Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
Nenä ja otsa kuuluu T-alueeseen, joka rasvoittuu miehillä eniten. Vois olla myös ns. taliköhnä jos on koko ajan nokka öljyinen ja levottoman näköinen?

Mä aattelin kokeilla jättää kahvin ja röökin pois pariksi kuukaudeksi ja pistellä ruokavalioon lisää hyviä rasvoja, vihannneksia ja hedelmiä. Katotaan vaikuttaako nassuun.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
^jos kykenet jättää tupakan pois pariks kuukaudeks, mikset sitte lopeta sitä polttelua siihe?

Itse kerkesin juuri syödä lähemmäs puolisen vuotta 3x20 mg päiväannosta ja nyt on sellainen cooldown-jakso menossa, että 1x20 mg päivässä parin viikon ajan ja sitten jonkin aikaa 2x20 mg viikkoon. Akne on vakavuudeltaan "kohtalaisen vaikeaa" (iholääkäri) kehoaknea ja tällä hetkellä tilanne on huomattavasti parempi kuin kuurin alkuun, mutta ei täysin parantunut. Saapa nähdä miltä näyttää kuukauden-kahden päästä.

Mulla antibiooteista (tetrasykliini) ei ollut tuntuvaa vaikutusta ja akne on satunnaisesti aaltoillut jopa tässä isotretinoin-kuurin aikana. Välistä on tullut sellasia päiviä, jolloin useampi finni jostain syystä tulehtuu pahasti, ja sitten taas lepojaksoa saattaa mennä useita viikkoja.

Mul kyl toimi toi isotretinoin-kuuri tosi hyvi eikä viel oo ainakaa tullu pahemmi takas mitää. Kylhä tos jäi noit ihon alla olevii jotka punottaa mut muute aika silee iho. Oon vaa pessy naaman aamuin/illoin Nivea Visagel (sinine pullo).

Hammastahna on kyllä vanha ja tuttu tuote:D ja kaiken lisäksi sitä on aina saatavilla! Toinen tuote minkä olen todennut loistavaksi yksittäisten näppylöiden hoitoon löytyy Body Shopilta, Tea Tree- öljy. Puhdistetulle iholle yöksi niin avot! Ja jos on oikein ärtynyt yksilö niin aamulla myös:)

Pitääkö tää hammastahna vaan levittää finnin kohdalle ja antaa olla yö vai mitä?

Heittäkää ne hammastahnat hammasharjaan! Hakekaa apteekista Basironia + jotain öljytöntä kosteusvoidetta. Kun pesin itse kasvot aamuin illoin Basironilla ja sitten kosteutin niin iho parantui. Meni pari purkkia tuota Basironia ja n.3kk ennenkuin oli kasvot kunnossa.

Heittäkää ne hammastahnat hammasharjaan! Hakekaa apteekista Basironia + jotain öljytöntä kosteusvoidetta. Kun pesin itse kasvot aamuin illoin Basironilla ja sitten kosteutin niin iho parantui. Meni pari purkkia tuota Basironia ja n.3kk ennenkuin oli kasvot kunnossa.
Ei toimi kaikilla, niinkuin ei mikään muukaan. Hammastahna potkii aika yleisesti, en tosin suosittelis sitäkään pitkäaikaiseen käyttöön.

:D Elkää nyt naurako mutta jostain luvin joku aikaa sitten että spermalla saisi finnit kuosiin. Onhan sitä käytetty ihovoiteenakin ja Muodon Vuoksi sarjassa se tuli aika julki. Jote eiku mällit ottaa ja levittelemään. Naiset tarvitsee vain sen miehen laukomaan. :DD Ei ole itsellä kokemusta ja en kylllä lähtis kokeilemaan sen verran iljettävältä puuhalta kuulostaa.

:D Elkää nyt naurako mutta jostain luvin joku aikaa sitten että spermalla saisi finnit kuosiin. Onhan sitä käytetty ihovoiteenakin ja Muodon Vuoksi sarjassa se tuli aika julki. Jote eiku mällit ottaa ja levittelemään. Naiset tarvitsee vain sen miehen laukomaan. :DD Ei ole itsellä kokemusta ja en kylllä lähtis kokeilemaan sen verran iljettävältä puuhalta kuulostaa.

Mäki kuulin tost jotai joskus et jossai voiteis olis käytettyy jotai häränmällii :hyper:

"Ruotsissa työskentelevä iholääkäri Jacek Bartosik on uutuudesta innoissaan."

Tää todistaa jo toimivuuden!

Ja tuossahan vaan puhuttiin ihon vanhenemiseen vaikuttavista vaikutuksista. Ei mitään aknesta, finneistä ynms.

Kuulostaa kyl iha järkevält ku yläasteel mun ruokavalio oli limpparia ja hiilariruokaa et se joteki on siihe vaikuttanu mut tuskinpa se on se perimmäinen syy.. Ja tosiaan nykysin ruokailu vaikuttaa oikeastaan siten että jos käy ryyppäämässä tai mäkissä niin samantien pari ylimääräistä finniä mutta eipä muuten.
Joo munkin mielestä ja omasta kokemuksesta ruokavaliolla on korkeintaan tilapäistä vaikutusta, ei se aknee aiheuta. Sama juttu ton puhtauden kanssa, joskus ku tullu elettyy vähemmä siivosti ja pesut jääny ja ruokavalio ollu mitä sattuu tulee enemmälti finnei mut sitku palaa normi rytmiin nii hyvin äkkii(muutama pv-viikko) on ennallaa.

Itsehän kärsin "nuorempana" aknesta, eli naamassa ja selän yläpuolella/hartioissa oli finnejä, isoa ja pientä :curs:. Aikani kuunneltua muitten huomauttelua asiasta marssin nahkatohtorin luokse hakemaan roaccutanii reseptin, määräsi 2x20mg päivässä eli aamuin ja illoin.

Aloin syömään ja ei tilanne pahentunnu suuntaan eikä toiseen, meni varmaan 1-1½kk niin sitten alkoi tehoamaan, ei tullu enään lisää ja alkoi entiset häviämään. Oireina sitte tuli huulien kuivuminen, naaman kuivaminen ja nahka kuivasi aika paljo käsivarsista ja kämmenistä eli niitä sai aina rasvaa suihkun/sauna jälkeen. n.½vuotta tabuja söin ton 2x20mg, nyt ollu ilman n.½vuotta, enää näkyy naamassa muutama arpi ja sitte pikkuisen punottavia kohtia selässä ja naamassa mutta koko ajan on vaalentunnu. Jos kesäksi sais noi punottavat kohatki pois. Vielä tosin saa naamaa rasvata aina suihkun/saunan jälkeen kun muuten kiristää nahka.

Kertaakaa en oo testeissä käynny kattoos maksa-arvoja kun ei tohtori semmosta sanonnu ni ei sitten mennä. Kaljaa otin varmaan 1-2kertaa kuukaudessa, silloin ku otin niin en ottannu tabuja sinä enkä krapula päivänä.

Aknesta kun pääsi eroon ni kyllä on itsetuntoki kasvannu kun ei tarvi ressata koko ajan näppylöistä ja voi jopa olla ilman paitaa eikä tarvi pelätä hehtaarifinnejä. On muutenkin kaverit/tuttavat sanonnu et naama parantunnu paljon entiseen verrattuna. Kyllä naisetki kattelee nyt enemmän ku ennen :D (tai sitte vaan kuvittelen)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom