Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
Viime lokakuusa alko meikän iso tretonin kuuri. Näin äsken kuvan ittestä vuos sitten ja kun vertaa nykyseen, on ero aika huima. Naama on oikeestaan täysin puhdas ja enää hartioissa muutama finni. Vielä syön tän vikan laatikon ja kesällä otan aurinkoa reilusti, niin taitaa olla koko kroppa "puhdistunu" :) Hyvin toimi ja suosittelen kaikille kellä vähänkään vaivaa. Mulla ei tullu pahenemis vaihetta ollenkaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei ite lääkkeitä jaksais ottaa ku muutenkin on itellä niitä muihin vaivoihin aimo kasa enkä lääkkeistä tykkää yhtään. Voiteet ei oo auttanu, mutta en kai sitä odottanutkaan. Mutta onko mitään muuta vastaavaa mikä vois toimia? Toi ihonkuorinta, auttaisko mitään? Helvetti ku tuli aiemmin puristeltua niin helvetisti ja nyt on molemmat posket tämän näkösiä

acne_pictures-1423.jpg

Ei oo oma naama mutta posket tuon näkösiä.. Noita arpia ei vissiin kovin helposti saakaan pois..?

Mites tässä pitäisi toimia, kun oikeastaan finnejä ei (kerralla) ole hirveästi, mutta leuan alue on jatkuvasti tulehtunut ja jo arpeutunutkin? Finnejä on kuitenkin koko ajan naamassa se 2-10 niin ei pääse oikeen parantumaankaan. Suurin esteettinen haitta on siis nuo punaiset läiskät leuassa, eikä finnit, niin mietin mitä tässä voisi tehdä. Olisi ilmeisesti pitänyt toimia aikaisemmin. Oisko kuitenkin Roa-kuurista/vastaavasta vielä jotain apua, ja voinkohan sellaista edes saada.

Ite sain roakuurin, ku sanoin, että en jaksa enää katsella lievää aknea. Aina muutama näppy siellä täällä. Nuorempana tuli vedettyä jotain höpöhöpö Apocyclin-nappuloita, mutta eipä niistä hirveästi apua ollut. Ton yhden roakuurin jälkeen hävisi oikeastaan kaikki finnit. Tietenkin satunnaisia näppyjä tulee välillä.

Eka satsi roaa(oikeastaan isotretion activista) loppumassa tällä viikolla, 100kpl 20mg, joten pitäisikö tässä pitää joku tauko, vai voinko suotta hakea seuraavan satsin, että tämäkin urakka saisi vielä onnellisen lopun?

Homma on edennyt, mutta vielä olisi vähän jäljellä.

Lisää vaan samantien, saat kerralla hoidettua :) Onko muilla hikoilu lisääntyny roan/iso tretonini kanssa? Ite herään aina märistä lakanoista ja salilla/töissä hikoon ihan helvetisti. Myös tää normaali kevät ilma saa meikäläisen "märäks" :D

Ei ite lääkkeitä jaksais ottaa ku muutenkin on itellä niitä muihin vaivoihin aimo kasa enkä lääkkeistä tykkää yhtään. Voiteet ei oo auttanu, mutta en kai sitä odottanutkaan. Mutta onko mitään muuta vastaavaa mikä vois toimia? Toi ihonkuorinta, auttaisko mitään? Helvetti ku tuli aiemmin puristeltua niin helvetisti ja nyt on molemmat posket tämän näkösiä

Ei oo oma naama mutta posket tuon näkösiä.. Noita arpia ei vissiin kovin helposti saakaan pois..?

Lääkärin suorittama ihon kemiallinen kuorinta on varmasti paras vaihtoehto. Pitäis tulla naama yhtä sileeksi kun vastasyntyneellä. Omaa kokemusta ei vielä ole, koska ihotautilääkäri kielsi menemästä tollaiseen hoitoon ennenkuin on vähintään 1,5 vuotta aknen parantumisesta. Tulevaisuudessa aion mennä, vaikka maksaakin n. 300€ laakilta ja hoitoja tarvitaan ehkä enemmän kuin yksi. Mutta kuitenki se oma naama on itselleni ainakin niin tärkeä ettei sen hintaa rahassa voi mitata.

Mulla on pirusti tollasta pientä mustapäätä ja alkavaa näppyä, kova mekaaninen puhdistus vaan tuntuu auttavan. Itselläni on kyllä niin paksu iho että sitä saa hinkata oikein kunnolla että "aukeaa" ne paskaiset kohdat. Kyllä se punotus yön aikana häviää. :D

Moro,

oon kärsinyt aknesta puolet elämästäni. Käynyt iholääkärillä kymmeniä kertoja, kokeillut vuosien mittaa kaikkea mitä pystyy eri kosmetologihoidoista ruokavalioihin, syönyt myös eri lääkkeitä. 15 vuoden aikan oon löytänyt ainoastaan kaksi oikeasti auttavaa hoitoa:

toinen on roaccutane lääkekuuri ja toinen led-valohoito.

Roaccutane kuurien jälkeenkin iho taipuu herkästi akneen ja oon ylläpitänyt hyviä tuloksia led-kasvohoidoilla. Omistan nykyisin kotikäyttöön tarkoitetun valon , löytyy esim huuto.netistä led-kasvovalo nimellä. Suosittelen.

Mulla on akne onneksi vähän helpottanut kun on ikääkin lisää tullut, en silti mikään siloposki ole. selkä on välis tosi pahana, mut se on auttanut kun suihkun jälkee rasvaa sen selän. naamakin on hyvä rasvata säännöllisesti. Tuntuu olevan kausiluonteista tuo aknen määrä, välillä on tosi pahana, välillä taas ei oikein mitää näkyvissä. stemppii kaikille.

Aika lailla kaikki mitä kaupasta löytyy aknen hoitoon on täyttä paskaa. Puhdistusgeelit ym. kuivattaa ja kosteusvoiteisiin pistetään mitä sattuu. Esim. yhessäki nivean kosteusvoiteessa jota käytin joskus oli muovia... Tuli semmonen kiva lisäkerros iholle. Ihon hoito kannattaa alottaa ajoissa ku finnejä alkaa tuleen ja sitä kannattaa jatkaa vaikka 'ei olis aikaa'. Mulla on nyt aika saatanallisesti milliumeja ja mustapäitä ko aattelin ettei jaksa hoitaa. Ruokavaliosta sen verran että juustot ja sipsit ylläriylläri pistää naaman kukkimaan. Jos syöt puhtaasti (kasvikset, puurot, prosessoimaton tai vähäprosessoitu ruoka) niin kyllä auttaa. Jos vaan jaksaa.. meinaan ite en oo pystyny pitää puhasta ruokavalioo yllä paria kuukautta pidempää

Kysymys aknearpia omaaville, että hyväksyttekö ne sellaisenaan, vai pysyykö paita tiukasti päällä ja yleiset uimarannat yms kierretään kaukaa? Itse en ole paljon selkääni missään esitellyt, kaikki saunaillat yms skipannut/ollut monesti saunomatta ihan vaan selän takia. Eikä nyt puhuta mistään parista arvesta, vipit varmaan näkee mun kuvathreadin (jos se ny siellä yhä on) ja taas muut voi verrata ketjun aloittajan selkään kertaa 2-3. No joo, vaikea verrata. Selkäki on tosta puolet pienempi ja ala missä niitä on pienempi, mutta reilummin väriä löytyy selästä kuitenkin.

Mitään varsinaisesta uutta tuotantoa ei ole, mutta nuo arvet tahtoo varsinkin saunomisen jälkeen rankasti punoittaa. Lievää keloiditaipumusta kun löytyy myöskin, ja sehän lisää erottuvuutta. Laseriakin on pieni testitäplä tehty, ei oikein mitään muutosta. Tatuointiakin miettinyt selkään, mutta toisaalta taas runsasluomisena tiedä sitten mitä tuonne alle jäisi ja tiedä tulisiko tuostakin sitten arpia..

Saako ilman reseptiä mitään toimivaa myrkkyä hartiaseudun näppyihin? Pitää nyt aktiivisesti rasvailla pari kuukautta tota seutua kun se on täysin laiminlyöty mutta jos ei ala tokenemaan niin sitten pitää alkaa isompiin toimenpiteisiin.

Näyttää koko torso ihan vitun tohjolta kun on raskausarpia niin saamaristi ja sitten vielä "aknea". Akne lainausmerkeissä koska uskon että tää saattaisi mennä ihan kuivuuden piikkiinkin ja naamasta on iho parantunut itsestään aivan täysin viimesen 2v aikana.

Eipä taida olla, oon käyny varmaan kaikki kaupan tuotteet läpi, myös apteekin joitain tuotteita. Paria reseptillä saatavaa tavaraa testannu myös, eikä nekään toiminu. Nyt sitte tässä kuussa labraan, jonka jälkee ihotautipoliklinikalle hakee kunnon myrkkyä.

Kysymys aknearpia omaaville, että hyväksyttekö ne sellaisenaan, vai pysyykö paita tiukasti päällä ja yleiset uimarannat yms kierretään kaukaa? Itse en ole paljon selkääni missään esitellyt, kaikki saunaillat yms skipannut/ollut monesti saunomatta ihan vaan selän takia. Eikä nyt puhuta mistään parista arvesta, vipit varmaan näkee mun kuvathreadin (jos se ny siellä yhä on) ja taas muut voi verrata ketjun aloittajan selkään kertaa 2-3. No joo, vaikea verrata. Selkäki on tosta puolet pienempi ja ala missä niitä on pienempi, mutta reilummin väriä löytyy selästä kuitenkin.

Mitään varsinaisesta uutta tuotantoa ei ole, mutta nuo arvet tahtoo varsinkin saunomisen jälkeen rankasti punoittaa. Lievää keloiditaipumusta kun löytyy myöskin, ja sehän lisää erottuvuutta. Laseriakin on pieni testitäplä tehty, ei oikein mitään muutosta. Tatuointiakin miettinyt selkään, mutta toisaalta taas runsasluomisena tiedä sitten mitä tuonne alle jäisi ja tiedä tulisiko tuostakin sitten arpia..

Mä hyväksyn mun aknearvet. Nyttenkin on leuka taas täydessä kevätkukassaan ja on inhottavan punainen. Luonnollisestikaan en ole malttanut antaa niiden olla, joten rumalta näyttää. Mutta en anna sen häiritä! Enkä yritäkään peitellä mun arpia joita löytyy enemmän rinnasta ja leuasta, ne on osa mua ja kannan historiani ylpeänä. Jos jotakuta oikeesti kiinnostaa/säälittää mun entinen aknehistoria nähdessään mun arvet... Kyllä pidän avoimia paitoja oikein mielellään, sanovat sitten jos mun persoonallinen hipiä häiritsee. Ei oo kukaan vielä mitään sanonut :)

Onko esimerkiksi roaccutanilla negatiivisia vaikutuksia testosteroni tuotantoon? Pari kymppisellä tuskin, mutta jos ikä lähenee 30.
Hormoonejahan tuo roaccutan kait jotenkin mulkkailee.
Huhuja olen kuullut, että sekottaisi testotuotantoa.

Paljonko maksaa suunilleen jos käy jollain ihotautilääkärillä? Jostain syystä on ruvennut puskemaan finnejä suht paljon niskaan ja yläselkään, välillä myös naamaan. Tyttöystävä suositteli mulle että kävisin ihotautilääkärillä hakemassa jonku antibiootin niitä vastaan. Jos ei se ole hirvän kallis niin voisi ehkä kävästä semmosella, jos se vaikka auttaisi ja finnit saisi pois :)

Paljonko maksaa suunilleen jos käy jollain ihotautilääkärillä? Jostain syystä on ruvennut puskemaan finnejä suht paljon niskaan ja yläselkään, välillä myös naamaan. Tyttöystävä suositteli mulle että kävisin ihotautilääkärillä hakemassa jonku antibiootin niitä vastaan. Jos ei se ole hirvän kallis niin voisi ehkä kävästä semmosella, jos se vaikka auttaisi ja finnit saisi pois :)

Yksityisillä käyminen taitaa olla n, 80e luokkaa.

Riippuu miten pitkän kuurin saa mutta itsellä oli noin 60e lääkärikäynti + n. 60e isotretinoiinikuuri kahdeksi kuukaudeksi.

Noin 60-80 euroa maksaa. Siihen lääkkeet päälle. Itse olen kyllä antibioottien vastustaja aknen hoidossa, ne tarjoavat useimmille vain väliaikaisen avun.

Edelleen suosittelen.. Roaccutan kuuri alle, vaalea sokeri ja vaalea vehnä pois ruokavaliosta ja ylläpitoa 800-1600mikrogrammaa A-vitamiina päivittäin + kalaöljyä. Testattu on ja toimii.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom