Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkä itellä toi 100 kapselin tetralysal kuuri alkaa olla lopuillaan. Lähinnä on ollut se vaikutus että finnejä on tullut paljon vähemmän mutta tulehdukseen leuassa, poskilla ja otsassa ei ole vaikuttanut oikeastaan mitenkään. Itselläni on lievä akne joka häiritsee kyllä vakavasti. Voiko lääkäri määrätä heti tetralysal kuurin perään jotain vahvempaa kuten Roaccutanin? Vai laittaako lääkäri yleensä vain toista satsia perään samaa lääkettä vaikka ei olisi auttanut muuten kuin finnien väheneminen? Onko pahenemisvaihe yleensä lievä lievällä aknella vai onko tällä merkitystä? Eli tuleeko lievästäkin aknesta paljon pahemman näköinen Roaccutan kuurin pahenemisvaiheessa?

Jos vähääkää on enempi punotusta naamassa niin kyllä varsinkin yksityisellä roaccutanin saa kun sanoo vain. Ainakin omalla kokemuksella.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuli tässä mieleen että selässä on yhä varsinkin paljon punaista aknen jäljiltä, että jos kokeilisi kuuriluontoisesti syödä sinkkiä jonkun 30-60mg päivässä purkista. Jonkinlaisia tutkimustuloksia netistä löysin missä suurista annoksista olisi hyötyä juurikin aknen kanssa, tosin annoskoot olivat 90-150mg ja sivuoireena pahoinvointi suun kautta sinkki otettaessa, niin ei tee mieli sinne asti mennä. Toinen yllättävä tieto oli että rauta ym estää sinkin imeytymisen, eli nykyiset monivitamiinit sinkit ei ilmeisesti edes imeydy ollenkaan? Kellään kokemusta noista reiluista sinkkiannoksista?
Samalla ajattelin ryhtyä levittelemään avictidia säännöllisesti selkään, tuostahan pitäisi olla pientä apua myös aknearpiin.

Itse olen noin kuukauden ottanut 100-150mg sinkkiä hyvin tuloksin yhdessä maitotuotteettoman ruokavalion kanssa. Tulehduksellisten paiseiden ja kystien tulo loppui käytännössä seinään, ainoastaan pienempiä näppylöitä silloin tällöin ilmestynyt ihon yleiskunnon parantuessa kuitenkin kokoajan. Näyttäisi jonkin verran myös noita jälkiä hävittäneen, mutta syvimmissä arvissa aikaa mennee vielä pitkään. Riittävä seerumin D-vitamiinitaso vaikuttaa sinkin toimintaan, joten kannattaa D-vitamiiniakin ottaa ihan fysiologisesti vaikuttavina annoksina. Sinkki on suht. turvallinen alle 200mg annoksilla, koska se poistuu nopeasti virtsan mukana ja toisaalta metallin maku suussa varoittaa jo hyvissä ajoin liiallisesta annostuksesta. Hieman pahoinvointia ja väsymystä olen todennut tuolla annostuksella, mutta esimerkiksi tetrasykliinin sivuvaikutuksiin verrattuna paljon lievempää.

Maitotuotteiden poisjättäminen tai ainakin vähentäminen tulisi olla selvää tämän luettuanne:
http://cancersupportinternational.com/Danby, FW 2009 Acne, dairy and cancer.pdf

Auttaako sinkki oikeasti, ja apteekeista varmaan saa tai ihan tavarataloista kuten d-vitamiinia myös? Onkohan minkä hintaista?

Itse tilasin netistä, mutta apteekeista löytyy toki myös. Sinkkiä on valmisteena eri muodoissa, sinkkiglukonaattia olen itse käyttänyt hyvin tuloksin. "Professorin Sinkki" 250kpl 15mg tabletteja hintaan 10,20€ tarkemmin. Tutkimustietoa löytyy sinkin vaikutuksista ihoon käyttäen vaikkapa Google Scholaria.

Viljatuotteet ja runsas kuitu haittaavat sinkin imeytymistä.

Kauan suunnilleen kestää, että iho on uudistunut ja muutokset näkyvät selvästi, kuyn käyttää apteekin (ilman reseptiä) ihonhoito tuotteita?

Kauan suunnilleen kestää, että iho on uudistunut ja muutokset näkyvät selvästi, kuyn käyttää apteekin (ilman reseptiä) ihonhoito tuotteita?

Riippuu ihon tyypistä, iästä, yms. Minulla ei ainakaan apteekin reseptivapaat tuotteet aknea poistaneet. Yleensä muutoksia havaitsee muutaman viikon jälkeen.

Ihon uusiutuminen kestää noin 30 päivää, jonka jälkeen vasta on mahdollista sanoa toimiiko kyseiset tuotteet ollenkaan eikä parin viikon aikana tapahtuvat muutokset ei varsinaisesti johdu aloitettujen tuotteiden käytöstä.

Roaccutanista huomaa, että välillä tulee huonompia hetkiä et muutama patti tulee mut lähtee kyl aika samaa tahtia pois. Mul on kuuri nyt menny ihan jees ku oon täs joku 2,5kk vedelly 20mg /pv annostuksel ja edellistä vedin 40mg/pv 3kk ja oli tosi surkee setti. En oo kertaakaan 2,5kk aikana nyt rasvannu naamaani kokonaan koska lääkäri sano, että mitä kuivempi on sen parempi. Ja näyttää toimivan kun ei rasvaa en tiedä sitten miksi, vaikka kaikki väittävät rasvaamisen olevan tärkeää.

20mg/pvä kuulostaa aika lamelta. Ite vedän 60mg/pvä. Mulle lääkäri myös sano että ostappas oikeen kunnolla sitä kosteusvoidettä koska se iho rupee kuivuun huolella. No onse täs kuivunu aika paljo mut ei mitää älytöntä, sanoinvaan, koska mua se lääkäri just enemmänki neuvo rasvaan sitä ihoo, ku olla rasvaamatta. Saanko tiedustella, miksi 40mg pvä oli surkee setti sulle?

Roaccutanista huomaa, että välillä tulee huonompia hetkiä et muutama patti tulee mut lähtee kyl aika samaa tahtia pois. Mul on kuuri nyt menny ihan jees ku oon täs joku 2,5kk vedelly 20mg /pv annostuksel ja edellistä vedin 40mg/pv 3kk ja oli tosi surkee setti. En oo kertaakaan 2,5kk aikana nyt rasvannu naamaani kokonaan koska lääkäri sano, että mitä kuivempi on sen parempi. Ja näyttää toimivan kun ei rasvaa en tiedä sitten miksi, vaikka kaikki väittävät rasvaamisen olevan tärkeää.

Kuulostaa hiukan oudoilta noi teikäläisen setit. Ensinnäki 20mg/pv on iha naurettava annos ja totta vitussa sitä kosteusvoidetta tulee käyttää. Ensimmäiseksi huomaa jossei rasvaa niin naama tippuu kokonaan pois. Lähtee sellaisia palasia. Toisekseen jos iho on kuiva, iho pyrkii itse kosteuttamaan sitä juuri sitten talilla yms. Jota taas roaccuttan blokkaa. Aika ristiriitainen tilanne imo.

Tänään kävin yleisellä ihotautilääkärillä ja tuli toiset 100 kapselia Tetralysalia. Ei pitänyt niin vakavana, että Roaccutania tai mitään siihen suuntaakaan määrännyt. Sanoin myös, että olen vähän huolissani koska olen kuullut netissä ainoastaan sen suuntasia tarinoita, että Tetralysal olisi ainoastaan lieventänyt oireita tai poistanut aknen vain antibioottikuurin ajaksi. Se vastas siihen, että monilla ei toimi sen takia että kaikki hoito lopetettaisiin heti kun antibioottikuuri ja oireet olisi loppunu. Pitäisi myös vaan pysyä tiukkana ja ottaa Tetralysalia ja käyttää Differiniä. Psykologia ehdotteli kun otan kuulemma liikaa paineita tällaisesta. Äitinkin kanssa on jo vaikeata kun olen kitissyt aknesta ja se vakuuttelee että kyllä Tetralysal on jo parantanut hirveästi ihoa ja parantaa kokonaan ajan kanssa, kun lääkäri niin sanoo ja ei ne netissä tiedä mitään. Siskokin sitä mieltä että parantunut hirveästi.Iskä taasen sitä mieltä että mitään ongelmaa ei ole koskaan ollutkaan. Omasta mielestäni vähän vaan lieventänyt finnien tuloa mutta tulehdukseen poskilla, leuassa tai otsassa auttanut juuri ollenkaan. En jaksaisi kumminkaan turhaan kuluttaa elämääni tällaiseen. Mielipiteitä?.

Ite sain Roa kuurin tossa n.kuukausi sitten. Eka kk 40mg/päivä ja nyt nostettiin 80mg/päivä, painoa löytyy 77kg. Lääkäri käski vetää kaikki napit kerralla. Olen kuullut myös, että jotkut ottaa esim aamuin-illoin. Onkohan sillä merkitystä vetääkö kaikki kerralla vai, esim. 2 kertaa päivässä?

Tänään kävin yleisellä ihotautilääkärillä ja tuli toiset 100 kapselia Tetralysalia. Ei pitänyt niin vakavana, että Roaccutania tai mitään siihen suuntaakaan määrännyt. Sanoin myös, että olen vähän huolissani koska olen kuullut netissä ainoastaan sen suuntasia tarinoita, että Tetralysal olisi ainoastaan lieventänyt oireita tai poistanut aknen vain antibioottikuurin ajaksi.
Mielipiteitä?.

Itte söin tetralysalia vuoden yhtä mittaan ja naama punotti entistä enemmän. Roaa parissa kuukaudessa hävis kaikki. Sellaset on mun mielipiteet, mutta kaipa tääkin on hyvin yksilöllinen homma. Ja tuo siis joskus 16 vuotiaana.

Kuulostaa hiukan oudoilta noi teikäläisen setit. Ensinnäki 20mg/pv on iha naurettava annos ja totta vitussa sitä kosteusvoidetta tulee käyttää. Ensimmäiseksi huomaa jossei rasvaa niin naama tippuu kokonaan pois. Lähtee sellaisia palasia. Toisekseen jos iho on kuiva, iho pyrkii itse kosteuttamaan sitä juuri sitten talilla yms. Jota taas roaccuttan blokkaa. Aika ristiriitainen tilanne imo.

Joo mut 2 ihotautilääkäriä vastannu samalla tavalla niin oletan, että ne jtn tietää.
Ja miks vaihtaa settiä jos tolla toimii ? 20mg /pv on tosiaan aika pieni mut muuten tulee verta nenästä 6 päivässä, ja toi nyt vaan yksinkertasesti toimii.

Joo mut 2 ihotautilääkäriä vastannu samalla tavalla niin oletan, että ne jtn tietää.
Ja miks vaihtaa settiä jos tolla toimii ? 20mg /pv on tosiaan aika pieni mut muuten tulee verta nenästä 6 päivässä, ja toi nyt vaan yksinkertasesti toimii.

Ois varmaa kannattanu tuo heti sanoa, eikä hakea kummastusta täältä. No eikö sun järkikin sano, että jos iho meinaa tippua irti eikä paljoa pysty hymyilemään niin homma on ok? Tottakai se on ok kun lääkäri niin sanoo. oon 4v aikana käyny viidellä eri ihotautilääkärillä ja kaikki on mulle sano et muista rasvata kevyellä kosteusvoiteela (esim humektan) paljon. Itte oon koittanu joskus yläaste ikäisenä tuota kuivattamista ja toimi ehkä sen 2pv minkä jälkeen helvetti irti. Mutta jokainen tyylillään.

Nyt about kolme viikkoa Roaa ja jumalauta että hilseilee päänahka. Naamaa ja huulia olen rasvannut ihan alusta asti, joten niissä ei oikeastaan mitään kuivumista, mutta päänahka kutiaa ja hilseilee kokoajan. Ostin nyt sitten ihan normaalia hilseshamppoota, saa nähdä auttaako. Onko muille käynnyt vastaavasti ja onko vinkkejä Head and Shoulderssia tehokkaampaan kamaan?

Nyt about kolme viikkoa Roaa ja jumalauta että hilseilee päänahka. Naamaa ja huulia olen rasvannut ihan alusta asti, joten niissä ei oikeastaan mitään kuivumista, mutta päänahka kutiaa ja hilseilee kokoajan. Ostin nyt sitten ihan normaalia hilseshamppoota, saa nähdä auttaako. Onko muille käynnyt vastaavasti ja onko vinkkejä Head and Shoulderssia tehokkaampaan kamaan?

Nizoral toimi omalla kohdalla kiitettävästi joskus kun sitä koitin. Ei muuten enää hilseilly. Apteekki kamaa.

Olen nyt sitten ensi viikon perjantaina menossa viimein lääkärille. Tuli mieleen sellainen seikka, että Roan aikana monet tuntuvat kokevan voimakkaita selkäkipuja ja jäykkyyttä. Pystyyköhän kyykkyä/mavea tekemään kuurin aikana ollenkaan?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom