Juu, tarkoitukseni oli lopettaa tämä ketju omalta osaltani, mutta kerronpa kuitenkin, missä mennään, kun niin monta kommenttia on ilmestynyt! Sen allekirjoitan siis täysin, ettei ruokavalio ja treeni ole ratkaisu kaikkiin ongelmiini ja tajusin myös, että juuri siksi en ole vielä päässyt tavoitteisiini, koska olen uskotellut itselleni em. asioissa onnistumisen, eli tietyn rasvaprosentin kropan olevan kaiken korjaava ihme. Liikaa paineita, liikaa stressiä, tiettyjen asioiden torjumista ja väittelyä, liikaa mässäilyä ja viinin/siiderin lipitystä. No, en uskottele enää ja keskityn enemmän muihinkin asioihin. Ammattiavun tarpeessa en mielestäni nyt ole, mutta olen lukenut aiheeseen liittyvää kirjallisuutta.
Niin sanotun tavallisen (suomalaisen) kotiruuan autuaaksitekevään voimaan en myöskään usko, enkä erityisesti edes tykkää siitä, en koskaan ole, joten se siitä. Minä vastaan meillä ruuanlaitosta, joten tarjolla on yleensä mielestäni optimaalisen terveellistä paleosafkaa. En ole liioitellut tiettyjen itselleni sopimattomien aineiden vaikutusta, joten olisin idiootti, jos söisin gluteenia tai suuria määriä maitotuotteita, esimerkiksi. Olen miettinyt myös, että joku erikoisruokavalio on osa identiteettiäni. Mutta - ei ratkaisu itsetunto-ongelmiin yms., joita on työstettävä edelleen.