Afrikan tähden todennäköisyydet

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -kake-
  • Aloitettu Aloitettu
Koska tää sama keskustelu on käyty noin miljoona kertaa internetin historiassa täysin samalla lailla, mulle ehkä mielenkiintosin kulma on, että millä todennäkösyydellä tää sun esittämä kysymys on valetta ja vain 100% omien kasvojen pesua 😄
Ei kumpikaan.
Sanoin tuolla jo aiemmin että ymmärrän matemaattisen teorian tässä takana.
Silti se että toinen tyyppi tulee tilanteeseen vaihtoehtojen vähenemisen jälkeen tekee sille tilanteeksi 50/50
Ja se, miten kahdella henkilöllä voi olla samassa tilanteessa eri mahdollisuus ei käytännössä toteudu. Vaikka matemaattisesti näin olisikin.

Mutta joo. Ei tarvitse kenenkään laittaa kaavoja uudelleen. Se on mitä se on.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei kumpikaan.
Sanoin tuolla jo aiemmin että ymmärrän matemaattisen teorian tässä takana.
Silti se että toinen tyyppi tulee tilanteeseen vaihtoehtojen vähenemisen jälkeen tekee sille tilanteeksi 50/50
Ja se, miten kahdella henkilöllä voi olla samassa tilanteessa eri mahdollisuus ei käytännössä toteudu. Vaikka matemaattisesti näin olisikin.

Mutta joo. Ei tarvitse kenenkään laittaa kaavoja uudelleen. Se on mitä se on.
Vielä kerran: sillä on merkitystä, milloin valinta on tehty ja mitä on tapahtunut sen jälkeen. Ensimmäinen valitsee yhden monesta, toinen yhden kahdesta. Tässä päästään nyt todennäköisyyden luonteeseen: mielestäni todennäköisyys pitää nähdä suhteellisena käytettävissä olevaan tietoon ja laskentaparametreihin. Esimerkkisi henkilöillä on eri määrä tietoa, joten he ennustavat tapahtumaa eri todennäköisyyksillä.

Sori jankutus, mutta sanot ymmärtäväsi matematiikan, mutta kuitenkin jotenkin vaikutat olevan siitä eri mieltä.
 
Ei kumpikaan.
Sanoin tuolla jo aiemmin että ymmärrän matemaattisen teorian tässä takana.
Silti se että toinen tyyppi tulee tilanteeseen vaihtoehtojen vähenemisen jälkeen tekee sille tilanteeksi 50/50
Ja se, miten kahdella henkilöllä voi olla samassa tilanteessa eri mahdollisuus ei käytännössä toteudu. Vaikka matemaattisesti näin olisikin.

Mutta joo. Ei tarvitse kenenkään laittaa kaavoja uudelleen. Se on mitä se on.
Haluisin ehottaa sulle todella edullista ja voitokasta peliä. Mulla on se korttipakka ja saat valita sieltä yhen kortin sattumalla tavoitteena löytää se pataässä. Kun oot valinnu, mä tsekkaan korteista kaikki väärät vaihtoehdot pois ja nyt sulla on siinä enää 2 korttia. Sun valitsema joka on pataässä ja joku muu kortti, tai sun valitsema joka ei oo pataässä ja pataässä. Et saa vaihtaa alkuperästä valintaas, koska eihän sillä oo mitään merkitystäkään. Oon niin reilu että aina 10e panoksella voitat sanotaanko 50e jos löydät pataässän 😊 Eli sulla on tossa ihan kauhee ylikerroin! Millon pelataan??
 
Sori jankutus, mutta sanot ymmärtäväsi matematiikan, mutta kuitenkin jotenkin vaikutat olevan siitä eri mieltä.
😄
Ei se mitään.
Tossa sä jo löysitkin sen pointin mitä mä hain. Miten todennäköisyyttä arvioidaan eri henkilöiden välillä.
Se on juuri se, mun mielestä, paradoksaalinen kohta siinä.

@number_one , kiitos.
 
Ei liity Afrikan tähteen mutta itsehän olen voittanut lapseni Inkan aarteessa kolmella heittovuorolla ja ihan huijaamatta. =)
Vähemmällä sitä ei voi voittaa.
 
Back
Ylös Bottom