Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
Itselläni akne lähtenyt isotretinoin kuurilla ja basironilla. Tähän vielä hyvä rasva niin pitäis kasvot olla siistit. Itselläni ei juuri muita sivareita kuin huulien kuivuminen. Suosittelen kaikille saa naamasta paremman näköisen. Nopeasti rupes roa vaikuttamaan ja nyt lähinnä vanhat arvet näkyy siis tehokasta tavaraa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
viel kun keksis loistavan keinon edes tasoittaa ja haalentaa noita hypertrofisia arpia. Ajan kanssahan sekin, mut jos ei jaksais odotella viittä vuotta.

^ Niihin ei tunnu oikein lääkettä olevan, paitsi todella pitkä aika. Toisilla kestää vuosia riippuen tulehduksen voimakkuudesta. Kävin itse kolme kuukautta sitten kemiallisessa kuorinnassa, auttoi hieman mutta ei merkittävästi. Posket punoittavat edelleen tietyistä paikoista ja on siinä hieman pieniä kuoppiakin.

Itselläni on akne nyt kadonnut kuin taikaiskusta ihan yllättäen. Tuon kuorinnan jälkeen se tuntui kiihtyvän uudelleen, mutta vaihdettuani yhdistelmään sebamed (aamuisin)+basiron wash (iltaisin)+humektan ei ole tullut enää yhtään finniä kahteen viikkoon! *koputtaa puuta* Jospa se murkkuikä tässä 28-vuotis synttäreiden kolkutellessa on vihdoin päättänyt lähteä menemään. :D

reenaajat huomio! käytittekö kuurin aikana mitää prode jauhoi esim heraa? ite käytän ei varmaa haittaa?sit tajusin etten voi syyä kananmunii ku niis on a-vitamiinia daamn.

Itse syöny jonkin verran kananmunia ton Isotretinoiini kuurin aikana. Olenkohan tehnyt väärin? Joskus tulee vedetteyä kolme kananmunaa aamiaiseksi. Ymmärsin että lähinnä a-vitamiini lisäravinteita ei tulisi syödä kuurin aikana.

^ Niihin ei tunnu oikein lääkettä olevan, paitsi todella pitkä aika. Toisilla kestää vuosia riippuen tulehduksen voimakkuudesta. Kävin itse kolme kuukautta sitten kemiallisessa kuorinnassa, auttoi hieman mutta ei merkittävästi. Posket punoittavat edelleen tietyistä paikoista ja on siinä hieman pieniä kuoppiakin.

Niin meinasin siis omalla kohdalla hypertrofisia arpia, eli sellaisia jotka kasvavat sitä arpea ylöspäin ihosta. Itsekkin ounastellut että näistä pääsee parhaimmillaan eroon kirurgisesti mutta siitä taas jaa se kuoppa mikä ei ole yhtään parempi. Tosin voisin ottaa viimein kokeiluun lääkärin joskus suosittelemia silikonilevyjä, jostain syystä oon aina venannu niitten käyttöönottoa kun aatellu ettei ne tulis pysymää kaikessa temmellyksessä, ja et niitä pitäis kuitenki pitää lähes jatkuvasti.

Kyl mä ite vedin kananmunia ihan normaalisti kuurin aikana, tai no en ees tajunnu tota asiaa sillon. Itse vaan käsitin niin ettei normaaliruoasta saatavan jälkeen mitään A-vitamiinilisiä pidä ottaa.

Satuin törmäämään tämmöiseen. Lukekaa ihmeessä, ihan hyvää tekstiä vaikken itse acnesta pahemmin kärsikkään (enään).

http://www.nujerraakne.fi/

Jaa-a juuri päinvastaista mitä kaikki ihotautilääkärit ovat väittäneet minulle vuosien aikana. Olenkohan saanut väärää tietoja alan asiantuntijoilta. Ei vaan lääkäritkään ei vaan tiedä kaikkea ja antavat jatkuvasti vääriä hoitomuotoja. Lähtee kokeiluun tämä ruokavalio juttu.

Kuinka monella tuon rocuttani jälkeen ovat oireet palanneet tai siis, onko ketään, jolla joka kerta kuurin lopetettuaan akne vaan palaa? Pitäisi ehkä kokeilla, kun oma, sellainen kevyt aknevoide, on vähän heikkotehoinen. Mutta en nyt haluais mitään väliaikaislohtua, vaan päästä tuosta kokonaan eroon. Ikää 21v ja akne vaivannut noin 4-5 vuotta tuosta eli ei vissiin ihan aikuisiän akneksi lasketa.

Corto Maltese: Minä söin muistaakseni 4 roaccutan-kuuria ja viimeisen juurikin reilu vuosi sitten saman ikäisenä kuin sinä nyt. Aknea on hieman, mutta ei enää juurikaan häiritsevissä määrin. Aloin käyttämään Louis Widmerin LIPO SOL puhdistusvaahtoa naamaan aamuin illoin ja Humektania sitten kosteusvoiteeksi. Muuta vartaloa pesen Lactolinen pesunesteellä. Alkoholin olen jättänyt todella vähiin ja herkkujakaan en kauhean paljon syö, varsinkaan suklaata tai sokeripitoisia herkkuja.

Nyt on roa käytössä ja ilmeisesti se vaihe menossa, kun aknen oireet hetkeksi pahenevat. Tai on tullut sellaista kreatiinista tuttua pientä näppyä vähän kaikkialle. Mutta kai tuo tuosta helpottaa, toivottavasti pian. Kuinka kauan tuo vaihe kesti teillä muilla?

Jooh, itelle lekuri määräs doximycin antibioottikuurin ja epiduo -rasvaa iltaisin naamaan. 6 viikkoa mennyt ja siinä mielessä on auttanut ettei uusia paiseita pahemmin tule mutta naama punottaa vieläkin. Toisaalta ei kai tää hetkessä pois lähde kun on jo monta vuotta vaivannut. Onneksi tulee kohta kesä niin naama tykkää.

Onko kukaan täällä kokeillut sellaisia apteekista saatavia kirkas iho -kapseleita? Googlailin vähän, ja niitten vaikuttava aine on ilmseisti sellainen aine kuin laktoferriini: proteiini, joka estää tulehduksia. Mihinkään kunnolliseen akneen tuosta tuskin on, mutta pitäis auttaa ihon epäpuhtauksiin. Mulla itelläni ei mitään hirveän pahaa ongelmaa ole, mut mietin, et oisko tuosta kuitenkin jotain apua.

Nyt on roa käytössä ja ilmeisesti se vaihe menossa, kun aknen oireet hetkeksi pahenevat. Tai on tullut sellaista kreatiinista tuttua pientä näppyä vähän kaikkialle. Mutta kai tuo tuosta helpottaa, toivottavasti pian. Kuinka kauan tuo vaihe kesti teillä muilla?
Mulle ei tullu ollenkaan tota pahenemisvaihetta, naama sen verran näppylöitä täynnä jo ku alotin kuurin. Tais mennä 2kk ku näppylät alko pikkuhiljaa katoamaan. Kohta on 1v kuurin lopettamisesta ja olen erittäin tyytyväinen tulokseen.

Mites tässä pitäisi toimia, kun oikeastaan finnejä ei (kerralla) ole hirveästi, mutta leuan alue on jatkuvasti tulehtunut ja jo arpeutunutkin? Finnejä on kuitenkin koko ajan naamassa se 2-10 niin ei pääse oikeen parantumaankaan. Suurin esteettinen haitta on siis nuo punaiset läiskät leuassa, eikä finnit, niin mietin mitä tässä voisi tehdä. Olisi ilmeisesti pitänyt toimia aikaisemmin. Oisko kuitenkin Roa-kuurista/vastaavasta vielä jotain apua, ja voinkohan sellaista edes saada.

Suositut

Back
Ylös Bottom