Al-Qaida uhkaa uusilla iskuilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja protsku
  • Aloitettu Aloitettu

protsku

Banned
Iltalehti sanoi:
Al-Qaida-verkosto antaa Euroopan maille kuukauden aikaa vetää joukkonsa pois Irakista, kerrotaan verkkosivuille lähetetyssä lausunnossa. Muussa tapauksessa verkosto uhkaa tehdä lisää Lontoon iskujen kaltaisia hyökkäyksiä.

- Tämä viesti on viimeinen varoitus Euroopan valtioille. Haluamme antaa teille kuukauden aikaa vetää sotilaanne pois Mesopotamian maalta, totesi lausunto.

Lausunnon oli allekirjoittanut Abu Hafs al-Masrin al-Qaida -joukot. Se on päivätty heinäkuun kuudennelletoista.

"Nämä ovat viimeiset sanamme"

Viestin mukaan elokuun 15. päivän jälkeen viestejä ei enää tule, vaan ainoastaan toimintaa.

- Tämä on viesti jonka osoitamme ristiretkeläisille jotka ovat edelleen Irakissa - Tanska, Alankomaat, Britania, Italia sekä muut maat joiden joukot edelleen risteilevät ristiin rastiin Irakin alueella.

- Nämä ovat viimeiset sanamme. Mujahedeilla, jotka tähystävät, on muita sanoja lausuttavana pääkaupungeissanne.

Viestin todenperäisyyttä ei ole pystytty tarkistamaan.

Mitähän tästä seuraa? Näyttää siltä että Irakin selkkaus on laajenemassa yhä enemmän siviiliväestön suuntaan.

Nyt on ollut jo 9/11 ja 7/7. Lieneekö sitten jotain Koraanin säkeitä mistä valitsevat noita päivämääriä. Kovasti uhkaavat että elokuun puolen välin jälkeen taas räjähtää jossain.

Suomessakin on pian presidentinvaalit ja ainakin minä tulen äänestämään sellaista presidenttiehdokasta joka lupaa että pysymme kansainvälisten konfliktien ulkopuolella. Antaa sitten USA ja kumppanit hoitaa maailmanpoliisin tehtävät...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos tietäisit edes miksi ääriislamilaiset hyökkää muihin maihin.

Englanti ja USA ovat juutalaisimpia maita Israelin jälkeen, nämä kaksi maata tukee Israelia, Israelin tankit ajaa päivittäin Palestiinalaisten yli ja israelilaissotilaat tähtäilee Palestiinalaisia lapsia ja hakkaa niiden raajoja hajalle kivillä.

Et kai luule, että englantilaisia ja amerikkalaisia joukkoja on vain irakissa? Niitä on jokaisessa arabimaassa, mitkä ne aikoo seuraavaksi tuhota ja valloittaa. Kaikki tiettä mitkä maat ne on.

Koska tietyt euroopan maat ja amerikka tukee tällaista, niin ääriislamilaiset turhautuneina ja vihaisina haluavat koston.

Tavallista ihmisluonnetta.

Onkohan tää jonkun suuremman sodan alkua, jos tää viesti nyt ees on totta. Toivottavasti ei tuu suomalais uhreja.

Lisäisin Protskun listaan Madridin pommi-iskut, päivämäärä ei nyt tosin tule mieleen. Al-Qaida on viestin takana, näin uskoisin ja lisää iskuja on tulossa Allahin nimeen. Onko teillä tietoa, miten IRA vaikuttaa nykyisin?
Siinä on toinen, joka suosii julkisia paikkoja ja on aina ollut melko vaarallinen koko historian ajan.

twinlab sanoi:
Onkohan tää jonkun suuremman sodan alkua, jos tää viesti nyt ees on totta. Toivottavasti ei tuu suomalais uhreja.
Ei, mikäli sodalla tarkoitetaan armeijoiden välistä avointa taistelua. Terroristeilla ei edelleenkään ole mitään mahdollisuuksia iskeä suoraan sotilaita vastaan (paitsi ansoilla), pelkästään puolustuskyvyttömien siviilien.

Jansku sanoi:
Ei, mikäli sodalla tarkoitetaan armeijoiden välistä avointa taistelua. Terroristeilla ei edelleenkään ole mitään mahdollisuuksia iskeä suoraan sotilaita vastaan (paitsi ansoilla), pelkästään puolustuskyvyttömien siviilien.

Joo taisin kirjoittaa hieman harkitsematta.. tarkoitin kumminkin sitä, ettei toivottavasti mitään sekasortoa tulis.. tossa on kumminkin EU-maita, jos iskujen takia alkaa talous horjua joillakin mailla... niin se taas voi vaikuttaa mm. Suomenkin talouteen? Olihan toi WTC-iskukin ja se järisytti aika globaalisti.

Tiedän kaukaa haettua, toivottavasti siksi jääkin :)

Edit. typoja

Allah sanoi:
Onko teillä tietoa, miten IRA vaikuttaa nykyisin?
Siinä on toinen, joka suosii julkisia paikkoja ja on aina ollut melko vaarallinen koko historian ajan.

Siellähän on neuvoteltu rauha (johon myös Sinn Fein sitoutunut), eli eipä IRA vaikuta terrorismin keinoin tällä hetkellä mitenkään. Muutenkin sehän oli viime vuosina vain aseellinen siipi Sinn Fein, joka iskuja teki. Sitäpaitsi, IRA:llahan on ollut selkeästi muotoiltu poliittinen agenda, eikä niillä ole ollut kärhämää muiden kuin engelsmannien kanssa. Iskuista varoitettiin etukäteen, eikä tappaminen sinänsä ollut tarkoituksena, ellei kyse ollut poliitikoista/sotilaista.

Mainitsemisen arvoinen on myös tapaus, jossa sivullinen poliisi kuoli iskussa. IRA keräsi rahaa ja lahjoitti rahat tämän poliisin perheelle rahat, sekä pahoitteli tapahtunutta julkisesti. Eipä ole ihan sama meininki kuin ählämeillä.

Mainittakoon vielä, että vaikka joistain teksteistä saattaisi luulla toisin, niin en todellakaan hyväksy ählämeiden tapaa lahdata siviilejä Allahin tai jonkun muun metsänhengen nimissä, vaan yritän jotenkin saada ymmärryksen siitä, minkä takia he näin toimivat.

Toivottavasti eivät tuo terrori-iskujaan tänne Helsinkiin yleisurheilun MM-kisojen vuoksi. Siellähän maailman huomio silloin on. Onneksi olen itse planeetan toisella puolella lomailemassa siihen aikaan.

protsku sanoi:
Suomessakin on pian presidentinvaalit ja ainakin minä tulen äänestämään sellaista presidenttiehdokasta joka lupaa että pysymme kansainvälisten konfliktien ulkopuolella. Antaa sitten USA ja kumppanit hoitaa maailmanpoliisin tehtävät...

Mutta entä jos ne kansainväliset konfliktit päättävät ottaa ja laajeta Suomeen? Hmm, varmaankin tarkoitit, että Suomen ei pitäisi osallistua sotilaalliseen toimintaan omien rajojensa ulkopuolella.

Hullu inkkari sanoi:
Toivottavasti eivät tuo terrori-iskujaan tänne Helsinkiin yleisurheilun MM-kisojen vuoksi. Siellähän maailman huomio silloin on. Onneksi olen itse planeetan toisella puolella lomailemassa siihen aikaan.
Jos kyseessä olisi olympialaiset, olisi monella kakat housuissa. Yleisurheilun mm-kisat on kuitenkin olympialaisiin verrattuna kuin hyttysen paska Raisun etulampussa.

Hullu inkkari sanoi:
Nykyään pressoiksi ei valita Kekkosia.

Edit: Sori. :nolo: Piti vastata tuohon toiseen kommenttiin.

Mutta kommentoidaan nyt tätäkin. Mitä terroristi hyötyisivät sellaiseen maahan iskemisestä, joka on enemmänkin niiden kaveri kuin vihollinen.

Hullu inkkari sanoi:
Ainakin Osama on tehnyt selväksi, että heillä ei ole aikomusta iskeä maihin, jotka eivät ole niille tehneet mitään. Tämä oli siis silloin kun Ruotsia varoteltiin terrori-iskuista.

Hullu inkkari sanoi:

Seuraavan ajatuksen luin äskettäin jostakin, valitettavasti en muista mistä.

Terroristien tavoitteena on kylvää pelkoa. Jos iskut kohdistuvat suurin massatapahtumiin, ihmisille syntyy sellainen mielikuva, että vain suurissa massatapahtumissa voi joutua iskun kohteeksi, ja niinpä välttämällä nämä voi elellä ihan turvallisesti. Siksi onkin paljon tehokkaampaa iskeä aivan tavallisena arkiaamuna, aivan tavallisessa paikassa, jolloin ihmiset joutuvat pelkäämään aina ja kaikkialla uusia iskuja. Nykyaikainen media nimittäin kyllä huolehtii siitä, että terrori-iskut nähdään ympäri maailmaa, tehtiinpä ne missä tahansa (kunhan ollaan länsimaissa, ja uhreja on enemmän kuin kaksi).

Edit: typo

Vroomfundel sanoi:
Seuraavan ajatuksen luin äskettäin jostakin, valitettavasti en muista mistä.

Terroristien tavoitteena on kylvää pelkoa. Jos iskut kohdistuvat suurin massatapahtumiin, ihmisille syntyy sellainen mielikuva, että vain suurissa massatapahtumissa voi joutua iskun kohteeksi, ja niinpä välttämällä nämä voi elellä ihan turvallisesti. Siksi onkin paljon tehokkaampaa iskeä aivan tavallisena arkiaamuna, aivan tavallisessa paikassa, jolloin ihmiset joutuvat pelkäämään aina ja kaikkialla uusia iskuja. Nykyaikainen media nimittäin kyllä huolehtii siitä, että terrori-iskut nähdään ympäri maailmaa, tehtiinpä ne missä tahansa (kunhan ollaan länsimaissa, ja uhreja on enemmän kuin kaksi).

Edit: typo
En usko. Arki palaa ja tämäkin isku unohtuu arjen rutiineissa. Stadionilla saa kuitenskin enemmän uhreja ja menee siten kauemmin unohtaa. Syy miksi isketään tavallisiin paikkoihin on se että massatapahtumissa turvallisuus on tarkempaa. Simple as that.

Tomi sanoi:
Jos kyseessä olisi olympialaiset, olisi monella kakat housuissa. Yleisurheilun mm-kisat on kuitenkin olympialaisiin verrattuna kuin hyttysen paska Raisun etulampussa.

Ja muutenkin olisi erittäin vaikeaa tehdä iskuja tuollaisten tapahtumien yhteydessä. MM-kisoissa ollaan varmasti varauduttu ongelmiin ja turvajärjestelyt tulevat olemaan käsittämättömän kovat. Viime aikaiset suuret terrori-iskut on tehty täysin yllätyksinä tavallisina työläispäivinä ilman mitään oheistapahtumaa.

Vaikka eihän kaikkia koskaan pystytä taysin tarkastamaan..

Integrandi sanoi:
Ei kai kohta muukaan auta...

Mitä tarkalleen tarkoitat?

Minusta maailma alkaa oleen aika hyvin jo pedattu kuin hänen kirjassaan.

twinlab sanoi:
Kertokaa nyt mullekkin :D

Voishan sen selittää mutta menetät koko idean mitä hän ajaa takaa mun selittelyn takia. Lainaa kirjastosta. Et pety.

Suositut

Back
Ylös Bottom