Aaveet ym. yliluonnollinen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja testo
  • Aloitettu Aloitettu
Kaveri kokeili jotai telepaattist suggestioo.. Sai sen avulla yhen kaverin soittamaan itelleen, joka ei oo pitkään aikaan sille soittanut.

Ite en jaksanu tutkia asiaa kauheesti. Jotai vaa selitti et hengitetää syvää, kuvitellaan kaverin naama niin hyvin kun sen muistaa ja sit pyydetään sitä "naamaa" soittamaan. Ei kovin fiksulta kuulosta, en lähteny kokeilee :D

edit: Voishan sitä koittaa jos vaik Eva Wahlroosin sais mulle soittaa ;) Eiku ei sil oo mun numeroo.. No jos kerron sen silleki suggestiolla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuka on Eva Wahlroos? Tiedän yhden nyrkkeilijän jolla on sama etunimi... (pääsinpäs kerrankin huomauttamaan)

Helekkari, mulla kävi kerran tällä lailla:

Oltiin kavereiden kanssa vaeltamassa Lapissa kesällä 2001
Utsjoen suunnalla. Pantiin siinä illan tullessa
telttaa pystyyn. Meitä oli kolme, ja teltta oli just riittävän iso, vähän tiiviisti joutu ehkä nukkumaan.

Oltiin patikoitu koko päivä, niin uni tuli tietty aika pian.
Aamulla kun heräiltiin, niin toinen kaveri alkaa kertoa ihan intona, kuin oli nähnyt maailman makeinta unta, oli pannut Janina Frostellia pitkään ja kovaa.

Toinen innostui että jumalauta hänkin näki samanlaista, parempaa vaan, hän sai Cindy Crawfordia ja prinsessa Madeleinea!

Naureskelivat siinä että eipä ole märkää unta tullut nähtyäkään sitten teini-iän.

Kaverit kyseli että minkäslaista sinä näit, tai ketä unessa pistits. Mulla oli vähän naama maksalla, kun uneni oli ollut tosi tylsää. Minä olin vain nähnyt unta että olin hiihtämässä pitkää matkaa, muttei siitäkään tullut mitään, kun yhtäkkiä kummatkin suksisauvat suli käteen.

I know, :wanha: mutta sopi niin hyvin tähän trediin :D

Ricu sanoi:
Kuka on Eva Wahlroos? Tiedän yhden nyrkkeilijän jolla on sama etunimi... (pääsinpäs kerrankin huomauttamaan)

Sama henkilö.

edit: Mjaah muistin sukunimen väärin ;) Wahlströmiä tarkoitin siis..

NatuSan sanoi:
Tunsin siis patjan notkahtavan jalkopäästä. Samoin olin kuulevinani kissan tassuttelua lattialla.

Mä kuulen silloin tällöin yöllä kun mun seitsemän vuotta sitten kuollut koira kuorsaa lattialla sänkyni vieressä. Tällöin olen omasta mielestäni hereillä, mutta ilmeisesti olen unen ja valveilla olon rajamailla. Kuorsaaminen loppuu heti kun alan kuuntelemaan sitä tarkemmin. Tällöin on myös helppo huomata että kuorsaaminen ei ole oikeasti ääni, vaan aivojen tuottama harha. Terästämällä aistit ikäänkuin huomaa ettei ole täysin hereillä.

Kerran katselin yöllä tähtiä parvekkeelta. Näin läheisen metsän yläpuolella valopallon joka liikkui hiljaa. Valo oli hyvin kirkas. Välillä se meni etäämmäksi ja teki kaarroksia kauempana, välillä tuli taas lähemmäksi ja pysyi paikalla. Jonkin aikaa valo leijaili metsän päällä kunnes sammui. Odottelin tovin ja hetken päästä valopallo syttyi uudestaan. Lähdin hakemaan kiikareita sisältä ja kun tulin takasin niin valopalloja olikin jo kaksi ja liikuivat selvästi toisiinsa nähden.

Katsoin kiikareilla palloja ja koko homma valkeni. Kaukana metsän rajasta oli kaksi helikopteria joissa oli voimakkaat lamput. Ilmeisesti etsivät jotakin. Kopterit olivat paljon kauempana mitä luulin valopallojen olleen. Vaikka yöllä oli hiljaista niin minkäänlaista ääntä niistä ei kuulunut, sen verran kaukana ne olivat. Kauempaa katsottuna näyttivät kuitenkin aika hämäävältä.

Helsingin yllä olen useita kertoja nähnyt kaukana taivaalla savuavia ja palavia suuria esineitä jotka ovat loivasti syksyneet maata kohden. Paljailla silmillä katsottuna ne ovat näyttäneet palavilta lentokoneilta. Kiikareilla katsottuna ne ovat vähän tarkentuneet mutta niistä ei siltikään ole saanut parempaa käsitystä, muuta kuin sen että jokin tippuu ja palaa. Kerran yksi esine savusi voimakkaasti ja pyöri niin kuin iso levy voisi heittelehtiä ilmassa. Kyseessä lienevät avaruusromut sekä meteoriitit. Tämä ei siis mitään yliluonnollista mutta ufojahan nuokin olivat kun ei niitä pystynyt tunnistamaan.

miks aina haamut ja muut olennot ilmestyvät yöllä? muistatteko kun sub tv tuli joskus sellanen kun fear? en muista suomennosta mutta joku ...terapiaa kait pelkoterapiaa oli suomennos no kuitenki siinä ihmisille luvattiin oliko se nyt 5000 dollarii per lätty vai 2000? no niin siinä ne meni aina johonki vanhaan vankilaan kidutuskammioon tuholeirille yms. mutta heillä ei ollut kameraryhmää mukana ja joka jaksossa he muka ''näkivät'' jotain jonka seurauksena kun jotain vilahti kamerassa he lähtivät pakoon eikä siinä muuta sit enää oo jotkut luovutti ja jotkut menivät rohkeina sisään ja olivat siellä eikä tapahtunut mitään jos tuonpuoleinen on olemassa miksi ne yrittää pelotella, viestittää jotain? miksei ne voi antaa ihmisen olla rauhassa jumalauta!"

Snowbe sanoi:
Kaveri kokeili jotai telepaattist suggestioo.. Sai sen avulla yhen kaverin soittamaan itelleen, joka ei oo pitkään aikaan sille soittanut.

Ite en jaksanu tutkia asiaa kauheesti. Jotai vaa selitti et hengitetää syvää, kuvitellaan kaverin naama niin hyvin kun sen muistaa ja sit pyydetään sitä "naamaa" soittamaan. Ei kovin fiksulta kuulosta, en lähteny kokeilee :D

edit: Voishan sitä koittaa jos vaik Eva Wahlroosin sais mulle soittaa ;) Eiku ei sil oo mun numeroo.. No jos kerron sen silleki suggestiolla.
nyyh ei toiminu! :down: :(

Tämmönen juttu tapahtu itelleni takavuosina. Tehtiin tekussa elektroniikan laboraatiotyötä, ihan peruskytkentöjä. Kun saatiin kytkentä valmiiiksi, kytkettiin siihen virta ja piti alkaa mittailemaan. Heti virran kytkennän jälkeen tuli sellainen tunne että jotain on nyt pielessä. Tuli tosi kuuma ja omituinen olo ja olin satavarma että jotain tässä nyt mättää ja pitää katkaista virta. Olin juuri viemässä kättä virtakytkimelle kun yksi kytkennässä käytetyistä kondensaattoreista räjähti. Tuli hiukan liian kauan mietittyä että mitäs tässä pitäisi tehdä:D . Ilmeni sitten että konkan jännitearvo oli liian pieni käytettyyn jännitteeseen nähden, mutta tätä asiaa ei kukaan meistä älynnyt tarkistaa ennen kytkennän tekoa.

Matsku sanoi:
Penskana kun oli monesti lamppista pururatojen mehtissä.
Niin aina sillon tällöin törmäs outoihin tapauksiin.
Metsissä liikkuu yllättävän paljon Huuhaa porukkaa vaikka
ei uskoisi.

Isoäidilläni iski paniikki n.5vuotta sitten marjastamassa metsässä
kun näki jonkun ihme hiipparin joka oli varjostanut häntä jonkun
aikaa.

:hyper:

Muijaani pelottaa välillä seuraava asia:Kun vaikka ajelemme autolla,ei puhuta mitään.Mä ajattelen jotain asiaa,niin eukko ottaa sen puheeksi hetken päästä.Sama toisinpäin,mä sanon jotain,niin eukko toteaa juuri pohtineensa samaa asiaa.Ja ne asiat ovat ihan umpimähkäisiä,eli ei mitään mikä voisi sattumalta tulla molemmille mieleen kun näkee jotain.

Ville1Suuri sanoi:
Muijaani pelottaa välillä seuraava asia:Kun vaikka ajelemme autolla,ei puhuta mitään.Mä ajattelen jotain asiaa,niin eukko ottaa sen puheeksi hetken päästä.Sama toisinpäin,mä sanon jotain,niin eukko toteaa juuri pohtineensa samaa asiaa.Ja ne asiat ovat ihan umpimähkäisiä,eli ei mitään mikä voisi sattumalta tulla molemmille mieleen kun näkee jotain.
Onnea! Tämä tarkoittaa että teidät on luotu toisillenne! :love:

Hyviä stooreja ollu, näitä selaillessa tulee vähän spooky olo. Sitten asiaan.
Pappani oli ollu jo jonkin aikaa sairaalassa ja aina kun kävimme häntä katsomassa, isäni joka on lääkäri, neuvoi hoitajia ja yritti itsekin parantaa papan oloa.

Eräänä yönä isä näki unta, missä pappa tuli hänen luokseen ja sanoi että hän tarvitsee apua. Isä sanoi että en vain pysty auttamaan, he molemmat itkivät ja puristivat toistensa käsiä. Papan käsi irtaantui isäni kädestä ja hän katosi. Isäni heräsi tuohon ja herätti äidin ja sanoi että nyt papalla on jokin hätänä. Hetki myöhemmin äiti sai sairaalasta puhelun ja hänelle kerrottiin papan kuolleen.

Sitten loppukevennyksenä pakkiksen poltergeist ilmiö. Timba79:n signature on myös tämän tredin alussa sama, kuin nykyinen vaikka tuo on tietääkseni aika uusi sigu. Tässä on nyt jotain outoa, tiesikö pakkiksen softa että Timba tulee käyttämään tuota tekstiä sigussaan? :eek:

niklas86 sanoi:
Sitten loppukevennyksenä pakkiksen poltergeist ilmiö. Timba79:n signature on myös tämän tredin alussa sama, kuin nykyinen vaikka tuo on tietääkseni aika uusi sigu. Tässä on nyt jotain outoa, tiesikö pakkiksen softa että Timba tulee käyttämään tuota tekstiä sigussaan? :eek:

ihan normaalia toimintaa foorumisoftalta, jos käyttäjä muuttaa signaturea tai avatarta niin se muuttuu KAIKISSA hänen postaamissaan posteissa. kokeileppa itsekkin muuttaa signaturea ja katsot äsken kirjoittamasi viestin niin siinä onkin uusi signaturesi.

Onko kukaan pakkislainen kokeillut tai aikonut kokeilla tuota White noise -leffastakin tuttua EVP-hommaa (Electronic Voice Phenomena)? Leffa oli mielestäni hiukka kökkö, epäuskottava, noista aineksista olisi saanut aikaiseksi kovemmankin rainan, mutta itse EVP-äänityksestä jäi kyllä melko creepy olo.

Joskus vuosia sitten laitoin sanelukoneen äänittämään yön ajaksi tarkoituksena bustata itseni unissaan puhumisesta. No, puhetta ei tallentunut nauhalle, mutta jotain ihme huokailua ja vaikerrusta kylläkin. Vissiin itsestäni lähtöisin, ei voi tietää. Mitähän lienen unissani puuhannut :rock:

EVP:tä voisi kyllä harjoittaa joskus, mutta hiukan pelottaa kaikki tuollainen tuonpuoleiseen sotkeutuminen. Spiritismit ynnä muut vastaavat leikit ei oikein sovi meikäläisen hermoille. Mulla on kyllä pari edesmennyttä kaveria, joista ainakin toiseen haluaisin ottaa yhteyttä noin niinku kokeilumielessä. Mutta toisaalta, mitäpä minä hänelle sanoisin? Terve, ajoit sitte humalassa itsesi hengiltä? Ja ehtiipä noiden kanssa jutella sitten 'livenäkin', kunhan itsestä joskus aika jättää.

Tässä aivan nykyisen kotini edustalla on paikka, missä kansalaissodan aikaan teloitettiin järven jäälle kymmeniä punakaartilaisia. Aineksia kaikenlaisiin kiinnostaviin EVP-viesteihin olisi siis olemassa...

Kuuluisi oikeastaan tyhmien kysymysten kerhoon, mutta miksi EVP-äänityksen taustalle pitää laittaa jotain taustaääntä, esim. veden valumisen tai radion kohinaa? Ja toisaalta sitten esim. automaattisesti äänipiikistä käynnistyvä sanelukone ei tarvitse mitään taustaääntä? :david:

Wikipediasta löytyy jotakin pientä: fi.wikipedia.org/wiki/EVP_(ilmiö)

Sori tyhmät jutut. Haen vain takkini ->

Itteä on kiinnostanut ala/aihe aina! Niin kauan, ku oon elänyt. Mutta tässäkin on paljon tullut opittua.

Suurimman osan tämänkin threadin tarinoista voi selittää ihan psykologian avulla. Kaikkea ei. Mutta pääperiaatteena, kun ei anna pelolle valtaa vaan ammentaa siitä tiedonhalua ja tiedostaa, että jos pelkää - ei tiedä kaikkea -tyylillä lähtee etsimään ko. ilmiön aiheuttajaa ja syytä! (Eli pelkäät, koska asia joka on tapahtunut/tapahtuu on sulle vierasta) Aistit taas tulkkaa ko. episodin hyvin helposti yliluonnollisen piikkiin. Pimeän pelko on muuten se, mikä olisi syytä ihan ekana voittaa.

Kaikella on syynsä! Hommasta saa oikeasti helvetin mielenkiintoista, jos vaan asennoituu asiaan oikein. Voittaa pelot ja tekee niistä haasteita!

Kannattaa paneutua alan kirjallisuuteen. Kannattaa ehdottomasti paneutua alan kirjoihin! Tosin tämäkin on sellaista luonteenlujuudella leikkiä. Mitä vahvempi pää - Sen pidemmälle voit mennä. Voi olla, että käy huonostikin jos heikkomieli lähtee selvittämään asioita liian syvälle...(Mutta sama asiahan se on esim. päihteissä)

Laittakaa lisää tarinoita!

L0b0 sanoi:
Kannattaa paneutua alan kirjallisuuteen. Kannattaa ehdottomasti paneutua alan kirjoihin! Tosin tämäkin on sellaista luonteenlujuudella leikkiä. Mitä vahvempi pää - Sen pidemmälle voit mennä. Voi olla, että käy huonostikin jos heikkomieli lähtee selvittämään asioita liian syvälle...(Mutta sama asiahan se on esim. päihteissä)

Laittakaa lisää tarinoita!

Itse on tullut joku kirjanen yliluonnollisesta luettua, en nyt muista nimeä. Kiinnostaisi lukea enemmänkin. Osaatko suositella jotain tiettyjä kirjoja?

Huhtamo sanoi:
Kaverini siskolle tapahtunutta.
Han oli muutama vuosi sitten Arizonan eramailla. Han asui siis Arizonassa ja oli lahtenyt yksin autiomaalle kuvaamaan eri elaimia. Han oli ajanut jeepilla pitkan matkan. Ja oli pystyttanyt teltan paikalle, jonka lahella ei ole minkaanlaista asutusta monien kilometrien sateella. Yolla ennen nukkumaanmenoa han oli laittanut kameran normaalisti viereensa ja kaynyt nukkumaan. Oli aamulla herannyt ja jatkanut matkaa normaalisti. Noh kun sitten vihdoin meni viemaan kuvat kehitettaviksi, niin mitas sielta loytyikaan. Kaarmeita ja muita autiomaanelaimia ja viimeset 5 kuvaa oli hanesta itsestaan otettuja kuvia, jossa han on nukkumassa teltassa:eek:

Joku siella oli kaynyt, ei taa yliluonnollista ollut, mutta aika kuumottava tilanne. Kaveri oli itse viela nahnyt ne kuvat.

Aika spookyä, koska tismalleen sama tapahtu Grand Canyonilla mun kaverin tutulle, sekin oli ihan ite nähny ne kuvat!! Pelottavinta on, että ehdin nolata itseni kertomalla tätä eteenpäin aika pitkään ennen kun iskettiin eteen jenkkien kootut urbaanilegendat -sivusto :D. Tätä kertoo ihan kaikki jenkeissä ikinä vaeltaneet/telttailleet/retkeilleet. Mutta siis hyvää yövaellusmateriaalia.

Mconen sanoi:
Itse on tullut joku kirjanen yliluonnollisesta luettua, en nyt muista nimeä. Kiinnostaisi lukea enemmänkin. Osaatko suositella jotain tiettyjä kirjoja?

Kaiken perusta, Noidan käsikirja =) Siellä on ilmiöitä laidasta laitaan ja mielenkiintoisimmista voi sitten hakea tietoa vakavammin otettavista lähteistä.

- Mystiikan maailma kirjasarja (Siinä on oikeasti aika kattava teos ja asioita käsitelty hyvin neutraalilta kannalta)

Yleisestikin ei kannata hirveästi lukea ja omaksua teoksia, joissa asiaa tarkastellaan kovin puolueelliselta kannalta (vrt. vannoutunut noita/demoni/saatananpalvaaja) kertoo pahoista hengistä. Vaan mahdollisimman avoimesti ja monelta eri näkökantilta tarkastellut teokset ovat opettavaisimpia!

Kirjastosta löytyy ainakin Mystiikan maailma teokset. Ja paljon muita "Rajatiedon" -kirjoja.

-Necronomicon on myös mielenkiintoista. Tosin helvetin hämärää luettavaa. (Simon edition)
-Book of nod.

Etsivä löytää! Tässä vielä muutama linkki alan teosten pajoihin:

www.athanaton.fi - www.ixaxaar.com - www.burningbooks.net

Tie pimeälle puolelle avautuu kovin helposti, dude! :kippis1:

Yksi hyvä kirja jossa käsitellään ihmisten taikauskoisia tapoja on 'Ari Turusen: Hyvän ja pahan merkit eli taikauskoisten tapojen tarina'. Tämä hieman valoittaa sitä miksi yhä vielä olemme säikkyjä erilaisille taikauskoisille tapahtumille. Esim. miksi musta kissa on pahan merkki, peilien merkitys, manaukset, paha silmä jne.jne. Kirjassa on aika hyvä luku mm. unimaailmastakin.
Turunen kirjoittaa puolueettomasti ja tutkiskellen outoja tapojamme, joten kyseessä on enemmänkin atropologinen mietiskely ihmisen taikauskosta.

Suosittelen :5:

Lisää kirjasta mm. täältä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom