Aaveet ym. yliluonnollinen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja testo
  • Aloitettu Aloitettu
Kiitoksia L0B0 ja H.R. Täytyy katsella jos kirjakaupoissa näkyisi jotain noista. Ainakin tuo Ari Turusen kirja kuulostaa mielenkiintoiselta. Tässä yritin äsken etsiä sitä lukemaani kirjaa (se on joku valittujen palojen n. 600 sivuinen kirja jossa on erilaisten "yliluonnollisten" asioiden historiaa ja niistä tehtyjä tutkimuksia.) mutta en löytänyt sitä, vaikka olen varma, että olen laittanut sen tuohon viereiseen kaappiin joskus! Mitä tämä tarkoittaa? Liikkuuko asunnossani tonttuja tai aaveita?:eek:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mconen sanoi:
Tässä yritin äsken etsiä sitä lukemaani kirjaa (se on joku valittujen palojen n. 600 sivuinen kirja jossa on erilaisten "yliluonnollisten" asioiden historiaa ja niistä tehtyjä tutkimuksia.) mutta en löytänyt sitä, vaikka olen varma, että olen laittanut sen tuohon viereiseen kaappiin joskus! Mitä tämä tarkoittaa? Liikkuuko asunnossani tonttuja tai aaveita?:eek:

Valitut Palat: Tiedon rajamailla? Todennäköisesti Sita on vienyt sen ;) Ei vaan onhan se ihan kiehtovaa luettavaa ja hienoja kuvia. Valittujen palojen kaikki julkaisut eivät aina ole ihan sitä objektiivisinta materiaalia.
Jos haluaa viihdyttää itseään kaikenlaisella mystisellä, niin kannattaa lukea Charles Berlitzin kirjoja mm. Atlantiksesta ja Bermudan kolmiosta. Melkoista huuhaata, mutta ihan kiehtovaa luettavaa. Mä luulin että mulla on pakkomielle, ennen kuin luin ton Atlantis kirjan :rolleyes:

Ja ettei menisi ihan :offtopic: :iksi, niin minulle tapahtui seuraavaa. Vanha kaveri tulee kuun vaihteessa kaupunkiin ja sanoin vaimokkeelle, että lähen kaverin kanssa "hieman" viihteelle. Vaimoke vastasi, että sehän kuulostaa hyvältä, mene vaan. Mystistä.

Tää tapahtu about 8 vuotta sitten.Meiän perheen vanha koira oli sairas ja eläinlääkäri oli saapunut antamaan sille piikkiä et se pääsis kärsimyksistään.Koira oli itelki rakas ja olin tullut vanhempien luo jättämään hyvästit.Siinä sit viimeisen kerran rapsuttelin ja silitin kunnes eläinlääkäri sanoi olevansa valmis.Piikki annettii ja koira kuoli.Samalla hetkellä ku elämä lähti koirasta alkoi palovaroitin soimaan.Mitään järkevää syytä siihen ei löydetty.Patteri oli uusi,varoitin ei ollu ikinä turhaan hälyttänyt eikä ollut mitään mistä hälyttää.Kai tolle löytyy joku luonnollinen selitys mut sillon tuntu oudolta..

L0b0 sanoi:
-Necronomicon on myös mielenkiintoista. Tosin helvetin hämärää luettavaa. (Simon edition)

Harmi, että tuo on vaan alkuperäisen mytologian rinnalle luotu oheisteos, eikä alkuperäinen hullun arabin kirjoittama kirja jonka ympärille Lovecraft on novellinsa sijoittanut. Lieneeköhän sitä edes olemassa?

Mä olen huomannu seuraavan erikoisen jutun. Kun kännykkä on pöydällä tai jossain, siinä on se koko ruudun kello näytöllä. Sitten kun sitä lähestyy ja meinaa ottaa käteensä, se kello häviää ja se perusruutu(missä on antenni/virtapalkit jne.) tulee esiin.:eek:

En uskalla lukea koko ketjua, alkaa pelottaa. Olen erittäin säikky otus.

Onneksi en ole pahemmin kummituksiin törmäillyt. Jokin aika sitten olin äitini luona ja yöllä heräsin kolme kertaa, ensin johonkin ääneen, sitten siihen että äitini muka huhuili käytävästä onko kaikki kunnossa (hän ei ollut siis noussut yöllä, kysyin kyllä), sitten vielä en muista mihin mutta joku syy siihenkin oli. Seuraavana päivänä muistin, että kyseinen yö oli isäni kuoliyön vuosipäivä. Olin kyllä muistanut sen aikaisemmin viikolla, mutta juuri sinä iltana en muistanut mikä päivä oli kyseessä. Eipä siinä varmaan mitään yliluonnollista ole, asia oli unohtunut mielestä, mutta muistin sen alitajuisesti.

Itse olen herännyt kahdesti ja on ollut ilmeisesti "unihalvauksen" tapainen tila. En pystynyt puhumaan enkä liikkumaan... lievästi pelottavaa ja iski hirveän paniikin.

Oli hirmu nikkiksissä ja tuli sellanen kuolemanpelko keskellä yötä. Oli syksy ja aivan pimeää ulkona. Lähdin kävelemään yksin pururudalle klo 2 aikaan yöllä. Tuuli jonkin verran. Oli se aika häimää kun näki vaan 2m eteensä ja tuntui kun puut kurottais metsästä minua kohti. Ja ne äänet mitä se metsä piti... Kovin pieneksi tunsi olonsa siinä.

Tässä tietysti olis auttanut kun ois lähteny pois sieltä pururadalta sinne metsän puolelle. Intissä huomas sen kaikkein parhaiten että kun oli siellä pimeässä tiedustelemassa sitä raukkaa joka makas siellä poteron pohjalla niin tiesi että se pahin peto siellä metässä olet sinä itse ja se monasti hymyilytti.
Kyllä niillä nurmiporilla oli varmasti paskat housussa välillä :D

Kokeiltiin eilen spiritismiä veljen ja sen kaverin kanssa.Tehtiin paperiin aakkoset, numerot, teksti "kyllä" "ei" "hyvästi" ja se merkki siihen keskelle,laitettiin kynttilät palamaan ja lasi siihen paperin päälle.Lasi ei liikkunu yhtään, mut kun sanottiin, että "Anna joku merkki jos oot täällä" nii ulkoo kuulu heti sellasta ääntä ihan kun joku olis kävelly, mut se ääni oli paljon kovempi, niinku joku norsu ois hyppiny.Onneks se loppu äkkiä.Sit sanottiin, että "koputa ovea" nii joku koputti ovea.(Ei ulko ovea.)
Ja mitään en ollu ottanu sillon ja se siinä oli kans outoo, et siihenhän pitäs uskoo et se toimis, nii en kyl uskonu siihen sillon ja silti se toimi.Siis kuulu ne äänet.Ketään muuta ei sillon ollu talossa, muuta kun mä, mun veli ja sen kaveri, eikä ne koputtanu mihinkään oveen.Eli ite ainakin nyt uskon et se toimii.Mistä muuten joku on keksiny ne ohjeet, että pitää olla vaikka leivinpaperi yms?
Ja miten sen lasin saa liikkumaan???
Voisko joku kertoo KAIKKI ohjeet siihen?

Ja mun veli kerto, että se oli nähny sellasen unen, jossa se oli meiän isoäitin talon pihalla seisomassa ja näki sen, kun se istu siinä talon eessä portailla.Sit se uni muuttu mustavalkoseks ja loppu siihen.Sit muutaman päivän päästä se kuoli.

Isäs on tullut viihteeltä ja römynnyt.

olis kiva koittaa sitä spiritismiä mutta kuolisin sydänkohtaukseen jos se toimii. sitten kuolleena tulen kummittelemaan kaikille jotka lukevat tämän viestin:curs: :evil:

Itelle sattui nuorempana melko pelottava tapahtuma.. Olin kaverin luona kylässä ja pelasimme siinä olohuoneessa muistaakseni nintendoa ja tämän kaverin äiti oli parvekkeella tupakalla..Siinä sit jossain vaihein kuulu ku joku alkoi hokemaan sen mun kaverin nimeä.. "villeeeeee..villeeeeee..." semmosella hiljasella ja kuiskaavalla äänellä..ensin luulimme, että se oli tämän kaverin äiti joka siitä parvekkeelta puhui, mutta ei ollut kuulemma sanonut mitään. No vähän ajan päästä sama homma, mutta tämän äiti oli jo siirtynyt parvekkeelta pois keittiöön..samalla alko näiden koira haukkumaan ihan pöljänä siihen olohuoneen sohvaan päin, joka oli meidän vieressä..eikä lopettanu haukkumista..melko vaikea selittää, mutta jotenki se koira näytti pelkäävän ku meni siihen sohvan lähelle ja sit kääntyi nopeasti takasin ja jatko haukkumista, aivan kuin siinä olisi joku ollut..who knows..

No mitään ei enää kuulunu siitä, mutta kaverin äitiki säikähti sen verran pahasti sitä koiran käytöstä, että tulivat meille sit yöksi. Kuulin sit jälkeenpäin, että siinä asunnossa oli aikasempi asukas tehnyt itsemurhan.

Itse en kyllä usko näihin juttuihin, mutta tota en vieläkään ymmärrä..muistan vaan tasan tarkkaan, että joku hoki sitä kaverin nimeä, molemmat me kuultiin se ja sitten se koiran käytös..en tiiä sit mitä tapahtu, onhan tuosta jo yli 10v aikaa, kaveri tosin muistaa tuon jutun myös samanlailla.

En tiedä kusetettiinko mua kybällä kakarana, mutta se kaivonkatsominen pajunoksalla skulasi.

Ei mulla, mutta papalla. Meitsi piti sitä hässäkkää kädessä ja kun pappa kosketti sormea ranteella, niin se vitun oksa vääntyi ihan homona.

Voi olla että mua vedätettiin, mutta eipä mutsi ole sanonut että kusetettiin, vaikka kuin tosissani olen jälkeenpäin kysynyt.

Mahtaako tuohon olla jotain tieteellistä faktaa?

huom! en usko yliluonnolliseen, mutta se oksa nyt vain kääntyi ja mua on 20 vuotta kypsyttänyt kun en ole selistystä saanut. Wikipedia antaa lähimmän järjellisen selostuksen

Ilmiön perusteiksi on esitetty, että jotkut ihmiset pystyvät havaitsemaan maasäteilyn joka paljastaisi veden sijainnin. Nykytieteen valossa kyse on kuitenkin ideomotorisesta liikkeestä joka on tiedostamatonta liikettä jonka taikavarvun käyttäjä itse huomaamattaan aiheuttaa.

huuh, opas tullu kylmiä väreitä näitä lukiessa. Ite oon joskus parivuotta sitten koittanu spiritismiä ja kyllä se vaan toimi.

Naperona näin meidän omakotitalon pihalta tien toisellapuolen olevassa mehässä jonkun mustan hahmon joka liikku kohti pää vinossa, mutta hävis heti kun auto ajo siitä ohi. kaveri siinä vieressä näki sen kanssa, mikä liekkin varjo ollu mut aidolta se molempien mielestä näytti.
Saman mustan hahmon näin myös joskus muutama kuukaus sen jälkeen aamulla, kun olin menossa bussipysäkille yksin mut tämä hävis sit kun lumet tipahti puista alas.

Yks aika ihmeellinen lamppujen sammumis ilta oli kans tässä pari kk sitten. Tulin salilta kämpille ja napsautin valot päälle *POKS* lamppu paskaks. No vaihan siihen sitten uuden ja pari minuuttii se kesti ja taas *POKS*. Kävin sitten siinä suihkussa ja vedin pimeessä vaatteet niskaan ja lähin kävelemään kaverin luokse. Heti ensimmäiset 2 katuvaloo sammu heti kun pääsin niiden alapuolelle. vähän matkan päässä niistä valoista tulee risteyksessä rakennus, jossa siwa, baari ja joku punttis. Risteykseen päästyäni koko rakennuksen valot sammu ja kun olin sen rakennuksen ohi kävelly jonku 10m niin valot sytty takasin päälle. Oli se loppu ilta vähän wtf-olo.:D

En tiedä kusetettiinko mua kybällä kakarana, mutta se kaivonkatsominen pajunoksalla skulasi.

Ei mulla, mutta papalla. Meitsi piti sitä hässäkkää kädessä ja kun pappa kosketti sormea ranteella, niin se vitun oksa vääntyi ihan homona.

Voi olla että mua vedätettiin, mutta eipä mutsi ole sanonut että kusetettiin, vaikka kuin tosissani olen jälkeenpäin kysynyt.

huom! en usko yliluonnolliseen, mutta se oksa nyt vain kääntyi ja mua on 20 vuotta kypsyttänyt kun en ole selistystä saanut. Wikipedia antaa lähimmän järjellisen selostuksen

Ei sua oo kustettu, itteki oon ollu varvun kans ettimäs kaivoo, siinä kohal mis taipu tehtiin reikä ja siinä se kaivo nyt on ollu viis vuotta ja hyvin riittää vesi.

Tota ei ole pystytty vissiin todistamaan, mutta ne kenellä se oksa taipuu niin tietää että totta on (minulla taipuu)

Kuka hullu uskaltaa lukea tätä trediä keskellä yötä??! Selasin koko ketjun läpi nyt aamusella ja oon iha säikkynä :eek: Valotkin laitoin huoneeseen päälle (vaikka aika turhaa se olikin) ja suljin vaatekomeron ovet jne... :rolleyes: Pakko päästä pian ulos ihmisten ilmoille. Heti kun uskaltaudun takas tuun kertoo omia kokemuksia.

Ei mutta tälläset tredit kannattais kieltää multa. Tai sit mun vaa pitäis välillä rajottaa mielikuvitusta...

Kyllä se toimii. Jotenkin, ei mitään hajua miksi.
Tuli vain mieleen että pitää testi tehdä kunhan sopiva testattava löytyy. Ensin pajulla feikata kaivonpaikka, ja sitten antaa paju toiselle ja katsoa taipuuko se.

Sattui kerran nuorena poikana:

Olin käymässä nukkumaan, makasin sängyssä ja sammutin valot. Samantien kun olin kääntänyt valot pois päältä, kuulen sängyn vierestä aivan järjettömän kovan karjahduksen, tyyliin "RRRRRRRRRRRAAAAAAAAAAAAAAAUUUGGGHHHHH", kestoltaan n 2. sekuntia. Siitä sitten valot päälle ja valvomaan pariksi tunniksi :eek:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom