Deleted member 70276
Joo eilen olin syöny just joku 2-3h ennen lenkkiä, mutta tosin rahkaa joka varmaan voi aiheuttaa vatsakipuja, no tästä lähtien en sitte syö ainakaan rahkaa lenkkipäivänä..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mulla kans samaa ongelmaa joka lenkillä vaikka koittaa vaihella paaston pituutta ennen lenkkiä tunnista viiteen tuntiin. Ja mahakipu jatkuu lenkin jälkeen sellaset pari tuntia että motivaatio lenkeillä aika alhaalla kun aina tulee kivut. Onko kellään ratkaisua tähän?
Aloita lenkkeily ensin vähän lyhyemmillä matkoilla, ja pikkuhiljaa voit sitten lisätä lenkkien kestoa kun jalat alkaa tottua rasitukseen. Moni tekee aloituksessa sen virheen että lähtee heti liian kovaa ja sitten ei parin viikon jälkeen enää lenkkareille ole käyttöä kun on penikkatautia sun muuta. Käytä vaikka viikossa yksi päivä vähän lyhyempään lenkkiin, jonka voit juosta vaikka vähän raskaammassa maastossa (pikku-mäkiä esim.) ja toinen lenkki pitempikestoisena helpossa maastossa. Matalilla sykkeillä peruskunto kehittyy parhaiten ja lenkkeilykin on viihtyisämpää. Lyhyt lenkki voisi aluksi olla vaikka 25min ja pitkä lenkki 50min, ihan tasostasi riippuen siis. Pikkuhiljaa tuosta sitten alat nostamaan kun hyvältä tuntuuJoo elikkäs oon tässä nyt alkanu vetämään vähän lenkkiä puntin lisäksi, kun aerobinen kunto on päässy rapistumaan roimasti. Coopperi on varmaa jossain 2400 paikkeilla. Minkälaisia lenkkejä kannattaisi vetää, kun tavoitteena on nostaa peruskuntoa. Lenkkeilyyn on mahdollisuus 2 kertaa viikossa. Puntilla käyn 3 kertaa viikossa. Sukupuoli mies, paino 82 ja pituus 176 (Jos näillä nyt mitään väliä on).
Aloita lenkkeily ensin vähän lyhyemmillä matkoilla, ja pikkuhiljaa voit sitten lisätä lenkkien kestoa kun jalat alkaa tottua rasitukseen. Moni tekee aloituksessa sen virheen että lähtee heti liian kovaa ja sitten ei parin viikon jälkeen enää lenkkareille ole käyttöä kun on penikkatautia sun muuta. Käytä vaikka viikossa yksi päivä vähän lyhyempään lenkkiin, jonka voit juosta vaikka vähän raskaammassa maastossa (pikku-mäkiä esim.) ja toinen lenkki pitempikestoisena helpossa maastossa. Matalilla sykkeillä peruskunto kehittyy parhaiten ja lenkkeilykin on viihtyisämpää. Lyhyt lenkki voisi aluksi olla vaikka 25min ja pitkä lenkki 50min, ihan tasostasi riippuen siis. Pikkuhiljaa tuosta sitten alat nostamaan kun hyvältä tuntuu
Suosittelisin lenkeille vielä vähän matalampaa keskisykettä, sopiva sykealue peruskuntoharjoitteluun on 60%-70% maksimisykkeestä.
Monelle (mukaanlukien oma itseni) se on vaikea välillä uskoa että "go slower to go faster", korkeilla sykealueilla harjoittelu ei kehitä peruskuntoa juurikaanTuntuu vaan melko hitaalta vauhdilta tuollainen 60-70%. Mahtaneeko johtua jalkapallo taustasta, jolloin mentiin kovaa.
Millainen lihaskuntoharjoittelu olisi järkevää kotona tehtäessa ihan juoksemisen tueksi ajateltuna? Treenin olisi hyvä kestää 30-45min. Oon tähän mennessä tehnyt 4x10 kyykkyjä käsipainoilla, selkälihasliikkeitä, punnerruksia alkuun 50 jonka jälkeen reppu selkään jossa 10-15kiloa painoja ja teen näitä 3x15 ja sit oon lisänny pari kiloa ja teen 3x10 ja vielä lopuksi oon tehny vatsalihaksia alkuun istumaannousuja 50, sit vinoja 50 ja sit istumaannousuja pienillä lisäpainoilla 3x15 jonka jälkeen 3x10 ja oon lisänny painoja kilon verran. Aikaa noissa menny 35-45min, mutta onko tossa treenissä mitään järkeä? Ainakin noi punnerrukset lisäpainoilla on aika rankkaa puuhaa..
Kyllähän reenistä hyötyä on, mutta osta vielä leaunvetotanko, niin saat hyvän lisän reniin. Ja halvalla!
Välillä voi tehdä ns. kuntopiirin tapaisesti, eli jokaista liikettä yksi sarja peräkkäin ilman taukoa ja kierrosten väliin itselle sopiva tauko. Tuon kun muutamaan kertaan toistaa, niin ihan hyvän hien saa aikaiseksi.