Abiristeily

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kpsk
  • Aloitettu Aloitettu
Meillä oli kahdeksan vuotta sitten Abiristeily Vikinglinellä. Muistaakseni homma pelasi ihan kohtuullisesti. Rahastusta sekin reissu tietenkin oli.

Tallinkilla olen muutaman kerran ollut enkä voi sanoa siittä firmasta oikeastaan mitään hyvää. Surkeita laivoja ja henkilökunta on töykeää eikä osaa Suomea kunnolla.

Sokerina pohjalla tapahtui vielä siivoajan herätys aamu viideltä. Laivan piti tulla Viroon muistaakseni aamulla n. klo 8 - 9. Aamuyöstä n. klo 05 tulee venäläisellä murteella hyvin huonoa suomea muriseva Sovietkotka ilmoittamaan että meidän on syytä tulla käytävään siksi aikaa kun hän putsaa hyttimme ja vaihtaa lakanat uusia asiakkaita varten. Olimme juuri tulleet yökerhosta ja käänsimme vain kylkeä. Hetkenpäästä ovi rämähtää uudelleen auki ja samainen nainen repii peiton päältäni ja alkaa ravistelemaan minua. Istahdamme kalsarit jalassa hytin jakkaralle ja annamme naisen vaihtaa lakanat. Vaihdon jälkeen nainen poistuu hytistä ja me menemme köllimään uudestaan puhtaiden lakanoiden väliin.

Tallink varmaankin oletti että luovutamme hyttimme jo aamu viideltä ja menemme odottelemaan haiseviin käytäviin laivan saapumista maihin. Todella huonoa palvelua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mxm sanoi:
Ite olin neljä vuotta sitten abiristeilyllä (Silja Symphony) eikä meiningissä ollut kyl mitään vikaa. Viunaa sai ostaa normihintaa putiikista ja baarissa oli häppäri jossain vaiheessa, hinnat nyt oli niitä normi baarihintoja. Musta tuntuu, että sun ois pitänyt dokata enemmän niin et ois kiinnättänyt huomiota niin paljon noihin puutteisiin:D

Miksi maksaa 200e siitä ettei muista päivästä mitään? Ja siellä hinnat eivät olleet mitään normihintoja, vaan kalliimpia kuin mikään Treen baari.

Mieluummin kannattaisi mennä jonain vakiovkonloppuna laivalle. Voisi olla henkilökuntakin hieman kypsempää, mutta en usko. Tallinkilla siis ainakaan, mutta suomalainen henkilöstö ehkä ymmrtää paremmin kuin virolainen. Kieli- ja kulttuuriero on suuri. Ja mitä siitä esim. baarimikon vittumaisesta asenteesta niin ehkä kateuskin saattaa painaa puntarissa; heidän kättensä kautta kulkee kuukausien palkat. Paska duuni, luulen ma, tuo laivamikko.

afrolicious sanoi:
meiän risteilylt jäi kyl parhaiten mieleen karaoke finaalissa olleet lasso-laten ilmakitara show ja se sekopää muija kuka näytti tissit! :hyper:

Se oli kaikesta paras ku se ei sit voittanutkaan, ja jäi kokonaan ilman palkintoja. Oli niin vittuuntuneen näkönen :D :D

Jyväbroileri sanoi:
Meillä oli kahdeksan vuotta sitten Abiristeily Vikinglinellä. Muistaakseni homma pelasi ihan kohtuullisesti. Rahastusta sekin reissu tietenkin oli.

Tallinkilla olen muutaman kerran ollut enkä voi sanoa siittä firmasta oikeastaan mitään hyvää. Surkeita laivoja ja henkilökunta on töykeää eikä osaa Suomea kunnolla.

Sokerina pohjalla tapahtui vielä siivoajan herätys aamu viideltä. Laivan piti tulla Viroon muistaakseni aamulla n. klo 8 - 9. Aamuyöstä n. klo 05 tulee venäläisellä murteella hyvin huonoa suomea muriseva Sovietkotka ilmoittamaan että meidän on syytä tulla käytävään siksi aikaa kun hän putsaa hyttimme ja vaihtaa lakanat uusia asiakkaita varten. Olimme juuri tulleet yökerhosta ja käänsimme vain kylkeä. Hetkenpäästä ovi rämähtää uudelleen auki ja samainen nainen repii peiton päältäni ja alkaa ravistelemaan minua. Istahdamme kalsarit jalassa hytin jakkaralle ja annamme naisen vaihtaa lakanat. Vaihdon jälkeen nainen poistuu hytistä ja me menemme köllimään uudestaan puhtaiden lakanoiden väliin.

Tallink varmaankin oletti että luovutamme hyttimme jo aamu viideltä ja menemme odottelemaan haiseviin käytäviin laivan saapumista maihin. Todella huonoa palvelua.

Palvelu on paskinta. Romantika on saatanan komea purkki, ja paluumatkalla saa halpaa alkoholia, mutta... Saisivat hieman sovittaa toimintaansa asiakaskeskeisemmäksi, matkailuyrittämisen olennainen osa on palvelu.

Meillä oli myös siivooja joka ei puhunut suomea. Ei siinä mitään, mutta :wall: aamuisin nukutaan. Meidän hytti siivottiin kolmesti :D ja kaikki kolme kertaa samana päivänä. Ja ei, emme oksennelleet tai pitäneet hyttibileitä siis omassa hytissämme.

kpsk sanoi:
Eli. Tilanne oli tämä: maksoin 100e lipusta abiristeilylle 16.2. Hintaan sisältyi bussi Treeltä, illallis- ja aamiaisbuffet ja kaksi siideriä/olutta/valkkaria.

Viinaahan sinne ei saa viedä, mikä on aivan ymmärrettävää. Eikä humalassa saa tulla, kummassakin tapauksessa saattaa jäädä terminaaliin 2,5h odotuksen jälkeen. Odotus on aika pitkä. Siellä tarkistettiin laukut aika huolella, mutta ruumista ei tarkistettu ollenkaan. Tämä ei ole yleispätevä sääntö, mutta näin meni 95% ihmisistä.

Perseestä on, ettei taxfreessä myydä ollenkaa alkoholiajuomia 18v ihmisille kuin vasta paluupäivänä. Tmä on ymmärrettävää, sillä eihän kukaan haluaisi asiakkaita ostamaan halpaa juomaa, kun vaihtoehtona on tarjota on baarimikon (joka ei puhu suomea) suosittelemaa liki alkoholitonta drinkkiä tai -lonkeroa 2dl lasissa jossa on 3-4 jääpalaa hintaan 4.9e. Mitään halvempaa ei saa. Olut, tuo muinainen herkku, tosin maksaa 4e/pieni.. Tak Tik, jolla koko reissua mainostettiin ylitse muiden, soitti tunnin välillä klo 12-01. Muun ajan soitti läski paska dj.

Illallisella ei onnistu ylimääräisten juomien pummiminen. He pyrkivät heittämään sinut ulos niin pian kuin mahdollista, samoin kuin aamiaisella.

Henkilökunta Tallinkilla on aivan perseestä. He eivät puhu suomea, ei edes kuuluttaja. Naurettavinta oli, että he kuuluttivat useaan kertaan että: Alkoholijuomien maahantuominen ei ole sallittua :D:D:D alle 20v :D vittu mitä ääliöitä. Väittivät infossa sen perustuvan Suomen lakiin ja näyttivät minulle sitä tekstiä mitä kuuluttivat. Aight. Muija, joka ei osannut puhua suomea, yritti vakuuttaa minulle että se teksti oli jotenkin oikeutuksellinen. Minä lähetin palautetta Tallinkin tyypiin mailiin, saa nähdä miten käy. He kuuluttivat mm. samana aamuna Anu Saukkoa pariin kertaan.. Mitä he ymmärtävät suomen kielestä?

Mielenkiintoista on että mikä on vastine niille 300ke bruttotuloille mitä 24h risteilystä tulee? Aika vitun pieni, nim. kokemusta on.
Olimme kaksin kaverini kanssa aivan rauhassa aamulla, joskus 10 maissa. Varsinainen buffetalue oli aivan täynnä ihmisiä, joten istuimme sen vieressä olevalle tuoli/pöytäryhmälle. N. 3min kului, niin joku tekoruskettunut lepakko tuli kertomaan että on väärin istua ravintolan ulkopuolella. Siirryimme ilman vastaväitteitä syömään SEISAALTAAMME aamupalan loppuun.

Nämä lepakot tulivat hakemaan lautasia naaman edestä kesken ruokailun. EI voisi olla ärsyttävämpää, varsinkin kun syviä lautasia ei ollut ja pöydät olivat likaisia.

Siivoojat tulevat siinä 9.00 maissa, kun baarit menevät kiinni klo 6.00. Lisäksi maihinnousuaikana he häätävät pois viroksi, sillä suomeahan he eivät osaa. Todella mukavaa, varsinkin kun siellä terminaalissa ei ole 30min jonoa..

Ihmiset oksentelivat ja jokaiselta meni rahaa 100- 300e. Tämä on kiva kelattava, kun normaaliristeilynä sen saisi paljon halvempana. Silloinkin pitää muistaa, että rahat pitää nostaa jo maissa, sillä vesillä nosto ei käy eikä missään voi käyttää Visa Electronia, mitä joku voisi pitää sivistyksen merkkinä. Samoin kuin tiettyjä kohteliaisuussäännöksiä, joita maksamamme rahamäärä edellyttäisi. Toki, paskaan henkilökuntaan ja hinnoittelupolitiikkaan ei voi hevin vaikuttaa, mutta ei tällä kannata tukea niitä separeita enempää kuin ne ansaitsevat.

En suosittele abiristeilyjä kenellekään. En kenellekään paitsi epäeettisille rahastajapaskoille, joiden elämässä ei pyöri mikään muu kuin rahanteko. Varsinkin halpalentojen tehdessä tilaa niin etelänreissuja saa samaan hintaan, esim sterlingiltä.
Kerroppa miks sinne terminaaliin pitää niin aikasin sit mennä? Me ooteltiin max puol tuntia siellä... Minua tai ketään tuttuani ei yritetty heittää ulos lounaalta, eikä aamiaiselta. Itse ruokaankin olin tyytyväinen. Sitäpaitti, oksennusta en havainnut missään. Imo toi sun teksti on TODELLA kärjistetysti kirjotettu muutenkin. Mulla ainakin oli tosi kivaa kyseisellä risteilyllä ja myös kaverini viihtyivät... :thumbs:

Mä olen sitä mieltä ettei opiskelija useimmiten saa mitään laadukasta asiakaspalvelua. Torakoita me ollaan, ei ihmisiä. Sellainen kuva yleensä tulee jos opiskelijapaikassa erehtyy asioimaan.
Itse opiskelen paikassa, jossa on suuri kampus. Opiskelijoille siellä on ravintoloita ja baareja suuret määrät. Opiskelijoille on myöskin siellä omat apteekit, lekurit, pankit, vakuutustoimistot, kaikenmaailman vuokraamot, ymsyms. Ihmiset, jotka siellä ovat töissä, tietävät palvelevansa opiskelijoita, meitä jotain ala-arvoisia niljakkeita, jotka eivät asiakaspalvelua kaipaa. Meille käy jonkinmoinen hidastettu vittuilu asiakaspalvelun sijaan. Me ollaan ikäänkuin jotain koekappaleita että miten vittumaista, hidasta ja huonoa palvelua voi ihminen sietää. Varsinkin jos palvelijana on sellainen katkeroitunut akka.

Itse en millekään GOOMille mene, saati muuhunkaan opiskelijatapahtumaan, sillä kaipaan toisinaan ihmisarvoista palveluakin. En usko, että nämä paatitkaan kauheasti tykkäävät opiskelijoista, saati luulevat, että opiskelijoita kiinnostaa laadukas palvelu, riehumaan ne vaan sinne menevät kuitenkin.

No, onneksi ei enää kauaa tarvitse katsoa mitään yliopistoruokalaakaan. Aina voi lohduttautua sillä, että ne työntekijät siellä jatkavat räkänokkaopiskelijoiden palvelua ehkä lopunelämäänsä, kun me taas siirrymme siisteihin toimistohommiin.

Itse en tosin muista abiristeilystä mitään pahaa. Taisinpa olla juuri sellainen normiabi, joka meni sinne paatille pitämään hupia enkä katsomaan miten meitä palvellaan.

kpsk sanoi:
Miksi maksaa 200e siitä ettei muista päivästä mitään? Ja siellä hinnat eivät olleet mitään normihintoja, vaan kalliimpia kuin mikään Treen baari.

Se on ABIristeily eli ideana tappaa mahdollisimman paljon aivosoluja ennen kuin alkaa pänttäämään kirjoituksiin ja pitää hauskaa vanhalla porukalla, joka hajaantuu muutaman kuukauden kuluttua ympäri Suomea/maailmaa. Laivallahan kannattaa olla kamera mukana niin saa niitä muistikuvia;)

Bodypena sanoi:
Se oli kaikesta paras ku se ei sit voittanutkaan, ja jäi kokonaan ilman palkintoja. Oli niin vittuuntuneen näkönen :D :D

kyl sen rohkeus ja oikee asenne olis pitäny palkita jollain ! kaikille muijille esimerkkinä! :D

ps.tosi paljo muute pakkislaisia näemmä ollu samal risteilyllä

battleaxe sanoi:
Kerroppa miks sinne terminaaliin pitää niin aikasin sit mennä? Me ooteltiin max puol tuntia siellä... Minua tai ketään tuttuani ei yritetty heittää ulos lounaalta, eikä aamiaiselta. Itse ruokaankin olin tyytyväinen. Sitäpaitti, oksennusta en havainnut missään. Imo toi sun teksti on TODELLA kärjistetysti kirjotettu muutenkin. Mulla ainakin oli tosi kivaa kyseisellä risteilyllä ja myös kaverini viihtyivät... :thumbs:

Ei sinne varmaan pitäisikään mennä niin aikaisin, mutta "siinä lapussa luki". Ei meitäkään yritetty heittää ulos mistään, ellei siksi lasketa jatkuvaa lautastenkyttäystä ja niiden poisvientiä. Ruoka oli hyvää, vaikka aamiaisella syviä lautasia oli vaikea saada kielimuurin vuoksi. Kärjistystä on, mutta ongelma on silti olemassa.

Minä en koe saaneeni vastinetta niille rahoille, enkä olisi menettänyt mitään ottamalla osaa vaihtoehtoiseen baarikierrokseen kuivalla maalla. Mutta, nämä ovat loppujen lopuksi henkilökohtaisia asioita, minkä tuotkin esille.

Minulla oli mukavaa risteilyllä, mutta se johtui ässästä porukastamme ja tietenkin viinamääristä.

Henkilökunnan toiminta ja hinnoittelupolitiikka kusivat.

mxm sanoi:
Se on ABIristeily eli ideana tappaa mahdollisimman paljon aivosoluja ennen kuin alkaa pänttäämään kirjoituksiin ja pitää hauskaa vanhalla porukalla, joka hajaantuu muutaman kuukauden kuluttua ympäri Suomea/maailmaa. Laivallahan kannattaa olla kamera mukana niin saa niitä muistikuvia;)

Noh noh :rolleyes: en usko tuohon aivosolujen kiusaamiseen, mutta tuo hauskanpito uppoaa. Tallink ei nyt vain ole suotuisin paikka hauskanpitoon, mutta nimenomaan vanhojen kavereiden kanssa voisi pitää hauskaa vaikka ahtojäillä.

Elämä on kivempaa kun muistaa asioita ilman kameraa. Tai sitten ei..:)

Olen ollut sekä Vikingin että Tallinkin abi-risteilyillä syystä eli toisesta ja sanoisin, että Vikingin kemut oli asialliset, palvelu pelasi ja jäi hyvä fiilis.

Tallinkin vastine oli heikkolaatuinen kopio. Ko. puljun lautoilla kaikessa on ns. halvan paskan sivumaku. Kaikki näyttää paperilla ihan hyvältä, mutta vähän syvemmälle kurkistettaessa huomaa, että kaikessa ollaan säästö-linjalla. Esimerkkinä vaikka buffetin lihat -> ensinnäkin niitä oli naurettavan vähän ja suolaa oli sen verran reippaasti, että heräsi kysymys: kuinka vanhaa ko. lihat on?
Myös palvelu oli melko suolaista. Henkilökunta oli paikalla, mutta mitään ei tapahtunut.

Jos saisin käydä abiristeilyn uudestaan en joisi läheskään niin paljon kuin join. Ei siitä matkasta saanut oikeastaan paljoa irti kun muistikuvat jäi aika vähille. Voi sitä meininkiä aamulla kun pöhnässä mentiin syömään ja viiniä sai juoda niin paljon, että napa ruskas. Sairas reissu :kippis1:

Abiristeily oli varmaan koko lukioajan siistein päivä! Rahaahan siinä paloi mukavasti, ja matkan hinta oli siitä vain murto-osa, mutta kyllä sitä nyt kaiholla muistelee mahtavaa lukioaikaa kun on armeijan harmaissa hajoamassa. Nauttikaa ja pitäkää hauskaa nyt ku siihen on tilaisuus. Sen vaan sanon että abiristeilyä ei missään nimessä kannata jättää väliin! :)

Ei muuta, jatkakaa

AM sanoi:
Olen ollut sekä Vikingin että Tallinkin abi-risteilyillä syystä eli toisesta ja sanoisin, että Vikingin kemut oli asialliset, palvelu pelasi ja jäi hyvä fiilis.

Tallinkin vastine oli heikkolaatuinen kopio. Ko. puljun lautoilla kaikessa on ns. halvan paskan sivumaku. Kaikki näyttää paperilla ihan hyvältä, mutta vähän syvemmälle kurkistettaessa huomaa, että kaikessa ollaan säästö-linjalla. Esimerkkinä vaikka buffetin lihat -> ensinnäkin niitä oli naurettavan vähän ja suolaa oli sen verran reippaasti, että heräsi kysymys: kuinka vanhaa ko. lihat on?
Myös palvelu oli melko suolaista. Henkilökunta oli paikalla, mutta mitään ei tapahtunut.

Tuo suolajuttu on kulttuurisetti; isukilla oli kaksi virolaista raksaäijää kesällä niin ne sällit laittoivat suolaa kebabbien jne päälle ja aivan sikapaljon. He ihmettelivät kun me emme lisänneet suolaa. Sama suolaisuus on hinnassa ja karvasta on henkilökunta. Se on sitä. Mutta no joo, toivottavasti lukioiden bilevastaava lukee tämän tredin ennen soittoa Tallinkille.

Tämä toiminta on vaarassa levitä myös Silja Linelle, jos Tallink ostaa sen 500me (about). Sitten vain kohti viikkaria. http://www.vikingline.fi/merella/taxfree/tarjoukset_3.asp olut melko halpaa!

Ainoa vain että jaksaakohan viikkari porskuttaa? Kalusto alkaa olemaan jo vanhaa.

Hassua oli meiänkin risteilyllä. Aamulla/päivällä krapulassa sängyssä maadessa oli kiva kuunnella eilisen yön tapahtumista. Yks koomisimmasta jutuista oli, kun yks kaveri oli lopuks oksennellu pitkin käytäviä, sammunu omaan sänkyynsä ja kussu housuunsa nukkuessaan :D .

Eihän tollasta voi jättää väliin. :rolleyes: Vaikka alkoholin juominen on mun mielestä vitun turhaa, niin pakkohan se on lähtä rellestämään. :whip:

Sitten kahden vuoden päästä.

ite tulin justiisa ms mariellalta abiristeilyltä ja meno oli aivan mahtavaa!:hyper: tarkastuksessa ei katsottu kuin hieman reppuja ja kävelimme tullin koirien ohi. (omia viinoja meni helposti sisään) Ruokailumme alkoi klo 19 eli 2 h laivaanpääsyn jälkeen. ruoka oli todella maittavaa ja ruokajuomiksi kuuluivat kalja ja viinihanat, mistä sitä virtasi niin paljon kuin jaksoi kantaa. hintapolitiikka oli aika kallista (Esim 5,3 e lonkero). Tax-freen hinnat olivat jotain perusjuttuu kai, venäjän taxfreehen verrattuna kalliita. Henkilökunta oli mukavaa ja ystävällistä, kaikki osasivat puhua suomea ja muutenkin kaikki meni hyvin :)
suosittelen kaikille abiristeilyä, vaikka rahaa paloikin aika paljon (kaveri voitti ruletis hyvi ja jäi melkei voitolle:D)
miinuksena voisi sanoa, että miksi pitää tulla lähtöselvitykseen 1,5h enne lähtöä, vaikka laivaan pääsi ½h ennen lähtöä. oisimme voineet olla paikalla vaikka laivan lähtöhetkenä, koska kaikki olivat samaan aikaan lähtöporteilla ja kaikki oli tukossa. myös meille ei myyty alkoholia menomatkalla

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom