Aaveet ym. yliluonnollinen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja testo
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sattui kerran nuorena poikana:

Olin käymässä nukkumaan, makasin sängyssä ja sammutin valot. Samantien kun olin kääntänyt valot pois päältä, kuulen sängyn vierestä aivan järjettömän kovan karjahduksen, tyyliin "RRRRRRRRRRRAAAAAAAAAAAAAAAUUUGGGHHHHH", kestoltaan n 2. sekuntia. Siitä sitten valot päälle ja valvomaan pariksi tunniksi :eek:

EI helvetti tää oli kyl paras.Jengi kertoo spiritismistä ja kuolleista noususta ja yks kokee yöllisen karjasun:D Olisit karjassu takas et turpa kiinni:kippis1:

Tästä on joku pari vuotta ku kaveri runkkas sängyssänsä kunnes yhtäkkiä näki valon tulevan ikkunasta. Kaveri pisti housut jalkaa ja meni kattoo et mistä vitusta se valo tuli ja samalla sen faija tuli koputtamatta suoraan huoneeseen.

Olisikohan tämä joskus 4-5 vuotta sitten tapahtunut...
Sänkyni oli ihan ikkunan alla patteria vasten (mukava oli talvi aamuisin) kerrostalon ylimmässä asunnossa (kolmas tai neljäs kerros).

Eräänä yönä heräsin kun yhtäkkiä tulikin valoisaa. Valo häikäisi vain hetken ja katoin sitten ikkunasta ulos.
Asfaltissa näkyi pyöreän muotoinen noin 5-8m halkaisijaltaan oleva valaistu alue.
Yritin tähyillä taivaalle mutten nähnyt missään mitään.
Valon oltua hetken paikoillaan, se alkoi liikkua hitaasti kohti vieressä olevan kerrostalon kattoa jonne se sitten katosikin.

Mitään ääntä ei kuulunut ympäristöstä joten ei se helikopterikaan voinut olla.

Sinä yönä sainkin muutaman tunnin vielä valvoa ennenkuin unta sain. Sen verran pelästyin.

Seuraavana päivänä kerroin tästä kaverilleni koulussa, joka myöskin sanoi nähneensä oudon valon yöllä. Hän asui silloin noin 4 kilometrin päässä...

Mitään loogista selitystä tapahtuneelle en ole vielä keksinyt.

Olen itse melko skeptinen "yliluonnollisten" tapahtumien tai ylipäätään hankalasti selitettävien asioiden suhteen, mutta silti...

...ihan mielenkiintoinen tunnistamattoman lentävän kohteen havainto on ihan itselläni ja muutamalla lukiokaverillani. Näimme nauhamaisen, punertavaa valoa säteilevän lentävän kohteen tekevän hitaan kauniin paraabelinmuotoisen lentoradan metsän yllä. Lentoradassa sinänsä ei ollut mitään ihmeellistä, mutta lentävässä kohteessa oli sellaiset 10-15 erillistä kalvakan punaista valoa hehkuvaa kohtaa tasavälein ihan lähellä toisiaan, missään lentovehkeessä en tuollaista systeemiä ole nähnyt. Valojen suunta, asema toisiinsa nähden pysyi koko lentoradan ajan samana meistä katsojista nähden. Kohteen etäisyyden ja korkeuden arviointi oli täysin mahdotonta kun ei yhtään pystynyt hahmottamaan mitä ja minkä kokoista juttua oikeastaan oli katsomassa... Olisipa tuo tapahtunut kännykameroiden aikakautena!

...kävin hiljattain kylpyläreissulla intialaisessa päähieronnassa ihan vaan rentoutumisen vuoksi (suosittelen, rentouttaa oikeasti). Hierontaa tekevä nainen opiskeli myös reikiterapiaa. Jostain syystä nainen liu'utti kätensä selkääni pitkin, kuitenkin ilmassa, hyvin lähellä ihon pintaa. "Sinulla on ongelma tässä", hän sanoi ja tökkäsi sormensa täsmälleen niiden kahden selkänikaman sivuun, joissa minulla on reumaattinen niveltulehdus, täsmälleen tulehdus- ja kipukohtaan selkärangan vasemmalla puolella. Erilainen lämpötila tulehduskohdassa? No tulehdus ei edes tuolla hetkellä ollut aktiivinen ja selkärankaan en ole koskaan kortisonipiikkiä saanut eli mitkään pistosjäljet eivät paljasta ongelmaa...

...minulla on itselläni joskus harvoin melko voimakkaita "ennakkoaavistuksen" tunteita ihan päiväsaikaan. Näitä tulee harvoin ja tunne on aivan erityinen, siihen liittyy sellainen jännityksenomainen, kurkkua kuristava tunne. Ajattelen kuitenkin tapahtuvaa asiaa ihan tavanomaisesti, minulla ei ole mitään mielikuvia tai näkyjä tulevasta. Tuntemuksissa ja ajatuksissa sinänsä ei ole tietenkään mitään ihmeellistä, mutta kun nuo ovat käyneet toteen. Tällä tavalla olen "aavistanut" mm. pienen kohdalleni sattuneen arpajaisvoiton, äidin vakavahkon loukkaantumisen, joitakin muita pienehköjä asioita, ei mitään tuhoa ja kuolemaa :D . Epäilen syvästi, että psyykeni vaan temppuilee ja keksin jutut jälkikäteen :rolleyes: . Aavistuksesta on äärimmäisen vaikea puhua ulkopuoliselle, mutta yritän seuraavalla kerralla muistaa.

Vähemmän selittämättömiä ovat nuo lucid-unet, mutta täytyy kyllä sanoa, että ne pääsevät elämän hienojen kokemusten joukkoon! Viimeisin oli jotenkin äärimmäisen riemastuttava: kun tajusin näkeväni unta, aloin "tutkia" unimaailmaa, minulle hyvin tuttua taloa sisältä - halusin varmistua unimaailman "laadusta" ja todentunnusta; haistelin ilmaa, kosketin lattiaa ja tekstiilejä, availin ovia, siirtelin pieniä esineitä. Heräsin vasta kun riemastuin liikaa ja yritin lentää suoraan ikkunan läpi (pahkeinen, ei onnistunut, loppui varmaan mielikuvitus kesken :D ).

...

...minulla on itselläni joskus harvoin melko voimakkaita "ennakkoaavistuksen" tunteita ihan päiväsaikaan. Näitä tulee harvoin ja tunne on aivan erityinen, siihen liittyy sellainen jännityksenomainen, kurkkua kuristava tunne. Ajattelen kuitenkin tapahtuvaa asiaa ihan tavanomaisesti, minulla ei ole mitään mielikuvia tai näkyjä tulevasta. Tuntemuksissa ja ajatuksissa sinänsä ei ole tietenkään mitään ihmeellistä, mutta kun nuo ovat käyneet toteen. Tällä tavalla olen "aavistanut" mm. pienen kohdalleni sattuneen arpajaisvoiton, äidin vakavahkon loukkaantumisen, joitakin muita pienehköjä asioita, ei mitään tuhoa ja kuolemaa :D . Epäilen syvästi, että psyykeni vaan temppuilee ja keksin jutut jälkikäteen :rolleyes: . Aavistuksesta on äärimmäisen vaikea puhua ulkopuoliselle, mutta yritän seuraavalla kerralla muistaa.

Vähemmän selittämättömiä ovat nuo lucid-unet, mutta täytyy kyllä sanoa, että ne pääsevät elämän hienojen kokemusten joukkoon! Viimeisin oli jotenkin äärimmäisen riemastuttava: kun tajusin näkeväni unta, aloin "tutkia" unimaailmaa, minulle hyvin tuttua taloa sisältä - halusin varmistua unimaailman "laadusta" ja todentunnusta; haistelin ilmaa, kosketin lattiaa ja tekstiilejä, availin ovia, siirtelin pieniä esineitä. Heräsin vasta kun riemastuin liikaa ja yritin lentää suoraan ikkunan läpi (pahkeinen, ei onnistunut, loppui varmaan mielikuvitus kesken :D ).

Mulle on tullut myös joskus ennakkoaavistus et jotakin ikävää voi kohta tapahtua. Vaikea kuvitella et olis ollut vain sattumaa, koska mulle tuli ihan yllättäen ihan hirvee huoli läheisen ihmisen puolesta ja sit hetken kuluttua tuli ns. läheltä piti tilanne jossa silitysrauta meinas tippua tän ihmisen päähän korkealta kaapista.

Lucid-unet on kivoja. Joitakin kertoja oon onnistunu ihan lentämään ja se on oikeesti aika huima tunne. Ottaa vatsan pohjasta ja tuntee ilmavirtaukset ja kaikki. Tosi siistiä! :)

Valo häikäisi vain hetken ja katoin sitten ikkunasta ulos.
Asfaltissa näkyi pyöreän muotoinen noin 5-8m halkaisijaltaan oleva valaistu alue.
Joskus jostain lukeneena, että nämä iliöt olis satelliittien jtn paneeleja, jotka sitten sopivassa kulmassa heijastaa auringon valoa ja tämä taas näkyy kirkkaina valoina maassa.

...kävin hiljattain kylpyläreissulla intialaisessa päähieronnassa ihan vaan rentoutumisen vuoksi (suosittelen, rentouttaa oikeasti). Hierontaa tekevä nainen opiskeli myös reikiterapiaa. Jostain syystä nainen liu'utti kätensä selkääni pitkin, kuitenkin ilmassa, hyvin lähellä ihon pintaa. "Sinulla on ongelma tässä", hän sanoi ja tökkäsi sormensa täsmälleen niiden kahden selkänikaman sivuun, joissa minulla on reumaattinen niveltulehdus, täsmälleen tulehdus- ja kipukohtaan selkärangan vasemmalla puolella. Erilainen lämpötila tulehduskohdassa? No tulehdus ei edes tuolla hetkellä ollut aktiivinen ja selkärankaan en ole koskaan kortisonipiikkiä saanut eli mitkään pistosjäljet eivät paljasta ongelmaa...

eipä tossa ole mitää yliluonnollista.. mutsi tekee työkseen intialaista päähierontaa, hermorata hierontaa, reikihoitoja,shiatsuja sun muuta.. niis on vaa ne omat jutut jotka pitää opetella tai sit ne omaa jo ennestään. totta on et niil on kovasti huoltava vaikutus

Joskus jostain lukeneena, että nämä iliöt olis satelliittien jtn paneeleja, jotka sitten sopivassa kulmassa heijastaa auringon valoa ja tämä taas näkyy kirkkaina valoina maassa.

Hyvinkin mahdollista, sanoisin. :)
Mutta valo pysyi sellaisen minuutin ajan paikoillaan ja lähti sitten liikkumaan tasaista tahtia viereisen talon seinää pitkin kohti kattoa ja näkyi yön aikana vielä 4km päässä päinvastaisessa suunnassa siitä kerrostalosta.
Jos se paneeli siinä satelliitissa liikkuu millimetrinkin niin mielestäni sen valonsäteen osumakohdan maassa pitäisi liikkua melkoisia matkoja.

Jos se paneeli siinä satelliitissa liikkuu millimetrinkin niin mielestäni sen valonsäteen osumakohdan maassa pitäisi liikkua melkoisia matkoja.
Juu nuo satelliitit ei näy kun ihan lyhyinä ja todella kirkkainan välähdyksinä. Ei tuo oikeen sovi satelliitin tuntomerkkeihin.

Jotain henkimaailman juttuja varmaan tääkin.

Oltiin miekkosen kaa laittamassa autoa, hiomassa ruosteita tarkalleen ottaen kun yhtäkkiä totesin että "en halua ikinä saada sitä puhelua.... jossa kerrotaan Pörrön kuolleen"... Jätkä oli että "wtf, mistä sä ton yhtäkkiä sait päähäs.." toki sanoi viä että ei hänkään halua. Tarkoittaen lähinnä mun kärsimystä hauvan kuolemasta..

Tasan seuraavana päivänä kuulin vanhemmilta rakkaan Pörriäisen nukkuneen pois ikiuneen. Luullakseni about samaan aikaan kun sanoin sen oli isä kuskaamassa hauvva-vaaria eläinlääkärille... viimeiselle reissulleen... Olin kuulemma viä ollut ihmeen vaisu kokopäivän.... Vaistusin kai edessä olevan suunnattoman surun. :(

RIP :itku: :haart: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=1157974&postcount=570

Joskus n. 4 v. sitten olimme kaverin kanssa kävelemässä yöllä eräällä tiellä, joka kulki melko lähellä pikatietä. Oli kesäyö, kello varmaan jotain 1.00. Oli aivan hiljaista, pikatielläkään ei kulkenut yhtään autoa. Taivas oli selkeä.

Yhtäkkiä koko maisema muuttui tummanvioletiksi n. puolensekunnin ajaksi. Kaveri sanoi katsoneensa taivaalle juuri silloin, ja sanoi välähdyksen tulleen jostakin rosoisesta pallosta. itse katselin maahan, ja muistan välähdyksen aikana ehtineeni katsoa sivulle metsän reunaan, jossa puiden varjot olivat todella tummia ja teräviä. Valo oli todella voimakas, ja koko peltoaukea oli hetken kirkkaanvioletti. Varjot näkyivät pelottavan voimakkaina..

Jäätävä tapaus.. :eek:

Mutsi soitteli joskus kultaisella 80-luvulla ennustajalle. Se kertoi juttuja meidän perheestä. Osa tiedoista ei sattunut kovinkaan kohdalleen, mutta muutama juttu, joka piti paikkaansa, jäi pyörimään mieleen. "Perheessä on yksi lapsi, poika, alaasteikäinen. Muuten reippaas oloinen nuorimies mutta vasemmassa kädessä on jokin vamma". Mutsikin oli hiukan ihmeissään että mikäs vamma se nyt siinä voisi olla kun aina terve aiemmin ollut. Noh tuon puhelun aikaan oltiin isäukon kanssa sukulaisten mökillä ja kun palailtiin siinä sitten kotosalla tuli mutsi kysymään oliko kaikki ok? Kaikki oli muuten hyvin, mutta olin onnistunut heittämään sellaisen tukin pätkän käteni päälle ja vasemman käden etusormesta oli kynnet ja kaikki irronnut. Sitten kun se kertoi tuosta ennustajasta niin pienen hetken oli koko porukka WTF?!

Itellä sattuu toisinaan sellasta, että näkee jonkun tapahtuman unessa, ja jonkun ajan(päivien, viikkojen?) päästä se tapahtuu jossain. Tavallaan tulee siis deja vu-ilmiö. Tämä tapahtuma saattaa kestää esim. viisi minuuttia. Vaikkapa joku keskustelu, tiedän tasan tarkkaan, että mitä sanotaan, kuka sanoo ja missä vaiheessa keskustelua.

Tajuskohan kukaan, vähän epäselvästi selitin.. :)

Itellä sattuu toisinaan sellasta, että näkee jonkun tapahtuman unessa, ja jonkun ajan(päivien, viikkojen?) päästä se tapahtuu jossain. Tavallaan tulee siis deja vu-ilmiö. Tämä tapahtuma saattaa kestää esim. viisi minuuttia. Vaikkapa joku keskustelu, tiedän tasan tarkkaan, että mitä sanotaan, kuka sanoo ja missä vaiheessa keskustelua.

Tajuskohan kukaan, vähän epäselvästi selitin.. :)

Tajuan varsin hyvin, itellekin sattuu välillä moista. Mutta mun kohdalla se pitkän tutkiskelun jälkeen on osoittaunut pelkäksi harhaksi. Eli homma menee niin, että kun jokin tilanne tulee eteen, muistelen nähneeni sen unessa, mutta todellisuudessa aivoissa tapahtuu joku ohilyönti ja aivot kusettaa minua, että olisin selvästi nähnyt tämän unessa, vaikken olekaan. Eli aivot laittaa minut luulemaan, että olen nähnyt asian unessa, vaikka oikeasti en olekaan. Tähän perustuu todella monen Deja Vú kokemukset.

Helppo selvittää, kun pitää unipäiväkirjaa =)

Tajuan varsin hyvin, itellekin sattuu välillä moista. Mutta mun kohdalla se pitkän tutkiskelun jälkeen on osoittaunut pelkäksi harhaksi. Eli homma menee niin, että kun jokin tilanne tulee eteen, muistelen nähneeni sen unessa, mutta todellisuudessa aivoissa tapahtuu joku ohilyönti ja aivot kusettaa minua, että olisin selvästi nähnyt tämän unessa, vaikken olekaan. Eli aivot laittaa minut luulemaan, että olen nähnyt asian unessa, vaikka oikeasti en olekaan. Tähän perustuu todella monen Deja Vú kokemukset.

Helppo selvittää, kun pitää unipäiväkirjaa =)

Heh :P En ite ees koe tota "ilmiötä" mitenkään yliluonnollisena, mutta postasimpa sen nyt silti tänne. On varmaan melkoisen yleinenkin ilmiö ;)

Déjà vu kokemuksia olen minäkin harrastanut.
Näet vaikkapa keskustelun unessa. Muistat missä istut ja missä muut istuvat. Muistat ainakin muutamia tiettyjä sanoja ellet jopa lauseita keskusteluista ja hämmästelet aamulla asiaa. Saatat jopa nähdä saman unen uudestaan parin viikon kuluttua. Lopulta koittaa h-hetki kuukauden kuluttua ja tulee heetkinen ajatus mieleen.
"Nyt hän kääntyy vasemmalle ja sanoo blaa blaa blaa. Tää on niin nähty juttu."

Kenties aivot laskevat todennäköisyyksiä siitä mitä kukin tekee ja simuloivat sitten jonkin tilanteen unessa. Ja ehkä pyrimme tiedostamattamme toteuttamaan nämä unet. Sanoillamme ja teoillamme.

Tämä ei kyllä liity mihinkään yliluonnolliseen, pikemminkin huvittavaan asiaan. :D

Yöllä kun joskus herää yht´äkkiä, ja katsastaan tyynyyn niin se näyttää siltä, että se ois veressä, sitten tulee semmonen ajatus että "voi vittu äiti suuttuu, kun tyyny on sotkettu verellä". Parin silmän räpäytyksen jälkeen tämä "veri" osottautuukin tyynyn väriksi tai joksikkin kuvioiduksi kuvaksi. Mutta aina jonkin aikaa se kumminki tuntuu niin todelliselta, lienekö sitä kun on vielä unenpöpperössä.

Nuo unet on kyllä siistejä, itsellä oli just vähän aikaa sitten tuollainen uni missä mulla oli joku moottoripyörä alla ja siinä pystyin miettimään mitä teen ja mihin ajan jne. :D
Ja aiheeseen liittyen, ei ole itselle sattunut mitään kummallista, paitsi muutama vuosi sitten mummi oli tulossa meille ja tiesin odottaa häntä kotona. Olin yksin kotona, katselin telkkaria sohvalla ja sitten torkahdin. Unessa tai jossain unen rajamailla joku ääni kuiskasi nimeni kaksi kertaa ja sitten säpsähdin hereille. Muutaman sekunnin kuluttua ovikello soi ja mummi sieltä tuli, kysyin häneltä että huusitko postiluukusta jotain niin ei ollut huutanut. Outo juttu :eek:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom