Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
Täällä varmaan vois kysyy, reiteen tuli sellanen aika iso ja tosi kipee finnin näkönen patti missä on sellanen parin sentin musta reunus. Puristamalla lähti jotain sieltä pois, mut oon vaan miettiny että voisko olla esimerkiks punkin purema. Kellään mitään tietoo?
jos siin on sellane rinkula ympäril ja se kasvaa ni taitaa olla punkin tekosia

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt on roaccutanit popsittu. 2 tai 3vko sit loppu kuuri ja nyt alkaa toi hämäränäkö paranee. Alkuviikosta ku lähin yövuoroon, nii huomas, et vittu nythän näkee taas :-D toi lääke huononsi mulla näköä ja hämäränäköä aika huolella. Mut katsellaan, jos näpytki pysyis nyt kurissa.

Kävin joku 4 kertaa solkussa + makasin joku 5pv putkeen auringossa joku 2-4h. En palanu oikeen yhtään.. Pientä punotusta kyllä. Rasvailin kyllä huolella.

Eihän siitä mitä vakavempaa voi tulla ku tota punotusta?

Mites ois orastava ihosyöpä? En ite lähtis pelleilemään ihon kanssa, kun teidän ettei se iho ole normaali kuurin aikana, eikä sen jälkeenkään pitkään aikaan. Ohentunut iho ei pysty puolustautumaan yhtä hyvin kuin normaali iho.

Miks osa mun finneistä menee kovan reenin jälkeen mustaks :( Tuleeko nassuun nii kova paine että ne räjähtää tuol iha itestää.

Kyllähän tossa vielä noita kirkaan punasiakin riittää :lol2:

Perustele.

Liittyisköhän jotenki D-vitamiiniin jota siitä auringosta saapi. Monet sanoo että aurinko kuivattaa finnejä ja niin edespäin. Oon myös lukenu että saattaapi akne/finnit sitten syksyllä alkaa oireilemaan kahta kauheammin, jos on kesällä kovasti ollut auringossa. Ite en oo kumpaakaan noista huomannut.. ainoastaan sen oon pistäny merkille että syksyisin ihoni on kaikista parhaimmassa kunnossa.

Liittyisköhän jotenki D-vitamiiniin jota siitä auringosta saapi. Monet sanoo että aurinko kuivattaa finnejä ja niin edespäin. Oon myös lukenu että saattaapi akne/finnit sitten syksyllä alkaa oireilemaan kahta kauheammin, jos on kesällä kovasti ollut auringossa. Ite en oo kumpaakaan noista huomannut.. ainoastaan sen oon pistäny merkille että syksyisin ihoni on kaikista parhaimmassa kunnossa.

Joo-o...Iho sen D-vitamiinin muodostaa ihan itse, säteilyn vaikutuksesta. Samalla tavalla se solarium vaikuttaa ihoon.

Kuinkas kauan on roa kuurin vetäneillä kestänyt että tuo aknen paheneminen on kääntynyt paranemiseksi? Kuukausi takana 60mg/pv ja meinaa :urjo: + :itku: tulla joka kerta kun katsoo peiliin :(

Jollain kokemusta noista arpien korjausleikkauksista yms.? Selässä on arpia jotka olis kiva saada vähän edes enemmän peittoon.

Tuli tuossa etsittyä tietoa että mitkä tekijät aiheuttavat finnejä ja yhtenä syynä oli listattu PAASTO. Mitään paastoa en ole harrastanut mutta mieleeni tuli heti että mulla alko tulla enemmän finnejä kun lopetin syömisen joka päivä kello 18-19 jälkeen (paitsi viikonloppuisin). Voisiko tuo olla syynä? Vähän naurattaa että finnejä ei ole koskaan ollut kovin paljoa (ensimmäisetkin vasta 15 vuoden iässä) ja niitä on nyt enemmän kuin koskaan ja vittu ikää on jo se 19v. Tilanne ei kyllä nytkään ole mikään hälyttävä mutta kyllähän tuo vähän vituttaa. -,-

Entä tietääkö joku että voiko laittilimsat olla haitaksi? 1,5 litraa Coca-Cola Zeroa kestää 1-2 päivää, riippuu kuinka paljon on koneella. :>D

EDIT: Mikään noista ei ole sellainen iso punainen pullottava "perusfinni" joita oli nenässä sun muissa naamankohdissa muutama vuosi sitten, vaan kaikki on joko pieniä punaisia näppyjä tai sitten sellaisia valkoisia hieman isompia selvästi koholla olevia. ;<

Tuli tuossa etsittyä tietoa että mitkä tekijät aiheuttavat finnejä ja yhtenä syynä oli listattu PAASTO. Mitään paastoa en ole harrastanut mutta mieleeni tuli heti että mulla alko tulla enemmän finnejä kun lopetin syömisen joka päivä kello 18-19 jälkeen (paitsi viikonloppuisin). Voisiko tuo olla syynä? Vähän naurattaa että finnejä ei ole koskaan ollut kovin paljoa (ensimmäisetkin vasta 15 vuoden iässä) ja niitä on nyt enemmän kuin koskaan ja vittu ikää on jo se 19v. Tilanne ei kyllä nytkään ole mikään hälyttävä mutta kyllähän tuo vähän vituttaa. -,-

Entä tietääkö joku että voiko laittilimsat olla haitaksi? 1,5 litraa Coca-Cola Zeroa kestää 1-2 päivää, riippuu kuinka paljon on koneella. :>D

EDIT: Mikään noista ei ole sellainen iso punainen pullottava "perusfinni" joita oli nenässä sun muissa naamankohdissa muutama vuosi sitten, vaan kaikki on joko pieniä punaisia näppyjä tai sitten sellaisia valkoisia hieman isompia selvästi koholla olevia. ;<
nää on kuule välil niin henkimaailman asioita et mikä niitä finnejä aiheuttaa.. jos nyt on ollu vaikka yöpakkasia ja kenties pohjosemmassa päivälläki paikoin vähä pakkasta ni seki voi kuivattaa ihoa ja lisätä finnipopulaatiota...

pakko muute kertoa et ainaki omal kohal parhaimmaksi avuksi finneihin antibioottikuurin jälkeen on ollut humektan. sitä aina lärviin suihkun jälkee ni ei kuivu niin pahasti mun iho. varsinkin pakkasilla kun iho rupee kiristelee niin hyvä apu :)

Pirusti tuntuu olevan eroa sillä miten kenenkin keho reagoi noihin lääkkeisiin.
Ite söin kanssa sen normilääkäriltä saatavan antibiootti kuurin ilman mitään vaikutusta.
Käytin samalla tota avitcidia ja lääkäri varotteli siitä ja käski laittamaan eka sitä miedompaa versiota. Laitoin kuitenkin suoraan sitä tehokkaampaa, mutta sekään ei vaikuttanut mitään. Ei edes iho kuivunut/punottanut. Ihan kuin olisi jotain normi rasvaa vaan laittanut.
nyt on roa kuuri ollut päällä vajaan kuukauden eikä siinäkään mitään ihmeempiä.
Huulet on vähän alkanu kuivua ja finnejä tuntuu tunkevann pintaan.
Ei kuitenkaan mitään hirvittäviä oireita mistä on monessa paikkaa kuullu puhuttavan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom