Aikavarkaat kaupassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja eldd
  • Aloitettu Aloitettu
Muutaman kerran kun olen käynyt ennen koulua hakemassa jumista kaupasta, katson "joo 10min aikaa hakea pullo ja mennä 400m päässä olevaan kouluun mopolla". Haen pullon (LIMPPARIA, ei viinaa), tulen kassalle. Onnekseni totean että vain yksi henkilö kassalla. Sitten, tavarat liikkuvat kärrystä kassalle hiiitttaaaassttiii. Ja rahaa pitää alkaa oikein hakemalla hakemaan, että tulee tasaraha. Muutenkin hidasta, vieläpä kun se jäi puhumaan sille kassalle (tyhymät, en tarkoittanut sitä "laitetta" vaan sitä henkilöä :D ). Sitten kun pääsin maksamaan (olin ottanut tasarahan HYVISSÄ AJOIN valmiiksi) ja lähdin kaupasta. Ei muuta kuin paavon kone kiertämään täysillä ja koulua kohti. Juuri ja juuri ehdin ajoissa. ~samaan aikaan kuin opettaja (siltä opelta olisi kyllä tullut valituksia jos olisi myöhästynyt.)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On sitä jotain fiksujakin vanhoja pappoja näkynyt kassajonoissa, ne kaataa yhdellä kädenliikkeellä kolikkopussinsa sisällön kouraan ja ojentaa avokämmenellä kassatytölle, joka poimii valonnopeudella oikean määrän kolikoita kourasta.

pistää kyl nii vihaseks ku on jotain mummoja eessä ja sielt lähetään viissenttisiä yksitellen laskemaan, ei voi kattoo rahoja etukäteen jo valmiiks:curs:

Hieman tuosta maksamisesta: Olen varsin hyvin harjaantunut laskemaan/arvioimaan kolikot esim. kun asiakas ottaa kolikoita kouraansa niin lähes 100% varmuudella sen pystyn heti arviomaan että riittääkö ne siihen loppusummaan vai ei.
No monesti kun näkee sen että ei ne riitä ja sanoo sen asiakkaalle niin sieltä tulee vastaus että laske ne nyt vaan, mitä pirua... just mä sanoin että ei ne riitä niin mistä niitä nyt sitten sikiäsi lisää siinä laskennan aikaan? Ja joskus sitten se asiakas vaan itsepintaisesti laskee niitä itse ja ei edelleenkään riitä kuten olin jo heti arvionut kolikot nähdessäni. Eli miksi ei uskoa?
Sitten toinen homma jolla paljon helpommalla pääsisi olisi kun maksetaan kolikoilla ja setelillä ja yritetään päästä eroon mahdollisimman hyvin niistä kolikoista niin antaa heti sille kassa ihmiselle joka laskee ja samalla laskiessa jo saa ne eroteltua omiin nippuihinsa kuin että asiakas laskee omaan kouraansa sitten kassa laskee ne uudestaan ja lajittelee.

Tapahtui Lildlissä.

Olin kassajonossa, mun eessä oli äijä joka lato hihnalle pari pakettii bratwurstia ja nappasi melkeen täyden pakan muovikasseja perään. Kassaneitokainen kävi sit kysyy äijältä et "otaksä nä kaikki", johon äijä tuumas jotta "no monta siinä o?". Tää tyttö alko laskee niitä. sekos laskussa, sekos toisen kerraan, tiimalasissa hiekka valuu, tulos 37 muovipussia.

Äijä totee "no emmä niitä kaikkii ota, mä otan kolme".

WTF?

Oli muuten takaraivoon kodistettu nakkikoppiheijari niiiin lähellä.

Pahin kokemus oli kun jokuu wanabee miljonääri yritti ostaa K-kaupassa jotain purkkaa 500€setelillä. Ei kuulema ollut pienempää mukana. Vaihtorahat ei riittänyt kassalla ja kassaneiti sanoi ettei voinut myydä. Pukumies vätti kiven kovaa, että pakko on myydä kun kerran laillista valuuttaa tarjosi. Meni muutama minuutti ja hemmo uskoi, mutta vitutuskäyrä nousi ihan uusiin sfääreihin!

BullyBoy sanoi:
Tapahtui Lildlissä.

Olin kassajonossa, mun eessä oli äijä joka lato hihnalle pari pakettii bratwurstia ja nappasi melkeen täyden pakan muovikasseja perään. Kassaneitokainen kävi sit kysyy äijältä et "otaksä nä kaikki", johon äijä tuumas jotta "no monta siinä o?". Tää tyttö alko laskee niitä. sekos laskussa, sekos toisen kerraan, tiimalasissa hiekka valuu, tulos 37 muovipussia.

Äijä totee "no emmä niitä kaikkii ota, mä otan kolme".

WTF?

Oli muuten takaraivoon kodistettu nakkikoppiheijari niiiin lähellä.

*reps* :D

kas-vain sanoi:
Pahin kokemus oli kun jokuu wanabee miljonääri yritti ostaa K-kaupassa jotain purkkaa 500€setelillä. Ei kuulema ollut pienempää mukana. Vaihtorahat ei riittänyt kassalla ja kassaneiti sanoi ettei voinut myydä. Pukumies vätti kiven kovaa, että pakko on myydä kun kerran laillista valuuttaa tarjosi. Meni muutama minuutti ja hemmo uskoi, mutta vitutuskäyrä nousi ihan uusiin sfääreihin!

Arvaas millasta on myydä kun aamukassalle tulee ensimmäisenä asiakkaana joku molopää ostaa vaikka 9.90e maksavaa leffaa 500e setelillä. Sitten kun ei ole antaa rahaa kassasta, niin juokset infoon vaihtamaan asiakkaan seteliä. Tuut sitten takas vaihojen kanssa ja asiakas toteaa että "olinsinan mä sen kyl voinu maksaa kortilla" :curs:

Se on kumma juttu, mutta tollasia ihmisiä löytyy todella paljon. Sen on tässä duunissa oppinut. Nauttiikohan ne siitä, että saa jonoa itsensä taakse.

superpohje sanoi:
Arvaas millasta on myydä kun aamukassalle tulee ensimmäisenä asiakkaana joku molopää ostaa vaikka 9.90e maksavaa leffaa 500e setelillä. Sitten kun ei ole antaa rahaa kassasta, niin juokset infoon vaihtamaan asiakkaan seteliä. Tuut sitten takas vaihojen kanssa ja asiakas toteaa että "olinsinan mä sen kyl voinu maksaa kortilla" :curs:

Se on kumma juttu, mutta tollasia ihmisiä löytyy todella paljon. Sen on tässä duunissa oppinut. Nauttiikohan ne siitä, että saa jonoa itsensä taakse.

Uskoisin että tuossakin joku pätemisen tarve että pitää varsin pyytä pankissa 500e seteli että sitä pääsee sitten näyttämään rahamieheltä jossakin kassalla.

Tapahtui Euromarketissa pirun tuplabonuspäivillä....

Ensialkuun tilanne näytti hyvältä kun yksi jono oli n.5-10 metriä lyhyempi kuin muut. No siihen sitten keksin mennä jonottamaan ja jonot kulkivat tasaiseen tahtiin kunnes tuli mummelin vuoro joka oli edelläni jonossa... :) Ostosten tuli maksaa tietyn verran että mummo saisi halutun määrän niitä etuseteleitä, siinä se latoi tavaraa melkein 150 euron edestä tiskiin ja huomasi että ei riitä ostokset siihen summaan. No tietysti mummo alkaa miettimään että mitä sitä hakis vielä lisäksi ja alkaa kyselemään kassaneitiltä että mitä ois tarjouksessa tänään! :jahas: Kassaneidin kerrottua päivän tarjoustuotteet lonkkavikainen mummo lähti hakemaan niitä todella hitaasti ja palasi. Ja Yllätys, yllätys summa ei ollut tarpeeksi suuri, eli lisää tavaraa tarvittiin vielä ja sama toistui. Sitten näytti hyvältä kunnes mummo kaivoi bonuskortin joka höylättiin ja saldo painui alle mummelin tavoitesumman, ja vielä tarvittiin lisää tarjoustuotteita! :curs:
Itsellä ostokset olivat muutaman tavaran luokkaa, joten meinasi vihaksi pistää se herttainen mummeli jonka ei muista kanssaihmisistä tarvitse välittää.

Tätä pahempaa aikavaras-tapausta en ole koskaan todistanut, enkä edes urbaanilegendoissa kuullut.. :D

Eniten alkaa vituttamaan ihmiset, jotka eivät ole moksiskaan siitä, että jäädyttävät siinä kassalla pienen ikuisuuden. Päivällä TTY:n ruokajonossa pahimpaan ruuhka-aikaan edellä oleva alkoi kaivamaan repustaan lompakkoa, kun vuoronsa tuli. Voi vittu. Ei se muutama hukkaan mennyt sekunti siinä vituttanut vaan kaverin tapa kaivaa lompsaansa hiiitaaasti ilman että naamasta näkyisi merkkiäkään siitä että oliskohan voinut ehkä kaivaa tuon pari euroa valmiiksi ennen jonottamista :curs:

Pahin tapaus mitä tulee mieleen tapahtui citymarketissa. Ukko haluaa ostaa mätiä tms. Kassa vetää tuotteen lukijasta, mutta laite ei tunnista sitä. No myyjä yrittää näppäillä koodia koneelle, ei auta. Seuraavaksi soitetaan infoon, eikä siellä tietenkään heti vastata.
Kun on mennyt noin viisi minuuttia ja myyjä kyselee infosta mitä tehdä. Sitten tavataan tuotteen nimeä ja numeroa. Infostakaan ei löytynyt apua, koska tällaista tuotetta ei löydy koneelta. Seuraavaksi paikalle tulee joku toinen myyjä ja miettivät yhdessä tilannetta. Sitten kun on mennyt n. 10 min. lopputulos on se että ei sitä voitu myydä koska kaupassa ei pitäisi olla tällaista tuotetta. Syyhän ei ollut kylläkään asiakkaan eikä myyjän mutta kuitenkin kävi sapettamaan tilanne.

Tänään oli eräs selvä aikavaras liikkeellä. Olin tossa puolilta päivin käymässä kaupassa. No latelin omat ostokseni siihen hihnalle ja makselinkin ne pois. Ja olin tytyväinen kun en joutunut aikavarkaan uhriksi, kun nyt oon ruvennu kiinnittää niihin huomiota.

Mutta siinä mun perässä olikin se itse aikavaras. Joku 60-vuotias, aikoinaan sairaseläkkeellä saletisti siirtyny mamma. Hirvee puuskutus päällä ja naama hiessä, -ku oli pakko laittaa se pitkä ulkotakki päälle näillä säillä. No tää tampio ei ollu ilmeisesti ikinä ollu kaupassa, ku ei sillä ollu mitään hajua, että kaupassa on tapana laittaa ostokset siitä kärrystä hihnalle. Koko tilanteen pelasti kassa joka suht käskevään sävyyn kehotti aikavarasta laittamaan tavaransa siihen hihnalle. En kyllä jääny seuraamaan mitä esim. maksuhetki toi tullessaan, mutta todennäköisesti kauheuksia.

Toi on kyllä niin vakio:

Kassa: Tätä appelssiinia ei ole punnittu
Asiakas: Mutta siinä niiden yläpuolella oli kappalehinta
Kassa: Ei näitä myydä kappale- vaan kilohinnan mukaan
Asiakas: No voi että...
Kassa: No, minäpä käyn punnitsemassa
*** aikaa kuluu ***
Kassa: Noniin
Asiakas: No onkos kaikki hedelmät sitte kilohinnan mukaan
Kassa: Vesimelonit myydään kappalehinnalla
Asiakas: Jaajaa, no käyppä sitte punnitsemassa nää banaanit, omenat ja klementiinitkin (jotka oli piilossa hihnan toisessa päässä)
Kassa: *huokaus*
*** aikaa kuluu paljon, vaihdan kassaa, ehdin jonottaa kokonaisen jonollisen ennenkuin tilanne toisella kassalla on ohi ***

Oon kyllä oppinu aika hyvin valitsemaan kassani, sellanen sopivan ikäinen myyjä joka ei oo aloittelija muttei mikää työhönsä kyllästynytkään. Aina välillä aikavaras silti yllättää, ja toisaalta mammat jotka hoitaa ostokset valonnopeudella mun venaillessa toisessa jonossa... :)

Välillä syö hermoja kun odottelee kauan päästäkseen ostamaan ne tavalliset 400g raejuustopurkin ja maitopurkin. Mutta kuten todettua, asiakaspalvelutyötä 15v asti tehneenä (en tosin enää) hermot on aika hyvät.

timse sanoi:
Oon kyllä oppinu aika hyvin valitsemaan kassani, sellanen sopivan ikäinen myyjä joka ei oo aloittelija muttei mikää työhönsä kyllästynytkään. Aina välillä aikavaras silti yllättää, ja toisaalta mammat jotka hoitaa ostokset valonnopeudella mun venaillessa toisessa jonossa... :)

At the end of the longest line,
That's where I will always be,
If you need to find me, just go to,
The end of the longest line.

(NOFX: "The Longest Line")

:wall: :wall: :wall:

Nostellaanpa tätä ketjua vähän ylös päin näin joulun kunniaksi. Jos vaikka jaettu vitutus olisi osa vitusta seuraavina viikkoina.

Käväisin tänään ostamassa hanskat eräästä vaateliikkeestä. Oli kiire kotiin pakkamaan, kun juna ei odota. Pienen hakemisen jälkeen löytyi kassa, jossa oli vain kaksi asiakasta ennen minua..tämähän menee varmasti nopeasti.

Oli sitten edellä olevan asiakkaan vuoro, turkispukuinen imelällä hajuvedellä kuorrutettu "vuorineuvoksen rouva". Osti rievun poikineen. Kun aika tuli maksaa alkoi lompakon etsiminen pohjattomasta laukusta. Maksun jälkeen alkoi tooodella rauhallinen ostosten pakkaaminen omaan kassiin. Yksi kerrallaan siististi. Tässä vaiheessa oli jo aivan törkeä vitutus päällä ja nuppia alkoi kuumottaa että ehtiikö niitä romuja enää pakkaamaan ennen kuin juna lähtee. Noh, tämä yläkastilainen sai sitten laitettua ostoksensa kassiinsa. Eikö sen jälkeen alettu vielä laittamaan hanskoja ja huivia päälle siinä kassalla oikein rouvatyylimäisesti...hitaasti mutta varmasti :curs:

Pizzerian jonossa joku äijä oli maksamassa ja jätti korttinsa ensinnäkin siihen lukijaan ja ei kuitannut sitä, vastasi puhelimeen ja hekotteli siihen. Ihmisiä takana. Sen muija tuli sanomaan, että nyt otats sen kortin ja vei tuopit pöytään. Olin kyllä hieman kärsimättömän näköinen itekkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom