Aamusali vs. iltasali?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Viikonloppuisin aamutreenit, mutta melkoista voimatonta haukottelua tuppaavat olemaan, joten iltasali sopii itselle paremmin. Toisaalta taas juoksemisessa toimii päinvastoin: suoraan sängystä lenkille sujuu parhaiten.

Eilen menin aika tarkkaan. 15.00 salille. Ajatuksena että pyhäpäivä, ei varmaan mahtavaa ruuhkaa. Paskat. Käännyin ovelta takasin ja lähdin himaan, ei varmaan ikinä ole ollut noin täyttä. Jalkatreeni vielä. Kello herättään viideltä ja olin jo kakskytä vailla kuus prässiä tekemässä. Kolme muuta oli salilla, kellään ei ollu jalkatreeniä. Sai varata prässin ja kyykkyhäkkyrän ihan rauhassa.

Molemmat menee pois tiehensä - aamulla saa olla rauhassa, illalla on ruuhkaa monesti - etenkin nyt kun uuden elämän aloittajat jaksavat vielä painaa salilla - onneksi sekin muuttuu kuukauden parin sisällä.

Eilen menin aika tarkkaan. 15.00 salille. Ajatuksena että pyhäpäivä, ei varmaan mahtavaa ruuhkaa. Paskat. Käännyin ovelta takasin ja lähdin himaan, ei varmaan ikinä ole ollut noin täyttä.

Jep. Itsekin menin eilen salille heti kun se aukesi 12.00 (loppiaisen takia) ja ajattelin, että saa olla rauhassa. Sali oli aivan täyteen ammuttu. Tänään sama trendi jatkui. Kun nyt kestäisi tämän tammikuun...

Normaalisti käyn salilla about viiden aikaan, ja tänään päätin tehdä poikkeuksen ja käydä jo yhden aikaan. Huomasi samantien tehoissa ja varsinkin keskittymisessä tuon ajan vaikutuksen. Jotenkin vaan illemmalla pystyy keskittymään treeniin paremmin ja tekemään sen ns. täysiä. Täytyy tästä lähtien käydä aina tuohon viiden aikaan salilla, ei tuu aikasemmin yhtään mitään.

Tänään olosuhteiden pakosta piti käydä salilla vasta töiden jälkeen (unohdin laittaa herätyskellon soimaan, normaalisti treenaan siis aina ennen töitä). Havaintoja iltatreenistä:
+ Voimatasot ehkä hiukan paremmat. Saattoi tosin johtua osin siitäkin, että pienessä kiukussa saa ihmeitä aikaiseksi.
- Ruuhka. Tästä johtui siis kiukkuni. Eikä muutenkaan nappaa se hälinä. Olen paljon keskittyneempi aamulla, kun porukkaa ei ole niin paljon.
- Tuntuma. Työpäivän jälkeen kroppa on jotenkin tukossa, vaikka hyvin lämmittelinkin. Aamulla on olo jotenkin "herkempi". Siinä olotilassa on mukavampi treenata.

Että tällaista. En vakuuttunut iltatreenistä. Onneksi tämä oli vain hätätapaus :)

Monenkos aikaan täällä porukka menee töihin? Itse treenaan aina viikonloppuna aamuisin muttako viikolla alkaa 6.30 työt niin ei oikein kerkeä sitä ennemin. Aamusta olisi kyllä enemmän puhtia tehdä. Pitäisikö vain laittaa herätyskello 1,5 tuntia aikaisemmin soimaan ja mennä aikasemmin nukkumaan?

Aamusalihan se. Koulun jälkeen ei mitenkään jaksaisi. Huono puoli vaan se että unet saattaa jäädä vähän lyhyeen, mutta kyllä siihen rytmiin nopeasti tottuu.

Ehdottomasti aamusali , saa reenata rauhassa. Eikä ole parempaa fiilistä, kuin etenkin kesäaamuna auringon noustessa fillaroida salille kroppa virtaa täynnä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aamusalille menen myös minä.. tai menny jo muutaman vuoden. Joskus olosuhteiden pakosta joutuu illalla menemään salille, mutta ei siitä oikein mitään tahdo tulla.

Joo mulla on ollut vaikeuksia noiden kanssa, kun olen mennyt aamusalille illalla se on tietenkin ollut kiinni ja iltasalille aamulla, niin on käynyt samoin, harmittaa kun ei koskaan pääse sisään kun aina väärään aikaan yrittää väärään saliin, tulispa tännekkin joskus kokopäiväsaleja. :face:

Itse olen tottunut käymään työ(arki)päivinä noin klo 1400 ja viikonloppuisin kun muu ohjelma sallii niin 1200-2000 välillä eli olen jokatapauksessa vähintään syönyt hyvän aamupalan ja ollut muutaman tunnin hereillä. Päätavoitteena on jatkuva progressio pääliikkeissä suurempien painojen muodossa ja tätä ajatellen minulle sopii parhaiten iltapäivä/iltareenit. Deload-viikolla kun painot ovat kevyet, saatan käydä harvoin jopa aamusalilla ilman aamupalaa.

Taannoin treenatessani tekniikkaa painonnostoliikkeissä tuli huomattua ettei aamutreeni todellakaan tule kyseeseen. Yleisen aamujumituksen lisäksi kropan motoriikka oli vielä puolitiessä heräämisen kannalta, vasen ja oikea käsi ei toiminut samaan tahtiin ja tankoa käsitellessä oli kaikennäköistä ylimääräistä horjumista :) Pään jumitus ja tyhjä vatsa häiritsi myös psyykkausta esim. penkissä.
Nyt kun vuosien mittaan hermotus pääliikkeissä alkaa olla edes jollain tolalla, on huomattavasti helpompi tehdä ohjelman mukaisia treenejä ja turha haparointi on vähentynyt ja tämä tietysti sallii hieman aikaisemman ajankohdan reenille.

Tärkeinä päivinä kun raudat ovat isoimmat, sijoitan treenin aina reippaasti iltapäivän puolelle. Kevyet reenit ja muut pumppailut sopivat hyvin aamupäivän puolelle.

Aamusali. Illalla on jotenkin jo väsynyt eikä enää tahdo oikein jaksaa. Päivällä olisi ehkä paras käydä, mutta ruuhkan takia ei kehtaa.

Herätys 04.00 koirat ulos ja sit salille 05.00 sali josta töihin noin 6.20
Toimii mulla oon paljon pirteempi ja meen nukkuu 21-22...

Parhaiten toimii iltatreeni, on jo virtaa kropassa ja treenin jälkeen pääsee jo melkein heti lepäilemään, eikä tarvitse tehdä puoliväsyneenä aloittaa päivän askareita.
Mielestäni aamuaerobiset tyhjällä vatsalla ei vaikuta niin paljon energiankulutukseen että lähtisin sitä tekemään. Mielummin päivällä/illalla.

Aamusaliin totutellut tässä vuoden verran. Alku tökki aika pahasti, nyt menee jo mukavasti. Iltatreenistä henk. koht. tykkään enempi, mutta olosuhteiden pakosta se ei vaan onnaa. Enkä tykkää ruuhkasta.

Aamusta tosiaan heraa ja banaania ja boosteri just ennen lähtöö ja sit vaan tykittelee meneen. Rokit täysille autossa niin kyllä siinä heräilee (ajomatka ½h joten boosteri alkaa potkiin jo autossa).

Tykkäisin aamusalista, mutta tykkään myös nukkumisesta. Eli iltasali, suoraan töistä salille, ettei ehdi nukahtaa kotona sohvalle. Kesällä toimii aamusali paremmin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom