Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mitä kasvovettä käytätte jätkät, jos ylipäätään käytätte? oisko joku nivea for men tuote hyvä? ja jos joku reenaaja vastais, että vaikuttiko reeniin kun vedit sen roa kuurin, kun mulla se kuuri tulee kohta.

En tiedä onko tämä jo ollut täällä mutta lisäämällä GLA:ta (Gamma linolenic acid) ja lopettamalla maidon juonnin "puhtaan" ruokavalion lisänä auttaa jo monia.

Taas on tässä syksyn ja talven mittaan ruvennut naama kukkimaan, joten kävin tänään yksityisellä lääkärillä kysäsemässä jos vois saada lähetteen ihotautilääkärille ja uusia ton Roa-kuurin, jonka otin reilu vuosi sitten. Tää lääkäri rupes kuitenkin tarjoamaan antibioottikuuria ja jotain voidetta. Sanoin sille että haluan tän Roaccutanin koska se toimi loistavasti ekalla kerralla ja ihotautilääkäri sanoi sen ekan kuurin määrätessään että joudutaan ehkä uusimaan. Tämä yksityinen ei kuitenkaan uskonu vaan väitti ettei voi kirjoittaa lähetettä. Sano jotain että "Otat ekana tän antibioottikuurin ja tän voiteen. Jos ei toimi niin tulet uudestaan, meillä on loistava ihotautilääkäri tossa, tuut sen vastaanotolle sitten parin kuukauden päästä ( ja tietenkin maksat aivan saatanasti uudestaan)."

Voiko pitää muka paikkaansa ettei yksityiseltä saa lähetettä ihotautilääkärille?

Varaat vaan suoraan jostain yksityisen lääkäriaseman vastaanotosta ajan ihotautilääkärille...Jossain olen nähnyt keskustelua siitäkin, kuka lääkäri "helpoiten" määrää roakuurin.
En viitsi nimeä laittaa tähän, mutta Helsingin Klinikka 22:n miespuolinen ihotautilääkäri on sekä huhujen että kokemuksen perusteella aika varma ratkasu...Taisi jopa pari vuott sitten käydessäni sanoa määräävänsä eniten Roaccutan-reseptejä Suomessa...

Jeps, eli yksi paskanen iho löytyy täältäkin. Vuosi-pari sitten oli lievä akne selässä ja naamassa myös jotain pahempaa, nyt parempi - muttei kuitenkaan tarpeeksi hyvä. Olen kuitekin vasta 16, joten Roa -kuuria tuskin tipahtaa ja se ihon kunto kuurin alussa vähän pelottaaa, jos jotkut jopa vältelleet ulos menemistä. Olen kokeillut kaikki mahdolliset Basiron, Sebamedit ym. ja muutama markettituotekkin löytyy.

Ruokavalio on mun mielestä ihan tarpeeksi monipuolinen ja napsin myös noita D -vitamiineja. Suihkussa tulee käytyä joka päivä ainakin se kaksi kertaa ja iltaisin arkipäivisnkin saunassa ja samassa yhteydessä pesen naaman ja jotain tavaraa heitän naamaan. Ulkoilen, harrastan liikuntaa ym. joten ei mun mielestä ainakaan elämäntavoista johdu :rolleyes: Vituttaa kyllä kun kaverit voi upottaa naaman ihan mihin vaan, silti puhdas iho eikä näpyn näppylää, mulla kun hipasenkin jollain niin heti helvetinmoinen mälli jossain päin naamaa ;/

Jostain luin myös jostain tabuista, joita saa ilman reseptiä. Sisältivät jotain iholle tärkeetä matskuu (sinkki kai ainakin...? + moni muu) jota sitten popsittais ikäänkuin lisäravinteena jokapäiväisesti. Olen nyt aivan out mitä tehdä, ja jos joku vielä linkittäisi millaisella naamalla irtoaa Roa -kuuri, voi olla että vähän liian tujua tavaraa mulle.... :)

Jaa. Vai ei yksityinen anna aikaa ihotautilääkärille. Kyllä sieltä aika pitäisi mielestäni tulla, jos niin vaadit. Ei se häneltä ole pois, ja etenkin, koska jos potilas ei halua tiettyä hoitoa, on lääkärillä Velvollisuus tarjota vaihtoehtoista hoitoa tilalle. Eli jos sanot, ettet halua antibiootteja, hänen on tarjottava jotain muuta tilalle. Ja onko antibioottien jälkeen oikein mitään muuta kuin roaccutan? ei oikein järkevää. Ja voihan niistäkin aina kieltäytyä.

Kolme kuukautta nyt Roan loppumisesta ja akne alkaa osoittaa paluun merkkejä. Iho on vieläkin kuivahko, mutta silti tuollaisia pieniä finnejä on jo noussut muutamia kasvoille.:jahas: Täytyy yrittää saada apteekin voiteilla kuriin, sillä toista kertaa en millään tuolla kuurille haluaisi.

Mulla taitaa olla nyt 2kk roakuuria täynnä, enkä ole huomannut mitään vaikutusta. Onko normaalia? Ei mielestäni ole muuttunut suuntaan eikä toiseen, eikä kovaa kuivumista ei ole ollut. Annostuksena ollut 20mg eli 1 tabletti päivässä ja kuuri 4kk. Ei tule tällä menolla vaikuttamaan ihoon tuo lääke kuurin aikana.

Kolme kuukautta nyt Roan loppumisesta ja akne alkaa osoittaa paluun merkkejä. Iho on vieläkin kuivahko, mutta silti tuollaisia pieniä finnejä on jo noussut muutamia kasvoille.:jahas: Täytyy yrittää saada apteekin voiteilla kuriin, sillä toista kertaa en millään tuolla kuurille haluaisi.
Samassa liemessä itse olleena sanoisin, että pikimmiten aika iholekurille. Itsellä tilanne ei ole pahentunut roakuurin(3v sitten) jälkeen, mutta jokunen finni löytyy naamasta jatkuvasti. Intissä huuhtelin vain pelkällä vedellä aamuin illoin ja suihkun jälkeen essexiä tai humectania. Nykyään pesen jollain nivean kasvopesuaineella. Selässä/rinnassa mulla ei koskaan ollutkaan. Iho on edelleen erittäin rasvainen, eivätkä mustapäät kadonneet nenästä. Vanhat arvet punoittavat edelleen hiukan.
En vähään aikaan ole triidiä seurannut, mutta nykyään omat tyynyliinat on kertakäyttöisiä ja sit pesuun. Kasvopyyhettä kannattaa myös vaihtaa suht reippaaseen tahtiin. Kyllä se siitä. ;)

On tullu kokeiltua kaiken maailman tilpehöörit ja vihdoin viimeinen löysin oman ratkaisun aknen/finnien hoitoon!
On tullut kokeiltua: Tea Treen kasvovedet, kasvonaamiot, Acnicyl kasvojen puhdistus settiä, Brevoxyliä jne.. Lueskelin huvikseni taas jälleen netistä että, mitä porukat suosittelee aknen hoitoon jne. Iski silmään Vademecun niminen suuvesi. Tätä kävin hakemasta lähimmästä marketista ja kyllä eron huomasi parin viikon jälkeen heti. Naama siinä vain kuivui kun 50% alkoholia kuitenkin. Aqualan L:n nimisella orion pharman lanseeramalla voiteella kuivuuski saatiin kuriin. En tiedä mikä ihotyyppi ihoni on kun kaiken maailman hittituotteiden käytön jälkeen naama menee vaa pahempaa suuntaa. Nyt on Vademeccun loppunut ja siirtyny suoraan viinaan. Viina on 32%, mutta ajaa asian yhtä hyvin kuin Vademeccun. Viestini pointti oli että, unohtaakaa kaikenmaailman paskaliistereiden tunkeminen naamaan, pahentaa vaan. Pullo suuvettä ja sitä vähän laittaa topsipuikon avulla finnien päälle nii kyllä kummasti vetää ne kuivaks ja katoaa päivässä parissa. Muistakaa ostaa kyytipojaksi hyvä kosteusvoide.

Tää on luultavasti sanottu täällä jo, tai ainakin niin luulisin, että A-vitamiini. Sitä popsinu muutaman kuukauden, eikä oo enää nypyn nyppyä pärstässä. Ennen naama oli kun salami, kinkku -pitsa. Selästä taas noi ei ole kadonnut, mutta onneks naamasta lähti pois. Selästä ne on vähentyny, kun on vähä rasvaillu, kun on niin kuiva selkä. Kasvovettä käytin samalla ku popsin tota vitamiiniä, mutta kun vesi loppu, enkä hommannut uutta niin mitään eroo ei ole huomannut, eli ihan sama oli/on että puhdistiko naaman kasvovedellä vai ei.

En tiedä onko tämä jo ollut täällä mutta lisäämällä GLA:ta (Gamma linolenic acid) ja lopettamalla maidon juonnin "puhtaan" ruokavalion lisänä auttaa jo monia.

mä en oo huomanuu mitään eroa, vaikka joisin montaki litraa maitoo päivässa tai en ollenkaan. naama näyttää iha samalta, mutta sit jos innostun coca colaa juomaan tulee niitä kipeitä ärsyttäviä keltaisia finnejä

moro kaikille! paljon toi kuuri tulee maksamaan joka kuukausi? oon kuullu että kelan korvauksen jälkeen jää 100e maksettavaks joka kuukaus, pitääkö paikkansa? ja oon kyselly kosteusvoiteista sun muusta, mutta kaikki vinkit otetaan vastaan eli mitä kannattaa ostaa jne kiito jo etukäteen!

Mulla kaksi laatikkoa maksoi vähän päälle 60€ kelakorvauksen jälkeen. Reilun kolmen kuukauden kuuri. Eli kuukaudessa vajaa 20€. Tosin mun lääke on Roaccutanin rinnakkais valmiste mutta tuntuu tehoavan yhtä hyvin. Roaccutan taitaa olla paljon kalliimpi?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom