Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
Ei liity varsinaisesti akneen, mutta ihoon kylläkin. Eli mulla on käsien ja jalkojen ihossa tollasia pieniä ja vähän punertavia pisteitä. Nämä on aina ollut joten ei ole mikään uusi juttu mutta nyt rupesi kiinnostamaan että mistähän tämä johtuu. Oliskohan kyse vain ihotyypistä? Kaukaa katsottuna ei iho näytä mitenkään kummalliselta mutta kun katsoo lähempää niin näkee selvästi että iho on tollanen laikukas. Onko kellään muulla tällaista ihoa?
Keratosis Pilaris. Parantumaton, mutta jollain oireet häviää myöhemmällä iällä. Ihoa voi rasvailla, jos se tuntuu karhealla, mutta pilkut ei lähde minnekään. Auringonotto auttaa jossain määrin kosmeettisiin haittoihin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Keratosis Pilaris. Parantumaton, mutta jollain oireet häviää myöhemmällä iällä. Ihoa voi rasvailla, jos se tuntuu karhealla, mutta pilkut ei lähde minnekään. Auringonotto auttaa jossain määrin kosmeettisiin haittoihin.

Kiitos vastauksesta! Täytyy lukea lisää tietoa tosta

En tiedä onko aiemmin jo käsitelty aihetta, mutta onko kellään kokemusta mustapäiden tuhoamisesta? Itselläni esiintyy mustapäitä nenässä, poskipäissä ja kulmakarvojen lähellä aika paljon.

En tiedä onko aiemmin jo käsitelty aihetta, mutta onko kellään kokemusta mustapäiden tuhoamisesta? Itselläni esiintyy mustapäitä nenässä, poskipäissä ja kulmakarvojen lähellä aika paljon.

Minulla alkoi juuri tällä viikolla projekti mustapäät pois taas vaihteeksi. Olen nyt 28 ja mustapäitä minulla on ollut tietääkseni koko aikuisikäni, vaikka pahin akne parani vuosia sitten lyhyellä isotretinoin-kuurilla. Ainakaan aknevoiteet, puhdistusaineet, ihon päivittäinen peseminen ja mustapäiden puristelu eivät ole tehonneet pitkäaikaisesti.

Aloitin nyt uuden kokeilun ostamalla tuollaista Garnierin PureActive kuorintavoidetta tarjouksesta kuudella eurolla, joka väittää parantavansa mustapäitä ja sisältää jotain antibakteerisia aineita. En ole nimittäin ennen ihon kuorintaa kokeillut vielä. Voin toki raportoida tuloksista tänne, jos ihmeitä tapahtuu. :)

Mullakin finnit lähti suurimmaksi osaksi kuurilla, mutta mustapäitä on edelleen nenä täynnä. Joten raporttia odotellaan...

Mulla on mustapäät aina ollu isompi ongelma ku akne, mut rupee jo usko loppuun et näihin mikään auttais :P Säännölliset kosmetologikäynnit tulee vaan kalliiks, ja mustapäät tulee vaan takasin. Green Peel -kuorintakaan ei mulla toiminu, akne-kuureista ja voiteista ei ollu mitään apua, naamiot ei toimi. Nyt on ollu käytössä pari kuukautta neutrogenan mustapäitä muka poistava kuoriva puhdistusgeeli, jolla on tähän mennessä mun kokeiluista toiminu parhaiten. Ei mustapäät silläkään kokonaan katoo, mut on sentään vähentyny jonkin verran. Sitä neutrogenaa saa siis apteekeista, semmonen oranssi-valkonen purnukka Visible clear blackhead removal tai joku.

Mulla loppu toi roa kuuri noin vuosi sitte. Ja nyt oon kelannu, et tuntuu et se jätti jotku hikoilut tyylii päälle ku hikoilee jo tällasil keleil ku syöttöporsas. Onks muilla vastaavii kokemuksia? :D

Ihotautilääkärillä kävin, kun akne alko painaa päälle. Isotretinoin Actavista vedin sit muutaman kuukauden ja nyt on iho silee ku vauvan pylly. Todella tyytyväinen olin kuuriin, eikä oo enää akne takasin tullut.

Ihotautilääkärillä kävin, kun akne alko painaa päälle. Isotretinoin Actavista vedin sit muutaman kuukauden ja nyt on iho silee ku vauvan pylly. Todella tyytyväinen olin kuuriin, eikä oo enää akne takasin tullut.

Tuliko minkälaisia iho-oireita kuurin aikana? Paheniko akne missään vaiheessa? Tuliko ihottumaa tai kuivuivatko esim. kädet?

5kk syöty Isotretinoinia, eli kuuri lähenee loppuaan pikkuhiljaa.. Kiinnostaisi tietää, onko muilla ollu paljon puhuttua masennusta sivuoireena lääkekuurin aikana? Itse olen aina ollut henkisesti melko vahva, mutta viime kuukausien aikana on ollut paljon mielialavaihtelua, ja mikään ei oikeastaan kiinnosta elämässä tällä hetkellä. Toivon että kuurin loputtua taas piristyis omaksi itsekseen. Tämä ei ole mikään avautuminen, vaan haluaisin kuulla muilta kokemuksia samanlaisista sivuoireista, jos niitä nyt kellään on ollu...

Aloitin nyt uuden kokeilun ostamalla tuollaista Garnierin PureActive kuorintavoidetta tarjouksesta kuudella eurolla, joka väittää parantavansa mustapäitä ja sisältää jotain antibakteerisia aineita. En ole nimittäin ennen ihon kuorintaa kokeillut vielä. Voin toki raportoida tuloksista tänne, jos ihmeitä tapahtuu. :)

Muutaman päivän kokeilun perusteella mustapäiden ihohuokoset ovat pienentyneet ja iho on aavistuksen sileämpi.
Kestää kuitenkin pitkään ennenkö itse mustapäät alkavat haalentua ja tuskin ne edes kokonaan katoavat näin sittenkään.
Voin jo näiden kokemusten perusteella suositella kuorintaa mustapäille yhdeksi hoidoksi muiden joukossa.

5kk syöty Isotretinoinia, eli kuuri lähenee loppuaan pikkuhiljaa.. Kiinnostaisi tietää, onko muilla ollu paljon puhuttua masennusta sivuoireena lääkekuurin aikana? Itse olen aina ollut henkisesti melko vahva, mutta viime kuukausien aikana on ollut paljon mielialavaihtelua, ja mikään ei oikeastaan kiinnosta elämässä tällä hetkellä. Toivon että kuurin loputtua taas piristyis omaksi itsekseen. Tämä ei ole mikään avautuminen, vaan haluaisin kuulla muilta kokemuksia samanlaisista sivuoireista, jos niitä nyt kellään on ollu...

Ainakin itselläni "pientä" motivaation puutetta omaa harrastusta (ei salireeniä) kohtaan, kuten myös töitä ja koulua kohtaan. Johtuu kyllä henkilöstä itsestään, mutta laitetaan lääkkeen piikkiin...

Ainakin itselläni "pientä" motivaation puutetta omaa harrastusta (ei salireeniä) kohtaan, kuten myös töitä ja koulua kohtaan. Johtuu kyllä henkilöstä itsestään, mutta laitetaan lääkkeen piikkiin...
Ei mulla ole mitään tarvetta tulla syyttelemään lääkettä tän hetkisistä fiiliksistä. Tottakai aina on pientä motivaation puutetta jokaisella, ja usein voi katsoa itseään peiliin.
Viestin tarkoitus oli lähinnä aloittaa keskustelu kyseisestä sivuoireesta.

Tuliko minkälaisia iho-oireita kuurin aikana? Paheniko akne missään vaiheessa? Tuliko ihottumaa tai kuivuivatko esim. kädet?

Kyllä toi kuivuminen oli välillä aika pahaa. Huulet kuivuivat varmaan eniten, rasvaa sai laittaa aika paljo. Alussa kämmenistäkin iho alko kuivuun ja repeileen. Nokkosihottumaa ilmeni hieman käsissä ja jaloissa (muutama piste siellä täällä). Erilaiset tauditkin iskivät helpommin itselle kuin yleensä :o Akne ei pahentunut vaan pikkuhiljaa alkoi hävitä naamasta ja selästä. Eikä jäänyt mitään jälkiäkää. Kaiken vaivan arvonen oli mielestäni. :)

E: Ja kikkoman- Mulla on todella vahva itsetunto, olen iloinen yms. Mutta kuuria syödessä tuli kanssa vaiheita, että ei ole itseen niin tyytyväinen ja ei oikeen mikää jaksanu kiinnostaa. Väsymystäkin oli aika paljo, varsinkin kun oli talvi aikaa.

Osaisko joku sanoa voisko ton kuurin syödä lopussa loppuun nopeemmin?

Eli tilanne semmonen että 400 nappia nyt syöny 3 päivässä ja akne parantunut täysin jo kauan sitten. Nyt olis viellä 200 jäljellä mut huvittas päästä kuurista nopeesti eroon, ku kesäki näyttää vaan tulevan.

Onkohan vaikutusta jos söisin vaikka lopussa 4-5 nappia päivässä?

^ kannattaa se varmaa loppuu asti normaalisti vetää lekurin ohjeiden mukaan, että saa pitkäkestosemman tai pysyvän lopputuloksen. Sekös vasta vituttais jos puolenvuoden päästä sit puskis takasi ku oot lopettanu keske :D

Tsemppiä kaikille ketkä syö roaa. On se veemäinen lääke mutta kyllä tehoaa! Älkää luovuttako ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom