Akne ja muut iho-ongelmat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Stalwart
  • Aloitettu Aloitettu
Sisäisesti minäkin kookosöljyä nautin, mutta esim. Thaimaassa, jossa oleskelin, sitä myytiin nimenomaan ulkoisesti käytettäväksi (toisaalta kukaan ei ollut koskaan kuullutkaan, että kookosöljyä muka syötäisiin). Itse levitän kasvoille öljyn pumpulin kautta, ikäänkuin kasvovetenä, muttä laitan öljyä reilusti, joten sitä jää myös kosteuttamaan.

Tässä mun putelissa lukee, että toimii luonnollisena aurinkosuojana, suojaa ja kosteuttaa ihosoluja ja estää ryppyjä(!!), auttaa finneihin ja ihon virheisiin. Hyvä myös hiuksille. Unohdinkin sanoa, että n. kerran viikossa hieron samaa tavaraa hiuspohjaan ja on tosi tosi hyvä juttu, mulla on nimittäin taipumusta hiuspohjan psoriaasiin ja tämä auttaa heti. Siis taika-ainetta.

Taidan käydä huomenissa hakemassa luontaistuotekaupasta pienen putelin kookosöljyä kosmeettisiin tarkoituksiin, kun enpäs viitti samaa putelia hyödyntää keittiössä ja kylppärissä... Pitää ehdottomasti koittaa tota hiustenhoitoonkin, mulla tahtoo varsinkin talvella kuivumaan ja sähköistymään kuontalo.

..kun kerran kookosöljy kiinnostaa, niin pitää vielä mainita, että sitähän voi käyttää melkein mihin vaan ja sillä voi kyllä vaikka korvata kaikki putelit puhdistusaineista hoitoaineeseen ja body lotioniin.

Shampoosta ei ehkä kannata luopua. Tosin öljystä voi tehdä myös saippuaa.

Mainitsinkin jo, että hiuspohjan hoidossa ehdoton, eli jos on psoriasis tai hilseongelmia tai vaikka kuiva pohja, sitä hierotaan hiuspohjaan ja annetaan vaikuttaa ainakin 20 min, miksei yön yli. Sitten pestään pois. Yleensä pesen kaksi kertaa peräkkäin shampoolla, että varmasti lähtee.

Kookosöljyä tietysti myös aamupuuron päälle, leivontaan (korvaan puolet piirakkapohjan voista), kynsinauhoihin. Paitsi, että tekee hyvää iholle, väitetään, että kookosöljy myös polttaa rasvaa kehosta! :eek:

Jos ongelmia kuivan hiuspohjan kanssa tai jos esim käy joka päivä uimassa tai jotain sellaista, niin kannattaa pestä hiuspohja ruokasoodalla. Itse käyttänyt jo monta vuotta. Auttaa kutiavaan hiuspohjaan ja hiustenpesuväli harvenee eikä hiuspohja enää hikisenäkään kutise.

1 ruokalusikallinen ruokasoodaa. desilitraan lämmintä vettä ja hierotaan märkään päänahkaan kunnolla. Huuhtelu runsaalla vedellä.

Mua on kyllä aina kiinnostanut tää öljyjen käyttäminen kosteuttajana. Eikös kosteutuksessa pidä olla aina mukana vettä? Kosteusvoiteetkin toimii niin, että voiteessa on vettä sekä muita aineita, joiden tarkoitus on sulkea se vesi ihon sisälle. Miten joku öljy voi kosteuttaa, jos siinä ei ole vettä? Vai pitääkö se levittää märälle iholle?

Pinko, iso kiitos sulle tästä kookosöljyvinkistä! Suosittelen muillekin, mulla on tällä menolla kuivat kantapäät ja kynsinauhat kurja muisto vain.

Käytättekö te kookosöljyä siis ihan silmänympärysihon kosteuttajanakin? Itse kävin ostamassa kookosöljyä siinä toivossa, että saisin silmänympärysihon rypyt suoriksi, mutta mitään ei tapahtunut :( Kyynärpäät kyllä tuntuivat pehmenneen, mutta kasvoja ei kosteuttanut hyvin. Toimiiko teillä?

Käytättekö te kookosöljyä siis ihan silmänympärysihon kosteuttajanakin? Itse kävin ostamassa kookosöljyä siinä toivossa, että saisin silmänympärysihon rypyt suoriksi, mutta mitään ei tapahtunut :( Kyynärpäät kyllä tuntuivat pehmenneen, mutta kasvoja ei kosteuttanut hyvin. Toimiiko teillä?

En ryppyasiaan osaa kommentoida kun ei ryppyjä ole, mutta mun kasvot kyllä kosteutui oikein mainiosti. Ja tosiaan nuo mun ongelmakuivat alueet oli jo parin päivän käytön jälkeen paremmat.

Eihän ne rypyt nyt öljyllä tai edes Diorin voiteilla pois lähde, ne on vanhenemisesta/auringosta jne. johtuvia ihon rakennemuutoksia. Niitä voi jossain määrin ennaltaehkäistä, mutta kyllähän nyt kai järki sanoo, että jos öljyä laittaa pari kertaa, ei ne rypyt siitä oikene.

Eihän ne rypyt nyt öljyllä tai edes Diorin voiteilla pois lähde, ne on vanhenemisesta/auringosta jne. johtuvia ihon rakennemuutoksia. Niitä voi jossain määrin ennaltaehkäistä, mutta kyllähän nyt kai järki sanoo, että jos öljyä laittaa pari kertaa, ei ne rypyt siitä oikene.

No ei minullakaan nyt vielä sellaisia "oikeita" ryppyjä ole. Ainoastaan nämä samat juonteet, jotka ovat olleet matkassa mukana jo 15-vuotiaasta lähtien. Olen aika kuivaihoinen. Kosteusvoiteella ovat kyllä tasiottuneet nämä juonteet, mutta kookoksella ei.

Houkuttelisi kyllä kokeilla kookosöljyä kasvojen kosteuttajana. Hiuksissa ainakin toimii ihanteellisesti. Minua kuitenkin hieman epäilyttää öljy kasvojen kosteuttajana. Onko siis totta, että öljy todella imeytyy ihoon ja kosteuttaa ihon eikä vain jää pinnalle lillumaan luoden kosteutetun vaikutelman? Kookosöljystä löytyy yllättävän vähän tietoa luotettavista lähteistä.

TÄÄLLÄ, TÄÄLLÄ ja TÄÄLLÄ muunmuassa on ihan hyvää luettavaa. Ja jos ei englanti nappaa, löytyy lueskeltavaa myös TÄÄLTÄ ja TÄÄLTÄ. Tutkimuksiin pohjautuvaa tietoa. There you go ;)

Mielenkiintoisia sivuja, mutten ole edelleenkään vakuuttunut lähteestä ;) Kaikilla noilla sivuilla on joko mainoksia luontaistuoteliikkeisiin tai niinkuin tuo ensimmäinen laittamasi linkki jopa myy itse kookosöljyä. Tutkimuksia kookosöljystä kyllä on tehty, mutta ravitsemuksellisesta näkökulmasta sisäisesti käytettynä. En löytänyt noilta sivuilta mitään viitteita tutkimuksesta kookosöljystä ihon kosteuttajana.

Mielenkiintoisia sivuja, mutten ole edelleenkään vakuuttunut lähteestä ;) Kaikilla noilla sivuilla on joko mainoksia luontaistuoteliikkeisiin tai niinkuin tuo ensimmäinen laittamasi linkki jopa myy itse kookosöljyä. Tutkimuksia kookosöljystä kyllä on tehty, mutta ravitsemuksellisesta näkökulmasta sisäisesti käytettynä. En löytänyt noilta sivuilta mitään viitteita tutkimuksesta kookosöljystä ihon kosteuttajana.

Ei kait joka asiaan aina tarvita tieteellistä tietoa, joskus kokeilemallakin selviää. Tiedekin on paikallaan, mut uusia toimivia ideoita ei syntyis koskaan, jos kokeiluja tekevät ihmiset jäis oottamaan, et joku tuo niiden eteen tarjottimella tieteellistä tietoa.

Mä oon nyt kokeillut puhdistukseen tota kookosöljyä ja voin sanoa, et toimii. Olin alkuun hieman skeptinen, et miten noin muka voi puhdistaa silmämeikin ja et jos silmänrajaus ei sit seuraavana aamuna onnistukaan mahdolliselle rasvaiselle luomelle, mut höpsistä. Toimii! Ja jää käyttöön täällä.

Spaatteli pitää kehittää jostain, kun toi vanulapulla purkista kaapiminen ei oikeen toimi, kun olen niin rähmäkäpälä, mut toisaalta kuitenkin hygieniakysymyksistä kiinnostunut.

Ei kait joka asiaan aina tarvita tieteellistä tietoa, joskus kokeilemallakin selviää. Tiedekin on paikallaan, mut uusia toimivia ideoita ei syntyis koskaan, jos kokeiluja tekevät ihmiset jäis oottamaan, et joku tuo niiden eteen tarjottimella tieteellistä tietoa.

Mä oon nyt kokeillut puhdistukseen tota kookosöljyä ja voin sanoa, et toimii. Olin alkuun hieman skeptinen, et miten noin muka voi puhdistaa silmämeikin ja et jos silmänrajaus ei sit seuraavana aamuna onnistukaan mahdolliselle rasvaiselle luomelle, mut höpsistä. Toimii! Ja jää käyttöön täällä.

Spaatteli pitää kehittää jostain, kun toi vanulapulla purkista kaapiminen ei oikeen toimi, kun olen niin rähmäkäpälä, mut toisaalta kuitenkin hygieniakysymyksistä kiinnostunut.

On tätä kookosöljyä jo sen verran maailmalla hypetetty, että voisi alkaa pikkuhiljaa tulla niitä ihan luotettaviakin tutkimuksia aiheesta. On ihan eri asia kuitenkin käyttää kookosöljyä meikin puhdistukseen kuin kosteusvoiteena. Siinä ainakin heti huomaa, että toimiiko vai ei. Uskon kyllä, että kookosöljy suojaa ihoa ja hiuksia, mutta kosteuttajana suhtaudun siihen erittäin skeptisesti.

On tätä kookosöljyä jo sen verran maailmalla hypetetty, että voisi alkaa pikkuhiljaa tulla niitä ihan luotettaviakin tutkimuksia aiheesta. On ihan eri asia kuitenkin käyttää kookosöljyä meikin puhdistukseen kuin kosteusvoiteena. Siinä ainakin heti huomaa, että toimiiko vai ei. Uskon kyllä, että kookosöljy suojaa ihoa ja hiuksia, mutta kosteuttajana suhtaudun siihen erittäin skeptisesti.

Musta jännä, että hyväksytään mukisematta muovipurkeissa tulevat modernit kemikaalicocktailit joista imeytyy parabeeneja ja ties mitä ihoon, ja sitten tuhansia vuosia käytössä ollut luonnontuote aiheuttaa jotenkin skeptistä suhtautumista. Sä siis haluat tutkimuksen, jossa tutkitaan sitä, onko kookosöljy hyvä ihon kosteuttaja? Kosmetiikka- tai lääkefirmat eivät voi patentoida kookosöljyä -> ne eivät voi tienata sillä rahaa = et varmasti tule näkemään mitään tutkimuksia. Mitä jos vaan kokeilisit sitä? Tässäkin ketjussa moni on sanonut, että se toimii (itse en ole käyttänyt MITÄÄN muuta kosteuttajaa iholle yli 3 kuukauteen). Jos et diggaa, niin voit syödä sen öljyn :)

Musta jännä, että hyväksytään mukisematta muovipurkeissa tulevat modernit kemikaalicocktailit joista imeytyy parabeeneja ja ties mitä ihoon, ja sitten tuhansia vuosia käytössä ollut luonnontuote aiheuttaa jotenkin skeptistä suhtautumista. Sä siis haluat tutkimuksen, jossa tutkitaan sitä, onko kookosöljy hyvä ihon kosteuttaja? Kosmetiikka- tai lääkefirmat eivät voi patentoida kookosöljyä -> ne eivät voi tienata sillä rahaa = et varmasti tule näkemään mitään tutkimuksia. Mitä jos vaan kokeilisit sitä? Tässäkin ketjussa moni on sanonut, että se toimii (itse en ole käyttänyt MITÄÄN muuta kosteuttajaa iholle yli 3 kuukauteen). Jos et diggaa, niin voit syödä sen öljyn :)

Kyllähän tuosta kookosöljystäkin on nykyisin aika kova markkinatuote tullut. Näkeehän sen jo siitä, että on lukuisia eri kookosöljy-sivustoja, jotka yrittävät markkinoida kyseistä öljyä. Tutkimukset tukisivat tätä markkinointia kyllä aika vahvasti. Onko sinulla Halo millainen ihotyyppi? Jos on rasvainen iho niin saattaa ollakin, että kooksolöjyn antama suoja riittää, mutta rutikuiva iho tarvitsee enemmän kosteutta.

Back
Ylös Bottom