Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olen nyt sitten ensi viikon perjantaina menossa viimein lääkärille. Tuli mieleen sellainen seikka, että Roan aikana monet tuntuvat kokevan voimakkaita selkäkipuja ja jäykkyyttä. Pystyyköhän kyykkyä/mavea tekemään kuurin aikana ollenkaan?
Ite sain Roa kuurin tossa n.kuukausi sitten. Eka kk 40mg/päivä ja nyt nostettiin 80mg/päivä, painoa löytyy 77kg. Lääkäri käski vetää kaikki napit kerralla. Olen kuullut myös, että jotkut ottaa esim aamuin-illoin. Onkohan sillä merkitystä vetääkö kaikki kerralla vai, esim. 2 kertaa päivässä?
Jenkkilässä on käytetty isoja annoksia, jopa 160mg/pv jotka on aiheuttanu masennusta ja tuloksena ollu jopa itsaritapauksia.
Mut jostain luin et liian isot annokset ei ole tarpeen kuin todella pahoissa ja sitkeissä tapauksissa jossa ei normaaliannokset ole auttaneet 4kk jälkeen. Eli moni lääkäri suosittelee normaaliannoksia mut pidempää kuuria kuin isoja annoksia muutaman kuukauden, kuormittaa vähemmän maksaa kun käyttää pienempiä annoksia.
Useimmilla potilailla annos on 0,5-1,0mg/kg päivässä. Pitkän aikavälin paraneminen ja sairauden uusiminen liittyvät läheisemmin kokonaisannokseen kuin hoidon kestoon tai päiväannokseen. On osoitettu, ettei lisähyötyä ole odotettavissa, jos kokonaisannos on 120-150mg/kg. Hoidon kesto riippuu yksilöllisestä päiväannoksesta. 16-24 viikon hoitojakso riittää yleensä paranemisen saavuttamiseksi.
Itte söin tetralysalia vuoden yhtä mittaan ja naama punotti entistä enemmän. Roaa parissa kuukaudessa hävis kaikki. Sellaset on mun mielipiteet, mutta kaipa tääkin on hyvin yksilöllinen homma. Ja tuo siis joskus 16 vuotiaana.
Voinko käyttää Pakkislaisten ihmetuotetta, eli D-vitamiinia Roaccutan kuurilla normaalisti? Ei varmaankaan kannata vetää ainakaan ihan 5000 IU päivä. Vai rasittaako tuo edes maksaa?
Joakim, ollaa samoissa lähtökuopissa, itellä kans lievä akne. Tänää sain isote´retinoinii reseptin ja maananttain verikokeisii ja jos ne on jees, ni voin jo tiistain alottaa :PP
Heh, itsellä lääkäri sanoi vaan, että hänen mielestään on turhaa tsekata perusterveen ihmisen maksa-arvoja ennen kuurin alkua, eli itsellä on nyt kaksi lähetettä verikokeisiin kuukauden ja neljän kuukauden käytön jälkeen. Vähän kuumottaa, kun joka puolella kaikki tuntuu käyvän jo ennen kuuria kokeissa.
Muutenkin oli ihotautilääkärilläni aika poikkeavia mielipiteitä useasta asiasta. Mielenkiintoinen täti.
EDIT: Neljä viikkoa, kolme huulirasvaa käytetty ja silti suunpielet hajalla. Naamassa ei mitään. Melko tujua tavaraa vaikuttaa olevan.
Onkohan tää 20mg/pv roaa vähän turhan pieni annostus mulle (70kg) kun oon kohta viikon syöny ilman minkäänlaisia sivuoireita. Edes huulien kuivumisesta, josta lähes kaikki kuurilla olevat tuntuvat puhuvan ei ole ollut mitään merkkiä. Pari uutta finniä kyllä tullu, mutta samalla entisiä finnejä on lähteny, eli mistään pahenemisvaiheestakaan ei oikeestaan voi puhua. Lääkäri meinas ensin määrätä 10mg kuurin, mutta sain puhuttua kuitenkin onneks edes tän 20mg, kun akne on kuitenkin suhteellisen paha.