Aikavarkaat kaupassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja eldd
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
apophis sanoi:
Mäkkäristä tuli mieleen, että näinhän se oikeasti kassalla menee:

Asiakas: Bic-mac ateria kolalla ja pieni mansikkapirtelö mukaan.
Kassa: syötkö täällä?
Kassa: ja mitä juomaksi tuli?
Kassa: oliko se suklaapirtelö?
Kassa: pieni vai iso?
Kassa: ja tuliko muuta?

Että tällaista pikaruokaa :)

Ja tähän lisäisin seuraavaan, kerrasta toiseen toistuvan keskustelun:
Asiakas: BicMac-hampurilainen ja kokis
Kassa: Haluatko BicMac-aterian?
Asiakas: En, vain hampurilaisen.
kassa: Ateria vaan on melkein saman hintainen kuin pelkkä hampurilainen...
Asiakas: Mutta kun en halua niitä ranskalaisia, en syö niitä.
Kassa: aijaa.... niin otatko sä juomaa...
Asiakas:...(miettii, miksi helvetissä käy tätä keskustelua vuodesta toiseen mäkkärin henkilökunnan kanssa)......

Ja odottaisin muuten todella, että VARSINKIN Lidl saisi palkata niitä pakkaajia ainakin ruuhka-aikaan. Itse kun ostan todella kärryt täyteen siellä käydessäni, niin ei tarvii miettiä treeniä sinä päivänä kun pakkaat tavarat kärryyn, pakkaat tavarat hihnalle, pakkaat tavarat taas kärryyn, että pääset pakkaamaan niitä tavaroita kasseihin kassojen toiselle puolelle - vihaan kaupassa käyntiä!

Äiskä sanoi:
Ja odottaisin muuten todella, että VARSINKIN Lidl saisi palkata niitä pakkaajia ainakin ruuhka-aikaan.

Mutta miten luulisit tämän vaikuttavan tuotteiden hintoihin, varsinkin Lidlissä jossa on pyritty minimoimaan työvoimakustannukset, sama pätee muihinkin kauppoihin. Saadaanhan ne kassajonot kuriin ja vaikka henkilökohtainen hieroja jonotuksen ajaksi, miinuspuolena maitolitra maksaisi tämän jälkeen 1€

Laffer sanoi:
Mutta miten luulisit tämän vaikuttavan tuotteiden hintoihin, varsinkin Lidlissä jossa on pyritty minimoimaan työvoimakustannukset, sama pätee muihinkin kauppoihin. Saadaanhan ne kassajonot kuriin ja vaikka henkilökohtainen hieroja jonotuksen ajaksi, miinuspuolena maitolitra maksaisi tämän jälkeen 1€

Riittää kun nostaa hinnat tarpeeksi ylös niin ei tule jonoja ;)

eldd sanoi:
Löytyy esimerkiksi Itäkeskuksen CM:stä. Mutta arvaapa, ovatko aikavarkaat keksineet jo tämän...?

Aivan oikein. He oikein hekumoivat sillä, että pääsevät hidastelemaan PIKAkassalla. Viisi, kahdeksan tai kymmenen tuotetta, sillä ei ole heille väliä - viiden jälkeen loppuu matikkapää. Joskus on tehnyt mieli kysyä, osaako herra/rouva laskea sormin tuotteidensa lukumäärän. Räikeimmissä tapauksissa kassa kehtaa muistuttaa, muissa kannattaa kokeilla kepillä jäätä.

Juu, ihmisiltä kyllä tuntuu loppuvan pikakassalla laskupää... Olin joskus itse kassalla töissä ja pikakassalla sai "kiitosta" asiakkailta kun napakan kohteliaasti käännytin kuusi tai enemmän tuotteita ostavat toiseen jonoon. No tuollakaan kaupassa niitä kassoja ei enää ole.... ei vissiin suomalaiset osannut käyttää???

Mutta täälläpäin busseissa myydään matkakortille lisää matkoja ja siinä on aikavarkaalle loistava tilaisuus iskeä.... Bussi seisoo ja seisoo pysäkillä kun joku mamma kaivaa rahapussiaan jostain laukun pohjilta.... ja lopuksi vielä kehtaa maksaa kolikoilla, joita sitten lasketaan.... viimeksi bussi seisoi pysäkillä VIISI minuuttia - ehkä mulla on lyhyt pinna, mutta jos noita sattuu useita matkan aikana niin hermo menee ja aikataulut kusee (sekä bussin että mun).

Lidl saisi ottaa saksalaisista kaupoista mallia, joissain kaupoissa(saksassa) myyjät pakkaavat tavarat suoraan pusseihin. Näin säästyttäisiin itse pakkaamiselta ja ehkä ruuhkalta.

Entä ne jotka ovat ladanneet kaikki ostoksensa siihen hihnalle , odottaneet loppusummaa jne ja sitten kuuluu "Ai eix teil käykään elektrooni?!" tai vaikka kävisikin niin se maksutapahtuma kestää ikuisuuden. Itse muutenkin päästän aina edelleeni jos toisella on vähäiset ostokset kun tiedän miten keljuttaa sen parin rahkapurkin ja banskun kanssa odotella kun edessä oleva tekee viikon ostokset.

Onhan se kiva odotella kolmen markan jätskin kanssa jonossa kun joku nysväri ostaa vuoden ruokavarastot ydinsodan varalta ja laskee helmitaululla hinnat yhteen ettei vaan pääse kassa ottamaan 5 senttiä ylihintaa.
Ei sitä viittis oikeean aina alkaa painostamaan vähän nopeampaan kaupankäyntiin, mutta usein kyllä tekee mieli sanoa pari sanaa. Vähän kusipään hommalta toki tuntuu, ainakin jos mummoja alkaa painostamaan. :D
Mutta kyllähän joihinkin vauhtia yleensä saa kun tulee melkeen kylkeen kiinni ja alkaa siinä huokailemaan ja hengittelemään syvään.(yks, kaks.... ) :evil:

Loistava thread!
Hätäiselle luonteelle kaikenlaisen nysväämisen ja jahkailun katselu on myrkkyä. Itekkin asiakaspalvelutyötä tehneenä voi vain sanoa että on meitä moneen junaan (jotkut jääneet kokonaan kyydistä). V....u että ihmiset osaavat olla välillä pihalla yksinkertaisissa asoissa (osa tekee sen takuulla tahallaan:evil: ...)kiitos että sai avautua!:curs: :wall:

Habanlimppu sanoi:
Itekkin asiakaspalvelutyötä tehneenä voi vain sanoa että on meitä moneen junaan (jotkut jääneet kokonaan kyydistä). V....u että ihmiset osaavat olla välillä pihalla yksinkertaisissa asoissa (osa tekee sen takuulla tahallaan:evil: ...)kiitos että sai avautua!:curs: :wall:

Ei tee tahallaan ne on ihan aitoja....:curs:

Mun ongelma on myyjä, se on aina ihan saatanan hidas, puhuu kaikkien kanssa, vetää kaikki tuotteet ihan väärin (joko 2x tai sitten jotenkin pitää monesti vetää sitä siitä), ei osaa höylätä korttia, antaa väärin rahat jne. Menen aina toiselle kassalle, vaikka olisi 2 kertaa pidemmät jonot siinä.

sgege sanoi:
Mun ongelma on myyjä, se on aina ihan saatanan hidas, puhuu kaikkien kanssa, vetää kaikki tuotteet ihan väärin (joko 2x tai sitten jotenkin pitää monesti vetää sitä siitä), ei osaa höylätä korttia, antaa väärin rahat jne. Menen aina toiselle kassalle, vaikka olisi 2 kertaa pidemmät jonot siinä.

Jep. Jos valkkaa lyhimmän jonon, siellä on joku harjoittelija kassana ja kaikki muut jonot menee nopeemmin. Jos taas menee pisimmän jonon päähän, sielläkin on harjoittelija kassana ja aikaa kuluu...

Niin tai näin, aina väärinpäin.

Kaikki kunnia kaupan kassoille. Varmaan ottaa hermon päälle, mutta jaksatte silti hymyillä (98% kassoista). Kiitos teille! :worship:

Tässä on täydelliset ohjeet pankkiautomaatille (vaatii tietysti porukkaa taakse jonottamaan):
-Mennään siihen automaatille kun tulee oma vuoro ja sitten voikin jo alkaa kaivelemaan korttia taskuista tai laukusta
-otetaan kuitti ja katotaan, paljonko tilillä on rahaa
-nostetaan rahat
-otetaan vielä lopuksi kuitti
-lopetetaan ja laitetaan kortti ja rahat vaikka lompakkoon
-sitten voikin jo poistua
P.S.Ei ole mun keksimä, kopioin ihan oikeesta tilanteesta kun jonotin sille automaatille

Häh, mihin kaikilla on kiire?
Ei siinä kassajonossa yleensä 5 minuuttia kauempaa ole mennyt.
Kerran pienenä unohdin maksaa ostokset kun äiti oli lähettäny ruokaostoksille.

Pakkasin siinä ostoksia kasseihin ja myyjä ja 10 metrin jono tuijottaa hyytävästi. Sitte se myyjä vihdoin kysyy "Ajattelitsä maksaakin noi ostokset?" :D
Se oli aika noloa.

Ja nois automaateissa on vittumaista kun jos kattoo saldon niin pitää painaa "lopeta" ja näppäillä tunnusluvut uudestaan.

Tässäpä kerrankin puheenaihe, joka on sydäntäni lähellä. Siis oikeasti, vituttaa aivan suunnattomasti jonottaa jos joku edellä hidastelee. Varsinkin jos itellä ois kiire. Ihmiset: koettakaa tajuta, että kassajonossa on tarkoitus selvitä mahdollisimman nopeasti. Ostokset pitää lappaa pussiin niin että kädenliike ei pysähdy missään vaiheessa, nimmari sutaistaan kuittiin puolessa sekunnissa, rahalla ei mielellään makseta, korkeintaan isoilla seteleillä. Pikku kolikkoja ei saa kaivaa! Argh!

Sama pätee kaikkeen jonottamiseen, kaikkien pitäisi muistaa intin ruokalinjan sääntö ja soveltaa sitä: tarjotin ei saa pysähtyä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom