Aineenvaihdunnan uudellenkäynnistys

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Haluaisin vähän kysellä teiltä jotka ovat tavallisella dieetillä, tai low-carbilla, että kuinka usein pidätte "mässy"päiviä? Mässypäivällä en tarkoita, että popsitte sipseja ja karkkia, enkä hiilaritankkausta, vaan sellainen päivä kun syötte kulutuksenne verran, ellei jopa vähän päälle. Aineenvaihdunnan uudellenkäynnistys niin sanotusti.

Itse kun olin ketodieetillä pidin mässypäivän joka viikko, lukuunottamatta ensimmäistä stinttiä jolloin olin low-carbilla 2 viikkoa. Kai tässäkin hommassa on vähän yksilöstä kiinni miten nopeasti kroppa reagoi lisääntyneeseen ravinnon määrään.

Niin ja itselläni kyseessä oli sitten todellakin mässypäivä (karkkia & pizzaa) :kuola:, tosin omalla kohdalla mässypäivänäkään ei onneksi jaksanut hirveästi vetää hiilareita.

Moni pitää mässyn tyyliin pitsaa karkki jne. mutta kun vetää 5000 pelkästä hiilarista niin kyllä huomaa kun lähtee kroppa käyntiin..

Onko muuten aiheesta jotain tutkimusta, kuinka paljon elimistö ryhtyy kuluttamaan päivässä enemmän energiaa, kun "kroppa lähtee käyntiin", tai kuinka paljon se hidastuu jos pitää reiluja miinuskaloreita?
Itse en ole onnistunut tiputtamaan lepokulutusta "kovistakaan" yrityksistä huolimatta.

Tulee vaan mieleen, että jos keho hidastuu niin vähän, että se kuluttaa 100kcal vähemmän vuorokaudessa kuin muuten, niin mässypäivän esim. +1000kcal lisäkaloreista on varmaan enemmän haittaa kuin hyötyä.

Kerran viikossa tuli itse syötyä enemmän. Low carbilla ei mässypäiviä tarvita, koska sillonhan yleensä syödään muutenkin paljon ja "mässypäivinä" ketoosi katkeaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom