Abortista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kalju
  • Aloitettu Aloitettu

Kalju

Banned
Ikä
46
Lueskelin tuossa nettiä.. on se aika rajua.

Mun serkun poika on pelaillut eräässä futisjoukkueessa, oli voittamassa nuorten sm kultaa takavuosina. Häntä ei olisi jos abortti olisi mun serkulle tehty niinkuin suunnittelivat. Olivat jo vieneet serkkutytön sairaalaan mutta äiti haki tytön pois ja päätti että kasvattaa lapsen kun tytär sen vaan synnyttää.

Jotenkin hurjaa hommaa, kun abortteja tehdään vaan sen takia että ei ole nyt oikea aika lapsen tulla, vaikka onkin vakaa parisuhde. Pitää opiskella, ura kärsii. On se touhua. Surullista.

http://www.kolumbus.fi/mika.ebeling/abortti.htm

Huom! Ei heikkohermoisille tuo linkki.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse aiheesta voin keskustella kenties myöhemmin lisää. Haluaisin kuitenkin heti alkuun todeta, että lähdekritiikin vuoksi kaikkien kannattaa ennen kommentoimista ottaa selvää kuka Mika Ebeling on.

Willie sanoi:
Itse aiheesta voin keskustella kenties myöhemmin lisää. Haluaisin kuitenkin heti alkuun todeta, että lähdekritiikin vuoksi kaikkien kannattaa ennen kommentoimista ottaa selvää kuka Mika Ebeling on.

Heheh. Viisaasti neuvottu Willie. En olisi paremmin voinut sanoa.

Willie sanoi:

Omalla kotisivullaan herra sanoo seuraavaa:

"Olen Mika Ebeling, pastori, Helsingin kaupunginvaltuutettu ja joukkoliikennelautakunnan varapuheenjohtaja (KD). Työskentelen Helsingin Ev.lut. Kansanlähetyksen piiripastorina."

Tekeekö kyseisen sivun epäluotettavaksi se että sen kirjoittaja on kristitty, jopa pastori?

"Olen Mika Ebeling, pastori, Helsingin kaupunginvaltuutettu ja joukkoliikennelautakunnan varapuheenjohtaja (KD). Työskentelen Helsingin Ev.lut. Kansanlähetyksen piiripastorina.

Elämäni tärkein asia on usko Jeesukseen. Olen elämänvalinnoissani pyrkinyt seuraamaan Häntä ja olen saanut lukuisia kertoja kokea Hänen johdatustaan. - - Suurimmaksi ihmisoikeusrikkomukseksi tämän päivän Suomessa näen vuoden 1970 aborttilain. Tuon lain voimassaoloaikana on surmattu yli 460.000 syntymätöntä ainutkertaista Jumalan luomaa lasta. Tällaisten lasten puolustamisen olen saanut erityiseksi tehtäväkseni. Koen saaneeni tämän tehtävän Jumalalta ja haluan korottaa ääneni näiden lasten puolesta, vaikka se onkin tuonut myös huomattavaa vastustusta. Tärkeintä ei kuitenkaan ole tämä vastustus, vaan se mitä Elämän Antaja kerran sanoo meille. Siksi toivon vastustajillekin mielenmuutosta."

Se on Mika Ebeling.

EDIT: HIDAS!

Willie sanoi:
lähdekritiikin vuoksi kaikkien kannattaa ennen kommentoimista ottaa selvää kuka Mika Ebeling on.

Näkeehän tuosta aborttisivultakin suoraan, että kyseessä on uskovainen kristitty. Se ei kuitenkaan tee noista kuvista yhtään kauniimpia. Tosiasia on, että nuo abortoidut sikiöt ovat olleet eläviä ihmisiä. Sitä voi sitten jokainen miettiä, millainen tilanne oikeuttaa aborttiin. Mielestäni se, joka harrastaa seksiä, on vastuussa tuloksista. Seksi on kuitenkin luonnostaan lisääntymisen väline, vaikka ihmiset haluavatkin tehdä siitä pelkän nautinnon välineen.

Ei tee epäluotettavaksi miehen usko ja ammatti, mutta...

Oli kirjoittaja kuka tahansa, niin tuo on kyllä jo sen luokan propagandaa, että en ole vähään aikaan nähnyt. Asioita voi toki esittää monella tapaa, mutta täälläkin palstalla seikkailee lääketieteen opiskelijoita jotka osannevat sanoa, että esim. nuo roskakorissa olevat sikiöt ei ole abortoituja, vaan iältään yli 6 kuukautisia. Ja jos ovat abortoituja, niin siihen on ollut syynä jokin epämuodostuma tms.

Ottaa vaan sen lapsikirjan käteen ja vertaa sieltä.

edit: Eri asia on sitten abortti sinänsä, siis alle 12-viikkoselle sikiölle tehty ilman lääketieteellistä perustetta. Onko oikeutettua vai ei? Kumpi on parempi, että kehittymätön sikiö tapetaan (kröhöm), vai se, että tulevan lapsen ja äidin elämä menee pilalle. Etenkin sen lapsen.

Joopajoo.. http://www.kolumbus.fi/mika.ebeling/

En mä abortissa mitään pahaa nää. Siis ymmärrän täysin sen, että vakiintuneessakin parisuhteessa saattaa olla sellainen tilanne, että lapselle ei ole tilaa. opiskelujen loppuun saattaminen on ihan ok syy musta. Kyllä se kuitenkin on niin, että mielummin mä otan kakaran sellaiseen väliin, kun on esim. taloudelliset resurssit siihen. Tuollaista "otetaan ny se ku se on jo tulossa" kommenttia hieman oudoksun, kyllä lapsen tulevaisuuttakin tulee hieman ajatella.

Tämä siis jos on vahinko sattunut. Sanomattakin on selvää, että aborttia ei voi ehkäisyyn käyttää.

edit. tulipa hieman myöhässä

Arvo Paperi sanoi:
...clip... Tosiasia on, että nuo abortoidut sikiöt ovat olleet eläviä ihmisiä. ...clip...
Tästä päästäänki siihen ikuisuuskysymykseen, että koska se elämä oikeestaan alkaa. Lasketaanko se siitä ku sikiön sydän lyö ensimmäisen kerran, siitä ku aivotoiminta alkaa, siitä ku pää työntyy kohdusta ulos, vai mistä?
Itse en näe abortissa mitään väärää, mutta jokainen mielipide on oikea.

Tuon lain voimassaoloaikana on surmattu yli 460.000 syntymätöntä ainutkertaista Jumalan luomaa lasta.
Kaikkivaltias jumala se luo lapsen vaikka hyvin kaikkitietävänä tietää, että se tullaan "surmaamaan" abortissa. Sadistista peliäkö, vai totaalista :anssi:
Itse uskon jälkimmäiseen. Abortit rulaa, lapset maailmaan vasta, kun niiden aika on ja niille saa tasapainoisen kasvatuksen.

Mike sanoi:
Kaikkivaltias jumala se luo lapsen vaikka hyvin kaikkitietävänä tietää, että se tullaan "surmaamaan" abortissa. Sadistista peliäkö, vai totaalista :anssi:
Itse uskon jälkimmäiseen. Abortit rulaa, lapset maailmaan vasta, kun niiden aika on ja niille saa tasapainoisen kasvatuksen.
Jumala ei ole joko kaikkitietävä tai, jos on, niin sitten Hän ei ole hyväntahtoinen. Jumalaa ei siis ole olemassa ;)
Menettääkö kukaan mitään, jos sikiö "tapetaan" ennen syntymää? Itse sikiö ei sitä varmastikaan tajua, ja ne jotka tajuavat, ovat abortin kannalla.

Mike sanoi:
Juuri näin, onko järkeä hankkia lapsi, jos tietää ettei ole vielä oikea aika ja lasta ei voi kasvattaa. Lastenkoti ei ole oikea paikka. Tässä maailmassa on jo tarpeeksi lapsia joilla ei ole kotia, koska vanhemmat eivät ole voineet lastaan kasvattaa ja hoitaa.

"Suurimmaksi ihmisoikeusrikkomukseksi tämän päivän Suomessa näen vuoden 1970 aborttilain. Tuon lain voimassaoloaikana on surmattu yli 460.000 syntymätöntä ainutkertaista Jumalan luomaa lasta." (Mika Ebeling)

Mun näkemyksen mukaan paljon suurempia ihmisoikeusrikkomuksia tehdään kyllä ihan JO SYNTYNEIDEN keskuudessa, jopa Suomessa, joten ennemmin puuttuisin siihen, kun alkaisin tällaisella asialla jeesustelemaan. Muutenkin maapallo on jo ylikansoitettu..

Abortti on raskas päätös, joka ei synny helposti. Sen kanssa ihminen joutuu elämään koko loppuelämänsä, kuka enemmän tai vähemmän syyllisyyttä tuntien, joten on turha tällaisilla keskusteluilla sitä enää pahentaa. Syyt aborttiin ovat aina henkilökohtaisia, joten on minusta hiukan kyseenalaista miettiä, mikä syy on tarpeeksi hyvä ja mikä ei. Toisaalta itsekään en täysin ymmärrä, jos jollekin tehdään toinen, kolmas tai ties kuinka mones abortti. Vaan mikä minä olen moralisoimaan, kun itsekään virheistä en ole oppinut.

Ja noista kuvista, voi elämä tosiaankin! Kun raskaudenkeskeytys tehdään ns. sosiaalisista syistä eli viimeistään viikolla 12, tehdään se joko imukaavinnalla tai ns. lääkkeelisesti. Imukaavinnassa imetään raskausmateriaali kohdusta pois ja jokainen voi miettiä, millaista se materiaali on.. Ja lääkkeellisessä keskeytyksessä kohdusta vuotaa "itsekseen" pois samainen materiaali ikään kuin tavallista runsaampina kuukautisina. Jotenpa nuo Ebelingin propagandasivujen kuvat ovat jo synnytettyjä sikiöitä (eli viikot luokkaa 20 ja yli ainakin) todennäköisimmin jonkinlaisesta epämuodostumisesta/kehityshäiriöstä johtuen, kuten fish tuossa jo mainitskin.

Kun näin noin 8vk vanhan lapsemme ultraäänikuvan, vaikka minulle olisi sanottu että se on vaikeasti kehitysvammainen, sitä ei kukaan olisi imuroinut teräväreunaisen silppuri-imurin läpi jne. Se oli minulle elävä ihminen, vaikka ei tästä maailmasta mitään vielä tajunnut.

Vaimoni sisko teki viestintää opiskellessaan kuvakollaasin vammaisista ihmisistä harrastustensa parissa. Kumma juttu että samoista elämän pienistä asioista he saivat hymyn huulilleen kuin mekin, ja nauttivat elämisestään.

Olen sitä mieltä että ihminen, jonka mielestä "lapsentulo tässä elämäntilanteessa pilaa koulun, uran, jne" ei ole valmis seksiin.
Avioliitto sekä seksi tuo vastuuta, mikä jokaisen pitäisi pystyä kantamaan.
Eritoten itseäni harmittaa alaikäisten abortit ja avioliiton ulkopuolisten suhteiden seuraksena tehdyt abortit.

Nyt viereisessä huoneessa tuhisee toistaiseksi terve reilu vuoden ikäinen taapero, toisen vielä haluan, ja vaikka sillä olisi vaikea sairaus tai kehitysvamma, haluan antaa sille niin hyvän elämän kun resursseissamme voimme.

Nämä oli omia mietteitä, mistä kenenkään ei tarvitse aloittaa väittelyä, eikä kokea sormenosoittelua.

Tai miten olisi jos käytettäisiin niitä aivoja edes sekunnin verran, ennen hommien aloittamista. En ymmärrä miten voi vahingossa tulla raskaaksi, muuten kuin jos kortsu pettää. Ja onhan pilleritkin "vain" 99%:sti varmoja.

Mutta jos noista jompaa kumpaa käyttää, niin aika heikot mahikset on.

kyllä tuo mies sellaista paskaa syytää tuolla sivuillaan. Lukekaa nyt esim. noita puheita. En oikein jaksa ottaa vakavasti.

Pilleritkin voivat käsittääkseni pettää, vaikkakin on erityisen harvinaista. Entä tuomitsettekä sellaisen raskauden, joka on saanut alkunsa raiskauksesta tai esim. hyväksikäytöstä (insesti, pedofilia)? En minäkään hyväksy aborttia ehkäisykeinona, mutta tietyissä tilanteissa kyllä.

P.S. Narkeilta yms. voisi kieltää lastenteon. Se on helvetti kumma juttu, kuinka ne lisääntyvät valonnopeudella ja monen narkin lapset joutuvat helposti huostaan otetuiksi. Tähän väliin en halua kuulla kommenttejä, kuinka narkitkin ovat ihmisiä... Joo joo, ovat ne, mutta eivät kelpo vanhempia... Ja sitten jollekin lasta todella haluaville henkilöille, jotka pystyisivät tarjoamaan lapselle ehkä loistavan tulevaisuuden, ei ole suotu tätä "onnea".

Wondadog sanoi:
Vaimoni sisko teki viestintää opiskellessaan kuvakollaasin vammaisista ihmisistä harrastustensa parissa. Kumma juttu että samoista elämän pienistä asioista he saivat hymyn huulilleen kuin mekin, ja nauttivat elämisestään.

Nyt viereisessä huoneessa tuhisee toistaiseksi terve reilu vuoden ikäinen taapero, toisen vielä haluan, ja vaikka sillä olisi vaikea sairaus tai kehitysvamma, haluan antaa sille niin hyvän elämän kun resursseissamme voimme.

Nämä oli omia mietteitä, mistä kenenkään ei tarvitse aloittaa väittelyä, eikä kokea sormenosoittelua.

Luulenpa, että sikiöt, jotka joudutaan abortoimaan noinkin pitkillä raskausviikoilla kuin esim. Ebelingin sivuston kuvien sikiöt, ovat TODELLA kehitysvammaisia, eivät siis mitään Downin syndrooma-lapsia, noin pääsääntöisesti. Rehellisesti sanoen itse en välttämättä olisi valmis sitouttamaan itseäni pitkäksi aikaa/loppuelämäksi todella vammaiseen lapseen, jonka hoitaminen olisi koko elämä. Toinen vaihtoehto olisi viedä lapsi laitokseen ja tuntea huonoa omatuntoa kroonisesti oman lapsena hylkäämisestä. Jokaisen pitäisi tavata todella kehitysvammainen, itsellä ainakin lapsentekohaaveet haihtuivat aika pitkäksi aikaa.

Mun mielestä abortin totaalikieltäminen on väärin. Mitäs esim. raiskausten uhrit? Pitäiskö niiden joutua synnyttämään siitä seuraava kersa, jota ei todellakaan ole rakkaudesta "tehty"? Toisaalta mun mielestä abortti ei saa myöskään olla mikään hampilääkärikäynti, joita tehdään aina silloin tällöin kun on sattunut käymään vahinko, on pakko kertoo kun on niin "hyvä" esimerkki: Olin duunissa samaan aikaan yhden muijan kanssa, jolle oli tehty kaksi (2) aborttia ja neiti puhui niistä kahvimuki kädessä ihan kuin säästä olisi keskusteltu. Kertoipa vielä syytkin miksi näin oli päässyt käymään: molemmilla kerroilla ei ollut ehkäisyä, kun oli kumit unohtunut. Niin, eihän se salamakaan ikinä kahta kertaa samaan paikkaan...

Helga sanoi:
Luulenpa, että sikiöt, jotka joudutaan abortoimaan noinkin pitkillä raskausviikoilla kuin esim. Ebelingin sivuston kuvien sikiöt, ovat TODELLA kehitysvammaisia, eivät siis mitään Downin syndrooma-lapsia, noin pääsääntöisesti. Rehellisesti sanoen itse en välttämättä olisi valmis sitouttamaan itseäni pitkäksi aikaa/loppuelämäksi todella vammaiseen lapseen, jonka hoitaminen olisi koko elämä. Toinen vaihtoehto olisi viedä lasta laitokseen ja tuntea huonoa omatuntoa kroonisesti. Jokaisen pitäisi tavata todella kehitysvammainen, itsellä ainakin lapsentekohaaveet haihtuivat aika pitkäksi aikaa.

"Sen jälkeen luku kääntyi kasvuun. Viime vuonna aborttiin päätyi 10 850 naista. Eniten keskeytyksiä tehdään nuorille. "
23.4 - 03. MTV3 uutisarkisto, muistaakseni Stakesin lista tms.

Monikohan noista on ollut _vaikeasti_ vammainen lapsi? Määrä oli 2002 vuodelta, ja muistikuvani mukaan -95 asti abortit väheni, sen jälkeen joka vuosi nousseet, eli määrä voi olla ihan eri jo viime vuonna. Kyllä se vain niin on että reilusti suurin osa aborteista tehdään "kun ei siihen olla vielä valmiita".
Niinkuin tekstissä sanotaan, suurin osa tehdään nuorille.

Tiedän mitä silti ajat takaa, ystäväpiirissämmekin on monivammainen lapsi.
Silti hänen vanhemmat ovat lapsestaan kiitollisia. Toki se on välillä vaikeaa heilläkin, mutta elämä on elämä. Mä en itselleni pysty todistelemaan mitään muuta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom