Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Willie sanoi:Voisitko kertoa meille Afrikan todelliset aids-luvut, sekä lisäksi kertoa mihin muuhun perustat ne kuin maalaisjärkeesi?QUOTE]
En nyt valitettavasti voi kaivaa sinulle eksaktia lähdetietoa mutta luin tästä aiheesta joku viikko takaperin pitkän artikkelin jossa muistaakseni Malawilainen hallituksen virkamies tunnusti että Afrikassa on mantereen tapa liioitella HIV- lukemat reilusti tietyillä alueilla ylöspäin koska se lisää hätäkerrointa. Mä en missään tapauksessa vähättele afrikan aidsongelmaa jos jäi epäselväksi. Sen että arvioin infektoituneiden määrän puolet vähemmäksi vedin hatusta kun johonkin on pakko vetää myös se maalaisjärkinen arvio. Voi hyvin olla että olen väärässä ja todellinen lukema on suurempi.
Pointti oli ainoastaan osoittaa että jopa aids-epidemiaa käytetään afrikassa niin että siitä tiedottaminen on sidottu alueelliseen nepotismiin sekä poliittisiin ja taloudellisiin intresseihin.
Dean Kuntz sanoi:Ihan paskaa keskustelua. Ensiksi Afrikka-maanosassa on monta eri maata.
ZeiZei sanoi:Onneksi toit omat perustellut sanasi mukaan, toivottavasti saamme kuulla lisää viisauksia sinulta :lol2:
Lienee aavistuksen kätevämpää käsitellä ko. mantereen yleisimpiä, suurimpia ja tunnetuimpia ongelmia sen sijaan, että otettaisiin oikein tarkkaan selvää siitä, mikä Norsunluurannikkoa vaivaa ja mitä asialle pitäisi tehdä ja missä.Dean Kuntz sanoi:No en minä ainakaan jaksaisi alkaa keskustelemaan jotakin että Afrikka on sitä ja tätä. Pitäisi puhua yksittäisistä maista. Mutta kaipa sekin on huvia monille että vääntää jostakin asiasta ihan vääntämisen ilosta.
Dean Kuntz sanoi:No en minä ainakaan jaksaisi alkaa keskustelemaan jotakin että Afrikka on sitä ja tätä. Pitäisi puhua yksittäisistä maista. Mutta kaipa sekin on huvia monille että vääntää jostakin asiasta ihan vääntämisen ilosta.
Dean Kuntz sanoi:No en minä ainakaan jaksaisi alkaa keskustelemaan jotakin että Afrikka on sitä ja tätä. Pitäisi puhua yksittäisistä maista. Mutta kaipa sekin on huvia monille että vääntää jostakin asiasta ihan vääntämisen ilosta.
reinhardt sanoi:Joku haukankatseinen tarkkailija olisi saattanut huomata, että keskustelemme ns. "mustasta Afrikasta", ja vaikka valtioiden välisiä eroja on, meidän näkökulmastamme tilanne on kutakuinkin sama. Varsinkin kun Afrikan valtioiden rajat on täysin hatusta vedettyjä.
edelbrock sanoi:Joillakin menee siellä ihan hyvin, joillakin todella huonosti.
edelbrock sanoi:Ja se että kaikki afrikkalaiset olisivat tyhmiä, sivistymättömiä ja asuisivat savimajoissa on ihan paskapuhetta... .
jugga sanoi:Höpöhöpö ja huomenna lissää,
HIV Venäjällä 0,6 - 1,9%, Afrikassa 5-39%!!! Joidenkin maiden armeijasta HIV- viruksen saaneiden sotilaiden osuus oli 60-70%.
Oikeastikko, oon aina luullu toisin...
No mut hyvä vaan niinkin päin. Eikö Ukrainassa ollu jotain 10 % tjt... Tai muissa entisen NL:än maissa?
Kato, omat ongelmat tuntuu pieniltä, kun ratkoo kokonaisen maanosan ongelmia välillä.Alec sanoi:täällähän on taas innokkaat maailmanparannustalkoot pystyssä...
mutta ei se mitään,toiset keskittykööt koko maailman ongelmiin,mä keskityn omiini...
Pulunkuristaja sanoi:jugga sanoi:Höpöhöpö ja huomenna lissää,
HIV Venäjällä 0,6 - 1,9%, Afrikassa 5-39%!!! Joidenkin maiden armeijasta HIV- viruksen saaneiden sotilaiden osuus oli 60-70%.
Oikeastikko, oon aina luullu toisin...
No mut hyvä vaan niinkin päin. Eikö Ukrainassa ollu jotain 10 % tjt... Tai muissa entisen NL:än maissa?
Eipä nuo paikat ongelmallisia ole. Itse katson aina http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/
Ukrainassa 1,4% väestöstä HIV. Ei mitään väliä tollasella määrällä. Mutta aika hauska että world factbook on lisännyt myöskin HIV määrät tietoihinsa. heh. hui
E
Ugga sanoi:Oha se nyt saatanan selvää, että afrikassa syntynyt ja ikänsä elänyt osaa siellä paremmin safkaa löytää, tehdää koe toisinpäin ja viedään se afrikkalainen nainen britteihin tekemään sen miehen hommia, kumpi voittaisi tällöin? (Joo, ja pointti oli vain se että ei tuollaista voi käyttää esimerkkinä mihinkään suuntaan.)
Tupla-J sanoi:Itse asiassa tässä on syytetty afrikkalaisia miehiä ja kulttuuria, jossa pidetään laiskuutta maskuliinisena hyveenä.
Onko Angola selvinnyt sodasta kymmeniä kertoja suuremman valtion kanssa suhteellisen pienin menetyksin ja ymmärtänyt olla venyttämättä kummankaan osapuolen kärsivällisyyttä rauhan ylläpitoon jälkeen päin? Onko Angola onnistunut yhdistämään kansansa sisällissodan jälkeen? Onko Angola maksanut valtavat sotakorvaukset? Kärsinyt muutamat lamat ja pakolaistulvan? Kyllä mä ymmärrän, että Angola on varmaan kans kohdannut kaikenlaista paskaa, mutta niin ovat aika monet muutkin maat.
Asekauppaa yms. talousjärjestelyitä ylläpitävät korruptoituneet sotilasjuntat. Ja kyllä, jotkin länsimaat hyötyvät siitä. On silti typerää olettaa kaikkien länsimaiden makselevan siitä rahaa ja jatkaa sitä hyvää hyvyyttään maailman tappiin asti. Joskus sen ruikutuksen on loputtava ja tehtävä sittenkin itse asioille jotain.
Simba sanoi:Ja niinkuin yllä jo todettiin tuplajiin toimesta täällä ei ole kukaan väittänyt Afrikkalaisia naisia laiskoiksi. Lukekaa kunnolla ennenkuin kommentoitte.