aerobinen liikunta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Luihu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Taisin tehdä virheen kun menin postaamaan replyn faqista löytämääni hirmu vanhaan ketjuun. Kukaan ei vastannut kysymyksiini. Ei siinä mitään, etteikö minulle sauvakävelyäkin saisi suositella, mutta kertauksena nuo pari vaatimatonta kysymystä vielä tiivistetyssä muodossa:

Paljonkohan päivän kaloritarpeeni noin suurinpiirtein on?

(ikä 33, paino 85, pit 175, rasvat n. 16%, kevyehkö päivätyö, hyötyliikunta aika vähäistä, voimanostotreeni 3xvko x 70min, kerran viikossa tunti airobista)

Kuinka paljon alle kulutuksen pitäisi kalorit olla jos tavoite on laihtua 400g/vko. Onko totta väite, että 7000kcal=1kg?

(Tällöin vastaus tuohon jälkimmäiseen olisi 7000*0,4/7=400kcal)

Nyt dieetillä 4 x sali + 7 x aerobinen per viikko.

Originally posted by fitnesspimu
Myös voit tehostaa lenkkejäsi rasvanpoltto-tuotteilla!

Miten paljon porukoilla on kokemusta näistä rasvanpoltto-tuotteista ja onko niistä todellista hyötyä?

Itse laihdutin n. vuosi sitten 93kg:stä -- > 80kg eli n. 13 kiloa.. Laihdutus hoitui ruokavalion siistimisellä, uuden liikuntaharrastuksen aloittamisella ja aloin myös lenkkeillä pari kertaa viikossa. En tarkkaan muista kauanko tuon 13kilon laihduttaminen kesti.. arviolta ehkä joku 3-4kk.. Että oli kyllä hyvä olo sen laihduttamisen jälkeen ;).. No mutta kesällä tuli pikkasen läskiä takaisin ja viime syksynä kun alotin tän punttisaliharjottelun niin paino noussut sitten 88 kg:ksi. Aerobista treeniä vedän 2x1,5h viikossa ja punttisalia 3xvko.. Olisi taas tarkotus dietata jonkun verran poiis...
Jos nyt tulee mieleen jotain kivoja pikkuvinkkejä vielä niin olisi kiva kuulla :D .

Hups, sorry Pig, mä katselin vain sitä alinta riviä.

Perusaineenvaihdunta (kcal/vrk) = 370 + (21,6 x rasvaton painosi)

tuolla kaavalla saat sen selville :)

Energialaskuri - täyttä kusetusta?

Ihan mielenkiinnosta, onko muut kokeilleet linkin takaa löytyvää energialaskuria?

<A HREF>http://ffp.uku.fi/clinic/energia2.htm
</A>

Onko joku saanut toimivaa tulosta, mun mielestä laskee _täysin_ päin mäntyä!

Eli esimerkiksi eilinen päivä, olin duunikeikalla pesemässä ikkunoita 6 tuntia, illemmalla oli 1t 20min treenit, nukuin yöllä 7 tuntia. Tuon duunin laitoin siihen "MET 3":seen, ja treenin "MET 9":iin, eli ihan oikeisiin paikkoihin.

Laskuri uskottelee mulle että energiankulutus oli reilut 5000kcal...? :) Eihän tuommosta määrää pystyis kuuna päivänä edes syömään päivässä ellei rasvasta munkkia vedä aamusta iltaan! Oon muutamaan otteeseen kiusannut tota laskuria ja en oo kertaakaan saanut järkevää tulosta, tuon mukaan eläisin siis välillä jopa -2500 kaloreilla.
:kippis1:

Tuolla verkkoklinikan sivuilla oli hölkän nopeudeksi määritelty 9 km/h. Hitto mähän melkeen kävelen semmoista vauhtia aamulenkeillä, arvioisin noin 7-8km/h kävelynopeudekseni aamulenkeillä, ja noin 120 on syke perille päästessä. Et aika kovaa saa pistellä et syke on kävelles tuo 142 :)

Aamuaerobisesta

Kuinkahan huomattava merkitys aamuaerobisella on rasvanpoltossa, verrattuna siihen, ettei tekisi aerobista ennen aamiaista???...mietin vain, että kannattaako vaivautua heräämään tyyliin viideltä tekemään kävelylenkkiä...

Olisko muuten mitää perusteita napata protskudrinkkiä ennen aamuaerobista / muuta kovaa aerobista suoritetta? Meneekö aamuaerobisen "extra vaikutus" reisille?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by JohnnyB
Hups, sorry Pig, mä katselin vain sitä alinta riviä.

Perusaineenvaihdunta (kcal/vrk) = 370 + (21,6 x rasvaton painosi)

tuolla kaavalla saat sen selville :)

Yes. Kiitti. Just tuota tarvitsin.:thumbs:

Originally posted by Jortsu
Olisko muuten mitää perusteita napata protskudrinkkiä ennen aamuaerobista / muuta kovaa aerobista suoritetta? Meneekö aamuaerobisen "extra vaikutus" reisille?

Periaatteessa todella laimeasta protskudrinkistä tai aminohappovalmisteesta vois olla hyötyä, etenkin kun mukana on glutamiinia. Paksut 50:nen protskugramman drinkit kannattaa kuitenkin jättää väliin.

Re: Energialaskuri - täyttä kusetusta?

Originally posted by turre101
Ihan mielenkiinnosta, onko muut kokeilleet linkin takaa löytyvää energialaskuria?

Kokeilinpa juuri ja laski ilman mitään liikuntaa ja kahdeksan tunnin yöunilla 3400 kcal, tunnin salitreenillä 4200 kcal, eli julmasti meni yläkanttiin. Vertailun vuoksi laskin myös perusaineenvaihdunnan johnnyB:n kaavalla ja tulos oli 2200. Se on lähempänä totuutta, mutta kuitenkin liian vähän. Peruskulutukseni on 2500-3000 kcal:n välissä.

Pig, ylläolevasta voi huomata, että ei ne kaavat tai laskelmat aina toimi ja sinun tulee omalla kohdallasi seurata paljonko kulutat. Siitä siiten vähennät sen 400 kcal päivässä ja vielä painotat vähennyksen hiilareihin, niin voit tuloksiakin saada. 7000 kcal/kg on totta.

Edit: laskeskelin vielä joutessani energian kulutuksen fyysisessä työssä (8h-MET5) ja ilman treeniä. Tulos oli 5500 kaloria. olen kuitenkin elänyt monena kesänä muutamalla leipäpalalla ja litralla maitoa päivässä (Lue: alle 2000 kaloria) enkä silloinkaan laihtunut.

Originally posted by Sakkeus
Periaatteessa todella laimeasta protskudrinkistä tai aminohappovalmisteesta vois olla hyötyä, etenkin kun mukana on glutamiinia. Paksut 50:nen protskugramman drinkit kannattaa kuitenkin jättää väliin.
Mä ainakin vedän 3 g BCAA-aminohappoja ja 3 g l-glutamiinia ennen aerobista nimenomaan katabolian estämiseksi kun sitä niin kammoan.

Originally posted by Hulkki
Mä ainakin vedän 3 g BCAA-aminohappoja ja 3 g l-glutamiinia ennen aerobista nimenomaan katabolian estämiseksi kun sitä niin kammoan.

Nimenomaan. Oon saanut myös käsityksen että noilla olisi ainakin teoriassa myös suorituskykyä lisääva vaikutus, ite en oo kokeillu, ootko huomannut mitään eroa olossa aerobisen aikana?

Miksi vain laimea protskudrinkki? Ajaako heraprotsku saman asian? Mä oon pitäny tota glutamiinia hifistelynä mutta... kun se on niin kallista :itku:

Miksi vain laimea protskudrinkki? Ajaako heraprotsku saman asian? Mä oon pitäny tota glutamiinia hifistelynä mutta... kun se on niin kallista :itku:

Siks että se imeytyy ja pilkkoutuu mahdollisimman nopeesti ja aminohapot pääsee sinne vereen jylläämään. Hera ei tosiaan aja samaa asiaa, mutta jos haluaa periaatteessa jotain ehkä munkilla hyötyäkin niin joku 20 grammaa heraa reiluun puoleen litraan vettä vois olla ihan jees.

Mutta tuossa käytössää BCAA + glutamiini paljon parempi vaihtoehto. Potenssiin 77.

Missä ja millä nimellä myydään BCAA:ta?

Ite en oo noita ostanu ikinä mutta muistan nähneeni lisäravinnekaupan hyllyllä ainakin Sf:llä jotain BCAA valmistetta. Ja on niitä paljon muillakin valmistajilla. Weiderilla ja Universalilla on. Ja Evolutionilla on huipputuote (huippukallis) tähän tarkoitukseen, Preworkout Charge. Sen tuoteselityksessä on hyvin kuvattu faktat noihin juttuihin.

Mutta muista että nämä on lähinnä niitä poppatuotteita mitkä lupaavat paljon mutta eivät välttämättä anna yhtikäs mitään.

- mitäs bcaa valmistetta Hulk käyttää?

Re: Energialaskuri - täyttä kusetusta?

Originally posted by turre101

<A HREF>http://ffp.uku.fi/clinic/energia2.htm
</A>

Onko joku saanut toimivaa tulosta, mun mielestä laskee _täysin_ päin mäntyä!

Kyllä tuossa minustakin on jokin systeemivirhe. Lopputulos pitäisi minun kohdalla jakaa arviolta kahdella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom