Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
Mitäs ainetta suosittelisitte, jos on nenässä paljon mustapäitä.

Mulla roaccutani alko huolella puskee kaikki mustapäät ulos. Hartioista ja naamasta (lähinnä nenästä)..saa nähä tuleeko takas, ku kuuri loppuu. Mut tuskin ne määrää roaccutanii pelkästään nenän mustapäihin...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minäkin tulen finni-kerhoon :)
Miten suosittelette minun hoitavan ihoani.Ihoni punoittaa hiukan,nenään tulee paljon mustapäitä ,sekä pieniä finnejä lähinnä nenään,nenänalle ja otsaan. Tilanne ei kuitenkaan mielestäni ole niin paha ,että pitäisi lääkkeitä ostaa.
Pesen ja rasvaan kasvot aamulla ja illalla.

Kannattaa muuten katsoa myös millä pesee lärvinsä. Ei saippualla.
Apteekeista saa hyviä mietoja pesunesteitä, jotka eivät kuivata ja ärsytä ihoa sekä hoitavat omalta osaltaan aknea. 5e makso tuommonen tölkki, joka kestää monta kuukautta.

Iholääkärien mukaan finnejä ei tulisi puristella, koska se saattaa levittää tulehdusta.
Mutta kukapa tuota neuvoa nyt noudattaa... Sitäpaitsi joskus finnit kasvavat niin suuriksi, että ellei niitä purista ajoissa, jättävät ne paljon isommat arven ja tulehduksen itsekseen puhjetessaan.

Periaatteessa akne on niin usein hormooneista johtuva sairaus, että peruspuhtauden ylläpidon lisäksi aika vähän siihen voi itse vaikuttaa ilman lääkitystä...

En tiedä että onko tämä vaan vaan mun päänsisäinen juttu mutta onko muut huomanneet raskaita painoja liikutellessaan finnien puhkeamista naamaan? Monesti, ainakin minulla, rankkaa treeniä seuraavana aamuna naama on ollut pahemmassa kunnossa kuin treeniä edeltävänä aamuna.

Lyhyet sarjat kuulemma nostavat testosteronitasoja niin onkohan tällä sitten vaikutusta asiaan?

Onhan tuo puntin ja finnien yhteys todettu tässäkin topicissa moneen kertaan.
Sitäpaitsi joskus finnit kasvavat niin suuriksi, että ellei niitä purista ajoissa, jättävät ne paljon isommat arven ja tulehduksen itsekseen puhjetessaan.
Miten ne puhkee itsestään? Tehdessä mavee? Jos niitä jatkuvasti puristelee paskasin sormin niin voi olla varma, ettei tulehdus lopu ikinä.

tää on nyt todella rasittavaa.
"kunnon" palautusjuomaa (hiilarit+proteiinit) en ole ottanu vähään aikaan, eikä finnejä ole juuri ollut.
Lähiaikoina oon juonut pelkkää maustamatonta heraa treenin jälkeen, sit kotona hiilarit jostain kun kerkiää.

eilen otin treenin päätteeksi fastin mass2 cappucinoa, ja heti 3 finniä naamassa.
johtuiskohan tuo noista jostain makuaineista?

Kiitos kun vastasitte, onneksi ylihuomenna viikoksi mökille niin siellä saa hyvin raitista ilmaa kasvoihin,
sisällä ei tule paljon oltua hyvät safkat ja näin =)
Jos vielä sen jälkeen on finnejä niin sitten soitan lääkäriin ja varaan ajan... :P

;)

Äärimmäisen vaikeaa päästä niistä eroon kotikonstein... Mitään varsinaista lääkettä en niihin tiedä olevan kosmeettisten hoitojen lisäksi ja tavalliset aknelääkkeet eivät niihin tepsi juuri ollenkaan.
Minulla on ollut nenussa mustapäitä varmaan 10 vuotta putkeen, vaikka muu akne parani lähes kokonaan pari vuotta sitten hoidolla.
Naiset ovat aktiivista kasvojen kuorintaa ehdotelleet, mutta en ole viitsinyt kokeilla.
Eihän noi lähde koskaan. Itsellä murkkuikäisenä tehty aknehoidot, joilla finnit lähti, mutta vielä 12 vuotta sen jälkeen samanlainen nenä on.

Pienen pientä vaikutusta kuorinnalla ja hoidolla on, mutta aika tyhjän kanssa. Totesin ettei maksa vaivaa ja nyt puoleen vuoteen en ole antanut enää kenenkään tehdä mitään tolle mustapäisyydelle. Eipä se paljon pahempi ole.

Jotenkin absurdia kun hiukset harmaantuu, mutta mustapäitä puskee.

Kiitos kun vastasitte, onneksi ylihuomenna viikoksi mökille niin siellä saa hyvin raitista ilmaa kasvoihin,
sisällä ei tule paljon oltua hyvät safkat ja näin =)
Jos vielä sen jälkeen on finnejä niin sitten soitan lääkäriin ja varaan ajan... :P

;)

Mökkeilyn jälkeen iho vielä pahempi, onko enään mitään muita keinoja? kun tuo lääkärillä käyminen?

:itku:

Suomen kuiva ilmasto on myrkkyä naamalle. Oon ite kärsinyt koko nuoruuden ajan jonkin sortin aknesta ja syönyt roaccutania monet kuurit. Nyt vasta, kun olen oleillut lämpöisemmässä/kosteamman ilmanalan maanosassa muutaman vuoden niin akne on lopulta häipynyt melkeenpä kokonaan. Toki ikääkin on tullut lisää, mutta suurimmaksi syyksi olen funtsinut tota ilmastonmuutosta.

Pukkaako porukalla finnit tasaisesti ympäri naamaa(/tai kroppaa) Itsellä on vissiin jokin paikallinen hormonihäiriö, kun siinä missä oikeassa poskessa on jatkuvasti 2-3 finniä, niin vasemmassa poskessa on tuollaisella 5*5cm alueella rypäs, josta jatkuvasti puskee uutta tattia pintaan. Samoin mustapäitä on koko vasen poski täynnä, mutta oikeassa poskessa ei ole käytännössä ollenkaan.

Parran kasvun kanssa on sama homma. Vasemmalle puolelle parta kasvaa huomattavasti tuuheammin ja nopeammin.

T: toispuoleinen amisviiksi.:D

Ite saan finnejä usein nenän alle sille puolelle jolla pidän nuuskaa..isot ja kipeät finnit prkl. Noh, pitäs lopettaa se nuuskaaminenki joskus.

Tuosta nenäjutusta, jos myös punottaa ja hilseilee, niin voisi olla sebarroinen ekseema(taliköhnä). Itsellä tuli otsaan, nenään ja poskiin.

Hormonit kyllä vaikuttaa, itse sain pari vuotta sitten ihan selittämättömän kasan finnejä kaulaan. Oli aika outoa, kesti nimittäin vuosia eikä mitkään aineet auttaneet.

Pukkaako porukalla finnit tasaisesti ympäri naamaa(/tai kroppaa) Itsellä on vissiin jokin paikallinen hormonihäiriö, kun siinä missä oikeassa poskessa on jatkuvasti 2-3 finniä, niin vasemmassa poskessa on tuollaisella 5*5cm alueella rypäs, josta jatkuvasti puskee uutta tattia pintaan. Samoin mustapäitä on koko vasen poski täynnä, mutta oikeassa poskessa ei ole käytännössä ollenkaan.

Parran kasvun kanssa on sama homma. Vasemmalle puolelle parta kasvaa huomattavasti tuuheammin ja nopeammin.

Mulla on vain vasemmalla puolella nenää mustapäitä, finnejä sen sijaan tulee lahjakkaasti aika keskelle naamaa. Siis kulmakarvojen väli - nenä - alahuulen alle -akselille :)

Mulla finnejä tulee aika paljon otsaan ja sit kulmakarvojen väliin. Muualle ei tule oikeestaan ollenkaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom