SUPERCARB 1kg -40%

Ahmatin verbaalioksennus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mopsy80
  • Aloitettu Aloitettu

Mopsy80

Hopeless Gage
Mua nyt niin vituttaa tämä touhuni, että pakko oli ihan palata tännekin tilittämään pettymystäni itseeni. Olen siis käynyt salilla vuoden ja 4 kk ihan niin säännöllisesti 2-3 ker/vk kuin olen kyennyt, mutta nyt vaikuttais siltä, että tulokset kehonkoostumuksen kiristymisessä ovat varsin surkeat ja tiedän kyllä mistä se johtuu: ylensyönnistä. Miten helvetin vaikeaa sitä on pienen ihmisen syödä se n. 2000 kaloria, eikä esim. tyyliin 3000+?! Jep, vaikea on, kun on aina syönyt stressiin ja ahdistukseen, mitä riittää ja riittää...Kaikki neuvot ovat tervetulleita - siis siihen, MITEN sitä kykenisi syömään edes vähän vähemmän :(

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Mua nyt niin vituttaa tämä touhuni, että pakko oli ihan palata tännekin tilittämään pettymystäni itseeni. Olen siis käynyt salilla vuoden ja 4 kk ihan niin säännöllisesti 2-3 ker/vk kuin olen kyennyt, mutta nyt vaikuttais siltä, että tulokset kehonkoostumuksen kiristymisessä ovat varsin surkeat ja tiedän kyllä mistä se johtuu: ylensyönnistä. Miten helvetin vaikeaa sitä on pienen ihmisen syödä se n. 2000 kaloria, eikä esim. tyyliin 3000+?! Jep, vaikea on, kun on aina syönyt stressiin ja ahdistukseen, mitä riittää ja riittää...Kaikki neuvot ovat tervetulleita - siis siihen, MITEN sitä kykenisi syömään edes vähän vähemmän :(

Hhmm. tekisi mieli sanoa, että älä mieti liikaa kehonkoostumusta. Käyt sen 2-3 kertaa viikossa salilla, syöt stressaamatta laadukasta ravintoa niin että koet olosi hyväksi ja lopetat hetkeksi tämän asian pohtimisen. Keskityt muihin kivoihin asioihin elämässä. Sitten vaikka syksyä kohti otat jonkun pienen kiristyskauden. Ihan uudella puhdilla jaksaa kun välillä huilii.

Se, miten itse pystyn välillä syömään vähemmän on tarkka ravintosuunnitelma. Eli mulle toimii oikeasti se, että luen paperista mitä syön. Tällä hetkellä olen Fitfarmin Bikini challenge -dietillä ja ainakin mulle se toimii. Aikaisemmin minulla oli etävalmentaja netistä. Tämän dietin jälkeen aion taas pitää sellaisen kauden, että en murehdi syömisiä tai muutakaan, vaan nautin kesästä ja elämästä, grillaan ja löhöän biitsillä. Alkuvuodesta olin muutaman kuukauden kevyillä plussilla ilman kaloreiden laskemista ja nyt taas jaksaa ditata.

Mä en tiedä minkä kokoinen olet, mutta itselläni paino ei laskisi 2000 kalorilla ja 2-3 salikäynnillä viikossa ilman muuta liikuntaa. Normaalipainossa laihduttaminen on oikeasti aika haastavaa ja ainakin itselle se on mukavuusalueen ulkopuolelle menemistä ihan reilusti.

Tsemppiä! Oon nähnyt sun kuvan ja oot hot just tuollaisena kuin olet!

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Kiitos tsempistä!! Noinhan se normaalisti parhaiten toimisi, kuten kuvailit. Mutku mulla ei, koska aika-ajoin ajattelen ruokaa ihan koko ajan, enkä oikein saa nautintoa mistään muusta kuin syömisestä. Ja toisaalta en oikeasti kestä olotilaani ja ulkomuotoani, kun vyötärö paisuu yli 70cm:n (mikä nyt on tilanne). Onneks voin oikeasti syödä sen 2000 kaloria ja silti laihtua. Tulee muutakin liikuntaa kuin sali: tänäänkin kaksi kertaa lenkillä käyty...

Aivan sairaaksi mässäilyksi äityi sitten tämäkin juhla-aika ja yhä jatkuu...vedetään sitten oikein olan takaa överit, niin ehkä hetkeksi jopa kyllästyn syömiseen :hyper:. Noh, huomisesta alkakoon joka tapauksessa 2 vk 1500 kalorilla, niin eiköhän siinä ajassa tää järkky pömppö katoa ja painokin putoa. Veikkaan, että 16.5. olen jo suunnilleen painotavoitteessani eli n. 52 kg, jos systeemi etenee suunnitelman mukaan. Mieliala on kumma kyllä parantunut läskistymisestä huolimatta, ehkä siksi, että kesäloma lähestyy ja saa vihdoinkin edes nukkua aamulla pidempään muutaman viikon ajan :)

Eikö tuo 1500 kcal ole aika vähän, vaikka vaan kaksi viikkoa niin söisitkin... aiemmin kuitenkin mainitsit että laihdut kuitenkin 2000 kalorillakin. Itselläni ainakin tulisi vaikka millaisia mielitekoja turhan alhaisilla kaloreilla.

Aivan sairaaksi mässäilyksi äityi sitten tämäkin juhla-aika ja yhä jatkuu...vedetään sitten oikein olan takaa överit, niin ehkä hetkeksi jopa kyllästyn syömiseen :hyper:. Noh, huomisesta alkakoon joka tapauksessa 2 vk 1500 kalorilla, niin eiköhän siinä ajassa tää järkky pömppö katoa ja painokin putoa. Veikkaan, että 16.5. olen jo suunnilleen painotavoitteessani eli n. 52 kg, jos systeemi etenee suunnitelman mukaan. Mieliala on kumma kyllä parantunut läskistymisestä huolimatta, ehkä siksi, että kesäloma lähestyy ja saa vihdoinkin edes nukkua aamulla pidempään muutaman viikon ajan :)

Höpöhöpö. Jos rupiat tuohon, että 2vkon aikana pitääs vetää noilla kaloreilla, ni unoha koko homma samon tein, koska se leviää käsiin kertaheitolla sen takia, että asetat tuolla strategialla ittelles aivan turhia paineita. Ajattele tuotakin projektia enämpi pitkällä tähtäimellä. Eli teet uuden sotasuunnitelman ruoan suhteen, vaikka pitäisitkin syömiset siinä 2000kcal/pvä. Jos taas haluat kokeilla sitä 1500kcal/pvä, ni aivan sama homma. Teet päivittäisen ruokaohjelman niin, ettei se jää mihkään yhteen omenaan ja kaurapuuroon, vaan se on suunniteltu järkevästi (sillä mentaliteetilla, että se ois pitempäänkin kuvioissa mukana). Meikäläinen aloitti esimerkiksi tän kesäkunto-projektin tuolla +/- 0 -taktikoinnilla ja nyt pikkuhiljaa tässä nostellu kaloreita sen mukaan, mitä kroppa viestii ja miltä se näyttää.
Sun pittää vaan kehitellä semmonen setti päivälle, joka on monipuolinen ja jossa sitten yhdistyy ne sinun tietyt mielihalut, tavalla tai toisella. :) Toimii ainahi meikäläisellä. :D

e. Ja helposti voi piettää kerran viikossa sen mättöpäivän. Ja sanotaan nyt näin, että jos päivittäisen syömisen pitää monipuolisena (=sisältää osaksi niitä tiettyjä mielihaluja), niin mättöpäivänäkään ei tuu vedettyä sitten mitään 10 000kcal övereitä.

Pitkän tähtäimen suunnitelma on toki olemassa, mutta nyt haluan tulokset nopeasti. Ravinto-opista tiedän kaiken tarpeellisen, eikä mun ylensyöntihalulla ole mitään tekemistä yksipuolisen dieetin kanssa. Vika on korvien välissä, jolloin vain päättäväisyyden ja itsekurin löytyminen on ratkaisu. Ja kun kerran haluan koko ajan suuhuni jotain tunkea, alan entistä enemmän juoda kalorittomia juomia.

Pitkän tähtäimen suunnitelma on toki olemassa, mutta nyt haluan tulokset nopeasti. Ravinto-opista tiedän kaiken tarpeellisen, eikä mun ylensyöntihalulla ole mitään tekemistä yksipuolisen dieetin kanssa. Vika on korvien välissä, jolloin vain päättäväisyyden ja itsekurin löytyminen on ratkaisu. Ja kun kerran haluan koko ajan suuhuni jotain tunkea, alan entistä enemmän juoda kalorittomia juomia.

En väittänytkään, että sun ruokvalio ois nytkään yksipuolinen. Se oli vain radikaali esimerkki. :) Koitas muokkailla sitä ruokahommaa (oli se sitten se 2000kcal/pvä tai 1500kcal/pvä) niin, että saat siitä niitä samoja kiksejä, joita saisit mättöpäivänäkin (kun syömiselle ei aseteta rajoja). Meinaan, että tuo taktikointi vois osaltaan auttaa asiassa. Tietenkin jos ongelmana (kyseessä) ei ole puhtaasti esimerkiksi makeanhimo, niin se on sitten kimurantimpi projekti. Mutta itellä toimii aika hyvin semmonen sotasuunnitelma, että sisällytän päivittäiseen syömiseen myös sitä, joka on itelle helposti se repsahtamisen lähde, niin pysyy syöminenkin kurissa.
Ja tottahan se on, että tämäKIN on puhtaasti korvien välissä. Ei muuta ko tsemppiä!

Ihan pätevä neuvo tuo - jos tosiaan himo kohdistuisi johonkin tiettyyn juttuun. Mutta kun mä haluaisin vain koko ajan mättää kaikkea mahdollista mahdollisimman paljon, koska elämä ahdistaa :( Mutta uskon nyt tällä kertaa pysyväni päätöksessä. Olen joskus tiukempiakin kuureja läpi vetänyt sentään! Kiitos.

Se on muuten yllättävää, miten itteään pystyy kyllä piiskaamaan vaikka mihin urheilusuorituksiin ja treeniin, mutta sitte ku pitäis jättää se jäätelö/suklaalevy/hampurilaisateria/jnejne syömättä ni sitte ei kyllä onnistu, vaikka kaiken järjen mukaan sen pitäis aiheuttaa paljon vähemmän ongelmaa ku se että ihan oikeesti lähtee himasta, menee salille asti ja vielä tekee kunnon treenin. Että tsempit ja myötätunnot sinne! t.toinen ahmatti

No niinpä, olen ihmetellyt samaa.. Tsempit myös täältä Mopsille!
Täällä myöskin yksi ahmatti, jolla ei kyllä taida olla ainuttakaan vinkkiä annettavaksi ): Itsellä sujuu terveellisesti ja monipuolisesti syöminen yllättävän hyvin, vaikkakin syömishäiriö yrittää tunkea välillä mukaan kuvioihin. Mutta täällä ahmitaan makeaa, kun lipsahdan kerran se on sitten menoa. Menee kerralla kepeästi iso pussi karkkia, suklaapatukoita ja keksejä. Tulee kamala olo ja lupaan taas olla ahmimatta makeaa, en edes muista milloin olen viimeksi syönyt kohtuudella karkkia?!
Tsemppiä tosiaan, hiljaa hyvä tulee ;) Siihen on kai pakko luottaa!

Huoh että muitakin syömähurjastelijoita täällä on! Mua ärsyttää sekin, että jo pitkään alkoholi pienessäkin määrin vie syömisen kontrollin kokonaan. Siispä oltava tipaton, paitsi suunnitellusti mässäpäivinä, aikaisintaan 16.5...

Huoh että muitakin syömähurjastelijoita täällä on! Mua ärsyttää sekin, että jo pitkään alkoholi pienessäkin määrin vie syömisen kontrollin kokonaan. Siispä oltava tipaton, paitsi suunnitellusti mässäpäivinä, aikaisintaan 16.5...

Helpottavaa tosiaan huomata että muutkin painivat samantyyppisten ongelmien parissa, itse en ole saanut kerrotuksi edes poikaystävälleni.. Eikä hän mitään tule huomaamaankaan, josseivat ala kilot kertyä tämän seurauksena! Itsekkin olen pitänyt tipatonta nyt, paitsi vappuna. Olin suunnitellut pitäväni vapun tipattomana ja ruokailujen suhteen normaalina, kunnes tämä neiti olikin mussuttanut masun täyteen herkkuja ja maistui lasi viiniäkin. Itse tosiaan tiedän myös että kontrolli katoaa jos lähden linjalle "yksi siideri" tai "pari karkkia", ei onnistu ei. Taisi tulla sekavaa tekstiä, mutta ehkä pointti selviää :D

Mulla on ollut kausia, jolloin kohtuullinen ja jopa niukka herkuttelu on onnistunut, vaan sitten taas isopyörä lähti heittämään.. Osasyynä yleensä pms, prkl.. Ja migreeni. Mutta nyt 1 pv 1500:lla ja heti on huomattavasti laihempi ja parempi olo :D mikä edesauttaa päätöksessä pysymistä!

Systeemi on seuraavanlainen : aamupala 200, lounas 400, välipala 200, iltaruoka 400 ja iltapala 300. Salin jälkeen paikkari 200 voi olla ekstraa 2-3 krt / vk. Arvioin kalorit vain suurin piirtein yli 15 vuoden kokemuksella... Kun olen tavoitepainossa, lisään 100 kaloria joka ateriaan. Ja mahdollinen vapaasyöntipäivä (ja juonti) kerran viikossa.

Unohdin mainita sen, että kullekin aterialle on määrätty aikaisintaan kellonaika, eli klo 6, 11, 15, 18 ja 21. Näin nälkä ei pääse missään vaiheessa liian kovaksi ja aterioiden välissä juon lähes koko ajan vettä/yrttijuomia/kahvia (kofeiinitonta osaksi)/vissyä. Toimii, kunhan tottuu syömään elääkseen eikä elämään syödäkseen :rolleyes:

Minä olen huomannut sen, että jos syö sellaista ruokaa, jossa ei niin kamalasti ole vitamiineja yms. ravintotekijöitä niin se ruoka ei kovin hyvin pidä nälkää poissa. Sen huomaa esim. silloin, jos syö vaikka Hesburgerin 1000 kalorin aterian niin nälkä tulee nopeammin takaisin kuin jonkun tavallisen ravinteikkaamman 400 kalorin aterian jälkeen. Samaten, jos joskus syö koko päivän vaan jotain maitorahkoja, puuroa jne. niin se nälkä ei oikein kunnolla pysy missään vaiheessa poissa. Eli kannattaa suosia sellaisia ruokia, joista sitä ravintoa löytyy. Toisin sanoen kasviksia, lihaa jne.

^Ehdottomasti. Kun syö noin vähän (!) jokainen ateria on mietittävä tosi tarkkaan, jotta ravintosisältö on optimaalinen. Juuri siksi, ettei tartte olla nälässä. Olipas muuten erinomaisen hyvä kalkkuna-avokado-feta-oliivisalaatti päivän iltaruokana :)

Teiltä saa kyllä hyviä vinkkejä! Tota kellonaikajuttua täytyy kyllä kokeilla, ja pitäisi kai pistää ruokavalioon vähän tuhdimpiakin aterioita. Itsellä myös samaa ongelmaa että välistä tulee vedettyä mättöä naamaan ilman mitään tolkkua ja sitä kierrettä on vaikea katkaista. Itsellä on parhaiten toiminut tuo totaalilakko, että ei mättöpäiviä tai alkoholia ollenkaan. Jos annan pirulle pikkusormen niin vie kyllä koko naisen mennessään. Tsemppiä Mopsille ja muillekin jotka mun kanssa samassa veneessä :)

Suositut

Back
Ylös Bottom