Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
Joskus kyllä tekisi mieli mennä itkemään lääkärille aknesta, että saisi viimein sen roan. Mutta toisaalta sivarit pelottaa, varsinkin lihas- ja nivelkivut sekä jatkuva ihon rasvaamisen tarve kuurin jälkeen. Oma tilanteeni on se, että vanhoja punaisia, mutta nyt jo aika haaleita ja huomaamattomia jälkiä naamasta löytyy, sekä pari aktiivista finniä suurimman osan ajasta. Eniten vituttaa se, että jokainen finni jättää jälkeensä uuden punaisen jäljen ja taas odotellaan vaalenemista vuosikausia.:hyper:
En kyllä tiedä myöntäisikö lääkäri edes roakuuria näillä oireilla. Kyllä lieväkin akne voi syödä itsetuntoa tosi pahasti. En esimerkiksi usko kykeneväni seurusteluun tällä hetkellä ihan puhtaasti ihoni vuoksi.

Mä sain aikoinaan kuurin,taisin olla 24v silloin tms. mutta itsetunto tosiaan oli aivan nollassa vaan siksi, että pari kolme finniä kummitteli säännöllisesti naamassa, otsassa, ohimossa tai ties missä.

Ahdistavaa oli myös se, että ihoa kutitti todella paljon... tuntui ikään kuin ihon alla olis ollut jotain mitä ei kuulu. Sain sitten lääkäriltä kuurin ihan sillä, että sanoin, että ahdistaa jatkuvasti tuon takia.

Kuuri oli jonkun verran rankka, huulirasvaa 10 x päivässä ja maha oli sekaisin ja tuntui, että flunssa tuli normaalia helpommin, mutta lopputuloksen vuoksi kannatti. Lääkärin pitää osata määrätä tuota lääkettä myös riittävän pitkäksi aikaa, jotta se tehoaa kunnolla. Jotain piimää, lisäkuitua (apteekista) tai lääkehiiltä voisin melkein vatsan takia suositella kuurin aikana.

Sitten kuurin jälkeen sokerin käyttö minimiin ja vaaleat jauhot myös.. ellei ole jo.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko tietoa, kuinka helposti julkisen puolen yleislääkäriltä saa lähetteen ihotautilääkärille? Antibiootit olen aiemmin syönyt ja samalla käyttänyt Skinorenia, mutta nyt naama on taas menossa pahan näköiseksi. Vaan olipa se minusta viime keväänäkin pahan näköinen kun taas ihotautilääkärin mielestä akne oli lievää. Olisin menossa julkiselle lähinnä opiskelijabudjetin rajojen vuoksi.

Toinen vaihtoehto mitä ajattelin ellen saa Roaa on pyytää lääkäriltä Avitcidia. Sehän ilmeisesti uusii vaurioitunutta ihoa ( = puna-arpia ja epätasaisuutta) ja parantaa aktiivistakin aknea.

Kuinkas paljon oletta uskaltaneet syödä vitamiineja roa kuurin aikana? Paketissa ainakin luki että A vitskua ei sais olla liikaa veressä roan aikana. Itse söin enen kuuria noin 3 multivitaa päivässä mutta roan alotettua tiputin yhteen.

Mitenköhän nuitten muitten rasvaliukosten vitamiinejen kanssa kuurin aikana?

Kuinkas paljon oletta uskaltaneet syödä vitamiineja roa kuurin aikana? Paketissa ainakin luki että A vitskua ei sais olla liikaa veressä roan aikana. Itse söin enen kuuria noin 3 multivitaa päivässä mutta roan alotettua tiputin yhteen.

Mitenköhän nuitten muitten rasvaliukosten vitamiinejen kanssa kuurin aikana?

A-vitamiinia ei kannata, eikä saisikaan syödä yhtään sillä se pahentaa ihon ja limakalvojen kuivumista. Muita vitamiineja voi syödä normaaliin tapaan, tietääkseni.

avitcid poistaa finnit kuukauden käytön jälkeen ellei mitään kauheaa aknea ole , en tiedä onko reseptillä

A-vitamiinia ei kannata, eikä saisikaan syödä yhtään sillä se pahentaa ihon ja limakalvojen kuivumista. Muita vitamiineja voi syödä normaaliin tapaan, tietääkseni.

häh? eikö a-vitamiini kielto johdu vaan siitä että roaccutan on a-vitamiini pohjanen = a-vitamiinia tulee roaccutanistaki jo liikaa...

Liika a-vitamiini ei tee kovin hyvää maksalle. Toinen syy miksei sen käyttöä suositella on ihon kuivuminen ja kesäsin herkempi palaminen.

Kyllä taas huomaa, että on talvi ja atooppinen iho alkaa muistuttaa olemassa oloaan. Puolet naamasta iha punasena ja kireänä. yön aikana oli levinny kyynärpaiteisiin ja kämmenselkiin. Kortisoonitkaan ei paljoo ole auttanut - lähinnä vaan kuivattanut lisää pitemmällä jaksolla. Äippä töissä apteekissa ja toi nyt tuota locobase reapairia. On kuulema asiakkatn kehuna ja mitä pikaisella googletuksellaki selvis, niin pitäs olla asiallista rasvaa. Nyt vaan toivomaan, että alkas helpottaa parissa päivässä..

Plääh, nyt vaikuttaisi siltä että jono todellakin on raivostuttavan pitkä. Ensin pitäisi jonottaa yleislääkärille (kiireetön tapaus) ja sitten vielä ihotautilääkärille jos edes lähetettä saa. Taidanpa sittenkin mennä yksityiselle vaikka budjetti on niukka. Kuinka paljon Roa-kuuri verikokeineen tulee maksamaan? Ilmeisesti on olemassa jokin halvempi rinnakkaisvaihtoehto?

Plääh, nyt vaikuttaisi siltä että jono todellakin on raivostuttavan pitkä. Ensin pitäisi jonottaa yleislääkärille (kiireetön tapaus) ja sitten vielä ihotautilääkärille jos edes lähetettä saa. Taidanpa sittenkin mennä yksityiselle vaikka budjetti on niukka. Kuinka paljon Roa-kuuri verikokeineen tulee maksamaan? Ilmeisesti on olemassa jokin halvempi rinnakkaisvaihtoehto?

70e kerta taitaa olla

Lääkärikäynti noin 60€, verikokeet kympin tai kaks, rinnakkaislääke vajaa 40€ 100kpl.

Kiitos, kyllähän tuo sitten hoituu ihan hyvin. Pitää vaan toivoa että lääkäri suostuu myöntämään sen Roan, kun viimeksi kovin vakuutteli että akneni on tosi lievää. Ei kai auta kuin vannoa ja vakuuttaa että nuo muutamat finnit jotka jättää aina jäljet ja ihon kauttaaltaan rasvoittuminen 24/7 vie elämänhalun. :p Kyllähän tuon pitäisi onnistua, kun antibiootitkin on jo kokeiltu.

Lääkärikäynti noin 60€, verikokeet kympin tai kaks, rinnakkaislääke vajaa 40€ 100kpl.[/QUOTE

mul makso aina 30e, tai 50e. Riippuu kauan mä olin siel. Se vanha muija anto aina 30e ku sanoin, et oon köyhä opiskelija ja sit vikan kerran anto ilmaseks ku tulin nopee käymään sen kahvitauol : D. Et sinäänsä tosi reilua palvelua, en tiiä säälikö se mua sit niin paljo.
Mut voi helvetti verikoe oli kallis en tiiä mikä siinä 2minuutin toimenpiteessä tai muutaman minuutin koetulosten arvioinnissa maksaa, mut 80e siitä rokotti mua :/.

Mut ihan jees mun 1x20mg annostus roaa toimii paremmpin ku vois edes toivoa. Tulee n. 5 ihan pientä näppylää viikossa ja mitään paiseita ei oo tullu kuukauteen.
Et en tiiä ja sit auttaa kans varmaan ku vedän nyt omega 3 samal.

Kiitos, kyllähän tuo sitten hoituu ihan hyvin. Pitää vaan toivoa että lääkäri suostuu myöntämään sen Roan, kun viimeksi kovin vakuutteli että akneni on tosi lievää. Ei kai auta kuin vannoa ja vakuuttaa että nuo muutamat finnit jotka jättää aina jäljet ja ihon kauttaaltaan rasvoittuminen 24/7 vie elämänhalun. :p Kyllähän tuon pitäisi onnistua, kun antibiootitkin on jo kokeiltu.

Paras tapa on selittää et sukulaisilla on jääny hirveet arvet naamaan etkä todellakaan halua sellasia.

onko muille auttanu tetrasyklin antibiootit? Itelle auttanu lievään akneen kai jonkun verran. määrättiin 100 kapselin pakkaus ja nyt vähän alle puolet jäljellä. Itsellä on semmosia akne oireita että otsa,posket ja leuka on tulehdustilassa eli punoitusta. finnejä ei oo oikein enää hirveesti tullut mutta tosta tulehdus tilasta en ole päässyt ainakaan vielä. Olisiko pitänyt jo parantua kunnolla vai paraneeko tää vaan hiljalleen tai sitten ei ollenkaan? käytössä on myös iltaisin differin voidetta ja lääkäri käski myös joskus jos iho on kauhean kuiva niin aamuisin humektan voidetta käyttämään.

Ne tetrasykliinit auttaa tasan niin kauan kun se kuuri kestää ja sen jälkeen finnit tekee comebackin. En tajua miksi niitä kuureja edes kirjotellaan, ne auttaa korkeintaan väliaikaisesti. Ite oon pari tällästä kuuria joskus syöny.

perhana ku on masentavaa. joskus puolikin vuotta luulin tyhmänä että jotai jälkiä vaan kasvois ja ajattelin että lähtis parissakin viikossa putsauksella ja hoitamisella ja pahentu vaan. nyt kulutettu aikaa siihen että meni ihotautilääkärille joka sanoi että kasvot on tulehdustilassa. sitte kulutetaan aikaa ku otan jotain lääkettä mikä auttaa vähäsen väliaikasesti. ääh pitäskö lopettaa koko perkeleen ammattikoulukin ja linnoittautuu himaani.

Paras tapa on selittää et sukulaisilla on jääny hirveet arvet naamaan etkä todellakaan halua sellasia.
Ei taida olla kovin uskottavaa, kun en viimeksi käydessänikään mitään tuosta maininnut. Ja oli kumminkin niin mukava lääkäri etten toiseen vaihda. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom