Jos haluut tahallasi ymmärtää päin helvettiä niin okei. Näkemiin sinnekkin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sattui kerran nuorena poikana:
Olin käymässä nukkumaan, makasin sängyssä ja sammutin valot. Samantien kun olin kääntänyt valot pois päältä, kuulen sängyn vierestä aivan järjettömän kovan karjahduksen, tyyliin "RRRRRRRRRRRAAAAAAAAAAAAAAAUUUGGGHHHHH", kestoltaan n 2. sekuntia. Siitä sitten valot päälle ja valvomaan pariksi tunniksi
Suojelusenkeli??Tästä on joku pari vuotta ku kaveri runkkas sängyssänsä kunnes yhtäkkiä näki valon tulevan ikkunasta. Kaveri pisti housut jalkaa ja meni kattoo et mistä vitusta se valo tuli ja samalla sen faija tuli koputtamatta suoraan huoneeseen.
...
...minulla on itselläni joskus harvoin melko voimakkaita "ennakkoaavistuksen" tunteita ihan päiväsaikaan. Näitä tulee harvoin ja tunne on aivan erityinen, siihen liittyy sellainen jännityksenomainen, kurkkua kuristava tunne. Ajattelen kuitenkin tapahtuvaa asiaa ihan tavanomaisesti, minulla ei ole mitään mielikuvia tai näkyjä tulevasta. Tuntemuksissa ja ajatuksissa sinänsä ei ole tietenkään mitään ihmeellistä, mutta kun nuo ovat käyneet toteen. Tällä tavalla olen "aavistanut" mm. pienen kohdalleni sattuneen arpajaisvoiton, äidin vakavahkon loukkaantumisen, joitakin muita pienehköjä asioita, ei mitään tuhoa ja kuolemaa :D . Epäilen syvästi, että psyykeni vaan temppuilee ja keksin jutut jälkikäteen . Aavistuksesta on äärimmäisen vaikea puhua ulkopuoliselle, mutta yritän seuraavalla kerralla muistaa.
Vähemmän selittämättömiä ovat nuo lucid-unet, mutta täytyy kyllä sanoa, että ne pääsevät elämän hienojen kokemusten joukkoon! Viimeisin oli jotenkin äärimmäisen riemastuttava: kun tajusin näkeväni unta, aloin "tutkia" unimaailmaa, minulle hyvin tuttua taloa sisältä - halusin varmistua unimaailman "laadusta" ja todentunnusta; haistelin ilmaa, kosketin lattiaa ja tekstiilejä, availin ovia, siirtelin pieniä esineitä. Heräsin vasta kun riemastuin liikaa ja yritin lentää suoraan ikkunan läpi (pahkeinen, ei onnistunut, loppui varmaan mielikuvitus kesken :D ).
Joskus jostain lukeneena, että nämä iliöt olis satelliittien jtn paneeleja, jotka sitten sopivassa kulmassa heijastaa auringon valoa ja tämä taas näkyy kirkkaina valoina maassa.Valo häikäisi vain hetken ja katoin sitten ikkunasta ulos.
Asfaltissa näkyi pyöreän muotoinen noin 5-8m halkaisijaltaan oleva valaistu alue.
...kävin hiljattain kylpyläreissulla intialaisessa päähieronnassa ihan vaan rentoutumisen vuoksi (suosittelen, rentouttaa oikeasti). Hierontaa tekevä nainen opiskeli myös reikiterapiaa. Jostain syystä nainen liu'utti kätensä selkääni pitkin, kuitenkin ilmassa, hyvin lähellä ihon pintaa. "Sinulla on ongelma tässä", hän sanoi ja tökkäsi sormensa täsmälleen niiden kahden selkänikaman sivuun, joissa minulla on reumaattinen niveltulehdus, täsmälleen tulehdus- ja kipukohtaan selkärangan vasemmalla puolella. Erilainen lämpötila tulehduskohdassa? No tulehdus ei edes tuolla hetkellä ollut aktiivinen ja selkärankaan en ole koskaan kortisonipiikkiä saanut eli mitkään pistosjäljet eivät paljasta ongelmaa...
Joskus jostain lukeneena, että nämä iliöt olis satelliittien jtn paneeleja, jotka sitten sopivassa kulmassa heijastaa auringon valoa ja tämä taas näkyy kirkkaina valoina maassa.
Juu nuo satelliitit ei näy kun ihan lyhyinä ja todella kirkkainan välähdyksinä. Ei tuo oikeen sovi satelliitin tuntomerkkeihin.Jos se paneeli siinä satelliitissa liikkuu millimetrinkin niin mielestäni sen valonsäteen osumakohdan maassa pitäisi liikkua melkoisia matkoja.
Itellä sattuu toisinaan sellasta, että näkee jonkun tapahtuman unessa, ja jonkun ajan(päivien, viikkojen?) päästä se tapahtuu jossain. Tavallaan tulee siis deja vu-ilmiö. Tämä tapahtuma saattaa kestää esim. viisi minuuttia. Vaikkapa joku keskustelu, tiedän tasan tarkkaan, että mitä sanotaan, kuka sanoo ja missä vaiheessa keskustelua.
Tajuskohan kukaan, vähän epäselvästi selitin..
Tajuan varsin hyvin, itellekin sattuu välillä moista. Mutta mun kohdalla se pitkän tutkiskelun jälkeen on osoittaunut pelkäksi harhaksi. Eli homma menee niin, että kun jokin tilanne tulee eteen, muistelen nähneeni sen unessa, mutta todellisuudessa aivoissa tapahtuu joku ohilyönti ja aivot kusettaa minua, että olisin selvästi nähnyt tämän unessa, vaikken olekaan. Eli aivot laittaa minut luulemaan, että olen nähnyt asian unessa, vaikka oikeasti en olekaan. Tähän perustuu todella monen Deja Vú kokemukset.
Helppo selvittää, kun pitää unipäiväkirjaa =)