Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla kaksi laatikkoa maksoi vähän päälle 60€ kelakorvauksen jälkeen. Reilun kolmen kuukauden kuuri. Eli kuukaudessa vajaa 20€. Tosin mun lääke on Roaccutanin rinnakkais valmiste mutta tuntuu tehoavan yhtä hyvin. Roaccutan taitaa olla paljon kalliimpi?

niin se vissiin on. ootko pitkää kärsiny aknesta? ikää sul saman verran, kun mulla. onko kui paha? ite kärsiny kevääl 4vuotta ja perkele miten paskalta näyttää varsinki talvisin! jännittää mennä iho-tautilääkärille ja muutenki se hinta huolestuttaa, kun en mikää porvari ole :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla taitaa olla nyt 2kk roakuuria täynnä, enkä ole huomannut mitään vaikutusta. Onko normaalia? Ei mielestäni ole muuttunut suuntaan eikä toiseen, eikä kovaa kuivumista ei ole ollut. Annostuksena ollut 20mg eli 1 tabletti päivässä ja kuuri 4kk. Ei tule tällä menolla vaikuttamaan ihoon tuo lääke kuurin aikana.

Mulla alko ensimmäinen kuuri vaikuttamaan vasta noin 6kuukauden käytön jälkeen, muutenki ku huulia kuivattamalla. Nyt vähän reilu 2kk syöty eikä merkittävää parannusta ihossa nähtävissä. Huhtikuun lopulla oletan itselläni alkavan näkyä tuloksia... :)

mitä kasvovettä käytätte jätkät, jos ylipäätään käytätte? oisko joku nivea for men tuote hyvä? ja jos joku reenaaja vastais, että vaikuttiko reeniin kun vedit sen roa kuurin, kun mulla se kuuri tulee kohta.

vichy tuoteet erittäin hyviä...kaikki talineritystä rauhoittavat/tasapainottavat käyttöön heti..esim. vichyn for men kosteusvoide..sitte joku yövoide (nuit?) käyttöön! ja markettituotteet kierrä kaukaa!! ei vittu mitään niveoita!!
sinkkiä lisäravinteena ja omega3:ia
mee johonkii isoon ylkiopiston apteekkiin..siellä yleensä ammattitaitoset muijat neuvomassa...
äläkä siis sorru myös mihinkään metroseksuaali/poistaa yön jättämät rasitusjäljet -tuotteisiin...akneiholle (tali) on omat tuotteensa!!!

niin se vissiin on. ootko pitkää kärsiny aknesta? ikää sul saman verran, kun mulla. onko kui paha? ite kärsiny kevääl 4vuotta ja perkele miten paskalta näyttää varsinki talvisin! jännittää mennä iho-tautilääkärille ja muutenki se hinta huolestuttaa, kun en mikää porvari ole :D
Varmaan viitisen vuotta akne vaivannut, 17 vuotiaana söin ekan roa kuurin. Sillon iho oli kaikkein huonoimmillaan ja paheni vain kun kuurin aloitin. Mutta siitä se alkoi paranemaan kun puoli vuotta söi kapseleita. Sen jälkeen onkin ollut aika puhtaana kasvot, muutama näppy sillon tällöin muttei niin haitannut. Nyt alku talvesta alko taas pikkuhiljaa paheneen niin kävin heti hakemassa uuden roa kuurin. Jospa nytten pääsee lopullisesti eroon koko taudista.
Hinta voi äkkiseltään kuulostaa paljolta mutta loppujen lopuksi pieni hinta siitä että ihon saa kuntoon.

niin se vissiin on. ootko pitkää kärsiny aknesta? ikää sul saman verran, kun mulla. onko kui paha? ite kärsiny kevääl 4vuotta ja perkele miten paskalta näyttää varsinki talvisin! jännittää mennä iho-tautilääkärille ja muutenki se hinta huolestuttaa, kun en mikää porvari ole
Varmaan viitisen vuotta akne vaivannut, 17 vuotiaana söin ekan roa kuurin. Sillon iho oli kaikkein huonoimmillaan ja paheni vain kun kuurin aloitin. Mutta siitä se alkoi paranemaan kun puoli vuotta söi kapseleita. Sen jälkeen onkin ollut aika puhtaana kasvot, muutama näppy sillon tällöin muttei niin haitannut. Nyt alku talvesta alko taas pikkuhiljaa paheneen niin kävin heti hakemassa uuden roa kuurin. Jospa nytten pääsee lopullisesti eroon koko taudista.
Hinta voi äkkiseltään kuulostaa paljolta mutta loppujen lopuksi pieni hinta siitä että ihon saa kuntoon.
Ite oon vuotta nuorempi, ja söin ekan (ja toivottavasti vikan) kuurin 2008. Sen jälkeen ollut aika tasaista, ei mitään paranemista vielä lisää, mutta ei huonompaankaan suuntaan, mitä nyt intissä oli välillä metsäviikkojen jälkeen vähän huonommassa kunnossa... Koska ei juuri finnejä tule kuin muutama satunnainen välillä, mutta punaisuutta ja arpia ja suurentuneita ihohuokosia (argh) löytyy nyt enemmän kuin ennen, päätin pistää kokeiluun tuon sinkkivoiteen. Saa nähdä mitä tulee.
Samalla kun tuosta hain mietteitä netistä, törmäsin myös sellaiseen, että jotkut käyttävät bepanthenia. No, onhan se tehty "Laajojen ihoalueiden suojaksi, Käsille ja kasvoille, Rasittuneen ihon uudistamiseen, Auringonpolttamiin, Pieniin palovammoihin, Hiertymiin, Ärtyneelle iholle" (tuo emulsiovoide siis, joka jättää mattapinnan, eikä varmaan tuki ihohuokosia niin helpostikaan, en tuosta voiteesta tiedä, käyttääkö sitä moni, kun eivät aina kerro mitä tuotetta tarkalleen käyttää). Mitä mieltä muut ovat tästä bepanthenista mm. punaisuuteen tai ihan akneen?

mites parranajo? pistättekö partavaahdot naamalle ajatte parran vittuu ja mitäs sit? ite en jaksa ikinä ajaa ja en tiiä mitä laittais ja sillee neuvokaa tyhmää :D ja ku viimeksi ajo ni iho tosi hellänä ja pari kipeetä finnii lähti samlla, kun viikset vedin.

Nyt neljä päivää siitä, kun aloitin roaccutan kuurin; 2 pilleriä per päivä. Painoa 80kg, ja kuurin pitäisi kestää sen 8 kuukautta. Jospa se naama olis sen jälkee sileä kun vauvan perse. Toivotaan. Kehveli on muuten abiristeily kuukauden päästä, niin taitaa pariin annokseen jäädä. Saa nähdä, että missä vaiheessa alkaa sivuoireita pukkaamaan, tai millon vaikutus alkaa näkyä ylipäänsä.

Nyt neljä päivää siitä, kun aloitin roaccutan kuurin; 2 pilleriä per päivä. Painoa 80kg, ja kuurin pitäisi kestää sen 8 kuukautta. Jospa se naama olis sen jälkee sileä kun vauvan perse. Toivotaan. Kehveli on muuten abiristeily kuukauden päästä, niin taitaa pariin annokseen jäädä. Saa nähdä, että missä vaiheessa alkaa sivuoireita pukkaamaan, tai millon vaikutus alkaa näkyä ylipäänsä.

Anna mennä vaan, kyllä se nuoren ihmisen maksa kestää, jos ei mitään häikkiä ole verikokeissa. Nimim. litra absinttia ms/gabriella 20.2. ;)

About 2,5kk nyt syöty roaa, annotuksella 40mg/pv ja painoa noin 80kg. Finnien tulo vähentynyt huomattavasti; joskus on 3 ja toisinaan taas ei yhtään naamaa koristamassa. Fiilis loistava.:dance:

Onkos täällä kokemusta aknearpien hoidosta laserilla tai kemiallisella kuorinnalla?

Itseäni kiinnostaisi myös kuulla tästä. Muutama kuoppa poskilla, mutta pahinta on että vanhat arpikohdat ovat edelleen vuosienkin jälkeen punoittavia. Tuntuu että isotretinoin-kuurin aikana ne vain tulivat voimakkaammin esiin ja nyt kuurin jälkeen eivät ole vaalentuneet ollenkaan. Sen verran tiedän, että kemiallinen kuorinta on paljon halvempi vaihtoehto. Täytyy käydä ihotautilääkäriltä kyselemässä, kunhan rahatilanne tästä kohenee. Ja Isotretinoinin (Roan) jälkeenhän pitää odottaa se 6-12kk ennen kuin noita hoitoja saa ottaa.

Itseäni kiinnostaisi myös kuulla tästä. Muutama kuoppa poskilla, mutta pahinta on että vanhat arpikohdat ovat edelleen vuosienkin jälkeen punoittavia. Tuntuu että isotretinoin-kuurin aikana ne vain tulivat voimakkaammin esiin ja nyt kuurin jälkeen eivät ole vaalentuneet ollenkaan. Sen verran tiedän, että kemiallinen kuorinta on paljon halvempi vaihtoehto. Täytyy käydä ihotautilääkäriltä kyselemässä, kunhan rahatilanne tästä kohenee. Ja Isotretinoinin (Roan) jälkeenhän pitää odottaa se 6-12kk ennen kuin noita hoitoja saa ottaa.

No nyt on jo omiakin kokemuksia aiheesta.
Jos on keloditaipumusta, noista hoidoistakin voi olla seurauksena arvet. Myöskin vartalolla tuo aknearpien parantuminen on täysin yksilöllistä, eikä ilmeisesti niin hyvää kuin kasvoilla. Ton takia mulle tehtiin laserilla 2cm*2cm koealue olkapäähän, jonka muuttumisen mukaan päätän että kannattaako sijoittaa 800-900€ yläselän+olkapäiden laserointiin vai annanko olla. Kemiallisesta kuorinnasta kysyin myös, tiivistettynä riskejä tuntui olevan enemmän (mm. ihon pigmentin häipyminen) ainakin mun tapauksessa. Naamastakin muutama arpi löytyy, mutta koska ovat ihon värisiä ja huomattavasti pienempiä niin annan nyt ainakin vielä olla.

Hintoja voi katsella esim. epilaser.fi-osoitteesta. Mulle makso toi käynti 72€ sisältäen tuon koelaseroinnin, jota en kyllä pidä pahana hintana siitä että sai faktaa mitä sille omalle iholle voi ja kannattaa tehdä. Tuo hinta siis Tampereen koskikeskuksessa.

Itse huomannut, että D-vitsku on auttanut myös ihoon (5000iu/vrk). Ensin oli roakuuri ja nyt mennyt vitskuja, iho kohtuullisessa kunnossa.

Anna mennä vaan, kyllä se nuoren ihmisen maksa kestää, jos ei mitään häikkiä ole verikokeissa. Nimim. litra absinttia ms/gabriella 20.2. ;)

About 2,5kk nyt syöty roaa, annotuksella 40mg/pv ja painoa noin 80kg. Finnien tulo vähentynyt huomattavasti; joskus on 3 ja toisinaan taas ei yhtään naamaa koristamassa. Fiilis loistava.:dance:

onko iho kuivunu jo pahasti tai huulet? hienoo jos ei naama kuki enää niin pahasti, kun kuurin aloittaessa. itellä ens kuus iho-tautilääkärille aika.

Ite oon nyt roaa syönyt about 2½ kuukautta ja täytyy sanoa että ihan älytöntä myrkkyä. Iho, silmät, huulet aivan rutikuivat. Krav Maga treeneissä kun lyö mitsiä niin rystyset palaa. Rasvaan kyllä käsiä ja huulia, mutta rasva imeytyy aina siinä muutamassa minuutissa pois. Akne vain paheni kuurin aloitettua ja vielä ei ole ruvennut paranemaan. Maaliskuun lopulla pitäisi lääkärin mukaan olla lähes täysin puhdas naama (akne on hyvin paha tällä hetkellä), mutta saapa nähdä. Vähän epäilyttää. Lihas- ja nivelkipujakin tuo vielä aiheuttaa, mutta kyllä nää kestäis jos tuo iho vaan paranis. Tää roa on nyt viiminen vaihtoehto kun kaikki antibiootit ja geelit on jo kokeiltu;E

Satuinpa edelliseltä sivulta lukemaan, kun joku puhui maidon juonnista liittyen akneen. En näitä viestejä osaa muokata (tai sitten ei enää pysty), mutta oiskos tuosta maidon vaikutuksesta tarkempaa tietoa? Juon about 1½ litraa rasvatonta maitoa päivässä + muut maitotuotteet. Enemmänkin saattaa mennä. Pitäisiköhän ruveta vähän vähentämään?=D

Satuinpa edelliseltä sivulta lukemaan, kun joku puhui maidon juonnista liittyen akneen. En näitä viestejä osaa muokata (tai sitten ei enää pysty), mutta oiskos tuosta maidon vaikutuksesta tarkempaa tietoa? Juon about 1½ litraa rasvatonta maitoa päivässä + muut maitotuotteet. Enemmänkin saattaa mennä. Pitäisiköhän ruveta vähän vähentämään?=D

Mä oon kuullu että maitotuotteet huonontaa ihoa, mut en oo kyllä ryhtyny toimenpiteisiin oman maidonkäyttöni suhteen... Roan sivuvaikutuksen ja kaiken muun pskan kyllä kestän, mut maidosta en luovu! :D Mut siis erityisesti rasvaton maito on kai huonoks, oon kuullu että paljon maitoa käyttävät on vaihtanu ykkös- tai kevytmaitoon ja on saanu sillä jotain vaikutusta aikaseks, tiedä sit että onko jutussa hirveesti perää, kaikille kun tuntuu toimivan niin erilaiset asiat...

Mä oon kuullu että maitotuotteet huonontaa ihoa, mut en oo kyllä ryhtyny toimenpiteisiin oman maidonkäyttöni suhteen... Roan sivuvaikutuksen ja kaiken muun pskan kyllä kestän, mut maidosta en luovu! :D Mut siis erityisesti rasvaton maito on kai huonoks, oon kuullu että paljon maitoa käyttävät on vaihtanu ykkös- tai kevytmaitoon ja on saanu sillä jotain vaikutusta aikaseks, tiedä sit että onko jutussa hirveesti perää, kaikille kun tuntuu toimivan niin erilaiset asiat...

Mikäs siitä rasvattomasta maidosta niin erityisen huonoa tekisi? Minä ainakin vedän saman 1,5l rasvattoman maidon joka päivä, vaikka sillä olisikin jotain vaikutusta ihon kuntoon. Maitohan on muutenkin erittäin terveellinen tuote...

Itse pääsin eroon iho-ongelmista, kun jätin vaaleat leivän, riison ja sokerin pois päivittäisestä ruokavaliosta ja alkuun söin kuurin Roaccutania.
Nykyään käytän kalaöljyä, jossa on seassa maksimi päiväannos A-vitamiinia - eli se 800ug... jos jätän nämä syömättä, ihoon tulee vieläkin finnejä.

Itse luulen myös, että nämä ihonalaiset tulehdukset on osaksi seuraus - ainakin toisinaan, siitä jos suolistossa on hiivan liikakasvua.
Eli parin kuukauden hiivanpoistokuuri - luontaistuotekaupasta saa mm. Candida Forte valmistetta, kuten myös valkosipulia olisi hyvä syödä
ainakin kuuriluontoisesti raakana, jotta suoliston bakteerit saadaan tasapainoon. Samalla olis hyvä syödä paria eri maitohappobakteerivalmistetta ja
lisäkuitu apteekista (Linus tai VI-Siblin) ei tee myöskään samalla pahaa. Tämä kuuri tulis toistaa ajoittain, jos on taipuvaisuutta hiivan liikakasvuun.

Itselläni olen näillä vinkeillä saanut pidettyä finnit kurissa ja yleensä iho on hyvässä kunnossa, joskus jos tulee vedettyä enemmän pizzaa - vaikka
ottaisi Kotipizzasta sen kuitupohjan, niin pari finniä saattaa tulla, mutta sen saa kuriin, kun pitäytyy oikeassa ruokavaliossa sekä syö sopivasti noita
edellä mainittuja lisäravinteita. Myös stressi vaikuttaa ihon kuntoon, joten tulis pitää huolta tietenkin myös tuosta henkisestä puolesta.

edit: Rasvatonta - laktoositonta maitoa menee litra päivässä ja yleensä myös yksi rahka... ei ole mun mielestä vaikuttanut ihon kuntoon, ellei sitten
laktoosipitoisia tuotteita tule käytettyä, mutta itse tosiaan juon vain tuota Valion laktoositonta maitoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom