Aerobinen ulkona vai sisällä?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tonza
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
17.4.2002
Viestejä
1 806
Ikä
45
Onko merkittävää eroa jos alkaisin jatkossa tekemään aerobiseni ulkosalla, ikuisen kuntopyörän polkemisen sijaan?

Onko ulkona tehty jotenkin tehokkaampaa?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse olen polkenut pari kertaa viikossa tuota kuntopyörää ja sit loput 3-5kertaa ulkona..yleensä jalan,mutta myös pyörällä! kuntopyörää polkiessa on hankaluuksia nostaa pulssi tarpeeksi korkeaksi..ei kai siinä muuten mitään..
 
mee parvekkeelle kello kuusi aamulla ja hypi kymmenen minuuttia narua. naapurit alkaa pitämään sua hulluna. se on kivaa.
 
Naapurit pitää mua jo hulluna. :D

Alakerran kiinalaisetkin kyselevät ihmeissään, että mitä vittua me tehdään täällä, kun aamulla kuuden-seittemän aikaan alkaa kuulua tum-tum-tum... jne.
Vastasin niille, että olen varmaankin pumppaillut haboja käsipainoilla. (ajattelin, että ääni on tullut painojen laskemisesta)

Ovat varmasti miettineet päänsä puhki mun habatekniikkaani, koska vasta myöhemmin tajusin, että ääni tulee muijan stepperistä ja on oikeasti ihan jatkuva... :D Kuuluu varmaan aika pirun hyvin alakertaan, kokeilin laittaa korvan lattiaan ja se ääni tosiaan ottaa päähän...

Muttei tosiaan se hulluna pitäminen olisi mitään uutta... :cool:
 
Teen aina aerobisen eli kävelylenkki tyhjällä vatsalla ulkona. Oli 25 astetta pakkasta tai 25 astetta hellettä. Pakkasella on tosin parempi vetää, ei tule mitään sunnuntaikuntoilijoita vastaan.

Oli muuten hieno kokemus kun nyt pääsykokeisiin valmistautuminen on hieman muuttanut mun nukkumisrytmiä, heräsin tuossa aamukahden maissa toissapäivänä ja mitäs muuta kuin termogeenit naamaan ja baanalle. Oli siis klo 02.30 lauantaiaamuna. Hiljaisempana en ole maailmaa nähnytkään, ketään ei tullut vastaan paitsi loppuvaiheessa taksi kurvasi viereen ja pudotti jonkun bilettäjän ulos joka sitten ihmetteli ääneen mitä helvettiä joku tekee tähän aikaan lenkillä?!? ;)
 
Off topic. Mitä sinä Hulkki niin niitä pääsykokeita stressaat, että ihan päivärytmitkin menee sekaisin? Fysiikassa ei tarvitse kuin osata kaikki kaavat ulkoa ja sijoitella nippelit paikalleen; ja se on siinä. Oli se lukiofysiikka silloin aikoinaan itse kullekkin vaikeata, mutta niihän se on, että nykyään ei voi kuin ihmetellä miten ihmeessä kaikki tuntui niin monimutkaiselta. Matikassa taasen on vain pari kaavaa (olikos siellä muuta kuin tilastojen/todennäköisyyden kaavoja?) ja loput voikin sitten itse johtaa. Sitten vain yhtälön ruttaamista ja avot! Laskehan vain niitä vanhoja pääsykokeita, niin säästyt paljolta vaivalta. Tsemiä nyt kuitenkin!
 
Originally posted by hyppyrotta
Off topic. Mitä sinä Hulkki niin niitä pääsykokeita stressaat?

Stressaan sen takia, että olisin päässyt täysillä lähtöpisteilläni (4 ällää, matikka 56 p ja pitkä fysiikka 10) mihin tahansa muualle sisään ilman pääsykokeita paitsi Otaniemeen tuotantotalouden opintolinjalle. Siis aivan mihin tahansa muualle, toi Otaniemen TuTa on ainoa linja minne en olisi päässyt papereilla sisään. Mutta kun tyhmä olen, haluan tasan sinne (esim. Tampereen Tuta ei kelpaa) ja nyt pääsykokeista pitäisi saada about täydet pisteet että olisi jotan hyötyä kokeisiin menemisestä. Eli menen kokeisiin tasan sen takia että pääsisin koko Suomen ykköslinjalle sisään, muihin olisin päässyt ilmankin koetta. Saapa nähdä miten käy.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom