Mixu sanoi:Lihaa ei tarvitse, mutta jos jättää lihan pois, pitää sen sijaan syödäkin 5-10 eri asiaa, että saa saman vitamiinihyödyn jen. liian hankalaa.
Joten veganismi on selvästi niiden puuhaa, jotka jaksaa säätää. Lihansyöjät pääsee helpolla.
Ja sitä paitsi jos kasvissyönti on niin upea vaihtoehto, niin miksi vegaaneilla on paljon enemmän osteoporoosia ja varsinkin nuorilla vegaanitytöillä paljon ongelmia mm. raudan saannin kanssa, eritoten... nuoret tytöt, jotka aloittavat vegaanielämän, kärsivät usein raudanpuutteesta, kun kuukautisetkin alkavat.
True dat! Vegetaristin ja etenkin vegaanin pitää tosissaan omistautua asialleen. Nämä nuoret tytöt eivät oikein ymmärrä sitä, että kasvisruoan tulee olla riittävän monipuolista, runsasta ja järkevästi suuniteltua. Mutta auta armias sitä meininkiä sitten todellisella tasolla. Vastaan on tullut vaikka kuinka paljon näitä nuoria naisia, jotka kuultuaan että olen vege, toteavat että "Olin mä itekin joskus puol vuotta sitten 2 viikkoo mutku tuli kaikkii puutostiloi ni piti lopettaa." Ja loppuun vielä ihmetellään, miten itse olen pysynyt hengissä jo kuudetta vuotta, terveenä vieläpä. Ja punttiukot ihmettelee miten vege voi saada vuodessa 12 kg lihasmassaa lähes rasvattomana (Ok, myönnän että tästä saan kiittää lihasmuistia intin jälkeen).
Lihansyönti on helpompi vaihtoehto, ja myös terveellisempi jos ei ole valmis ottamaan asioista selvää ja piyämään tiettyä itsekuria siinä hommassa.
niille vegeille jotka jaksavat pitää kiinni periaatteistaan vuodesta toiseen ja hallitsevat ruokavalionsa! En suosittele keskenkasvuisille.
Sen vielä voisin mainita, että kun hommaa on pari kuukautta harrastanut, ei tule enää ongelmia minkäänlaisten vitamiininsäätämisten kanssa. Kun kerran oppii homman niin juttu jatkuu kuin luonnostaan.