Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kiitti vinkistä :) Töitten ohessa tulee juotua se 3l ihan pelkkää vettä. Tosin hikoilen, mutta eiköhän toi silti auta.

Millä tuotteilla te olette pesseet ihoanne roaccutanin aikana? Itse olen käyttänyt sebamedin puhdistusvaahtoa ja kasvovettä, mutta se kasvovesi on varsinkin alkanut kirvelemään helvetisti.... Ja pesittekö kasvot kuurin aikana kahdesti päivässä?

Millä tuotteilla te olette pesseet ihoanne roaccutanin aikana? Itse olen käyttänyt sebamedin puhdistusvaahtoa ja kasvovettä, mutta se kasvovesi on varsinkin alkanut kirvelemään helvetisti.... Ja pesittekö kasvot kuurin aikana kahdesti päivässä?
Käytin itsekin tuota samaa puhdistusvaahtoa alussa, mutta huomasin pelkästään senkin kuivattavan jo valmiiksi kuivaa ihoa. Huuhtelin kasvoni aamuin illoin pelkällä vedellä joko suihkun ohessa tai ilman. Pesun jälkeen olen aina rasvannut Humektan perusvoiteella.
Muutama pieni finni tulee silloin tällöin kasvoille ja nenä on edelleen täynnä mustapäitä, kun kuurista aikaa neljä vuotta. Olen tyytyväinen tilanteeseen, enkä enää haluaisi syödä uutta kuuria.

Oisko ollu orionin acnex tms kasvojen puhdistusaine, millä iltasin pesen naaman. Alkanu kirvelemää nii perkeleesti. Ja aina suihkun/saunan jälkee humektania.

Onko kenelläkään muulla ilmentynyt roaccutanin aikana kainaloiden ihon ärsyyntymistä? Eipä tämäkään välttämättä lääkkeestä johdu...

Onko mielestänne ihon peseminen kaksi kertaa päivässä millään tasolla hyödyllistä/järkevää sebamedin tuotteilla (kuten tuoteselostuksessa väitetään normaalitilanteessa) Isotretinoin kuurin aikana, kun ihonikaan ei kuivu kuurin vuoksi?

Mites hoidatte kuivaa ihoa, kun kaikki kosteuttavathan tekevät hallaa aknelle? Iho on tällä hetkellä poskissa kuin hiomapaperia.

Sama vaivaa edelleen. Lekuri suositteli joskus differin-geelin, jota siis käytän ja joka on toiminut oikein hyvin, kanssa sellaista apteekin pesupalaa, koska se on tarpeeksi neutraalia iholle. Kosteuttavat ja rasvalliset voiteet kun ovat huonoja aknelle. Iho kuitenkin kuivuu ihan hulluna.

Näin kylmillä ilmoilla tuntuu olevan vain kaksi vaihtoehtoa, akne tai sellanen käärmemäinen kuoriutuva iho. Mitäs tässä nyt tehä?

Mites hoidatte kuivaa ihoa, kun kaikki kosteuttavathan tekevät hallaa aknelle? Iho on tällä hetkellä poskissa kuin hiomapaperia.
Humektan toimii ainakin itsellä, ei aiheuta lisää finnejä mutta kosteuttaa IMO silti riittävästi. Talvisin kannattaa varautua siihen että sitä saa lisäillä päivän mittaan. Itse akneen käytän basironia, ja eipä ole enää naamassa yhtään finniä.

Itsellä toimi kuurin aikana hyvin toi aqualan L , ei ollut liian rasvaista tai tukkinut omia huokosia jotka helposti tukkeutuivat muista rasvoista.

voiko ton kuurin aikana vetää sinkki tablettei? aamulla tai heräämisen jälkeen otan 2iso-tretinoin kapselii ja illalla sinkit.kumminkin kuullu et sinkki tosi tärkeetä.

en opiskele enkä ole töissä tällä hetkellä, joten herään vasta päivällä. ja vedän sit napit naamaan ei varmaan väliä.eli ei oo pakko herätä aamulla ja ottaa nappei.tyhmä kysymys joo.

Merkitseväähän on ainoastaan se, että nappien vaikutus pysyy mahdollisimman tasaisena koko ajan. Eli tasan 12h tunnin välein mikäli 2/päivä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom