- Ikä
- 41
maxmussel sanoi:Joo... :urjo: :urjo: :urjo:
Minullahan tätä hyvä tietää asiaa riittää
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
maxmussel sanoi:Joo... :urjo: :urjo: :urjo:
Nitsku sanoi:No ei mennyt pitkään ennen kuin tuli ensimmäinen tällainen viesti.
Tällaisen aiheen aloittaminen on aika turhanpäiväistä kun tämä kuitenkin kääntyy palstan punaniskanatsien ja laajemman maailmankatsomuksen omaavien väittelyksi pakolaisista, sosiaaliturvan väärinkäyttämisestä, venälaisistä sun muusta.
Hohhoijaa...
gnut sanoi:Tästä saa ihan sellaisen kuvan kun siinä, että sanoo "Sinivalkoinen Suomi", olisi jotain "punaniskanatsia"...
Eli syöt siis hyönteisiä? Mielenkiintoista. Miltä heinäsirkat maistuu?
jarze sanoi:Puolustaminen on eri asia, mutta kuinka moni tosissaan olis valmis hyökkäämään johonkin esim.just jonkun toisen ihmisen vallanhalusta? Silti pidän itseäni suht. isänmaallisena esim. ostan aina mielellään kotimaista ja suosin suomalaista jne, mutta IMO liikaa pyydetty tappamaan ketään.Olenko sitten isänmaallinen jos en olisi valmis hyökkäämään?sitäkö se isänmaallisuus on? :piis: *jos kaikki ajattelisivat niinku mä, niin sotia ei olis* :piis:
ringside sanoi:Niin, minua jossain määrin häiritsee se, että asevelvollisuudessa puhutaan aina tästä puolustussodasta ja itsenäisyyden säilyttämisestä. Joku historiaa lukenut voi kertoa tarkemmat faktat, mutta eikös jatkosodassa ollut tarkoitus mennä vieläkin syvemmälle venäjän perukoille, kuin mitä sitten loppujen lopuksi mentiin??? QUOTE]
Ei menty. Esim. Leningradiin ei menty vaikka Saksa miten maanitteli.
Tästä Mannerheimille täysi kiitos. Marski näki miten sota oli kääntymässä ja tiesi, että mikäli Leningradin piiritykseen olisi menty mukaan, tappion tullessa ryssän kosto olisi ollut hirmuinen.
Vanhoja suomalaisia alueita on muuten tosi pitkällä ryssän puolella. katoppa karttaa ja ihmettele, miksi kylissä on suomenkieliset nimet...hmm...
ringside sanoi:Ei ole kuule mitään hajua, että mitä satanismi tarkoittaa. Etsä viitsisitsä vähän avata tota sanaa? Toi kursivoitu lause kuulostaa ihan tavalliselta eksistentialismilta? Miten esim. tavallinen ateisti, joka ajattelee olevansa absoluuttisesti vastuussa omasta elämästään ja sen valinnoista, eroaa "satanistista"?
Lisäinfoa, kitosh.
jarre55 sanoi:ringside sanoi:Vanhoja suomalaisia alueita on muuten tosi pitkällä ryssän puolella. katoppa karttaa ja ihmettele, miksi kylissä on suomenkieliset nimet...hmm...
Joo, mulla on hissa huonolla mallilla. Mulla oli vaan joku tämmöinen muistikuva, että jatkosodassa olisi menty rutosti sen talvisotaa edeltäneen rajan toiselle puolelle. Jos näin olisi ollut, olisin kritisoinnut sen poliittista oikeutusta.
Vai ovatko nämä "vanhat suomalaiset alueet" samalla tavalla vanhoja kuin Suomi on sekä "vanha ruotsalainen alue" että "vanha venäläinen alue"? En tarkoita tätä vittuiluna, mutta en tosta hahmota, että tarkoitatko talvisodassa menetettyjä alueita, jatkosodassa menetettyjä alueita, vai joitakin muita alueita (eli ennen talvisotaa venäjän puolella sijainneita, suomenkielisiä alueita).
ringside sanoi:Joo, mulla on hissa huonolla mallilla. Mulla oli vaan joku tämmöinen muistikuva, että jatkosodassa olisi menty rutosti sen talvisotaa edeltäneen rajan toiselle puolelle. Jos näin olisi ollut, olisin kritisoinnut sen poliittista oikeutusta.
Vai ovatko nämä "vanhat suomalaiset alueet" samalla tavalla vanhoja kuin Suomi on sekä "vanha ruotsalainen alue" että "vanha venäläinen alue"? En tarkoita tätä vittuiluna, mutta en tosta hahmota, että tarkoitatko talvisodassa menetettyjä alueita, jatkosodassa menetettyjä alueita, vai joitakin muita alueita (eli ennen talvisotaa venäjän puolella sijainneita, suomenkielisiä alueita).
Ällöpylly sanoi:Kyllähän vanhat rajat ylitettiin aika reippaasti nimenomaan Laatokan pohjoispuolella. Ylitykset voidaan selittää nimenomaan pyrkimyksellä saada mahdollisimman edulliset puolustusasemat. Toisaalta kyllähän eräät tahot olivat vakaasti tekemässä sitä Suursuomea, jota haikailtiin jo pian itsenäistymisen jälkeen.
Tsukamoto sanoi:En tuomitse lihan syöntiä, mutta tehotuotanto on sekä epäterveellistä, moraalisesti arveluttavaa sekä ekologisesti sietämätöntä... Kalaa olen vielä syönyt, mutta tarkoituksena siirtyä ainoastaan itse kalastamani kalan syöntiin, onhan ryöstökalastus aina vain raskaampi taakka niille merialueille, joilla sitä tapahtuu...
Että sellaista...