Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
Itellä lähti apocyclin(?) nimisellä antibiootilla ja avitcid 0,5% voiteella aika hyvin. Iho kuivui voimakkaasti eli kosteutusvoidetta meni purkkitolkulla.
Vinkkinä vaan muille jos ei saa sitä roaa nii noikin ihan kokeilemisen arvosii ja ei tarvii ees ihotautilääkärii vaan muutkin voi noi kirjottaa :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Roakuurin aloitamisesta taitaa olla nyt noin kaks vuotta aikaa. Kuurin loptteamisen jälkeen (oisko siitä nyt joku 1 - 1,5 vuotta) aikaisemmin valittamani näkökyky on palautunut (ehkä hieman lähtötasoa huonommaksi) ja finnejä on tullut vähän, mutta johtuu 90% varmuudella siitä, että en pese lärviä millään aineilla vaan vedellä suihkussa kerran päivässä :david: Hirveetä tavaraa, mutta oli se sen arvosta. Ihan senkin takia, että enää naamaa ei kirvele urheillessa.

Kahella kaverilla on nyt kuuri päällä. Hajotkaa sivareihinne.

Ja kannattaa muuten oikeesti käyttää jotain hyvää aurinkorasvaa kesällä/etelässä. Kävin turkissa uimassa "vedenkestävä" rasva iholla. Seurauksena jalkojen ihosta palo varmaan puolet.

E:

Itellä lähti apocyclin(?) nimisellä antibiootilla ja avitcid 0,5% voiteella aika hyvin. Iho kuivui voimakkaasti eli kosteutusvoidetta meni purkkitolkulla.
Vinkkinä vaan muille jos ei saa sitä roaa nii noikin ihan kokeilemisen arvosii ja ei tarvii ees ihotautilääkärii vaan muutkin voi noi kirjottaa :)

Antibioottien (tetrasykliinin) kokeilu on edellytys Roaccutan-reseptin saamiselle. Useimmilla se auttaa hyvin, mutta finnit palaavat heti kuurin lopettamisen jälkeen takaisin.

Minkä merkkisiä tuotteita suosittelette/olette käyttäny suht normaalille iholle, kun ei ole mitään aknea mutta finneijä muutama siellä täällä ja musta päitä?

Nyt on 1,5kk menty isotretoinkuurilla. Pientä parannusta havaittavissa, isompia tuloksia odotellessa! Sivareita vain oikeastaan huulien kuivuminen. Iho kuivuu vain suihkun jälkeen.

Päälle 2kk isotretoinkuurilla. Huulet ihan LEVOTTOMAN kuivuneet, vaikka kokoajan rasvaa. Asiaa pahentaa se että joutuu kokoajan repimään niitä pakkomielteisesti.. Muuten niin nivelten kohdilta koko kroppaa iho myös kuivana.

Nyt iski laiskuus ja kiirettä pukkaa, joten en jaksa etsiä, sori:) Eli sunnuntaina olisi abi-risteily, ja roaccutankuuri on päällä. 2 nappia olen popsinut nyt kuukauden ajan. Maksa-arvot tarkastettu, eikä ollut liikahtanut mihinkään siitä kuukauden takaisesta. Eli siis: uskaltaako nauttia alkoholia ja minkä verran? Perseet? Pari? Ei ainuttakaan? Olisiko teillä omakohtaisia kokemuksia asiasta? Kyllähän minä ilmankin juuri ja juuri selviän:)

Nyt iski laiskuus ja kiirettä pukkaa, joten en jaksa etsiä, sori:) Eli sunnuntaina olisi abi-risteily, ja roaccutankuuri on päällä. 2 nappia olen popsinut nyt kuukauden ajan. Maksa-arvot tarkastettu, eikä ollut liikahtanut mihinkään siitä kuukauden takaisesta. Eli siis: uskaltaako nauttia alkoholia ja minkä verran? Perseet? Pari? Ei ainuttakaan? Olisiko teillä omakohtaisia kokemuksia asiasta? Kyllähän minä ilmankin juuri ja juuri selviän:)
Omakohtainen kokemus oli, että ei vaikuttanut itsellä. Yleensä taitaa nuo rajoitukset alkoholiin liittyä, jos juo säännöllisesti usein tai kohtuu säännöllisesti ja paljon. Itse join kerran kuurin aikana perseet ja muuten pari kertaa ihan vain pari, eikä ollut ongelmaa maksa-arvoissa. Jos nyt juot, ei ehkä ihan heti kannata olla juomassa toistamiseen. ja käy toki varmuudenvuoksi niitä maksa-arvoja tarkistuttamassa (useammin) jos yhtään alkaa epäilyttää :)

Samat kokemukset ku Spicalla, otin välillä about kerran kuukaudessa vähän enemmän kuurin aikana eikä maksa-arvot muuttunu ollenkaan. Kuuri loppu noin vuos sitte ja nyt on taas aknea tullu takas.

Itellä on saattanu jonku verran vähentyä akne rasvattoman maidon juonnin lopettamisen jälkeen ja sinkin syönnin aloittaminen.

Itse olen juonut aika rankasti tämän kahden kuukauden aikana kun lääkettä olen syönyt. Joka vkl ja ehkä viikollakin. Pitäisi varmaan pian varata labra aika...

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Laitetaan nyt kuvalla, niin ei tarvitse enempiä selitellä. Toivottavasti vaan kukaan tuttu ei näitä lue.
http://pove.arkku.net/upload/uploads/urpo_1.png

Roakuurista nyt 4kk ja sen jälkeen ei mitään ole tullut, eikä iho mitenkään kovin herkkä ole tai ainakaan omasta mielestä pahoja arpia ole jäänyt. Kannatti todellakin, vaikkei tilanne mikään pahimmasta päästä ollut.
Tosin eipä sitä tule vieläkään ihmisten ilmoilla kuin hyvin harvoin käytyä, niin sama kai se.

roa

Itteäni vituttanut tossa Roa kuurissa eniten toi naaman helposti punaiseksi helahtaminen, salilla meinaa jopa joskus nolottaa :curs: enää onneksi muutama viikko jäljellä kuuria

Apocyclin

Jeijj, sain Apocyclin kuurin 6kk ajaksi. Ei mitään kauheen vakavaa aknea, toivotaan että tolla lähtee pois. Jos ei niin sitten ihotautilääkärille hakemaan Roa -kuuri.

Saako muuten syödä lisäravinteena D -vitamiineja kuurin aikana? Syön 20µg aamuin illoin ja se on auttanut jo todella paljon ihon kuntoon. Entä miten tarkka pitää olla ton ruokailun suhteen, kun ohjeessa määrättiin, että joko 1 tunti ennen ruokailua tai 2-3 ruokailun jälkeen? Saako ottaa kaksi kerrallaan?

Kiitoksia kovasti jos joku jaksaa vastailla, kiitän ja kumarran jo etukäteen :worship:

Noi antibiootit ei taida auttaa akneen sen takia ku niiden annostus on liian pieni. Nyt oon syöny 2 antibioottikuuria joista toinen akneen ja toinen poskiontelotulehdukseen nii rupes tulosta tapahtumaan. Tuli "pahennuskausi" uudestaan ja nyt rupee näyttään siltä että naama ois silottumassa kokonaan =)

Jos ny sattuis jäämään jotain jälkiä nii onko porukka saanu niitä millään pois? Auttaisko joku kosmetologilla käynti tms?

Noi antibiootit ei taida auttaa akneen sen takia ku niiden annostus on liian pieni. Nyt oon syöny 2 antibioottikuuria joista toinen akneen ja toinen poskiontelotulehdukseen nii rupes tulosta tapahtumaan. Tuli "pahennuskausi" uudestaan ja nyt rupee näyttään siltä että naama ois silottumassa kokonaan =)

Jos ny sattuis jäämään jotain jälkiä nii onko porukka saanu niitä millään pois? Auttaisko joku kosmetologilla käynti tms?

Mietin ihan samaa. Mulle kirjotettiin 2 x 250mg nappia päivässä, vaikka jopa lääkkeen kyljessä luki että tavallinen annostus aikuisilla 4 x 250mg tai 2 x 500mg ? Mulla on tosin toi 6kk kuuri, vaikka yleensä sen 3kk?

Aika lievä akne mulla, mutta syönyt tässä viikon sen 3 - 4 nappia päivässä ja sittenkun rupee tuloksia näkymään niin vähennän tohon 2 nappiin :)

Minulle määrättiin tollainen Epiduo niminen geeli joksikin aikaa, tarkoitus laittaa naamalle yöksi ja aamulla pestä pois. Onko kellää kokemuksia? Auttaako?

Minulle määrättiin tollainen Epiduo niminen geeli joksikin aikaa, tarkoitus laittaa naamalle yöksi ja aamulla pestä pois. Onko kellää kokemuksia? Auttaako?

Vähän vanhahko viesti mutta vastataan silti. Mulla Epiduo (tosin kun se loppui niin vaihdoin pelkkään Benzoyl peroxide -geeliin) auttaa pitämään ihon siedettävässä kunnossa, eli vaikutus on huomattava. Söin antibioottikuurinkin, mutta sen vaikutus ei ollut kummoinen.

Ei liity varsinaisesti akneen, mutta ihoon kylläkin. Eli mulla on käsien ja jalkojen ihossa tollasia pieniä ja vähän punertavia pisteitä. Nämä on aina ollut joten ei ole mikään uusi juttu mutta nyt rupesi kiinnostamaan että mistähän tämä johtuu. Oliskohan kyse vain ihotyypistä? Kaukaa katsottuna ei iho näytä mitenkään kummalliselta mutta kun katsoo lähempää niin näkee selvästi että iho on tollanen laikukas. Onko kellään muulla tällaista ihoa?

Liitteet

• kuvam.jpg
    kuvam.jpg
    29,3 KB · Katsottu: 6 405
Kohta tulee 5kk täyteen Isotretinoin Actavis kuuria, ja naamassa ei oikeastan ole finnejä enään ollenkaan, sen sijaan jonkin verran pieniä punaisia arpia. Selkä on menny parempaan suuntaan, mutta arpia ja joitakin finnejä löytyy vielä. Katsotaan mitä viimeinen kuukausi tuo tullessaan, jo ajatuskin lääkkeitten syönnin lopettamisesta saa hymyn huulille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom