Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
Täälläkin on roa-kuuri menossa. Tohon hilseilyyn ei tosiaan välillä humektanit auta niin oon surutta laittanu punasta bepanthenia vaikka se rasvasta onkin. Toimii eikä ainakaan täälläpäin aiheuta lisää finnejä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vaikuttaaks toi kreatiini finnien tuloon? Viime kreakuurilla naama kukki kuin pieni puutarha, nyt on toisen kuurin latausjakso takana ja naama täynnä sellasia megafinnejä :D Normifinnin ja mätäpaiseen välimuoto, yäk.

Hyvin todennäköisesti kukkii sen kreatiinin takia, ei se ainakaan asiaa auta. Kyllä sä pärjäät ilmankin eikä se palkkarissa mikään välttämätön ole.

Täälläkin on roa-kuuri menossa. Tohon hilseilyyn ei tosiaan välillä humektanit auta niin oon surutta laittanu punasta bepanthenia vaikka se rasvasta onkin. Toimii eikä ainakaan täälläpäin aiheuta lisää finnejä.
Ootko kauan syönyt roaa ja miten on pelannu?

Itellä tulee huomenna viikko täyteen roa/dalacin(-liuos)-yhdistelmällä ja ihan kivasti on toiminut heti. Ihon alta on tullut paljon finnejä pintaan ja ne on alkanut nyt kuivua jo pois. Punottaminen vähentynyt huomattavasti ja enää ei ole naamassa sellasia tulehtuneen oloisia kohtia. Uusia finnejä ei ole mielestäni nyt tullut ollenkaan.

Sivuvaikutuksia ei ole ollut oikeastaan ollenkaan. Toisena ja kolmantena päivänä särki pää pitkin päivää, mutta sen jälkeen ollut ihan normaali olo. Huulet ja iho ei ole sen kummemmin kuivunut, huulet ehkä vähän. Oikeastaan iho tuntuu normaalia huomattavasti tasapainoisemmalta, mitä nyt jonkun verran lähtee ihoo aamuisin, kun on koko yön hangannut naamaa tyynyyn. Hiukset tuntuis rasvottuvan huomattavasti vähemmän kuin aiemmin ja jopa nenän ja rinnan pienet mustapäät joita on ollut iät ja ajat, ovat alkaneet lähteä.

Jos tätä menoo paranee naama, niin kuukauden päästä ei pitäis enää paljon finnejä näkyä missään. :dance:

Onkos ihotautilääkärit ainoa vaihtoehto jos meinaa saada akneen parannusta(ja joo klerasilit sun muut jo nähny)? Ittellä ois mahollisuus siis ilmaseen lääkäriin ja ajattelinkin voiko ne kirjottaa reseptin tarvittaviin aineisiin? Itellä vaan pieni akne, mut kyllähän se v*tuttaa aivan suunnattomasti! Ja mikäli ihotautilääkäri on ainut vaihtoehto, niin minkäslaisia kustannuksia siitä kertyy?

Onkos ihotautilääkärit ainoa vaihtoehto jos meinaa saada akneen parannusta(ja joo klerasilit sun muut jo nähny)? Ittellä ois mahollisuus siis ilmaseen lääkäriin ja ajattelinkin voiko ne kirjottaa reseptin tarvittaviin aineisiin? Itellä vaan pieni akne, mut kyllähän se v*tuttaa aivan suunnattomasti! Ja mikäli ihotautilääkäri on ainut vaihtoehto, niin minkäslaisia kustannuksia siitä kertyy?
Kyllä mä ainakin yksityistä ihotautilääkäriä suosittelisin. Pääsee vaikka samana päivänä (näin ainakin itselläni) ja palvelua nopeaa sekä asiantuntevaa. Oma lääkäri oli kelakorvauksen jälkeen 60,5€, korvaus taisi olla parinkympin luokkaa. Ja paikka tuskin oli ihan Helsingin halvimmasta päästä.

Edit:
Perus yleislääkäri taitaa saada myöntää reseptejä kaikkiin muihi lääkkeisiin, mutta ei roaccutaniin. Roaccutan vaatii ihotautilääkärillä vierailua. Jos tilanne on lievä, niin saatat saada avun (ainakin hetkellisen) jollakin paikallis- tai antibioottivalmisteella. Itse sain lievähköön akneeni roaccutanin. Tai sanoisinko, että oma akne on keskitasoa, mutta sitä on vain paikallisesti parilla pienellä alueella poskissa.

Ehdottomasti yksityiselle ihotautilääkärille.Ja kannattaa ottaa Roaccutan-kuuri, vaikka tarjoisi apocyclin antibiootteja. Tuo antibiootti kuuri on pelkkää haista paskaa ja rahan tuhlausta.

Itse söin 16-vuotiaana kaksi noita antibiootti-kuureja ja finnit palas 2-3kk jälkeen. Roaccutanilla ne pysy 1vuoden pois. Ja nyt muutaman Roaccutan kuurin syöneenä ei finnejä enää tule. Muutama näppylä silloin tällöin.

Ja jos alkaa tulemaan, niin marssin samantien yksityiselle Roaccutan kuurin hakemaan.:kippis1:

Ja olen myös huomannut, että Kreatiini aiheuttaa finnejä. Ja en näe sitä 1xtoiston parannusta sen arvoisena, että finnejä puskee.
Olen ollut nyt n. 3-vuotta ilman kreatiiniä ja olen huomannut että finnejen tulo on vähentynyt todella paljon.

Minkä ikäsenä porukalla on hävinnyt tai huomattavasti vähentynyt murrosiän aiheuttama akne? Varmasti yksilöllistä toki, mut kiinnostais vähän tietää yleisesti..

Itsellä on nyt käytössä Basironin mömmöt, ihan hyvin pitänyt tilanteen kurissa ja tilanne ei mitenkään erityisen paha ole. Roat varmaan voi mun tapauksessa unohtaa heti kättelyssä, on meinaa atooppinen iho (~todella kuiva iho)? :rolleyes:

Itselläni naama ja selkä kukki vielä noin vuosi sitten aika railakkaasti finneistä, nykyään naamaan paukahtaa finni tai pari. Ennen niitä oli aivan jumalattomasti. Tuntuisi silti, että pahimmat 'finnikohtaukset' olisi jo mennyttä aikaa ja hyvä näin. :) :dance:

Minkä ikäsenä porukalla on hävinnyt tai huomattavasti vähentynyt murrosiän aiheuttama akne? Varmasti yksilöllistä toki, mut kiinnostais vähän tietää yleisesti..

Itsellä on nyt käytössä Basironin mömmöt, ihan hyvin pitänyt tilanteen kurissa ja tilanne ei mitenkään erityisen paha ole. Roat varmaan voi mun tapauksessa unohtaa heti kättelyssä, on meinaa atooppinen iho (~todella kuiva iho)? :rolleyes:
Teininä aivan loistavassa kunnossa iho, ei ikinä finnejä. 21-vuotiaana sitten räjähti naama. Geeneissä luultavasti, kun vanhemmilla ja sisaruksilla ollut vähän samaa nuorena aikuisena.

Ja tosta roan kuivumisesta. Mulla ainakin toistaseksi tuntuu naama paljon tasapainoisemmalta kosteuden suhteen, kuin noilla paikallisvoiteilla. Periaatteessa pärjäisin ilman kosteusvoidettakin ja laitankin sitä vaan kuivuville kohdille (nenä, kädet). Oma iho on kanssa aina ollut hivenen kuivahko, mutta ei kuitenkaan atooppinen. Kuuleman mukaan annoskoollakin aika iso vaikutus kuivumiseen, kun roasta kyse.

Kiitoksia vastauksista! Mun pitää näköjään käydä työterveyslääkärilt hakemas lähete, että saan 70% alennuksen noista erikoislääkärimaksuista. Katotaan mitä sieltä saa irti, toivottavasti ei vaan tulis mitään syö terveellisesti ja vaihda lakanoita shittii :D

Tuli muutes mielee että mulla tuli ekat finnit viidennellä luokalla. Oon nyt 18 ja vieläki on finnejä naamassa, rinnassa ja selässä. En varmaa osaa elää sitten ilman näitä pikku näppylöitä kun ne joskus lähtee pois :o

Mitä mieltä ootte kerran kuussa ryypiskelystä roa kuurilla.

En oo ainakaan itse huomannut mitään haittavaikutuksia. Ekan kuurin aikana otin kyllä useammin kuin kerran kuussa. Tosin nääki saattaa olla aika yksilöllisiä juttuja, mutta en kyllä usko että kerran kuussa keitottelusta mitään haittavaikutuksia kuuriin/kroppaan ois. Kohtuuden rajoissa kun pysyy niin tuskin mitään hätää on.

Eipä taida olla vaikutusta, ellei maksa-arvot muuten ole v*tuillaan.
Nykysin lääkärit taitaa suositella selibaattia ihan vaan sen takia, kun se lukee papereissa.

Mitenkäs muuten porukalla on edennyt roa-kuurin alkuvaiheet? Missä vaiheessa on alkanut sivarit?

Oon nyt ite popsinu 1,5 viikkoo. Aluksi naamasta lähti oikein kunnon lastuina ihoa, mutta nyt ei enää ollenkaan. En käytä tällä hetkellä kosteusvoidetta lainkaan, kun mikään paikka ei tunnu kuivuvan. Iho on kosteuspitoisuudeltaan tosi tasapainoisen tuntuinen. Jopa ennen mitään akneongelmaa naama kuivui enemmän. Ainoana huulirasvaa joutuu sillon tällön lisäilemään, ei kuitenkaan erityisen paljoa normaalia enemmän. Nenän ja rinnan mustapäät näyttää lähtevän tehokkaasti, vaikka ne ovat olleet kropassa niin kauan kuin muistan. Naaman ongelma-alueilta on noussut monia patteja valkopäisiksi finneiksi, olen niiden antanut olla toistaiseksi rauhassa ja vältellyt naaman koskettelua kaikin puolin. Kuivuuko noi valkoset mätäpäät itsellään pois? Kannattaako niiden puristelua välttää viimeiseen asti? Roan (40mg/vrk, paino 80kg) seurana naamaan siis lätkin dalacin-liuosta kahdesti päivässä.

Eli siis sivarit täällä ihan minimissä. Vain toi huulien kuivuminen on vaivannut ja sekin todella miedosti. No täytyy kai olla onnellinen, kun tuntuis pääsevän helpommalla noiden haittapuolien kanssa... :)

Missä vaiheessa muuten porukalla on alkanut olla iho siloinen pinnasta roaa käytettäessä? Siis niin, että finnit/tulehtuneisuus on saatu pääosin pois ja iho sileähkö, mutta arpia/punaisia jälkiä näkyy?

Yksilöllistä ja riippuu miten pitkällä tulehdus on alottaessa ollut.
Huolenaiheista suurin lienee tuosta seuraava vaihe, se milloin iho on siloinen myös visuaalisesti.

Eikö porukal oo menny nenä ihan tukkoon kuurilla? (ilmeisesti limakalvot kuivaa) Itellä ei tuu verta eikä mitää mut nenä on vaa niin vitun tukossa koko ajan et eisaa kunnol nenän kautta hengitettyä. Ei auta vaikka kuinka niistäis. Nenäöljyä käytän mut ei sekää oikee auta. Eikä viittis mitää kunnon nenänaukasiaakaan käyttää kun apteekin täti sanoi että se kuivataa sit taas limakalvoja lisää entisestään. Ärsyttävää :curs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom