Alaselän kramppi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja putka
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Käväsin tänään salilla treenaamassa etu- ja takareidet ja pohkeet.
Tapani mukaan, lämmittelen aina pienillä painoilla, enkä jumppaa pyörällä tai vempaimilla. Otin pelkän kyykkytangon selkään ja tein 10-15 toistoa. Venyttelin ja lisäsin kympit päihin. Tein taas yli 10 toistoa. Tässä vaiheessa alaselässä alkoi jo tuntua outoa painetta, niinku se olis pumpissa. Otin lämpöä 20 kg korotuksilla satkuun asti ja laitoin vyön ku alko tuntua alaselkä ihan mahdottomalta.

Heitin 130kg tankoon, mikä normaalisti ny ei paina mitään.
Kyykystä ei tullut yhtään mitään, alaselkä oli kuin tulessa. Kolmannen toiston jälkeen tuntui pulssin tykytys alaselässä ja se meni 100% voimattomaksi. Hirvee polte ja kolotus, sika törkeen pumpin kaltainen tunne. Vittu kyykyt oli pakko unohtaa, ei tullut mitään.

Siis mikä kumma voi aiheuttaa tälläistä? Onko kellään kokemusta vastaavasta? Mulla ei ainakaan ole.
Ainoa mikä mulle tulee mieleen, efe jota oon ottanut aamuisin lenkin kaveriksi.
Mut eikai sekään enää 14h päästä nauttimisesta mitään kramppeja aiheuta...

Oon juuri aloittanut dietin maanantaina, oliskiko ruokavaliossa jotain puutteita?

Määrä g.

piltti 125 g aamupala
4vilja puuro nalle 80 g
omega3 2 kpl
raejuusto 200 g

näkkileipä koulunäkki 5 kpl välipala
maitorahka 375 g

kaura pasta torino 90 g päivällinen
paistijauheliha 200 g

maitorahka ehrmann 375 g välipala
banaani 400 g
(kuorineen punnittu)

proteiini protein 90+ 45 g palautus
glutamiin 10 g
dextroosi fast 10 g
malto fast 45 g

kaura pasta torino 90 g illallinen
paistijauheliha 200 g

maitorahka ehrmann 250 g ennen nukkuumanmenoa.

3099kcal prot.39%(301.65g) hiil.48% rasva 14%

Aerobista on 3h / vko, kaikki aamuisin efen kera ennen aamiaista.

Tuntui muuten jo tiistain käsitreeneissä että forkut kramppaili, mut mulle sitä sattuu aina joskus ku vetää ne niin hirveeseen pumppiin aina.

Mut toi selkä mua ottaa päähän ny aivan vietävästi, pelottaa vaan et mitä jos se jatkuu niin on ens kesän kisakunto pilalla.

Ite pamautin ilmeisesti syväkyykyssä isoilla painoilla ja huonolla tekniikalla alaselän. Lihas siis vaan venähti lääkärin mukaan ja pitäisi mennä ohi ibuprofeiinilla.

Tästä on siis n. pari viikkoa aikaa ja viikon oon ottanu nyt 3x400mg buranaa päivässä ja kipu on häipynyt aika pitkälti.

Kuulostaa toi sun kyykkyskenaario muuten aika samalta ku mulla.

Noni.

Tosi hienoa, nyt meni selkä jo perus työjutuissa ihan jäkkiin.
Nostelin 20kg painavia teloja ja viidennen kappaleen jälkeen oli pakko laittaa hommat seis. Venyttelin tuskissani selkää, mutta mikään ei tuntunu auttavan.
Tunne oli taas niinku eilen, selkä on perseen yläpuolelta ihan kivikova ja aivan kuin rajussa pumpissa. Jomottaa sairaasti, voimaton ja pulssi hakkaa siellä.
Voi perhana!

Onko jollain kokemusta tälläsestä tilasta? Kaikki vinkit pikaiseen ensiapuun on tervetulleita. Ehdottomasti mä lähden nyt siitä että käyn hierojalla, laitan orudista ja venyttelen mutta syy olis kiva tietää, mitä oon ehkä tehny väärin tai mikä ihme, tulehdusko siellä ny on?

Noni.

Nostelin 20kg painavia teloja ja viidennen kappaleen jälkeen oli pakko laittaa hommat seis. Venyttelin tuskissani selkää, mutta mikään ei tuntunu auttavan.
Tunne oli taas niinku eilen, selkä on perseen yläpuolelta ihan kivikova ja aivan kuin rajussa pumpissa. Jomottaa sairaasti, voimaton ja pulssi hakkaa siellä.
Voi perhana!

Onko jollain kokemusta tälläsestä tilasta? Kaikki vinkit pikaiseen ensiapuun on tervetulleita. Ehdottomasti mä lähden nyt siitä että käyn hierojalla, laitan orudista ja venyttelen mutta syy olis kiva tietää, mitä oon ehkä tehny väärin tai mikä ihme, tulehdusko siellä ny on?

Noni.

Voi perhana!

Noni.

Voi perhana!

Noni.

Voi perhana!

Deja vu.

(raskasta mutuilua, älkää ottako faktana)

Voisikos tässä kyseessä ns noidannuoli? Käsittääkseni silloin esim huolimattomasti nostaessa jokin nikamien välistä lähtevistä ziljoonista hermoista jää hetkeksi puristuksiin, ja kroppa ilmeisesti itsepuolustuksesi iskee selän aivan lukkoon. Hyvällä tuurilla tätä lukkoa kestää sitten monta päivää.

Tärkein ensiapu olisi silloin heti haverin jälkeen mutta ennenkuin selkä on totaalisesti lukossa. Itselläni ainakin avustajan tekemä selän kunolla rusauttaminen helpottaa painetta, ja vähentää seuraavien päivien jumia. Tämän jälkeen sitten perinteistä kylmä-kuuma-hieronta-burana hoitoa ulkofileille, ja odotellaan pelolla milloin jumi etenee siihen pisteeseen että sängystä ylös nouseminenkin vaatii huolellisen suunnittelun.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Jos teen maastavetoja lujaa, niin seuraavana päivänä kun nostelee tavaroita, niin alaselkä väsyy ja on pumpissa. Särkee alaselkää ja on tosiaan kovassa pumpissa.

Suositut

Back
Ylös Bottom