Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lääkärireissu tehty ja apteekin kautta clindoxylit taskuun. Lääkärin mukaan mun nassu on sen verran lievässä aknessa, että ton pitäis potkia ihan hyvin. On hänen kokemuksensa mukaan toiminut huomattavasti pahemmissakin tapauksissa. Pistän vaikka parin viikon päästä raporttia, että miten on aine vaikuttanut...

Jos jollakin on kyseisestä aineesta jotakin kerrottavaa, niin toki mielelläni kokemuksia lueskelisin.

Roaccutania apuun. + Lisäravinteet voivat aiheuttaa aknea näin ainakin iholääkärinini sanoi , joten siinä syy miksi vedetään niinku tosi natu mätöillä + ne maksavatkin muutenki liikaa :) kyllä tulosta tulee ilma jauhojaki ;)

Oon huomannu et nytku tullu aina pitkiä taukoja kun en ole käynyt salilla niin naamakin pysyy siistinä... Taas yksi syy olla käymättä salilla :(

Paljonko maksaa käydä yksityisellä hakemassa noi lääkkeet? Tulee lienee kaiken maailman tutkimus kuluja ym. kun ottavat maksa-arvoja ym. Kellään tietoa?

Mulla makso ainakin muistaakseni 65e lääkäri käynti enkä ole kuin kerran tähän mennessä käynyt. Muuten onnistunut ihan puhelimitse/kirjeitse kuurin jatko.
Verikoe on n.20e/laaki ja otetaan tarpeen mukaan. Jotkut sanoo, ettei tarvii kuin alkuarvot ottaa ja kerran pari siinä kuurin aikana kontrolli, mutta ite jouduin tossa käymään ihan pari viikon välein kun oli arvot koholla.
Nyt otin suosiolla paaston vähän pidemmäksi ennen verikoetta ja arvot on ollu kohdillaan.
Saattaa pian päästä normirytmiin noitten kanssa.
Olisko lääkkeet ollu n.60-70e/100 pilleriä.

No eihän tuo pahalta kuulosta. Odotin paljon dyyriimpää settiä. Kiitoksia!

Ite oon avitcidii tunkenu vähän nyt, ku roa on ohi. Vähän meinaa puskee olkapäistä ja käsistä paskaa ulos, mut aika paljon miedommin, ku ennen roa-kuuria.

Oon huomannu et nytku tullu aina pitkiä taukoja kun en ole käynyt salilla niin naamakin pysyy siistinä... Taas yksi syy olla käymättä salilla :(

Mulla alkaa kans naama kukkiin pahemmin aina ku käy salilla, mut ei voi mitään. Saliahan en lopeta.

Nyt on viikon verran laitettu clindoxylia naamaan, niin laitan väliraporttia.

Aluksi tuntui että naama kuivuu ihan perkeleesti, mutta nyt sujuu aivan mainiosti täysin ilman kosteusvoidetta. Itse asiassa tuntuu, että kun aineen laittaa suihkun jälkeen naamaan, niin se kosteuttaa sitä jonkun verran. Hienoista hilseilyä toki on, mutta naamaa ei oikeastaan kiristä ollenkaan. Eli ainakin mun naamalle huomattavasti hellempi kuin esim. brevoxyl

Tässä viikon aikana ei ole tullut oikeastaan ollenkaan uusia finnejä, tosin muutama ihon alla ollut pahkura on tullut pintaan. Epätasasuudet on joistakin kohdista silottunut ihan huomattavasti ja punoituskin pääpiirteittäin vähentynyt. Välillä kuitenkin tuntuu, että aine laittaa finnit ja epätasasuudet punottamaan entistäkin enemmän, mutta näin pakkausselosteessa kyllä lupailtiinkin alkuajoiksi.

Pääpiirteittäin oon ollu ihan tyytyväinen aineeseen. Ei tosin mitään ihmeainetta oo ainakaan ekan viikon aikana vielä tuntunut olevan. Kehitys menee kuitenkin oikeaan suuntaan. Ja kahden viikon jälkeen luvattiin näkyviä tuloksia, että onhan tässä siihenkin vielä viikko aikaa. Sanotaanko, että jos tällä menolla naama paranee, niin kuukauden päästä oltaisiin varmaan melko loistavassa tilanteessa.

Laitan raporttia taas, kun homma etenee.

Semmonen muuten tuli mieleen, että mistäköhän voisi johtua se, että finnejä tulee pääpiirteittäin vain oikealle puolelle naamaa? En nuku oikea puoli tyynyssä, vaihdan tyynyliinoja ahkerasti ym. Jossakin vaiheessa molemmat puolet oli melko samannäköisiä, mutta nyt vasen puoli on lähes finnitön ja oikea taas melkolailla rumemmassa kunnossa.

Clindoxylkin on toiminut lievempään puoleen huomattavasti paremmin ja se onkin jo paria pientä näppyä lukuunottamatta tosi hyvässä kunnossa. Huonommalla puolella vaikutus on ollut hitaampaa. Tosin sielläkin on selkeää kehitystä tapahtunut, mutta esimerkiksi ihon alla olevat patit ovat vasta tulossa pintaan, kun toisella puolella ne ovat jo kuivuneet pois jäljetkin alkaneet vaalentua.

Mites finniarvet? oon nyttemmin huomannu ettei mulla vissiin ookkaa enää finnejä kovinkaa, mut nuo on näemmä niitä arpia.. Kuulin et joku mikrohionta kosmetologilla, mutta eikös se oo.. Ööh, lähinnä naisille suunnattu koko kosmetologi paikka... Tai siis, eikö se ois vähä outoa jos sinne suuntaisin :P

Mutta oon valmis nielemään ylpeyteni ja nuo loput chilipähkinät tosta jos se sitten todella auttais

E: Ja nii, mites kai se sitten onnistuis yhellä kertaa eli ei tarvis mennä sarjana..?

Donhessu, ite oon aineki käyny kosmetologilla, kyl siel joskus miehiäkin käy. Tosta hoidosta en tiiä mtn, luulis et googlettamal löytää et miten se toimii. :)

Mites finniarvet? oon nyttemmin huomannu ettei mulla vissiin ookkaa enää finnejä kovinkaa, mut nuo on näemmä niitä arpia.. Kuulin et joku mikrohionta kosmetologilla, mutta eikös se oo.. Ööh, lähinnä naisille suunnattu koko kosmetologi paikka... Tai siis, eikö se ois vähä outoa jos sinne suuntaisin :P

Mutta oon valmis nielemään ylpeyteni ja nuo loput chilipähkinät tosta jos se sitten todella auttais

E: Ja nii, mites kai se sitten onnistuis yhellä kertaa eli ei tarvis mennä sarjana..?
Kyllähän siellä miehiä käy. Ite oon ollu mikrohionnassa monta kertaa joskus aikanaan, ja joka kerta on viereisessä tuolissa istunut mies odotushuoneessa. Miksi tollaset hoidot olisi vaan naisille? Eikö miehet saa hoitaa ihoaan? :D

No joo kiitos.

Enhä mä siis väittäny ettei miehet sais käydä, mut piti varmistua et siellä miehiäki joskus käy ettei ite ois ainoa... :D

Nyt naama on taas aika huonossa kunnossa. En ymmärrä. En oo ees ryypänny kertaakaan. Vaikuttaskohan ku vedin aina ison maitomääränkaa ton pillerin ja syön muutenki vitusti maitotuotteita. Naama on kyllä kuiva ja perinteisiä roan oireita ilmenee. Jos se nyt rupes vasta tyhjentää mun naamaa kunnolla finneistä..
Nyt lääkärillä käyty uus setti roaa taas hakemassa koska finnit ei oo vielä kokonaa naamasta lähteny. Eise meinannu ees määrätä mulle mitää testejä vaikka kysyin :wtf: Mutta sitte ku vaadin ni laitto labrakokeisiin. Sanoin että useat muut lääkärit kuulemma määrää säännölliset testit mutta lääkäri sano vähän närkästyneen olosesti että ne on ihan hyödyttömiä jos on terve ihminen :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom