Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
Mites muuten ootte kosteutellu naamaanne kaikki brevoxylin käyttäjät? Toihan ihan kohtalaisesti kuivattaa aina alueita, mihin sitä laittaa. Jonkun verran meinaan naamaa kiristää.

Mitä kosteusvoidetta käytätte? Laitatteko naamapesun jälkeen ensin brevoxylin vai kosteusvoiteen ja kuinka usein naamaanne rasvaatte? Ei viittis kuitenkaan ihan hirveetä määrää kosteutusvoiteita naamaan läträtä, että sais finnit kuivatettua pois... Ei toi tosin mitään ylipääsemätöntä kuivumista tai polttelua oo aiheuttanu. Oikeastaan vaan aineen laittamisen jälkeen kiristää jonkun aikaa, mutta sitten se menee melkein kokonaan ohi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä kosteusvoidetta käytätte?
Ite käytän täl hetkel Hydrolan, sillo apteekista sain. Kyl tää ainaki toimii iha hyvin, tätä samaa ne kuulemma?? käyttää sairaallasakii, näin kerto nahkatohtori sillon.

Aina rasvaan suihkun/sauna jälkee naaman, toimii iha hyvin ja ei kiristä.

Tän putelin käytän loppuu ja sit alkais käyttää jotn miesten loreal tuotteit tms, voi heittää jotaa ehdotuksii mikä ois hyväksi havaittu.

Mitä helvettiä pitäis tehdä? Mulla ei varsinaisesti aknea ole, mutta sitten kun finni päättää tulla, se on iso ja helvetin kipeä. Ja luonnollisesti koristaa nassua useamman viikon :itku: Muutaman päivän ennen finnin tuloa koko alue tuntuu olevan turvoksissa ja parin päivän päästä itse finni ilmestyy näkyviin. Ja siinä se sitten tönöttää. Puristaminen ei onnistu, vaikka kuinka runnoo, ei mitään tule ulos. Mitkään voiteet tai hammastahnat eivät auta. Mitä vielä voin kokeilla :curs:

Kystinen akne? Itellä oli kanssa joskus noita, hävis roacun mukana. Todella vittumaisia noi, joten elä puristele vaan anna olla vaan rauhassa ettei tule arpeutumia.

Huomena pitäis alottaa oricyclin kuuri. Lääkäri määräs 500mg kaksi tablettia päivässä 5kk. Onkos teillä kokemuksia kyseisestä lääkkeestä? Vaikuttava aine on tetrasykliini. Maitotuotteiden kaa ei sais ottaa yhtä aikaa, eikä auringossa kannata olla. Ja tietenkin tärkein, että onko teillä vaikuttanut negatiivisesti treeniin?:david:

Ei ole tetralla mitään vaikutusta treeniin. Aika kevyt antibiootti loppujen lopuksi,
jos ei ala potkia kuukaudessa niin suosittelen keskustelemaan lääkärin kanssa muista vaihtoehdoista.

Huomena pitäis alottaa oricyclin kuuri. Lääkäri määräs 500mg kaksi tablettia päivässä 5kk. Onkos teillä kokemuksia kyseisestä lääkkeestä? Vaikuttava aine on tetrasykliini. Maitotuotteiden kaa ei sais ottaa yhtä aikaa, eikä auringossa kannata olla. Ja tietenkin tärkein, että onko teillä vaikuttanut negatiivisesti treeniin?:david:
Mulla oli parin kuukauden (vai olikohan kolmen) antibioottikuuri kans tota tetrasykliiniä. Akne kyllä hävis kuurin ajaks mut jonku aikaa sen jälkee alko palailla, tosin ei yhtä pahana. Ainoot haittavaikutukset tuntu olevan että vatsa oli välillä sekasin ja väsytti, että välillä sai kyllä taistella ittensä sinne salille.

Onko tolla mitään haittapuolia jos random finnejä räjäyttelee puristelemalla ja sit pyyhkimällä ne valkoset mönjät ja veret veke ?
Tulehdus leviää eikä ainakaan parane plus jokaisesta puristetusta finnistä jää jälki. Ja haittapuoleksi voisin laskea vielä, että sait päähäni ikävän mielikuvan valkoisesta mönjästä ja verestä :)

Mulla juuri sama kuuri menossa, lääkäri määräsi myös Ermysin merkkisiä tabuja vaihtoehdoksi, mutta Oricycliniä olen ostanut, paljon halvempaa :). Oricyclinistä tulee ajoittain aamulla vähän huono olo, esim. otan heti herättyäni ensimmäisen tabun ja alan syömään aamupalaa, muutaman kerran olen juossut oksentamaan :D ja tulee sellanen kylmähiki :david:...joka kuitenkin menee ohi nopeasti, muutaman kerran olen myös skipannut tabletin ottamisen siinä pelossa, että ei ole vessaa lähellä u know :urjo: :D:D. Ermysinistä ei tullut mitään oireita, sitä lääkäri määräsikin jos ei Oricycliniä kestä. Treeniin kyseinen lääke ei ole vaikutttanut.

Kystinen akne? Itellä oli kanssa joskus noita, hävis roacun mukana. Todella vittumaisia noi, joten elä puristele vaan anna olla vaan rauhassa ettei tule arpeutumia.
Mä itse söin joskus teinixinä roa-kuurin ja nämä ihanuudet on ilmestyneet vasta sen jälkeen. Tosin tähän tuskin on turha lähteä ruinaamaan mitään lääkitystä, kun näitä jättiläisiä esiintyy vain randomisti ja muuten kasvoissa on max pari normifinniä kerrallaan :rolleyes: Vituttaa vaan niin paljon :curs:
Kaiken kruunaa se, että suussa on just melkeen vastakkaisella puolella kipeä afta :itku:

Millä te ootte himmennelly ja häivyttäny sellaisa punertavia finneistä jääneitä jälkiä? En siis tarkoita nyt mitään muhkuroita tai kuoppia, vaan ihan vaan sellasia puristetuista finneistä jääneitä punertavia jälkiä. Ei ole tarvetta millekään kalleille hionnoille tai kuorinnoille. Ainakin sinkkivoidetta, -pastaa ja -tabletteja on joissakin nettikeskusteluissa kehuttu..? :rolleyes:

Sinkkipasta auttaa pienellä todennäköisyydellä, sen kanssa kannattaa kuitenkin olla varovainen ettei raiskaa uusiutuvaa ihoa. Paras lääkehän noihin on tunnetusti aika.

Mitä kosteusvoidetta käytätte?

Itselläni on aina ollut rasvoittuva naama ja tästä syystä on ollut vaikea löytää sopivaa kasvovoidetta, vieläpä kohtuuhintaisena kiitos. Akneen en ole päässyt kokeilemaan, mutta nykyisin kuitenkin rasvaan kasvot ennen nukkumaan menoa A-vitamiinivoiteella. Pinta jää kyllä tahmeaksi, mutta aamulla todellakin on silminnähden parempi iho. Tällä olen saanut myös punaisia finnejä pois, sillä A-vitamiinihan laskee tulehduksia. Suosittelen kokeilemaan!

Sitten tälläinen pieni vinkki, jota hieman hävettää edes kertoa: Joskus itsellenikin ilmaantuu noita "luufinnejä", jotka eivät nouse pintaan. Olen puhkaissut pattiin reiän neulalla(desinfioidulla sellaisella), jolloin neste valuu ulos. Parhaimmassa tapauksessa kuivuu kokonaan pois tai sitten nousee finniksi iholle. En todellakaan lähde suosittelemaan tätä, muttamutta, tulipahan kerrottua.

Mitä mieltä ootte clearasil spot control geelistä? Mites sitä tulisi oikeaoppisesti käyttää, pitääkö huuhdella heti vedellä vai antaa olla vähän aikaa kasvoilla:rolleyes:, jotta vaikuttaisi. Ja vielä, kuinka usein käytetään, ajattelin aamuin illoin..

Saa olla samanlainen iho mitä niissä mainoksissa että toimii.

Itselläni on aina ollut rasvoittuva naama ja tästä syystä on ollut vaikea löytää sopivaa kasvovoidetta, vieläpä kohtuuhintaisena kiitos. Akneen en ole päässyt kokeilemaan, mutta nykyisin kuitenkin rasvaan kasvot ennen nukkumaan menoa A-vitamiinivoiteella. Pinta jää kyllä tahmeaksi, mutta aamulla todellakin on silminnähden parempi iho. Tällä olen saanut myös punaisia finnejä pois, sillä A-vitamiinihan laskee tulehduksia. Suosittelen kokeilemaan!
Mitä merkkiä käytät? Googlesta löytyy jo muutamia merkkejä, mutta mikä olisi nimenomaan kasvoille?

Selkäpuolen ja hartioiden iho-ongelmat, tässä terve. Tuossa syksyllä alkoi selän ja hartioiden alueelle puskemaan paljon mustapäitä ja sellaisia tulehtumattomia talinäppyjä. Osa toki myös tulehtui ja tulehdukset vaikuttivat pahemmilta kuin ennen. Olen 27-vuotias ja teinifinnit jo ajat sitten kuivattanut.

Aloitin punttitreenin 1½ vuotta sitten ilman minkäänlaisia iho-ongelmia. Olen ottanut malto-hera/soija -palkkarin koko tuon jakson aikana ja treenin kovuus/intesiteetti on pysynyt pitkälti samanlaisena, mitä nyt romut ovat nousseet hieman. Yksi muutos tapahtui kuitenkin elokuun lopussa, sillä muutin opiskelemaan Pietariin. Pietarissa asun asuntolassa jossa on paikallinen ei-niin-kliininen johtovesi suihkussa ja juomavetenä on pullovesi. Myös palkkari vaihtui valmiiksi sekoitettuun versioon, jota sali sattui myymään. Kahdesta ensimmäisestä tekijästä ei koitunut iho-ongelmia pari vuotta sitten kun olin viimeksi kyseisessä kylässä opiskelemassa pitkän jakson.

Suomessa joulun vietossa iho on hieman rauhoittunut ja finnejä on ilmestynyt vähemmän kuin syksyn aikana.

Olisiko kanssafoorumisteilla heittää varma tieto johtuuko ongelmat a) Pietarin vedestä ihollani, b) juodusta kliinisestä pullovedestä, vai c) palkkarin vaihdoksesta.

Nyt vähän reilu kuukausi vedetty taas roaa pienellä annostuksella. Finnit on hävinny lähes kokonaan ja nenä oli ennen täynnä mustapäitä mutta nyt ei näy juuri yhtään. Reenit kulkee paremmin ku koskaan. Yhen kovan kännin tänä aikana vetäny. Kyllä toi on vaa hyvä lääke :haart:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom