Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
Miten tuota kosteusvoidetta tulisi käyttää, heti kun iho kuivuu, vai miten, eikö iho mene silloin tukkoon? Sanokaas vielä joku peruskosteusvoide, ite oon käyttäny Humektania, onko ok?
Mä käytän humektania (tosin en tiedä kui pahasti se iho roa-kuurin aikana kuivuu, mulla kuitenkin aika kuiva iho). Oon huomannu et parhaiten toimii silleen et ku tuut vaikkapa sieltä suihkusta, niin levität sitä siihen kostealle iholle, ettet anna eka kuivua. Oon kuullu pariin otteeseen et uimaritki tekis näin tai jotain :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kosteusvoidetta menee ja paljon. Iho siis kuivuu ihan homona, samoin huulet. Alkoholia ei parane ottaa kuurin aikana, maksa sen verran kovilla ja lääke ei välttämättä pelitä jos tulee pämpättyä. Ite join pari kertaa kuurin aikana ja aina ilmestyi patteja lisää. Eli ei muutakuin rasvakauppaan ja kuuri päälle!

Sanotaan nyt, että kyllä lääke toimii vaikka alkomahoolia vetäisikin. Toinen asia on, toimiiko maksa sen jälkeen (Isotretinoin -> A-vitamiinijohdannaninen -> varastoituu maksaan (toimii siis vaikka maksa olisi vähän epäkunnossa), samaan paikkaan minne alkoholi menee tuhottavaksi ja poltettavaksi, jossa myös asetaldehydi hajotetaan.) kun kuormittuu. en siis yhtään riskeeraisi maksaa, se ei kovin helpolla parane jos kerran menee :|

Ps. Ja Humektan on ihan riittävä, kunhan muistaa sen pari kertaa päivässä dippailla naamaa purnukassa. Jotkut käyttävät Aqualan L tms. joka on kai rasvaisempaa?

Edit: Vielä tuohon veden kuivumiseen iholla: Itse en anna sen kuivua kuin joskus, yleensä tulee paineltua pyyhkeeseen (ei hangattua, ei saa ärsyttää ihoa yhtään enempää!) ja sitten laitettua humektania, tuntuu kivalta heti saunan/suihkun jälkeen :)

P.p.s. en käytä ko. lääkettä.

Silloin iholle jäänyt vesi haihduttaa kasvojen omaa kosteutta -> kuiva iho.
Jaa mä kuulin tälle taas selityksen että se kosteusvoide jotenki sitoisi sitä kosteutta siihen ihoon paremmin kun se olisi vielä märkä. En tiedä tieteellistä selitystä, mutta jos annan ihoni kuivua ennen kuin laitan Humektania niin se ehtii tosiaankin kuivahtaa aika lailla ja sitten saa läträtä ton kosteusvoiteen kanssa aika paljon.

Onkos kukaan käyttänyt Apocycliniä? Kokemuksia? Tänään meni eka nappi naamaria kohti. Samoin Skinoren-voidetta tuli mukaan.

Mitä tost roa+alkoholi yhistelmästä voi pahimmillaan seurata? Ei kai maksa voi parista kerrasta sanoo hommia poikki. Ajattelin et jos 2 kertaa ottas kunnolla ja muuten oisin 4kk ilman alkoo.

Ite ottanu normaalisti, kaikki arvot erinomaiset. En silti suosittele ottamaan alkoholia.

Itse olen kärsinyt aknesta viimeiset 6 vuotta, enemmän tai vähemmän. Aknea on esiintynyt selässä, kasvoilla ja hieman rintakehässä. Välillä akne tuntui paranevan, välillä taas pahenevan. Muutama tetrasykliinikuuri ei auttanut, kuin juuri hoitojen ajan. Roaccutania harkitsin monesti, mutten hakenut, kun välillä oli parempia jaksoja ja ajattelin koko jutun menevän ajan kanssa ohi.

Nyt kyllästyin, ja tänään hain viimein ihotautilääkäriltä Roaccutanin reseptin, uskon ja toivon, että akne lähtee lopullisesti tällä. Kumman lyhyen kuurin tosin lekuri minulle kirjoitti, 20mg tabletteja kaksi päivässä, ja yhteisannostus oli 200 tabua, sadan päivän kuuri siis. Eihän tuo ole kuin reilu 3 kk, kun olen käsittänyt, että yleensä kuurit kestävät järjestään vähintään puoli vuotta. Alkoholin käytöstä lääkäri ei myöskään maininnut, enkä löytänyt siitä merkintää pakkausselosteestakaan. Täytynee kuitenkin välttää ainakin blackout-kännejä kuurin ajan.. Selkään jääneet kyllä sellaisia arpia, että tuskin ikinä häviävät, mutta vaalenevat varmaan sentään.

Odotukset ovat kovat, jos sitä vaikka ensi kesänä kehtaisi pitkästä aikaa kulkea biitsillä ilman paitaa täyden itseluottamuksen kanssa :hyper::rock:

Nyt kyllästyin, ja tänään hain viimein ihotautilääkäriltä Roaccutanin reseptin, uskon ja toivon, että akne lähtee lopullisesti tällä. Kumman lyhyen kuurin tosin lekuri minulle kirjoitti, 20mg tabletteja kaksi päivässä, ja yhteisannostus oli 200 tabua, sadan päivän kuuri siis. Eihän tuo ole kuin reilu 3 kk, kun olen käsittänyt, että yleensä kuurit kestävät järjestään vähintään puoli vuotta. Alkoholin käytöstä lääkäri ei myöskään maininnut, enkä löytänyt siitä merkintää pakkausselosteestakaan. Täytynee kuitenkin välttää ainakin blackout-kännejä kuurin ajan.. Selkään jääneet kyllä sellaisia arpia, että tuskin ikinä häviävät, mutta vaalenevat varmaan sentään.

Olipas hajamielinen lääkäri, kun ei selittänyt noita kuvioita perinpohjin...
Se ihkaensimmäinen isotretinoinikuuri on niin lyhyt, koska sen jälkeen on tarkoitus käydä verikokeessa tarkistuttamassa maksa-arvot (ovat ilmeisesti jonkiverran koetuksella tämän lääkkeen kanssa). Jos veriarvot ovat tämän testikuurin jälkeen kunnossa, niin sitten vasta lääkäri antaa pidemmän reseptin.
Minulla tuo pelkkä parin kuukauden aloituskuuri riitti aknen paranemiseen naamasta lähes täysin, joten en käynyt enää hakemassa jatkoa, koska kyseessä on kuitenkin kallis lääke. Mutta muuten se kyllä kannattaa ehdottamasti vetää loppuun asti, koska silloin aknesta voi päästä täydellisesti eroon. Itselläni noita näppyjä ilmestyy nimittäin edelleen olkapäille jatkuvasti.

Olipas hajamielinen lääkäri, kun ei selittänyt noita kuvioita perinpohjin...
Se ihkaensimmäinen isotretinoinikuuri on niin lyhyt, koska sen jälkeen on tarkoitus käydä verikokeessa tarkistuttamassa maksa-arvot (ovat ilmeisesti jonkiverran koetuksella tämän lääkkeen kanssa). Jos veriarvot ovat tämän testikuurin jälkeen kunnossa, niin sitten vasta lääkäri antaa pidemmän reseptin.
Minulla tuo pelkkä parin kuukauden aloituskuuri riitti aknen paranemiseen naamasta lähes täysin, joten en käynyt enää hakemassa jatkoa, koska kyseessä on kuitenkin kallis lääke. Mutta muuten se kyllä kannattaa ehdottamasti vetää loppuun asti, koska silloin aknesta voi päästä täydellisesti eroon. Itselläni noita näppyjä ilmestyy nimittäin edelleen olkapäille jatkuvasti.

Joo, ei kyllä mitään maininnut jatkosta.. Maksa-arvoihin pyysi varaamaan ajan kuukauden päähän ja sen jälkeen soittoajan, täytynee samalla kysyä silloin kuurin pituudesta..

Ei helvetti ku mikää ei auta :D Mustapäät ei vaan lähe puristamalla, ei vaan lähe.

Sit jotain alkoholipitoista kasvovettä - ei auttanu.

Sitte jotaki kasvonkuorinta ainetta - ei auttanu.

Nyt sit joku helvetin extra strengh pen - eli joku "kynä" mil levitetää tätä ainetta... Tuskin tämäkää auttaa

Onkos kukaan käyttänyt Apocycliniä? Kokemuksia? Tänään meni eka nappi naamaria kohti. Samoin Skinoren-voidetta tuli mukaan.
Ei ainakaan parin kuukauden sisään tullu minkäänlaista muutosta... ei sitten ton jälkeen ollut motivaatiota jatkaa kuuria. Sain siis 3kk(+3kk) kuurin. Voidetta en saanut mukaan vaikka kysyin.

Mustapäitä löytyy erityisesti nenän päästä. Ei noihin tunnu tehoavan mikään. Yks vaihtoehto ois kosmetologi, mutta ei rahatilanne anna myöten...

Ihan vain epätoivoisille nuorille kannustuspuhe.

Itellä oli tuossa muutamia vuosia takaperin kaulan, leuan ja myös selän alueella kohtalaisesti finnejä, tosin mitä olen joitain tapauksia nähnyt valitin AIVAN turhasta, mutta kun ne haittaa niin minkäs siinä teet. Menin sitten ihotautilääkärille ja sanoin haluavani tuota Roaccutania ja että olen lukenu netistä siitä plaah plaah. Lääkärihän ois tätä ilmeisesti ehdottanut ihan suoriltakin, onneksi. Sain sitten kesäksi kuurin tätä settiä. Sivuvaikutuksia ei tullu mitään sen erikoisempaa kuin huulista tuli kohtuu hyvää pergamenttia, eli kuivuivat tosi helposti. Toinen vaiva, joka oli ärsyttävämpi, oli eräänlainen ihottuma käsissä. Olin juuri siihen aikaan harjoittelussa ja jouduin käsittelemään pölyisiä tietokoneita ja luulen että tämä pöly+minä+roaccutan sai nämä kivat ihottumat tulemaan.
Tuon kuurin aikana ei kannata lannistua vaikka ne finnit ei vähene heti aloitettua, vaan ne voivat jopa lisääntyä. Minullakin vasta kuurin loppumisen jälkeen finnit lähti veks pois. Kärsivällisyyttä siis... Nykyään ei ole finnejä. Silloin tällöin saatta pari poksahtaa jonnekkin. Enkä edes hoida ihoani mitenkään erityisesti.

Tsemppiä kaikille jotka näitten kansa taistelee :thumbs:

Oon nyt käyttänyt tota brevoxylia kolmisen viikkoa pari kertaa päivässä ja tuloksia on tullut ihan kivasti. Finnejä ei puhkea lähellekään yhtä paljon ja jos tulee niin ei ollenkaan niin tulehtuneita kuin ennen. Kaikki ihon alla olleet kymmenet pienet pahkurat on lähtenyt. Naama on tosin aika kuiva ja hilseilevä ja sitä joutuu rasvailemaan huomattavasti enemmän kuin ennen. Haittapuolena tässä on, että mikäli rasvailee hätäpäissään liikaa, niin naama saattaa alkaa kukkimaan taas lisää. Olen vielä käyttänyt hivenen huonoa kosteusvoidetta, joka on saattanut rasvoittaa ihoa aivan turhan paljon.

Huomenna käyn poistamassa vielä Louis Widmerin facial was geelin ja vaikkapa jonkun erisanin kosteuttavan kasvovoiteen. Tällä hetkellä olen tyytynyt pesemään kasvot vain vedellä, kun iho on kohtalaisen herkkä noille pesuaineille. Onko näistä tuotteista jonkinlaista ideaa kenelläkään? Tuotteet tulisi siis käyttöön hieman epäpuhtaalle ja herkälle, pintakuivalle iholle.

Ja luin jostakin että Aloe Vera apteekista ostettuna vähentäis tehokkaasti jo lähteneistä finneistä jäänyttä punoitusta ja parantaisi muutenkin ihoon finneistä jääneitä epätasaisuuksia. Onko kenelläkään kokemusta?

http://video.google.com/videoplay?docid=122791975927672908

Tuossa joku mies laittaa jotakin musta voidetta nenälle, vähä aikaa antaa olla ja sitten se kovettuu sellaseks "laastarimaiseksi" että se revitään irti ja aika paljon näytti lähtevän mustapäitä. Mutta mikäs tuo aine sitten on?

Siinä näkyy vesimerkkinä linkki ton sivuille mutta se on enkuks enkä sielät löytäny nimeä

Yhdellä toisella foorumilla ylistetään Basironia. Apteekista ilman reseptiä.
Tämä siis kuulopuhetta, ei omakohtaista kokemusta.

http://video.google.com/videoplay?docid=122791975927672908

Tuossa joku mies laittaa jotakin musta voidetta nenälle, vähä aikaa antaa olla ja sitten se kovettuu sellaseks "laastarimaiseksi" että se revitään irti ja aika paljon näytti lähtevän mustapäitä. Mutta mikäs tuo aine sitten on?

Siinä näkyy vesimerkkinä linkki ton sivuille mutta se on enkuks enkä sielät löytäny nimeä

Näyttää ihan samalta kuin nuo maskit, joita saa ihan perus kaupoista. Mullakin jostain tarttunut mukaan aika samanlaista tavaraa, taisi olla lorealin, sellainen huulirasvatuubin kokoinen, annetaan kuivua ja repäistään pois.

Avovaimo osti sellaisen ison tuubin jotain kasvonaamiota, joka tarttuu kiinni aika tiukasti. Sen kun repii pois, niin kyllä tuntuu, mutta luulisi lähtevän myös epäpuhtauksia samalla :D . Löytyy ainakin anttilasta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom