Aerobinen punttitreenin jälkeen vain dietillä?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Oon nyt jo jonkun aikaa puntti treenin jälkeen polkenut kuntopyörää n. sykkeellä 120-140 25-30 min. Itse treeni kestää noin tunnin. Heti pyörän selästä hypättyäni napaan palkkarin(40g protskuu + 20 g maltoo) + banaanin. Ruoka siitä sitten n. 30 min päästä. Onko tästä treenin jälkeisestä aerobisesta merkittävää haittaa kehitykselle(nyt on kyse ylävartalon treeneistä)? Tuntuu vaan mukavan kätevältä ajalta vähän aerobista harrastella treenin päätteeksi ja glukoosi varastotkin lienevät melko tyhjillään, niin ei tartte turhaan niitä aerobisella kulutella. Eli kysymys kuuluu, kannattaako punttitreenin jälkeen plussalla ollessa polkea kuntopyörää? Miksi? Miksi ei? Tavoitteena olisi yllättäenkin lisätä lihasmassaa ja erityisesti myös voimaa minimoiden kuitenkin läskin muodostuminen. Aerobinen kunto on myös plussaa...

Mulla alko kuntoiluinnostus ihan siit aerobisest, eli lenkkeilystä ja kuntofillarista, ja siirryin sitä kautta punttikselle. Itselläni ei ole kuin hyviä kokemuksia aerobisesta, harrasti sitä sitten salitreenin jälkeen tai vaikka eri päivänä.
Kesällä tuli usein käytyä uimassa oikeen kunnolla hieman treenin jälkeen, vakkaripunttis kun sijaitsee järven rannalla.

Kun mennään plussalla ja syödään välillä vähän miten sattuu, mulla rupee ainakin naama turpoomaan ja keskikroppaan tulee sellasta tynnyri-lookia. Läskit pysyy yllättävän hyvin kurissa, vaikka ei tekis mitään aerobista, mutta tota nestepöhöä tuntuu tulevan helposti. Oon tässä vuoden sisällä huomannu, että fillarointi ja kävelyt - oli ne sitten treenin jälkeen tai välipäivinä - toimii mulla ainakin sen verran hyvin, ettei tarvi plussalla näyttää pahkasialta. Eli aion siis jatkaa aerobisia ympäri vuoden. Hyvä väli on just treenin jälkeen, pikkasen päälle 20 minsaa. Pari kertaa viikossa. Joskus myös välipäivinä, mikäli kiinnostusta riittää, 40-50 minsaa. Tuskinpa tollasella parinkymmenen minsan sessiolla kehitystä tapetaan. Ainahan sitä voi lihoja yrittää säästellä vetämällä ennen treeniä vähän aminohappoja koneeseen. Muistaa vaan, että jos on tarkotus mennä plussalla, niin mikä tahansa liikunta kuluttaa, ja energiavaje pitäs saada korjattua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom