Treenin aikana teen raskaita kyykkyjä, rinnallevetoja ym, mutta niissä ei pienintäkään vaivaa ole. Osaako ketään netin välityksellä näillä vihjeillä tarjota ratkaisua?

Kysytääs nyt täältä..

Eli viime aikoina sellaista ongelmaa ollut selän kanssa, että kun on kovan treenin onnistuneesti saanut tehtyä ja päälle tekee vielä muutamat kuntopalloheitot, niin selässä yleensä napsahtaa. Kipu on kuin noidannuoli, tai siis itse heittäessä ei tunnu, mutta kun heittojen jälkeen vähän kallistaa selkää eteenpäin, niin iskee sellainen ns. "piikki" alaselkään. Seuraavaksi päiväksi selkä on taas kunnossa, tosin voi lihasjäykkyyttä olla, mutta muuten kunnossa.

Missään muussa selkää ei siis vaivaa, kuin noissa äkkinäisissä heittoliikkeissä. Treenin aikana teen raskaita kyykkyjä, rinnallevetoja ym, mutta niissä ei pienintäkään vaivaa ole. Osaako ketään netin välityksellä näillä vihjeillä tarjota ratkaisua?

Jaaha, ja eilen iski sama vaiva jo lämmittelyssä. Onko kellään mitään arvaustakaan antaa, että mistä voisi olla kyse? Ilmeisesti alaselässä oikealla puolella vika, tosin se kivun lyö kun kumartuu niin koko alaselkään.

Röntgeniin, magneettikuviin, fyssarille, kiropraktikolle..?

Osaako kukaan sanoa mistä alaselän jatkuva naksuminen ja rusahtelu johtuu? esim. kun käy makaamaan selälleen alaselässä tuntuu painetta ja sit alaselkä rusahtaa (ikäänkuin nikamat naksahtaisi paikoilleen). Selkä naksuu myös kumartuessa (varsinkin aamuisin) ja painopisteen siirtämisessä jalalta toiselle. Naksuminen ja rusahtelu ei koske, mut ei se kovin mukavaakaan ole kun sitä tapahtuu useita kertoja päivässä. Joskus alaselkä tulee kipeäksi ilman että siihen kohdistuisi mitään suurta rasitusta ja kipu kestää pari päivää. Voisiko kyseessä olla lihasten jäykkyys tai liian heikot lihakset alaselässä? (Mun yläkroppa on entisen harrastuksen johdosta paljon vahvempi ja lihaksikkaampi kuin jalat). Aiemmin lääkärintarkastuksissa ei ole ollut ongelmia ryhdin kanssa, mutta n. vuosi sitten lääkäri sanoi että mulla on pieni skolioosi alaselässä. Voisiko skolioosi aiheuttaa oireet? :confused:

Kysytääs nyt täältä..

Vähän lisäkysymystä. Eli vajaa 2 viikkoa sitten tuli käytyä selkähieronnassa ja päälle paikallinen kiropraktikko rusautti muutaman kerran alaselkää. Homma tuntu toimivan ja selkä tuntui todella hyvältä operaation jälkeen.

Nyt kuitenkin tuntuu, että sama vaiva iskee taas. Lepopäivät olleet todella vähissä ja peruskuntotreeninä punttia/lenkkiä on tullut vedettyä tosi paljon, kahtakin treeniä päivässä. Viime vkl tuli vedettyä raskaat testit leirillä ja heitettyä taas muutama heitto. Ehkä ratkaisevin juttu oli kuitenkin tiistaina tapahtunut muutaman sadan heiton kuntopallotreeni, jonka jälkeen eilen illalla selässä alkoi ikävästi tuntua samoja tuntemuksia kuin aiemmin.

Menen varmaan taas poikkeamaan kiropraktikolla, kun hieronta on sovittu vasta 17 päivälle, mutta minkälaista pitkäaikaista hoitoa voisi ajatella tälläiseen vaivaan? Syvien lihasten treenin maksimointia?

Elikkä nyt 2,5 viikkoa ollut alaselässä kipua ja vihlontaa. Tämä alkoi yhtäkkiä seuraavana aamuna kyykkytreenin jälkeen, treenissä ei tuntunut mitään kipua alaselässä. Kun nojaa taaksepäin ei selässä tunnu miltään, mutta kun nojautuu eteenpäin, esim yrittää koskettaa sormilla varpaita, niin alaselkään vihloo. Hack-kyykkyä pystyy tekemään, mutta prässissä pelkkä kelkan paino laskuvaiheessa saa alaselkään vihlovan kivun. Mikäköhän alaselässä mahtaisi olla, jtn vinkkejä miten sais alaselän kuntoon?

Terve!

Nyt se perkele selkä meni minullaki, Eilen tein mavessa kovan neloisen ja viimisel toistol ehkä vähä yli ojensin selkää > kova vihlaisu ja tanko alas, jonkun aikaa lepuuttelin ja pystyin tekee muita liikkeitä suhkot kevyesti mutta alaselkää en ja kipu itse treenin aikana ei ollut niin kova mutta myöhemmin ovat olleet. Illallasta asti tosiaa jatkuneet kovat kivut ja säteilyt ja kävelen yläkroppa hieman oikealla kallellaan, Kipu onkin tuossa oikealla puolen eli kun painan sormilla selkärangan ja oikeanpuolen suoran selkä lihaksen välistä niin kipu tuntuu voimakkaammin. sängystä vaikea päästä ylös ja selkä pysyy ehkä parempana kun hieman käveleskelee ja silloinkin joudun välistä pysähtymään ku vihlaisee niin kovasti. Vituttaa suuresti!

Osaisiko kukaan kertoa mikä meni rikki (toivottavasti ei välilvevyn pullistuma?) Syön lihasten rentouttajaa,buranaa ja hieron kylmägeeliä.

Mitäs mieltä olette, kun alaselän alimmassa nikamassa on välilevyn repeämä ja pitänyt välttää liikuntaa missä kipua tulee. Selän lihakset ovat kuitenkin jonkinlaisessa "suojakrampissa" ja se säteilee kylkiin. Salilla olen käynyt 5 kertaa viikos tehden liikkeitä joissa selän rasitus minimaalista. Jalkapallon peluun kannalta ehkä nopeinta olisi täyslepo vai mitä mieltä olette?

Latest posts

Back
Ylös Bottom