aerobinen liikunta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Luihu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kuinka usein olis hyvä tehdä aerobista? käyn kolme kertaa viikossa salilla ja olis vähän tarkotus vähentää rasvan määrää kropassa... Tietenkin säilyttäen vähäisen lihasmassan mitä on kertyny..

Eli onko 3-4 aamulenkkiä tyhjin vatsoin viikossa liikaa?? Onko muita ehdotuksia rasvanpolttoon kuin juoksu? ja mimmosta ruokaa pitäis syödä kun nyt oon suuhun laittanu vähän mitä sattuu...:D Tarviiko rupee laskemaan kaloreita vai riittääkö pelakästään että vähän miettii mitä syö.. Varmaan kannattaa vähentää malton määrää ravinnossa, vai kui?

Onko mahdollista vähentää rasvan määrää kropassa ja samalla kasvattaa lihaksia? edes vähissä määrin??:p

Olisi kyllä hyvä laskea nuo kalorit ja tarkkailla, mitä sinne suuhun työntää! katos, että saat tarpeeksi proteiinia,jos tahdot lihaa säilyttää! elikkä tollaset 2-3gr/painokilo...lihaskin säilyy, kun dietti ei ole liian nopea. pääasiahan kuitenkin on, että syö vähemmän kuin kulutat! tämä on luonnonlaki ja siihen on tottuminen!
Itse olen vetänyt 5 kertaa viikossa ton aerobisen ja siihen päälle 4 kertaa viikossa salitreeni! suosittelen myös lueskelemaan edellisiä topicceja, niistä löytyy dietistä paljon asiaa!
alla eräs vanha topic, jossa on jotakin asiaan liittyvää:
http://www.roinaforum.net/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=241&highlight=dietti

Rivakka kävely taitaa olla se paras keino polttaa rasvaa! mutta itse olen pelaillut sählyä&sulkapalloakin. elikkä lähes kaikkihan käy, jos vain joudut kuntoilemaan!

Originally posted by Petkele
KAIKKI aerobinen on turhaa.

Itse olen taas toista mieltä.
Ei se vältämättä ole hyväksi lihaksen hankinnan takia mutta kyllä se lisää elämän laatua.
Mikä on mukavampaa kuin höntsyillä kavereiden kanssa salibandya tai käydä kävelylenkillä kauniina kevät päivänä. Noitten jälkeen saat hyvän fiiliksen ja jaksat painaa taas apinan raivolla salilla.
Näin ainakin minulla.En nyt tarkoita mitään salibandyä 5 kertaa viikossa,veren maku suussa.

Ei se turhaa ole. Aineenvaihdunta saa potkua, raikas happi ei tee yhtään pahaa ja onhan se mukavaakin. Itse oon tehny työmatkaa aamulenkkinä, antaa mukavan fiiliksen koko päiväksi ja virtaa muihinkin hommiin.

Tästä aerooppisesta liikunnasta tuli se Westside Barbell ideologian work capacity -termi mieleen. Eikös sitä voisi kovinkin voima/massareenaaja ajatella, että kovempi kunto (myös kestävyys/aerobinen) = mahdollisuus reenata kovempaa = kehittyy enemmän, vai? Ainakin pitemmän päälle.

Mutta liika on liikaa niinkun t301 mainitsikin, niin määrän kuin intensiteetinkin suhteen. Jos tekee niinkuin minä vuosien ajan, eli paljon aerobista ja satunnainen punttien heiluttelu silloin tällöin, niin kestävyyttä voi olla paljon, mutta niinpä on kädet & jalatkin ohuet. Nyt sitten toistaiseksi bulkilla, hamaan tulevaisuuteen :)

Ehkä yhteensä joku 90-120min aerobista viikossa voisi olla paikallaan eikä nekään mitään naama punasena täysillä, ennemmin suht rentoon tyyliin vaikka sählyä, jalista, kävelyä, uintia, sulista tms. yksin, kavereiden tai muijan kanssa, niin vot! Toi työmatkapyöräily tai -kävely on kans hyvä homma.

Originally posted by Iivili
Tästä aerooppisesta liikunnasta tuli se Westside Barbell ideologian work capacity -termi mieleen. Eikös sitä voisi kovinkin voima/massareenaaja ajatella, että kovempi kunto (myös kestävyys/aerobinen) = mahdollisuus reenata kovempaa = kehittyy enemmän, vai? Ainakin pitemmän päälle.

Joo mä rupeen harrastamaan pitkänmatkan juoksua , niin nousee herjoituskapasiteetti...NOT! luepas sieltä kirjasta että miten sitä työkapasiteettia nostettiinkaan. niitä keinoja olen kyllä käyttänyt..

Arvoisat dieettaamisen ammattilaiset. Ette suositelleet minulle rasvaimua, niin sitten on kai lähestyttävä asiaa perinteisin menoin: Ostin ruokavaa'an ja syötin syömieni ruokien tiedot exceliin.

Tiedän että kulutukset ovat jokaisella yksilöllisiä, mutta jos pitäisi arvata, niin paljonkohan päivän kaloritarpeeni noin suurinpiirtein on, kun netistäkin löydetyt viitteet antavat kovin ristiriitaisia tietoja?

Muutamia ominaisuuksia:
- ikä 33
- paino 85, pit 175
- rasvat n. 16%
- kevyehkö päivätyö, hyötyliikunta aika vähäistä
- voimanostotreeni 3xvko x 70min
- kerran viikossa tunti airobista

Kuinka paljon alle kulutuksen pitäisi kalorit olla jos tavoite on laihtua 400g/vko. Onko totta väite, että 7000kcal=1kg?

Tällöin vastaus tuohon jälkimmäiseen olisi 7000*0,4/7=400kcal

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Pig
Arvoisat dieettaamisen ammattilaiset. Ette suositelleet minulle rasvaimua, niin sitten on kai lähestyttävä asiaa perinteisin menoin: Ostin ruokavaa'an ja syötin syömieni ruokien tiedot exceliin.

Tiedän että kulutukset ovat jokaisella yksilöllisiä, mutta jos pitäisi arvata, niin paljonkohan päivän kaloritarpeeni noin suurinpiirtein on, kun netistäkin löydetyt viitteet antavat kovin ristiriitaisia tietoja?

Muutamia ominaisuuksia:
- ikä 33
- paino 85, pit 175
- rasvat n. 16%
- kevyehkö päivätyö, hyötyliikunta aika vähäistä
- voimanostotreeni 3xvko x 70min
- kerran viikossa tunti airobista

Kuinka paljon alle kulutuksen pitäisi kalorit olla jos tavoite on laihtua 400g/vko. Onko totta väite, että 7000kcal=1kg?

Tällöin vastaus tuohon jälkimmäiseen olisi 7000*0,4/7=400kcal
Sauvakävely on mainio tapa polttaa rasvaa! Ei liian rankkaa. Opetelkaa laskemaan kalorit ja ottakaa selvää hiilihydraattien imeytymis nopeudesta.

Originally posted by tommy77
Sauvakävely on mainio tapa polttaa rasvaa! Ei liian rankkaa.
Yrittäkää nyt herranjumala säilyttää jonkun näköinen katu-uskottavuus. Ei kai sitä nyt noin pitkälle tarvitse mennä.

Originally posted by Luihu
Kuinka usein olis hyvä tehdä aerobista? käyn kolme kertaa viikossa salilla ja olis vähän tarkotus vähentää rasvan määrää kropassa... Tietenkin säilyttäen vähäisen lihasmassan mitä on kertyny..

Eli onko 3-4 aamulenkkiä tyhjin vatsoin viikossa liikaa?? Onko muita ehdotuksia rasvanpolttoon kuin juoksu? ja mimmosta ruokaa pitäis syödä kun nyt oon suuhun laittanu vähän mitä sattuu...:D Tarviiko rupee laskemaan kaloreita vai riittääkö pelakästään että vähän miettii mitä syö.. Varmaan kannattaa vähentää malton määrää ravinnossa, vai kui?

Onko mahdollista vähentää rasvan määrää kropassa ja samalla kasvattaa lihaksia? edes vähissä määrin??:p

Itse ainakin suosin enemmin kävelylenkkejä ja tuloksia saan sillä paremmin aikaiseksi.
Kannattaa aloittaa aluksi pienemmällä määrällä ja asteittain lisätä sitä aerobisenkin määrää..

Originally posted by Petkele
Joo mä rupeen harrastamaan pitkänmatkan juoksua , niin nousee herjoituskapasiteetti...NOT! luepas sieltä kirjasta että miten sitä työkapasiteettia nostettiinkaan. niitä keinoja olen kyllä käyttänyt..

Saahan sitä kapasiteettia muutenkin nostettua ja tuskin nyt oli mistään pitkänmatkan juoksemisesta kyse.
Se on kuitnekin sanomattakin selvää, että parempi kuntoinen pystyy kovemmin treenaa ja palautuu paremmin.
Jos joku jaksaa juosta cooperissa vaikka 3500 metriä ja ottaa kovan kyykky treenin, niin varmaan toi jaksaa painaa paremmin treenin läpi kuin se joka jaksaa juosta 1500 metriä, ja ei varmasti palaudu niin hyvin.

Jos haluaa polttaa rasvaa, mutta samalla säilyttää lihaksensa tulee protskua syödä vähintään 2-3g/painokilo. Pitäisin ehdottomasti ruokapäiväkirjaa ja laskisin kalorit, protskut jne. joka päivältä. Tällöin homma olisi systemaattisempaa!

Aamuaerobinen tyhjällä vatsalla polttaa kaikista parhaiten rasvaa. Aloita aamuaerobisten tekeminen 3 krt./vk:ssa (kesto 45 min. syke 123-142). Voit lisätä aerobisen määrää parin viikon jälkeen. Suosittelen lenkille mukaan sykemittaria ja sauvoja!

Yleensä ihmiset rupee tekemään aerobista liian kovalla tahdilla ja unohtavat siinä samalla syödä oikein. Huomioi että nämä asiat ovat sinulla kunnossa! Myös voit tehostaa lenkkejäsi rasvanpoltto-tuotteilla!

Tsemppiä!:thumbs:

Aloitetaan taas vääntäminen "rasvanpolttosykkeestä" kun se edellinen keskustelu hävisi tuolta väärältä puolelta!!! :)

Originally posted by TylerDu®den
Yrittäkää nyt herranjumala säilyttää jonkun näköinen katu-uskottavuus. Ei kai sitä nyt noin pitkälle tarvitse mennä.

Hoihhoijjaa. :rolleyes:

Eikö tästä oo ollut ennenkin juttua? Katu-uskottavuus on täysin suhteellinen ja subjektiivinen käsite. Mun mielestä katu-uskottavuutta on eniten sillä, kellä on eniten pokkaa. Jos suurimman osan nuorista aikuisista mielestä sauvakävely on mummojen ja vaarien vässykkähommaa, niin silloin nuorehko voimailija/kehoilija, joka sauvoilla viputtelee saa multa aika paljon kunnioitusta -> ei tee niinkuin muut, vaan niinkuin ite parhaaksi näkee. Kyllä sauvakävely tai tav. kävely sopii voimailijalle ja kehoilijalle hyvin aerooppiseksi harjoitteluksi. Ei hakkaa polvia ja muita jalan ja lonkan niveliä niin pahasti kuin juoksu.

Vain kuolleet kalat uivat myötävirtaan. ;)

Originally posted by Jortsu
Aloitetaan taas vääntäminen "rasvanpolttosykkeestä" kun se edellinen keskustelu hävisi tuolta väärältä puolelta!!! :)

Joo, niinhän siellä todettiin, että ei sillä sykkeellä niin tarkkaa merkitystä ole. Kyllä se rasva palaa korkeammallakin sykkeellä, mutta sitten on vaikeampaa säilyttää lihaksensa. Tälläinen käsitys mulla tullut.

Kuinka usein teet aerobista riippuu tavoitteistasi.

Jos aikoo yhdistää salitreenin ja lenkkeilyn niin se on ihan toinen asia. Suosittelen että tekee vuorotellen salitreeniä ja aerobista viikon tai parin sykleissä, niin että vaihtelee intensiteettiä.

Jokainen täytyy löytää tässä oikea tapa itselleen, totuus on kuitenkin että jossain vaiheessa toinen treenimuoto syö toisen tehoa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom