Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
itellä vähän sama homma.. olis välikontrollin aika, mutta en oo saanu aikaseks käydä verikokeissa. Mites porukka muuten ton alkomahoolin kans roa kuurilla? Edellisellä roa kuurilla tuli otettua muutaman kerran ja aina tuli parin päivän sisällä pari pattia naamariin. Joo ja sehän on selevää ettei tolla kuurilla juuri kannata ottaa, on vissii maksalle meleko toxic, kumma ettei lääkäri oo mitää maininnu

Mä otin alkukuurin aika niukasti alkoholia, mut sit jossain välissä testasin et mitähän iho/kroppa siitä tykkää, ja ku ei tuntunu mitää ongelmaa olevan, nii oon nyt viime aikoina juonu samalla lailla ku ennenki. Ekassa verikokeessa oli maksa-arvot ihan kunnossa, tokassa en oo vielä käyny, et saa nähä mitä se sanoo.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla roa-kuurista jonku...hmm..2vuotta suunillei ja vielki joudun rasvaa naaman joka suihkun/saunan jälkee, ennen kuuria ei tarvinnut kertaakaa.

Joo mullakin tosta ihon kuivumisesta tais tulla ekan roan jälkeen vähän niinkun pysyvä vaiva. Aina joutuu suihkun jälkee levittää slaikat naamariin, muuten on aivan korppu.

Mulla roa-kuurista jonku...hmm..2vuotta suunillei ja vielki joudun rasvaa naaman joka suihkun/saunan jälkee, ennen kuuria ei tarvinnut kertaakaa.

Mulla sama homma. Ja huulirasvaa joutuu käyttää päivittäin.

Nyt tosin toinen kuuri menossa, saatanan saatana :( On kyllä yhtä helvettiä. Kolmatta en ota ellei ole aivan pakko. Jotkut vetänyt jopa viisi kuuria :wtf:

Ennen ekaa kuuria puol toista vuotta sitten iho oli aika paskassa kunnossa ja ekan roa-kuurin aikana helvetin paskassa kunnossa puol vuotta. Roan jälkeen kyllä iho parani helvetin hyvään kuntoon eikä finnejä tullut vuoteen. Nyt reilu kuukaus sit alko taas tulemaan finnejä ja otin toisen kuurin, joka kestää kolme kuukautta. Iho taas aivan paskassa kunnossa roan takia. Onneks tieto siitä, että keväällä iho on taas loistokunnossa, niin auttaa jaksamaan tämän paskan vaiheen :)

Kuinka paha homma on jos jää muutama päivä putkeen ottamatta lääkettä tolla roa kuurilla? Kun onnistuin tässä hyvään saumaan justiinsa joulunalla hävittään ton rseptin..

Joskus kyllä tekisi mieli mennä itkemään lääkärille aknesta, että saisi viimein sen roan. Mutta toisaalta sivarit pelottaa, varsinkin lihas- ja nivelkivut sekä jatkuva ihon rasvaamisen tarve kuurin jälkeen. Oma tilanteeni on se, että vanhoja punaisia, mutta nyt jo aika haaleita ja huomaamattomia jälkiä naamasta löytyy, sekä pari aktiivista finniä suurimman osan ajasta. Eniten vituttaa se, että jokainen finni jättää jälkeensä uuden punaisen jäljen ja taas odotellaan vaalenemista vuosikausia.:hyper:
En kyllä tiedä myöntäisikö lääkäri edes roakuuria näillä oireilla. Kyllä lieväkin akne voi syödä itsetuntoa tosi pahasti. En esimerkiksi usko kykeneväni seurusteluun tällä hetkellä ihan puhtaasti ihoni vuoksi.

Ne finnit ei kyllä jätä mitään jälkeä varsinkaan vuosikausiksi, ellet sitten mee räpläämään omatoimisesti paskaks sitä tulehtunutta kohtaa.

Ne finnit ei kyllä jätä mitään jälkeä varsinkaan vuosikausiksi, ellet sitten mee räpläämään omatoimisesti paskaks sitä tulehtunutta kohtaa.
Tjaa, tuossa poskella on kolme suurehkoa punaista jälkeä, jotka ovat peruja finneistä jotka olivat aktiivisia viime jouluna. Enkä ole koskenut naamaani muuten kuin pesun yhteydessä. Ehkä ihmisten naamat ja ihot vaan on erilaisia.:rolleyes:

Joskus kyllä tekisi mieli mennä itkemään lääkärille aknesta, että saisi viimein sen roan. Mutta toisaalta sivarit pelottaa, varsinkin lihas- ja nivelkivut sekä jatkuva ihon rasvaamisen tarve kuurin jälkeen. Oma tilanteeni on se, että vanhoja punaisia, mutta nyt jo aika haaleita ja huomaamattomia jälkiä naamasta löytyy, sekä pari aktiivista finniä suurimman osan ajasta. Eniten vituttaa se, että jokainen finni jättää jälkeensä uuden punaisen jäljen ja taas odotellaan vaalenemista vuosikausia.:hyper:
En kyllä tiedä myöntäisikö lääkäri edes roakuuria näillä oireilla. Kyllä lieväkin akne voi syödä itsetuntoa tosi pahasti. En esimerkiksi usko kykeneväni seurusteluun tällä hetkellä ihan puhtaasti ihoni vuoksi.

Noilla perusteilla sen roa-kuurin vois jo saada. Se määrä aknea mikä haittaa kun on kuitenkin kaikille yksilöllistä. Itelläni ei tuon kuurin aikana muistaakseen ollut paljoakaan sivareita, ehkä vähän kuivempi iho mut se oli sit siinä. Maksa-arvot itseasiassa jopa parani tuon kuurin aikana :)

Tjaa, tuossa poskella on kolme suurehkoa punaista jälkeä, jotka ovat peruja finneistä jotka olivat aktiivisia viime jouluna. Enkä ole koskenut naamaani muuten kuin pesun yhteydessä. Ehkä ihmisten naamat ja ihot vaan on erilaisia.:rolleyes:
Niin on. Juuri pesyn yhteydessä helposti tulee kosketeltua ja hinkattu.

ei helvetti nyt tuleekin jo n 9 pvän tauko ton roa-kuurin kanssa tän vitun joulun takia. Ihotautilääkäriä, kun ei ole paikalla näin joulunaikaan, joka vois määrätä uuden reseptin. Kuinka paljon haittaa tollasesta jopa 10 pvän tauosta kuurin tehokkuudessa on? Nouseeko aknen uusiutumisen mahdollisuus? vituttaa...

ei helvetti nyt tuleekin jo n 9 pvän tauko ton roa-kuurin kanssa tän vitun joulun takia. Ihotautilääkäriä, kun ei ole paikalla näin joulunaikaan, joka vois määrätä uuden reseptin. Kuinka paljon haittaa tollasesta jopa 10 pvän tauosta kuurin tehokkuudessa on? Nouseeko aknen uusiutumisen mahdollisuus? vituttaa...
Tuskin on mitään vaikutusta. Isotretinoiiniä kun pyritään keräämään elimistöön tietty kokonaismäärä, niin silloin pienillä tauoilla ei ole niin väliä. Ainoa haitta tuossa on se, että kuurin lopettamisajankohta menee koko ajan pidemmälle, mutta lopputulokseen en usko vaikuttavan millään tavalla. Eri asia olisi jos söisit jotakin antibioottia, joka pitäisi ottaa aina tietyin väliajoin, jotta vaikutus olisi optimaalinen.

Eipä oo mitään ihmeparantumista tapahtunu, ihon kuivuminen alkaa olla mun sietokyvyn rajoilla samoin ajottainen selkäkipu ottaa päähän.

Siis hetkinen...
Itselläni kuuri tosiaan jo loppui, kuten aikaisemmin kirjoitin, mutta työssäni liikun autolla melko paljon ja itseasiassa tämän kuurin aikana olen huomannut varsinkin yläselän jumiutuvan ajoittain aikalailla. Aikaisemmin mitään vastaavaa ei ole tapahtunut, paitsi yksittäisinä päivinä muutaman kerran vuodessa. Puhummeko siis samankaltaisesta ongelmasta vai tarkoititko muuta..?

Siis hetkinen...
Itselläni kuuri tosiaan jo loppui, kuten aikaisemmin kirjoitin, mutta työssäni liikun autolla melko paljon ja itseasiassa tämän kuurin aikana olen huomannut varsinkin yläselän jumiutuvan ajoittain aikalailla. Aikaisemmin mitään vastaavaa ei ole tapahtunut, paitsi yksittäisinä päivinä muutaman kerran vuodessa. Puhummeko siis samankaltaisesta ongelmasta vai tarkoititko muuta..?
Mulla taas kipeytyy alaselkä. Se jomottaa sillei inhottavasti, en keksi mitään muutakaan kuvaavaa sanaa. Voi tietysti olla että se johtuu jostain ihan muustaki ku tästä kuurista, mut mulla harvoin on mikään paikka kropasta tällei kipeenä. Poikkeuksena sitte tietyt lihaskivut ja menkkaselkäkivut, mut tää ei oo niistä kumpaakaan. Sivuoireissa kuitenki mainitaan selkäkivut, etenki nuorilla, ja kun en keksi mistä muualtakaan tää kumpuais, nii syytän lääkkeitä.

Nyt oon saanu ton ihon kuivumisenki joten kuten kuriin ku kävin kitiseen lekurille reseptinhaun yhteydessä.

Okei, pikkufinnit ei jätä varmaan arpia, mutta kummasti omasta aknesta on arvet vieläkin jäljellä, vaikka roacustakin on kolmisen vuotta aikaa. Akne tosin olikin sitä tasoa, että samanlaista jälkeä olisi todennäköisesti saanut selkään 5mm poranterällä 10dpi tarkkuudella :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom