Itse pääsin eroon iho-ongelmista, kun jätin vaaleat leivän, riison ja sokerin pois päivittäisestä ruokavaliosta ja alkuun söin kuurin Roaccutania.
Nykyään käytän kalaöljyä, jossa on seassa maksimi päiväannos A-vitamiinia - eli se 800ug... jos jätän nämä syömättä, ihoon tulee vieläkin finnejä.
Itse luulen myös, että nämä ihonalaiset tulehdukset on osaksi seuraus - ainakin toisinaan, siitä jos suolistossa on hiivan liikakasvua.
Eli parin kuukauden hiivanpoistokuuri - luontaistuotekaupasta saa mm. Candida Forte valmistetta, kuten myös valkosipulia olisi hyvä syödä
ainakin kuuriluontoisesti raakana, jotta suoliston bakteerit saadaan tasapainoon. Samalla olis hyvä syödä paria eri maitohappobakteerivalmistetta ja
lisäkuitu apteekista (Linus tai VI-Siblin) ei tee myöskään samalla pahaa. Tämä kuuri tulis toistaa ajoittain, jos on taipuvaisuutta hiivan liikakasvuun.
Itselläni olen näillä vinkeillä saanut pidettyä finnit kurissa ja yleensä iho on hyvässä kunnossa, joskus jos tulee vedettyä enemmän pizzaa - vaikka
ottaisi Kotipizzasta sen kuitupohjan, niin pari finniä saattaa tulla, mutta sen saa kuriin, kun pitäytyy oikeassa ruokavaliossa sekä syö sopivasti noita
edellä mainittuja lisäravinteita. Myös stressi vaikuttaa ihon kuntoon, joten tulis pitää huolta tietenkin myös tuosta henkisestä puolesta.
edit: Rasvatonta - laktoositonta maitoa menee litra päivässä ja yleensä myös yksi rahka... ei ole mun mielestä vaikuttanut ihon kuntoon, ellei sitten
laktoosipitoisia tuotteita tule käytettyä, mutta itse tosiaan juon vain tuota Valion laktoositonta maitoa.