Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
Millanen ihon pitäis olla että nuo punaset jäljet lähtee nopeiten pois. Mulla ainakin on iho tuota agualan L:ää käytettäessä tosi kiinteä eikä ole kuiva ollenkaan, kun taas muilla rasvoilla iho kuivuu ja pitää rasvata useamman kerran päivässä. Kumpihan on siis parempi paranemisen kannalta?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt vähän reilu kuukausi vedetty taas roaa pienellä annostuksella. Finnit on hävinny lähes kokonaan ja nenä oli ennen täynnä mustapäitä mutta nyt ei näy juuri yhtään. Reenit kulkee paremmin ku koskaan. Yhen kovan kännin tänä aikana vetäny. Kyllä toi on vaa hyvä lääke :haart:
Nyt naama on taas aika huonossa kunnossa. En ymmärrä. En oo ees ryypänny kertaakaan. Vaikuttaskohan ku vedin aina ison maitomääränkaa ton pillerin ja syön muutenki vitusti maitotuotteita. Naama on kyllä kuiva ja perinteisiä roan oireita ilmenee. Jos se nyt rupes vasta tyhjentää mun naamaa kunnolla finneistä..

Nyt naama on taas aika huonossa kunnossa. En ymmärrä. En oo ees ryypänny kertaakaan. Vaikuttaskohan ku vedin aina ison maitomääränkaa ton pillerin ja syön muutenki vitusti maitotuotteita. Naama on kyllä kuiva ja perinteisiä roan oireita ilmenee. Jos se nyt rupes vasta tyhjentää mun naamaa kunnolla finneistä..

1. Poista maitotuotteet ainakin melkein kokonaan ruokavaliosta (tämä jo luultavasti pelkästään auttaa).

2. Ota reilusti kalaöljyä.

3. Vähennä hiilareita (varsinkin leipää yms. tuotteita)

http://www.t-nation.com/free_online...odybuilding/skin_deep_nutrition_and_good_skin

No jos olet vasta kuukauden roaa syönyt niin todennäkösesti syynä on nimenomaan se, että se alkaa tunkemaan läpi. Maidon kanssa sitä ei kyllä kannata ottaa.
Itellä tuli kanssa n. kuukauden päästä kuurin alkamisesta pirusti finnejä läpi ja nyt on tulossa toinen aalto kun lääkäri arasteli ton annostuksen kanssa ja jouduin vähän aikaa syömään vuoropäivinä puolta annosta.
Nyt kun on tas täys annos niin tuntuu lykkäävän vähän finniä pintaan.
..tuttaa kun tartti sitä annosta välillä pienentää ku oli rasva-arvot koholla. Mitään syytä ei löytynyt ja lääkärikin lopulta taipui vähän oman teoriani kannalle eli mulla eei vaan ruokailun jälkeen arvot palaa kohdilleen siinä 12h aikana joka on normi paasto ennen verikoetta. 14-15h paastoa ja arvot on ok.
Itellä on ainakin semmonen olo, että kyllä tohon finnitilanteeseen vaikuttaa kuun ja tähtien asennon lisäksi se mielenala. Eli älkää ressatko niistä finneistä. Ei ne ole keneltäkään henkeä vienyt. Jos ei kuurit tehoa (minkä ne kyllä tekee) niin kyllä ne aikanaan pois lähtee.

Noita pehmeitä rasvoja kannattaa tosiaan lisätä suhteessa koviin rasvoihin.
Ja ymmärtääkseni nimenomaan nopeasti imeytyvien hiilareiden kanssa kannattaa olla tarkkana ainakin rasva-arvojen takia.

Yhdellä toisella foorumilla ylistetään Basironia. Apteekista ilman reseptiä.
Tämä siis kuulopuhetta, ei omakohtaista kokemusta.

Ei pelitä sitten muuhun kuin lievään akneen ja yksittäisiin finneihin. Keskivaikea ja vaikea akne ovat tavallisesti hormoonilähtöisiä vaivoja, jotka lähtevät kunnon kuurilla tai ajan kanssa.

Nyt on viimonenki kuuri roaa takanapäin.... ja näyttää siltä että taas finnejä alkaa tulee :jahas:

Seuraavaksi varmaan kuvaukset edessä ja tiedä sitten mitä tapahtuu. Pitänee nyt vielä pari viikkoa malttaa josko tämä ei aivan kauheaksi taas lähtisi kehittymään, jumankauta että ärsyttää! Roaa siis syöty about 3 vuotta.

Näyttää ihan samalta kuin nuo maskit, joita saa ihan perus kaupoista. Mullakin jostain tarttunut mukaan aika samanlaista tavaraa, taisi olla lorealin, sellainen huulirasvatuubin kokoinen, annetaan kuivua ja repäistään pois.

Avovaimo osti sellaisen ison tuubin jotain kasvonaamiota, joka tarttuu kiinni aika tiukasti. Sen kun repii pois, niin kyllä tuntuu, mutta luulisi lähtevän myös epäpuhtauksia samalla :D . Löytyy ainakin anttilasta.

Emmä tollasia uskalla mun nenään kiinnittää, tiedä vaikka lähtisi irti :D

Vähän vaikee saada protskut sen jälkee kätevästi. En jaksa mutustaa vaa tonnikalaa päivät pitkät (ainut kätevä vaihtoehto mulle maitopohjaisten tuotteiden ohella)

Kanaa, kalaa, nautaa, pähkinöitä.. Löytyy niitä muitakin. Mulla joku Apocyclin-kuuri ollu nyt about 3 viikkoa sekä skinoren-voidetta tullut levitettyä naamaan kahdesti päivässä. Hyvin pelittänyt!

Vähän vaikee saada protskut sen jälkee kätevästi. En jaksa mutustaa vaa tonnikalaa päivät pitkät (ainut kätevä vaihtoehto mulle maitopohjaisten tuotteiden ohella)
Voi vaikuttaa aluksi siltä.

Voi olla ettet tarttis lääkkeitä jos noudattaisit noita kolmea kohtaa...elämä on valintoja.

Voithan koittaa poistua maitotuotteista pikkuhiljaa. Aluksi jätät suurimman osan maidosta juomatta. Syöt kuitenkin vielä niitä rahkoja ja raejuustoja, rupeat siinä sivussa kattomaan niille vaihtoehtoja.

Tuli mieleen tosta vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta, että mitä sitä oikein söisi aamupalaksi? On niin helppo napata pari leipää ennen kouluun lähtöä.

vähähiilihydraattisella voi varmaan ihan hyvin syödä, ja aamupalalla kuuluukin syödä hiilareita aamupalalla. (puuro, ruisleipä) mitä pidemmälle päivä ehtii niin vähennät hiilihydraatteja sitä mukaa.

Prkl ku ittee ärsyttää se ku yläselkään tuli iha jonkin verran finnejä intin aikana :/ liekkö sit johtu siitä ku hautu aina päivät pitkät sama paita päällä ja ku hikoon ~kolmen ihmisen verran :D mitää vinkkejä hoitoon? kesä jos olis nii aurinko luultavasti kuivattas ne. solariumiin ei mulla pokka riitä :D

Prkl ku ittee ärsyttää se ku yläselkään tuli iha jonkin verran finnejä intin aikana :/ liekkö sit johtu siitä ku hautu aina päivät pitkät sama paita päällä ja ku hikoon ~kolmen ihmisen verran :D mitää vinkkejä hoitoon? kesä jos olis nii aurinko luultavasti kuivattas ne. solariumiin ei mulla pokka riitä :D
Eikai tohon pysty ku ihan näitä perusvinkkejä... Juo paljon vettä, nuku hyvin, älä stressaa, rasvaa ihoa jos kuivuu, vältä nopeita hiilareita ja roskaruokaa. Ainiin, meikällä varmaan pahin juttu on alkoholi. Siitä vasta naama kukkii. Siis juotuna.

Itse voisin ainakin suositella isotretinooli, vai mikä se nyt oli, kuuria. Toimii tosi hyvin ja on huomattavasti helpompaa, ku voiteiden yms kanssa pelleily. Ja kyllä sitä alkoholia periaatteessa saa lääkärin mukaan ottaa, näin ainakin minulle sanottiin, mikäli maksa-arvot ei ollu "tarkastuksessa" noussu :)

Pienoinen ongelma.

Minulla on IBS (ärtyvä suoli) joka vaatii käytännössä päivittäistä kaurapuuron syömistä, mutta kaurapuurossa olevat hiilihydraatit pahentavat akneani.

Takana on 3 kuuria isotretinoinia, jota maha ei enään kestä, joten se on poissa laskuista. Nykyään aknea hoidetaan lähinnä ruokavaliolla.

Mikähän tähän neuvoksi, eli olisiko esim. jotain kaurapuuroa vastaavaa jolla ei olisi näitä negatiivisia vaikutuksia ihoon?

Pienoinen ongelma.

Minulla on IBS (ärtyvä suoli) joka vaatii käytännössä päivittäistä kaurapuuron syömistä, mutta kaurapuurossa olevat hiilihydraatit pahentavat akneani.
Takana on 3 kuuria isotretinoinia, jota maha ei enään kestä, joten se on poissa laskuista. Nykyään aknea hoidetaan lähinnä ruokavaliolla.
Mikähän tähän neuvoksi, eli olisiko esim. jotain kaurapuuroa vastaavaa jolla ei olisi näitä negatiivisia vaikutuksia ihoon?

Kaurapuuron hiilari on hidasta, joten sitä voit kyllä minusta aamuisin syödä. Mites muu ruokavalio, syötkö esim vaaleaa leipää, vaaleaa riisiä, juotko paljon maitoa/käytätkö paljon maitotuotteita? Lisäksi tulisi syödä paljon hedelmiä ja kasviksia.

Kaurapuuron hiilari on hidasta, joten sitä voit kyllä minusta aamuisin syödä. Mites muu ruokavalio, syötkö esim vaaleaa leipää, vaaleaa riisiä, juotko paljon maitoa/käytätkö paljon maitotuotteita? Lisäksi tulisi syödä paljon hedelmiä ja kasviksia.

En syö vaaleaa leipää, riisiä tai käytä maitoa ollenkaan. Nämä kaikki olen lopettanut jo aiemmin.

Hedelmät ja kasvikset ovat vähän viha ja rakkaus-suhteessa, koska osa hedelmistä aiheuttaa todella ikäviä vatsavaivoja tuon IBS:n takia. Esimerkiksi mandariini.

Iholle kuivumaan jäävä hiki ilmeisesti aiheuttaa finnejä.
Pesen ja rasvaan kasvot aamulla ja illalla. Urheilen kuitenkin monta kertaa viikossa ja hiki tulee pintaan. Mitä teen?

Jos pesen kasvot aina urheilun jälkeen pesukertoja tulee liikaa ja iho menee vaan pahemmaksi. Help me.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom