Aamutreenaus syynissä...

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
No niin, Mitä mieltä te oletta aamutreenauksesta? Itse olen muutaman kerran kokeillut ja silloin ainakin kävi ilmi, että se on hieman rankempaa kun on tottunut treenaamaan työpäivän päätteeksi.

Aamutreenauksessa ainakin olisi se hyöty, että sali on paljon hiljaisempi kuin työpäivän jälkeen ruuhka-aikaan. Tosin itselle aamutreeni teettää hankaluuksia. Mutta tähänkin kait tottuu kun vetää pari viikkoa tiukkaa aamutreeniä.

Kertokaahan ihmiset omat mielipiteenne aamutreenauksesta, mitä hyötyä ja mitä haittaa te siinä näette?

ou fyk... kappas, olisi pitänyt olla vähän tarkkaavaisempi... suletaampas tämä thredi sitten samantien :nolo:

En taida olla aamulla terävimmillään... eli enpä taida treenata aamuisin :D

*menee sängyn alle piiloon*

mulla tulokset aamutreenissä on ihan paskat. pitää syödä ainakin 2 ateriaa ennen kuin voi mennä treenaa. eli hiilarinpuute.

Itse kyllä tykkäisin treenata aamulla,jos siihen vaan ois mahdollisuus.
Itse tekisin niin,että jos herään esim.Klo 0600,ni joisin kahvia,ottaisin protskujuoman ja esim.kupillisen marjoja.Ja seitsemän jälkeen salille.
Salilla vaan ennen treeniä pikkasen huolellisemmat venyttelyt ja verryttelyt,ni se ois siinä.

Minulla oikeastaan aina kun on mahdollista koulun takia, käyn aamulla treenaamassa. Syön vain aamupuurot ennen reeniä ja tuntuu kyllä treeni kulkevan. Ja tulee vielä hyvä fiilis kun ajattelee että illalla ei sitten olekkaan mitään kiirettä mihinkään kun on jo käynyt salilla. :)

Joo, aamulla puuroa ja bantsku naamariin niin tuntuu ihan hyvin jaksavan. Välillä kyllä tulee sellasia voimattomuus-päiviä mutta kaiketi niitä tulee iltatreenaajillekkin joskus. Nyt oon vuoden käyny aamuisin 3-4 krt viikkoon ilman taukoja (paitti jouluna 2vk). Työn ja opiskelujen takia ei oikein iltatreenit onnistu, usein loppuu luennot vasta kahdeksalta ja sitten onkin aika kuitti - ja pitäis vielä tehdä tehtäviä. Eli herätys aamulla klo 7:00, salille lähtö klo 8:00, sitten luennolle kymmeneksi.

8,5km fillarireissu tuohon salin päälle tekee kyllä Edwardia mutta palkkarin pitää olla aika tuhti.

Tosin kerran huitaisin aamulla creastackia yliannostuksen ja aamutreenit meni ihan piloille kun vapisi niin kovasti. :)

Käyn usein treenaamassa ennen töitä. Treeni kyllä kulkee samanlailla kun päivälläkin, mutta ainoa miinus on siinä että ruokailusta on niin lyhyt aika joten meinaa tulla eväät salin peiliin rankan kyykkysession päätteeksi :D

Virtual sanoi:
Minulla oikeastaan aina kun on mahdollista koulun takia, käyn aamulla treenaamassa. Syön vain aamupuurot ennen reeniä ja tuntuu kyllä treeni kulkevan. Ja tulee vielä hyvä fiilis kun ajattelee että illalla ei sitten olekkaan mitään kiirettä mihinkään kun on jo käynyt salilla. :)

mulla taas jos on käyny aamulla salilla, niin alkaa tekee mieli mennä sinne takas illalla :D joten se on noin 1/012398703573279 osa syy miks treenaan myöhemmin, ja koulu on tietenkin se isoin. nytkin tekis mieli mennä salille, mutta ei voi, sovittu kamun kanssa sinne treenit klo 18. että pitää kestää :)

Se taitaa olla hieman ihmistyypistä kiinni.

Jotkut ovat toiminnallisesti aktiivisempia aamulla. Siten treni tuntuu hyvältä aamuisin tai aamupäivällä, kun taas jotkut ovat illalla virkumpia..

Itse lukeudun jälkimmäiseen kastiin, ja oonkin treenannut aina illalla. Ehkä tottumiskysymys.

Ei kai sillä väliä ole, vaikka aamulla trenaakin, kunhan saa vaan tarpeeksi ruokaa turpaan ennen ja jälkeen..

Treenaan aamuisin klo 6:00 ja hyvin kulkee. Koulupäivän jälkeen viiden, kuuden maissa olen aivan poikki enkä jaksaisi enää millään treenata. Mulle sopii hyvin:)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Yhtä#Hauista sanoi:
Treenaan aamuisin klo 6:00 ja hyvin kulkee. Koulupäivän jälkeen viiden, kuuden maissa olen aivan poikki enkä jaksaisi enää millään treenata. Mulle sopii hyvin:)
Itse treenaan joskus ennen koulu päivää melkein samaan aikaan ja hyvin olen saanut paikat kipeiksi ja IMO olen jopa virkeämpi..:whip:

Itse treenaan aamuisin aina kun vain mahdollista (ts. heti herättyäni, työvuorojeni takia tämä "aamu" tarkoittaa käytännössä n. klo 12-15). En syö ennen treeniä mitään kiinteää ruokaa, vaan otan proteiinijuoman, johon sekoitan lusikallisen öljyä, ja juon mahdollisesti myös kupillisen teetä. Boostereiden yms. piristeiden käyttöä pyrin viimeiseen asti välttämään, tosin tauriinia saatan kyllä välillä ottaa. Ja treeni kulkee mahtavasti!

Sen sijaan jos syön normiaamiaisen (eli siis hiilareita myös) ja yritän treenata tunnin, parin päästä, ei mistään tule mitään :( On heikko ja veltto olo, väsyttää ja tympäisee ja tärinääkin pukkaa.

Minä kuljen akateemisen vapauden rajoissa salilla tuossa 10-12 aikaan tavallisesti. Heräilen pari tuntia ennen salille lähtöä, keitän pannullisen kahvia, syön tunnin verran, teen aamutoimet ja lähden ajelemaan. Hyvin jaksaa kun kerkeää vähän aikaa olla ylhäällä ja syödäkin kunnolla.

En pystyis kylläkään siihen, että herätään, hörpätään heradrinkki ja lähdetään salille. Ei onnais.

Kyllä mulle aamutreeni=paras treeni. Ainoa huono puoli on se herätys, sillä olen todella kiukkuinen ja huono aamuihminen, ei mulle edes oikein parane puhua silloin tai saa kuulla kunniansa.:D Puoli pannua kahvia kyllä auttaa kummasti, sen jälkeen on jo kauhea hinku salille!

Itse syön ihan kunnon tuhdin aamupalan ennen salia, en ole huomannut että se täysi vatsa mitään haittaisi. Syön siis noin 1,5 h ennen, en sentään juuri ennen lähtöä. Ja kyllä treenit kulkee, paljon paremmin kuin illalla väsyneenä! Koko duunipäivänkin on ihanan virkeä olo.

Sitten taas kun joskus olen tehnyt sen virheen että treenaankin vasta illalla, seuraus on sängyssä unettomana pyörimistä. Viimeksi näin kävi juuri viime lauantaina kun treenasin joskus 19-20 maissa, en siis mitenkään kohtuuttoman myöhään. Silti sai jonnekin kolmeen asti valvoa, kroppa ihan ylikierroksilla. Eli aamutreenit pysyvät kyllä mun ohjelmassa, kun kerran niihin olen tottunut.

E: Joo ja siis mullakin tuo "aamu" on aika myöhään kun duunit on vasta iltapäivästä.

Mä treenailen kanssa aamukuudelta ja sen jälkeen kouluun. Aamulla saa olla (ähistä) rauhassa ja vireystila on ihan toista kuin illalla. Myöskin siinä tulee sellainen voittajfiilis kun tietää suurimman osan muista ihmisistä vielä nukkuvan :)

Itse en ole mitään hirveen suurta eroa huomannut noiden eri ajankohtien välillä. Tärkeintä on että vireystila sattuu reeniajankohtaan. Akateemisen vapauden takia itsekin pääsen usein 10-12 aikaan reenaamaan. Mutta toisinaan käyn myös jossakin 15-18 välillä. Kaikkein eniten haittaa jos on nälkä, koska silloin on aina muutenkin hermo kireellä. Parmpi pysytellä pois yleisiltä paikoilta :). Jos 18 jälkeen menen salille, niin se alkaa jo mulla vaikuttaa yöuniin. On niin jumalattoman kuuma kun pitäs ruveta nukkuun, et menee tuo nukahtaminen sängyssä pyörimiseksi. Muutenkin kun oon huono nukkumaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom