Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
Omassa pärstässä ei oo juurikaan varsinaisia "näkyviä" finnejä, mutta poskista suuta kohti on alue jossa on todella paljon ihan pieniä finnejä. Nämä ei peilistä kauempaa katottuna näy, mutta läheltä hyvässä valossa kyllä. Vähän mustapään tapasia, ilman mustaa päätä. :D Ne saa kohtalaisen helposti puristettua, mutta niitä on oikeasti niin paljon ja osa niin pieniä, että moinen urakka on mahdoton kun tilalle tulee uusia samaa vauhtia.

Onko kenelläkään vinkkejä näiden selättämiseen tai tietoa, että mistä johtuu? Tällä hetkellä pesen jollakin perus loreal kasvopesulla naaman aamuin illoin, päälle sopivasti kevyttä naamarasvaa. Naama ei erityisemmin oo mitenkään kuiva/rasvanen/herkkä, eikä oo ikinä ollu mitään isompaa finni-/akneongelmaa. Vinkkejä, anyone? :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Auttaisiko solarium selkäakneen. Koska ainakin etelänreissulla ja kesällä tuo katoaa melko pieneksi, mutta nyt rehottaa aika ikävästi taas valonmäärän vähetessä.

Suosittelen tosiaan Avitcid - voidetta tai jotain muuta oikeaa lääkettä. Lähti ittellä akne ja proidilla kans paranee. No ylläripylläri että auttaa kun on lääke kyseessä.

Säästätte pitkän pennin kun lopetatte noiden yyyberkosmetiikkavoiteiden lutrauksen ja otatte oikean lääkkeen käyttöön. Olkoon se sitten avitcid tai joku muu lääke.

Ainoastaan roaccuttan vaatii ihotautilääkärin reseptin.

Suosittelen tosiaan Avitcid - voidetta tai jotain muuta oikeaa lääkettä. Lähti ittellä akne ja proidilla kans paranee. No ylläripylläri että auttaa kun on lääke kyseessä.

Säästätte pitkän pennin kun lopetatte noiden yyyberkosmetiikkavoiteiden lutrauksen ja otatte oikean lääkkeen käyttöön. Olkoon se sitten avitcid tai joku muu lääke.

Ainoastaan roaccuttan vaatii ihotautilääkärin reseptin.
Siis sanotko sinä, että avitcidiä saa ilman reseptiä? Ei saa. Kävin vielä tänään apteekissa, ja aattelin ihan piruuttani kysästä, niin eipä sitä löytynnä ilman reseptiä.

Paljoko muuten makso puteli 0,025:sta?

Auttaisiko solarium selkäakneen. Koska ainakin etelänreissulla ja kesällä tuo katoaa melko pieneksi, mutta nyt rehottaa aika ikävästi taas valonmäärän vähetessä.
Solariumilla saat vain rusketuksen, joka on tietysti visuaalisesti kiva juttu mutta akneen se ei vaikuta mitenkään. Oikea aurinko on sitten toinen juttu.
poistaako solarium mustapäitä?
Ei poista.

Sain tossa 3viikkoa sitten tetralysal -kuurin. Jollei auta 3kuukaudessa, niin vaihto roacuttaniin. Sais nyt ees kesäksi pois, niin kehtais käydä ees yyterissä.

Siis sanotko sinä, että avitcidiä saa ilman reseptiä? Ei saa. Kävin vielä tänään apteekissa, ja aattelin ihan piruuttani kysästä, niin eipä sitä löytynnä ilman reseptiä.

Paljoko muuten makso puteli 0,025:sta?

Meinaa että tavallisen lekurin resepti riittää. Doh.

Tuo on aika tujua tavaraa sitten, ei saa ottaa aurinkoa ja vetää helposti punaiseksi. Itse sekoitin yöksi kosteusvoiteeseen pienen nökäreen.

Nyt on finnien tilalla ongelmana kuiva ja punoittava iho. WTF LOL. Tämä on paljon paskamaisempi.

Meinaa että tavallisen lekurin resepti riittää. Doh.

Tuo on aika tujua tavaraa sitten, ei saa ottaa aurinkoa ja vetää helposti punaiseksi. Itse sekoitin yöksi kosteusvoiteeseen pienen nökäreen.

Nyt on finnien tilalla ongelmana kuiva ja punoittava iho. WTF LOL. Tämä on paljon paskamaisempi.
Damn, luin liian äkäsesti sen tekstin, kun jäi jotenkin se IHOTAUTI siitä huomaamatta. Heh. Eipä tuo tähän vuodenaikaan kovin paljoo haittaa, jos ei pysty arskaa ottamaan.

Lääkeöaitoksen teksti Avitcidistä

tost roaccutanista.. mul oli se kuuri hmmmm.. oisko ollu yli puol vuotta eli 2,5 kuuria taijotain, ja dokasin kyllä aika perusteellisesti ne vloput, mut silti se autto tosi paljon. nyt oon ollu vuoden ilman kuuria ja tuntuu et puskis vähän takas vaikka elämäntapa on muuttunut huomattavasti terveellisemmäks. syön fiksummin ja rööki on jäänyt kokonaan. juominen vähenemään päin.

MUTTA, mitäs luulette; voikohan kreatiinin käyttö aiheuttaa iho-ongelmia? yks kaveri kivenkovaa väittää näin, ja siks en oo vuoden treenaamisen aikana uskaltanut siihen koskea.. apua. tuntuu et sitä kantsis vetää jos tuloksia haluaa, mut tuntuu et se voiskin olla yhteydessä iho ongelmiin...

kyl on pari kaveria todennu et niillä selvästi vähä pahentunu finnien määrä ku alottanu vetää kreaa.. mut en itse kyllä sen takia sitä lopettaisi, kun kuitenkin noita finnejä on ja tulee niin ei se pari sinne tai tänne haittaa.

Juu kannattaa kokeilla ihan miten oma kroppa reagoi tuohon, toisilla vaikuttaa toisilla ei. Välttämättä ei kannata kreatiinin tuoman minimaalisen lisän takia niinsanotusti pilata sitä, minkä on kovalla kuurilla aikoinaan saanut.

Sain tossa 3viikkoa sitten tetralysal -kuurin. Jollei auta 3kuukaudessa, niin vaihto roacuttaniin. Sais nyt ees kesäksi pois, niin kehtais käydä ees yyterissä.

Ite tuli kokeiltua tota tetralysalia aikoinaan ja ei siitä mitää merkittävää apua ollut, kyseessä juurikin tuo 3kk:n kuuri.
Sittemmin tullu syötyä pari roaccutan kuuria (300 tabl. ja 600 tabl.) ja akne hävinny aika tehokkaasti.

Tosta kreatiinista niin alotin just pari viikkoo sitte kokeilemaa monohydraattia ja muutama finni pusken läpi mutta ei mitää ihmeellistä. Tossa talvella testasin kreatiinipuryvaattia ja sillä ei tuntun olevan mitää vaikutusta ihoon.

Juu kannattaa kokeilla ihan miten oma kroppa reagoi tuohon, toisilla vaikuttaa toisilla ei. Välttämättä ei kannata kreatiinin tuoman minimaalisen lisän takia niinsanotusti pilata sitä, minkä on kovalla kuurilla aikoinaan saanut.

Niin, mä kun olen ymmärtänyt että ilman kreaa ei kannata edes yrittää. paikalliseen JR -storeen mennessä ostamaan afterin total mass -painonlisääjäprotskua mulle aina yritetään tuputtaa sen sijaan oikeen isolla kädellä sitä kreaa tai vaihtoehtosesti g-massia jossa se krea on valmiiks. ihan kuin se olisi ainut oikea vaihtoehto...

Mikäli mä saan sitä lihasmassaa kasvamaan protskuilla ja hiilarillakin niin eipä kannata ihoaan riskeerata. sitäpaitsi, siinä massan kasvattamisessa ei kannata pitää kummoista kiirettä. mitä nopeemmin se kertyy, sitä vähemmän siinä on lihasta.

Täällä varmaan vois kysyy, reiteen tuli sellanen aika iso ja tosi kipee finnin näkönen patti missä on sellanen parin sentin musta reunus. Puristamalla lähti jotain sieltä pois, mut oon vaan miettiny että voisko olla esimerkiks punkin purema. Kellään mitään tietoo?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom